Pytanie o paliwo ????
Posty: 70
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Pytanie o paliwo ????
mianowice posiadam od niedawna CBR F4i na wtrysku z 2002 roku i mam pytanie co do paliwa,poprzedni wlasciciel jezdzil na eurosuper 95 a moje pytanie brzmi czy np. 98 nie bylaby lepsza do tego motorku ??? ewentualnie czy silnik powinien byc cichszy czy glosniejszy ? czy moze zyska sie cos na mocy ???
- PAJĄK1984
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
- Lokalizacja: Łódź
PAJĄK1984 napisał(a):hmmm szczerze to mi sie wydawalo ze powinna byc mocniejsza na 98.... wleje zobaczymy jakie beda efekty
Ja z kolei jak miałem CBRkę - zawsze jeździłem na 98 . Zresztą do każdego motocykla czy quada zawsze leję jak najwyżej oktanowe paliwo dostępne na danej stacji .
- Grzesiek-G
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 28/5/2008, 07:40
- Lokalizacja: Warszawa
lej 95, w USA leja 91 czy 92. Ja śmigam na 95, nie przepłacaj
_ _ _ _ _ _ _CBR 600 F4i model 2004_ _ _ _ _ _ _ - SPRZEDAM !! | http://allegro.pl/item575040144_honda_c ... ilnie.html
-
j@rek - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 14/2/2008, 11:55
- Lokalizacja: Hajnówka/Białystok
-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
ja tam jezdze na 98 .... jakos ta wiedza ze mam "lepsze" paliwo dodaje mi szmocy haha a tak powaznie delikatna roznica jest ....w portfelu!
habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
Pytanie o paliwo ????
O i tu z kolegom się zgodzę odczucie jest ale w portfelu .Moim zdaniem nie warto jest lać 98 skoro różnica jest nikła ,a i tak kiedyś zmienisz sobie moto na mocniejsze
- bogmadur
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 1/8/2008, 19:39
- Lokalizacja: koszalin
je jedyna jąką odczuwam różnice w przypadku mojego motocykla to to że jak zaleje 95 to śmierdzi mi z tłumika taka jakby nie spaloną wachą zaś w przypadku 98 tego nie ma nic nie śmierdzi... al ei tak leje v-power lub supreme rzekomo czystsze paliwa...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
YZF R1 ma dobre odczucia liczba oktanów to procentowo wyrażony stopień powinowactwa spalania do spalanie [chyba] n-heptanu. im więcej oktanów tym lepiej paliwo się spala. różnica w mocy dopiero by była na paliwach powyżej 100 oktanów. i jeszcze jak oktany rosną to spada tendencja do spalania stukowego - do tunningowanych maluchów tylko V-power 99
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
tak jak kolega napisał dwa posty wyżej, przedewszytkim paliwo wyżej oktanowe spala się jednolicie mniej wybuchowo, a to ma znacznie dla zaworów i tłoków.
Akurat motocykle palą śmiesznie mało lecz fakt że w Polsce paliwo jest tak drogie że w efekcie po kilku latach jazdy taniej zrobić wcześniejszy remont niż lać lepsze paliwo.
Ci co mieszkają w normalnych krajach powinni jednak lać wyższe paliwo i nie chodzi tu jakiś przyrost mocy, boi choć by nawet to i tak nie wyczujemy tego trzeba by na hamownie z nim, Najlepszy przyrost mocy zyskujemy kupując mocniejszy i nowy motocykl
A tak w ogóle to producent umieszcza informacje na baku, że paliwo nie możne mieć mniej oktanów niż XX,
Aktualnie na motocyklach w sklepie wszędzie widziałem ostrzeżenie o minimum 95 ale zaleca się więcej
Akurat motocykle palą śmiesznie mało lecz fakt że w Polsce paliwo jest tak drogie że w efekcie po kilku latach jazdy taniej zrobić wcześniejszy remont niż lać lepsze paliwo.
Ci co mieszkają w normalnych krajach powinni jednak lać wyższe paliwo i nie chodzi tu jakiś przyrost mocy, boi choć by nawet to i tak nie wyczujemy tego trzeba by na hamownie z nim, Najlepszy przyrost mocy zyskujemy kupując mocniejszy i nowy motocykl
A tak w ogóle to producent umieszcza informacje na baku, że paliwo nie możne mieć mniej oktanów niż XX,
Aktualnie na motocyklach w sklepie wszędzie widziałem ostrzeżenie o minimum 95 ale zaleca się więcej
- fotokrak
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45
należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.
Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mar111cin napisał(a):należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.
Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
No trochę mnie zdumiałeś, bo ze szkoły pamiętam że spalanie stukowe jest szkodliwe dla silnika, wiec dlaczego powinno się lać "mniej zdrowe" paliwo?
No i skoro producenci nowych motocykli umieszczają naklejkę że dopuszczalna ilość oktanów 95 a zalecana 98, gdyż poniżej możne dojść do zniszczenia silnika to ja czegoś nie rozumiem w twoim wywodzie.
- fotokrak
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45
nie rozumiesz tego że przy tym paliwie prawie nie ma różnicy i jeżeli nie masz silnika uturbionego to te paliwo 98 daje Ci tyle co nic. Jak goście pakują do samochodów po dwie turbiny itp. to leją i 99oktanów dostępne na niektórych stacjach.
A tak zalewanie 98 to dorabianie teorii do praktyki.
Jeszcze nie widziałem samochodu/motocykla który byłby produkowany seryjnie i silnik wysiadł przez paliwo 95.
Podsumowując:
kupiłeś samochód/motocykl i nim jeździsz lej 95
kupiłeś samochód/motocykl i założyłeś turbine lej 98 albo i wyżej.
A tak zalewanie 98 to dorabianie teorii do praktyki.
Jeszcze nie widziałem samochodu/motocykla który byłby produkowany seryjnie i silnik wysiadł przez paliwo 95.
Podsumowując:
kupiłeś samochód/motocykl i nim jeździsz lej 95
kupiłeś samochód/motocykl i założyłeś turbine lej 98 albo i wyżej.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Nie koniecznie tylko wtedy gdy jest założona turbina a kiedy zostaje zwiększona kompresja w cylindrach co powoduje spalanie stukowe, efekt taki można uzyskać zmieniając tłoki lub ogólnie dłubiąc w silniku w celu zwiększenia mocy, w samochodach łatwiej taki efekt uzyskać zmieniając układ dolotowy i wydechowy przynajmniej w niektórych modelach gdzie zoptymalizowano koszt produkcji tych elementów.
- GibEx
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/3/2008, 22:40
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 70
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość