Zobacz wątek - Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?
NAS Analytics TAG

Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez melvin » 20/11/2008, 18:23

stać go na takie auto i opłaty, do tego ma warsztat i stację, to powinno byc go stać żeby jeździć na benzynie.
jakbym miał kasę żeby kupic takie auto z takim silnikiem to w życiu bym go nie zagazował...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Postprzez dambandit » 20/11/2008, 18:53

Też uważam że za wkładanie gazu do niektórych samochodów ostatnio widziałem bmw e60 545i w gazie , powinni dawać dożywocie .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole


Postprzez wszok » 20/11/2008, 18:53

melvin napisał(a):stać go na takie auto i opłaty, do tego ma warsztat i stację, to powinno byc go stać żeby jeździć na benzynie.
jakbym miał kasę żeby kupic takie auto z takim silnikiem to w życiu bym go nie zagazował...




mając własną stacje LPG grzechem by było nabijać kabzę mafii paliwowej:)
ja myślę ze go stać... tylko po co wywalać pieniądze?
a po 2 to dobra reklama dla firmy :)

a tak od siebie dlaczego nadal istnieje taki stereotyp. ze każdy wie co kto powinien robić a nie patrzy na siebie. jak bede miał ochotę to se kupie ferrari V12 i sobie zagazuje.... i nikogo to nie powinno obchodzic... ich pieniadze ich sprawa.... nie rozumie tej polskiej mentalnosci .. :wink:
Ostatnio edytowano 20/11/2008, 18:57 przez wszok, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez melvin » 20/11/2008, 18:56

Senek nie wiemy ile spalałby taki diesel w motocyklu kręcąc się do 12rpm??? a musiałby się do mniej więcej tylu obrotów kręcić, żeby jakoś jechał...
a swoją droga obecne diesle dorównują benzyniakom bo mają turbiny. A żeby wyciszyć takiego diesla też potrzebny jest spory tłumik, który nie dość że waży to jeszcze zajmuje mas miejsca...
btw z recenzentem chodziło o mnie?
Ostatnio edytowano 20/11/2008, 18:58 przez melvin, łącznie edytowano 1 raz
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez gumis » 20/11/2008, 18:58

nie, o marc111ina :lol:
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez wszok » 20/11/2008, 18:59

ja mysle ze w sportach to raczej nie ale taki ON mógłby sie sprawdzić w terenie. pomyślcie jaki moment obrotowy :wink:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez melvin » 20/11/2008, 19:00

gumisss napisał(a):nie, o marc111ina :lol:

już myślałem że o mnie, bo często po tym jak skomentuję post senka, dostaję od niego PW z ripostą... :)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez skwy » 20/11/2008, 19:21

senekkorzenna napisał(a):Pytanie autora było dlaczego nie zakłada się silników wysokoprężnych w motocyklach? i odpowiedź powinna być w tym temacie.
Padło też trochę stwierdzeń że silnik ten jest wolniejszy-a to nie prawda ponieważ te silniki nowej generacji są szybsze a zawsze były mocniejsze.Jeżeli chodzi o wagę to też nie odbiegają od silników benzynowych.Myślę ze powodem nie instalowania tych silników w motocyklach jest problem mocnego akumulatora aby uruchomić silnik.
Nowe silniki diesel są tak ciche ze jedynie informacja na tyle samochodu może wskazywać jaki silnik jest w pojeździe.
Co dale przewagę silnika diesla nad benzynowym to to że te silniki zdecydowanie mniej pala w porównaniu do pojemności benzynowych .
Zaznaczam ze to dotyczy nowych silników ponieważ mój stały recenzent zaraz napisze/senek piszesz znowu głupoty/ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Po niekąd się z tobą zgodzę.W naturze silnika dieslowskiego jest mniej zurzywać paliwa.
Co ważne jest jeszcze że te silniki generują więcej momentu obrotowego niż porównywalne silniki benzynowe przy tych samych obrotach wału korbowego.
Jak ktoś dobrze zauważył to masa jest słabną stroną tych silników i generowanie wibracji(ale od czego są wałki wyrównoważające?).

http://www.motorradonline.de/fotoshow/e ... kipimage=0



http://www.myvideo.de/watch/1598469/Som ... l_Motorrad

http://www.youtube.com/watch?v=81-cuBGx63s
http://www.neander-motors.com/
http://www.scigacz.pl/Neander,turbo,Die ... u,4026.htm

To są jednostkowe produkcje ale jak widać zainteresowanie taką jednostka sapinową w motocyklu jest jak najbardziej widoczne.

Jest to kwestia czasu kiedy masowo zaczną produkować lekkie silniki diesla do motocykli.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 20/11/2008, 20:10

Ja mysle, ze nie lada problemem jest jeszcze cena. Silniki diesla nowej generacji o osiagach zblizonych do nowoczesnych benzynowych silnikow wysookobrotowych sa drogie. Biorac jeszcze pod uwage, ze motocykli produkcja motocykli w stosunku do samochodow jest wzglednie maloseryjna bedziemy musieli zaplacic za taki motocykl znacznie wiecej niz za motocykl benzynowy. Podejrzewam, ze cena moglaby byc wyzsza nawet o 50% od motocykla z silnikiem benzynowym. Wiekszosc z nas czerpiac z motocykli przyjemnosc nie zwraca uwagi na spalanie. Dlatego tez mysle, ze takie maszyny znalazlyby niewielu nabywcow.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Kóba » 20/11/2008, 20:12

To nie do końca na temat... ale. Ja widziałbym motocykl z silnikiem Wankla. ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla ) Zastosowany jest na przykład w Mazdzie Rx-8 i z pojemności 1.3 w samochodzie wyciągnięto 231 KM. Więc dość sporo. Ciekawe byłoby zastosowanie tego silnika w jakimś motocyklu i zmaksymalizowanie jego osiągów. Mazda kręci się do 10tys. obrotów, więc nie byłoby problemu. Co o tym myślicie?
My style is di bom digi bom di deng di deng digdigi...
NINJA 250R <-- myy Precioussss
Avatar użytkownika
Kóba
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 10/2/2008, 01:17
Lokalizacja: Lębork

Postprzez mar111cin » 20/11/2008, 20:32

Senekkorzenna, czytam właśnie ten temat od początku i zdążyłem o Tobie pomyśleć zanim jeszcze odpowiedź napisałeś. Już wiedziałęm że wtrącisz tutaj swoje herezje. Ale spoko, w sumie nawet Ci się udało. Tylko troche Twoje porównanie mi się nie podoba, bo jednak 3.0 benzyna a 3.0 diesiel to jest dalej na niekorzyść diesla, bo moc słabsza i silnik też cięższy. Pamiętaj żeby porównywać silniki o tej samej pojemności, a nie pod względem samej mocy, że diesle niby są mocniejsze.

A nikt się nie zastanowił nad tym pod innym kątem patrzenia?

-motocykl się przechyla na zakrętach, a raczej nikt by nie był zadowolony z zapowietrzenia diesla prawda?
-nowe diesle mają tyle dodatkowych rzeczy, jak różne czujniki, że w motocykl trzeba by wprowadzić jeszcze więcej zbędnej elektroniki.
-pozatym, jakby potem gumować? diesel ma o wiele większy stopień sprężania, jak benzyniak dostanie troche oleju przez pierścienie to wydechem to pójdzie. W dieslu jednak w małej komorze spalania, ta garstka oleju mogła by zrobić sporo większą różnice. Dlatego przecież dla diesla jest bardziej niebezpieczny nadmiar oleju, niż jego niedobór.





Nigoss co do Twoich opini o gazie, to chyba zapomniałeś że paliwo gazowe jest znacznie czystsze od PB. Do tego o Vgeneracji gazu też chyba nie słyszałeś jeszcze, skoro twierdzisz że na gazie jest słabszy (już 4generacja to brak różnic w mocy). Jednak mimo wszystko wolałbym mniej przepalać pieniędzy. Wolałbym ten zysk z nieprzepalonych pieniędzy przeznaczyć na lepsze serwisowanie samochodu (a tutaj większosć cwaniaków o tym zapomina albo robi to najniższym kosztem) Jakbym miał tankować auto na CNG to wcale bym się za to nie obraził.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 20/11/2008, 20:33

senekkorzenna napisał(a):
melvin napisał(a):
gumisss napisał(a):nie, o marc111ina :lol:

już myślałem że o mnie, bo często po tym jak skomentuję post senka, dostaję od niego PW z ripostą... :)


niestety daleko Ci do Holmes /a/Gumisss /dedukcji- a tak naprawdę to nie pamiętam żeby ostatnio Cię prześladował na prywatnym. :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


a jeszcze taki gratisowy dodatek. Ani razu nie przyznałeś się do błędu, za to widze że dalej nosisz się jak kogut. :lol: prawdy tak Cię boli?
czekam dalej na Twoje rewelacje.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez dambandit » 20/11/2008, 20:59

Trzeba na to troche inaczej spojrzeć . Porównanie mocy aktualnie najlepszego disla stosunek pojemnosci do mocy ma bmw 2.0 moc 203 konie moment 400Nm silnik ma dwie turbiny jedną mała druga wieksza by wyeliminowac turbodziure a przy wiekszych obrotach duża turbina daje moc . Dodaje że jest to najnowsza technologia w dislu silnik pojawił się niedawno i dostał tytuł motoru roku . Tymczasem już dawno np audi z silnika 2.0 turbo w seryjnym audi np s3 osiąga 270 koni więc jak widać dislom troche brakuje jeszcze do benzyny . Jeśli porównamy silniki turbo .


Następna sprawa turbine trzeba gdzieś ukryć , do tego duży akumulator bo jak wiadomo stopień sprężania w dislu jest znacznie większy .


Ktoś tam wspomniał że osiągniecie mocy będzie oznaczało projektowanie disli kręcących się do 12 tyś . Myśle ze nikt nie wymyśli silnika disla kręcącego się nawet do 10 tyś obrotów przez następne co najmniej 5 lat , na dzisiejszy stan techniki jest to poprostu niemożliwe .

Myśle też ze silnik disla nie ma dobrego przebiegu mocy i momentu dla motocykla , motor przy 2 tyś obrotów od razu szedł by na koło może to i fajnie dla zabawy , ale w sporcie i na co dzień całkowicie nieprzydatne .

skwy twierdzi że silniki disla zadebiutują w seryjnych motocyklach ja uważam inaczej . Być może za pare lat wrócimy do tematu i zobaczymy , którą droga pójdą producenci motocykli .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez andy7 » 20/11/2008, 21:08

Pytanie zylko czy kupuje sie motocykl do gumowania czy do jezdzenia, he, he. -3 lata temu BMW przedstawilo wizje trzycylinrowego diesel#a o pojemnosci 1500 ccm jako naked. O ile kiedys takowy wyjdzei to dwa lata pozniej jest moj, he, he
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez melvin » 20/11/2008, 21:13

andy7 napisał(a):Pytanie zylko czy kupuje sie motocykl do gumowania czy do jezdzenia, he, he. -3 lata temu BMW przedstawilo wizje trzycylinrowego diesel#a o pojemnosci 1500 ccm jako naked. O ile kiedys takowy wyjdzei to dwa lata pozniej jest moj, he, he

1: a na gumie to co stoi się w miejscu?
2: jak to moto z BMW będzie kosztowało 65k euro to też będzie twoje po 2ch latach?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Raczek_6 » 20/11/2008, 21:43

Widziałem kilka lat temu moto z silnikiem diesla tej firmy:
http://www.royalenfield.com.pl/index.ph ... iekawostki
Na targach motocyklowych.
Tyle że to moto klasyczne.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?

Postprzez _OUTLAW_ » 20/11/2008, 21:51

KawiarzErPiontacz napisał(a):No własnie!

benzyna coraz drozsza to dlaczego by nie pomyslec o montowaniu silnikow diesla w motongach? albo LPG lub CNG

co o tym sadzicie?


są albo bynajmniej były quady diesle i jakieś enduro ale starsznie zamulone i glosne to to
Nie karmić trolla ;]
Avatar użytkownika
_OUTLAW_
MEGA TROLL
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23/10/2008, 05:14
Lokalizacja: z trollowni

Postprzez qadrat » 20/11/2008, 21:59

Royal Enfield robi (albo robił) seryjnie motocykle z Dieslami, poniżej kilka linków z YT jak to pracuje :)

http://www.youtube.com/watch?v=pTfWw4pXwBs

http://www.youtube.com/watch?v=iTGDD91U ... re=related

Tutaj filmik z jazdy:
http://www.youtube.com/watch?v=5x6t3dH- ... re=related

Powiem nawet, że fajnie brzmi taki silnik :P

Gdzieś miałem kiedyś link do strony z danymi tech. tych Royalów, silnik 850ccm miał bodajże v-max 95km/h i spalanie 2l :)
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez palgumeniedusze » 20/11/2008, 22:04

bo klekocza smierdza sa ciezkie i nie rbia wszyyyy wszyyy wszyyydydydydydydydydydy .... :lol:
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Landryss25 » 20/11/2008, 22:09

Żeby motor z silnikiem na ropę jechał nie musi się kręcić wysoko, nawet 3tyś obr. wystarczą do szybkiej jazdy o ile będzie to mocny motor. Przecież skrzynia biegów jest tak zestrojona że diesel na danym biegu robi takie same prędkości co benzyna tyle że ma 3tyś obrotów mniej. Ale to się nie sprawdzi.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na gr