Zobacz wÄ…tek - Pytanie o paliwo ????
NAS Analytics TAG

Pytanie o paliwo ????

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez wszok » 20/12/2008, 13:47

KzK7652 napisał(a):fakt faktem wszok ale ja nie wspominalem z jakich kolwiek zmianach - jak kolwiek zmienisz kat to musisz wtedy chyba... ? lac to paliwo zawsze ...


no raczej zawsze:) jak ustawisz zaplon na 100 oktanów to jak wlejesz 95 to będzie spalanie stukowe. ogolnie to i tak bezsensu bo marne wzrosty mocy i momentu a bez hamowni sie nie obędzie a to znow koszty.

moim zdaniem lac taka byne jaka jest w ksiazce serwisowej:) bo na taka jest ustawiony motocykl. lanie "lepszej" od takiej jak w ksiazce to tylko strata kasy. no chyba ze ktos ma lepsze samopoczucie po tym:)
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49


Postprzez abc » 21/12/2008, 01:52

Mam pytanko: do mojego moto CBR 1100XX, model gaznikowy warto lac paliwo, ktore widzialem na stacji Statoil? Na dystrybutorze widnial napis - benzyna bezsiarkowa.

1. jesli tak to jakie moga i czy w ogole moga byc jakies korzysci dla moto?
2 czy mozna takie paliwo mieszac z normalnym?
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58


Postprzez wszok » 21/12/2008, 13:42

speedygonzales napisał(a):u mnie w instrukcji jest napisane ze co najmniej 91 a w meksyku co najmniej 88 oktanowe haha. raz zalalem 98 to roznica bylo tylko taka ze juz mi na pety nie starczylo :D ogolnie mam tankowac najwiekszy syf jaki jest dostepny na stacji. mam cos wspolnego z moja cbr :D


również w każdym zwykłym aucie tak jest ze min 91 oktanów a to właśnie po to żeby byla ta granica bezpieczeństwa dla spalania stukowego :) bo z jakością Pb to rożnie bywa :lol:

Ja ogólnie jestem zdania, ze robić wszystko (rodzaj oleju, paliwa, wymiany , regulacje, itd..... jak napisano w "Biblii" (książce serw) bez żadnych wydziwiań i będziemy się cieszyć dluugaaa niezawodnością nawet kawasaki :D :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez DYWERSANT » 21/12/2008, 17:40

wszok napisał(a):
speedygonzales napisał(a):Ja ogólnie jestem zdania, ze robić wszystko (rodzaj oleju, paliwa, wymiany , regulacje, itd..... jak napisano w "Biblii" (książce serw) bez żadnych wydziwiań i będziemy się cieszyć dluugaaa niezawodnością nawet kawasaki :D :lol:


o to to, święte słowa :lol:
Avatar użytkownika
DYWERSANT
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez KzK7652 » 22/12/2008, 14:25

jak by niebylo i tak musze ludzia wciskac paliwo szlachetne bo premie dostaje hehehehe :) i kierowniczka zadowolona wiec mimo to ze i tak nic niedaje ta lepsza wacha musze wkrecac kit :) a wiecie jacy ludzie sa naiwni aaaa kasa lec :)
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez falconiforme » 22/12/2008, 15:02

Między 95 a 98 różnic wydajności nie ma.
W 98 jest więcej dodatków które w większym stopniu zapobiegają spalaniu stukowemu.
Np w Hondzie S200 gdzie stopień kompresji 11:1 pewnie potrzebne by było lepsze paliwko.
To samo dotyczy dzisiejszych przecinaków z kompresją 12,5:1.

Np 100-oktanów V-Power ma więcej środków polepszających sprawność paliwa.

A poza tym testy należy wykonać na hamowni, a nie rozmową na forum.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Brachu » 23/12/2008, 15:46

zgadzam się z kolegą powyżej
Brachu
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/11/2008, 18:48
Lokalizacja: Gorlice / Kraków

Postprzez palgumeniedusze » 23/12/2008, 15:54

Brachu napisał(a):zgadzam się z kolegą powyżej


a ja sie zgadzam z toba! a kto ze mna?? :D
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez skwy » 23/12/2008, 17:53

Kiedyś mmiałem okazję użytkować Saba 9,5 z silnikiem 2,3l turbo.
Nominalnie powinien poruszać się na paliwie super plus czyli 98 oktan.
Kiedyś wpadłem na myśl co będzie jak zatankuje normalnej benzyny 91 oktan.
Co sie okazało na paliwie normalnym było odczuwalne że silnik miał gorsze reakcje na przyspieszanie i żużycie paliwa nieznacznie wzrosło.
Także w tym przypadku im niższa liczba oktanowa ty gorsze przyspieszenia.
Ale w dzisiejszych motocyklach paliwo przy którym osiągi są zadowalające to 95 oktan i nawet w silnikach wysokim stopniem sprężania.

Ale w starszej generacji silników jest to odczuwalne jake paliwo sie tankuje.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez dambandit » 23/12/2008, 18:09

Mam wrażenie ze mój bandit trochę równiej pracuje jak zatankuje 98 za zwyczaj zawsze leje 98 . Kwestia inna to taka , nikt nam nie zapewni ze tankując 98 nie tankujemy 95 wiecie jak to w polsce jest . Osobiście wydatki na paliwo nie są za duże jeżdze moto koło 8-9 tys km rocznie więc leje 98 bez jakiegoś racjonalnego uzasadnienia ( tylko ten równiej pracujący silnik ale może mi się tylko wydaje ze tak jest )
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê