Zobacz wÄ…tek - Pytanie o paliwo ????
Advertisement
NAS Analytics TAG

Pytanie o paliwo ????

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Rike » 17/8/2008, 11:40

KzK7652 napisał(a):wsumie tak zawsze cos wiencej w kieszeni zostanie a jak to jest z tym ze na 98 mniej spala ... ? slyszalem takie plotki juz od 3 osob gdzies :)


Nie wiem jak to ujac moze w motorach jest inaczej. Ale jak Ci ktos mowi ze lejac 98 w auto mniej Ci spali to zapytaj sie buca, do jakich aut zalecane jest paliwo 98oktanow?? do oszczednych opel corsa?? nieee do maszyn, w ktorych spalanie majta w okolicach 20litrow przy normalnej jezdzie...wiec nie no nie rozumiem moze chodzi Ci o to (albo komus tam) ze jak zaleje do opla corsy 98 to mu mniej spali?? co za debilizm 98 kosztuje ponad 5zl wiec na pewno kalkulacja mu sie oplaci...tragedia...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin


Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 11:40

jakby sobie dopiero kąt zapłonu do paliwa, to na tej samej dawce paliwa miałby większą moc i powinien wtedy mniej spalić.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez KzK7652 » 17/8/2008, 11:44

a tak samo z siebie sie nic nie dobierze ... czyli jak ktos nic nie robil to ogulnie bez zmian ... ?
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Rike » 17/8/2008, 11:47

Jezu ile mniej 300gram??? Nie kombinujcie tylko lac to co jest zalecane przez producenta....ja wiem ze sa osoby ktorym sie wydaje ze np caly sztab inzynierow z bmw, audi myli sie i on ma racje piszac ze tam jednak trzeba lac inne paliwo ale mam nadzieje ze sa to wyjatki....
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez synjutrzenki » 17/8/2008, 15:11

Z tego co wiem to paliwa wysoko oktanowe leje sie do mocno wysilonych silników np. taka honda s2000 ma pojemność 2,2 litra i 240 koni czyli 120KM z litra producent zaleca 98 oktanów , Bmw M3 ma 4 litry i 409 koni co daje prawie 100KM z litra R6 ma 0,6 litr i 130 koni co daje 210 koni z litra r1 ma 180KM jak widać silniki motocyklowe są jednostkami nie wysilonymi :)
Yamaha R6
Avatar użytkownika
synjutrzenki
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 16:01

konie koniami, ale zapominasz jeszcze o momencie obrotowym. Co z tego że R1 ma litr pojemności i 180 koni. Wsadż taki silni do matiza i zobaczymy ile wytrzyma. Tak że nie porównywać wysilenie silników samochodowych z motocyklowymi.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rike » 17/8/2008, 19:52

Nowe M3 ma 420koni. I nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie ,,wysilone silniki"?? Co w silnikach ktore wymieniles jest wysilonego?
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez KzK7652 » 18/8/2008, 08:17

i zaczelo sie :) ja sie juz nie udzielam dostalem swoja odpowiedz thx ludziska :)
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez KzK7652 » 19/12/2008, 12:02

sory ze odswiezam ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez wszok » 19/12/2008, 14:54

KzK7652 napisał(a):sory ze odswiezam ale ostatnio gadalem z strarym mechanikiem inzynierem wlasnie na temat tego powiedzial on cos takiego ze liczba oktanowa w benzynie nie przeklada sie na jego moc a na dokladniejsze spalanie mieszanki tzw wieksza liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego co przeklada sie na zywotnosc silnika a nie jak wiekszosc mysli ze na moc tak wlasnie powiedzial i to na tyle - chociarz czasem zdarza sie lac na stacji Racinga 100oktanowego do starego swifta czy zjedzonegop rdza opla corsy hehehe



nie do końca. :wink: lejąc paliwo 100 oktanowe można uzyskać więcej mocy , właśnie poprzez efektywniejsze spalanie mieszanki, ale podstawowa zasada zmiana kata wyprzedzenia zapłonu. + hamownia i jazda :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Konio » 19/12/2008, 15:17

Nie ma co przesadzac z ta cena. Paliwo teraz kosztuje 3.40 a pamietam jak bylo po 4.80
Ostatnio edytowano 19/2/2010, 13:33 przez Konio, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez stahu » 19/12/2008, 16:18

miedzy 95 a 98 nie ma duzej róznicy cenowej. Czy do cebry czy do pandy leje zawsze 98. Ale fakt shell V power do cebry zdaza mi sie tez lac, ale do pandy to juz nie hehe
stahu
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25

Postprzez SHVAYA » 19/12/2008, 17:32

ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.

to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez wszok » 19/12/2008, 17:39

SHVAYA napisał(a):ja jak do sqta zalalem 98 to od razu bylo czuc ze slabo idzie.

to by sie zgadzalo z tym co bylo na chemii, ze im wieksza liczba oktanowa, tym wolniej sie spala benzyna (wieksza liczba oktanowa = mniejsza moc) niestety (chyba ze mowimy o benzynie z dodatkami jak np. vpower)


dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez marek137 » 19/12/2008, 18:31

tak czytam ten watek i nie wierze;/ co za głupoty ludzie piszą to aż zal

W ramach sprostowaniu kilku głupot to: w Polsce paliwa spełniają te same normy co w niemczech również co do zawartości siarki zreszta jaki to ma wpływ na użytkowanie pojazdu (zwiazki siarki obece w paliwie sa wrecz odpowiedzialne za lepsze smarowanie silnika)

lanie paliwa o większej liczbie oktanowej powoduje lepsze jego wykorzystanie poprzez bardziej efektywne spalanie czyli wzrost mocy i oszczędność paliwa (nie dla gaźników)
marek137
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 17/9/2008, 13:48

Postprzez SHVAYA » 19/12/2008, 18:43

dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM :lol:


to ja kupuje jakis inny modul zaplonowy, bo jak mi moc wzrosnie o 3KM to prawie 100% ;P
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez wszok » 19/12/2008, 19:13

SHVAYA napisał(a):
dlatego trzeba wtedy przyspieszyć zapłon i Bedze lepiej niż na 95. chociaż to sa wzrosty rzędu może 2-3KM :lol:


to ja kupuje jakis inny modul zaplonowy, bo jak mi moc wzrosnie o 3KM to prawie 100% ;P


nie nowy moduł tylko przyspieszyć zapłon na starym.


hehe zapomniałem dodać ze przy maszynach mających juz 100KM
zjawisko to powszechnie stosowane jest w samochodach , z na gazniku czy wtrysku. a najlepiej sobie poczytać na necie ;]
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez blazej1901 » 19/12/2008, 19:42

Gadaliście o jakości paliwa w kaczolandi. Mój kumpel pracuje przy Orlenie badając właśnie paliwo wychodzące z produkcji i każde inne jakie mu zlecą i mówił że liczba oktanowa jest taka jaka powinna być. Więc nie jest tak źle jak by się mogło wydawać.

Tak btw ja leje 95tkÄ™ zawsze.
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez YZF R1 » 19/12/2008, 20:18

z 95 tki śmierdzi mi z tłumika niespaloną wachą przy 98 już tego nie ma.... ja i tak leje zazwyczaj ultimate albo supreme...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez KzK7652 » 19/12/2008, 22:46

fakt faktem wszok ale ja nie wspominalem z jakich kolwiek zmianach - jak kolwiek zmienisz kat to musisz wtedy chyba... ? lac to paliwo zawsze ...
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê