Pytanie o paliwo ????
Posty: 70
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
KzK7652 napisał(a):fakt faktem wszok ale ja nie wspominalem z jakich kolwiek zmianach - jak kolwiek zmienisz kat to musisz wtedy chyba... ? lac to paliwo zawsze ...
no raczej zawsze:) jak ustawisz zaplon na 100 oktanów to jak wlejesz 95 to będzie spalanie stukowe. ogolnie to i tak bezsensu bo marne wzrosty mocy i momentu a bez hamowni sie nie obędzie a to znow koszty.
moim zdaniem lac taka byne jaka jest w ksiazce serwisowej:) bo na taka jest ustawiony motocykl. lanie "lepszej" od takiej jak w ksiazce to tylko strata kasy. no chyba ze ktos ma lepsze samopoczucie po tym:)
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Mam pytanko: do mojego moto CBR 1100XX, model gaznikowy warto lac paliwo, ktore widzialem na stacji Statoil? Na dystrybutorze widnial napis - benzyna bezsiarkowa.
1. jesli tak to jakie moga i czy w ogole moga byc jakies korzysci dla moto?
2 czy mozna takie paliwo mieszac z normalnym?
1. jesli tak to jakie moga i czy w ogole moga byc jakies korzysci dla moto?
2 czy mozna takie paliwo mieszac z normalnym?
- abc
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58
speedygonzales napisał(a):u mnie w instrukcji jest napisane ze co najmniej 91 a w meksyku co najmniej 88 oktanowe haha. raz zalalem 98 to roznica bylo tylko taka ze juz mi na pety nie starczylo ogolnie mam tankowac najwiekszy syf jaki jest dostepny na stacji. mam cos wspolnego z moja cbr
również w każdym zwykłym aucie tak jest ze min 91 oktanów a to właśnie po to żeby byla ta granica bezpieczeństwa dla spalania stukowego bo z jakością Pb to rożnie bywa
Ja ogólnie jestem zdania, ze robić wszystko (rodzaj oleju, paliwa, wymiany , regulacje, itd..... jak napisano w "Biblii" (książce serw) bez żadnych wydziwiań i będziemy się cieszyć dluugaaa niezawodnością nawet kawasaki
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
wszok napisał(a):speedygonzales napisał(a):Ja ogólnie jestem zdania, ze robić wszystko (rodzaj oleju, paliwa, wymiany , regulacje, itd..... jak napisano w "Biblii" (książce serw) bez żadnych wydziwiań i będziemy się cieszyć dluugaaa niezawodnością nawet kawasaki
o to to, święte słowa
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
jak by niebylo i tak musze ludzia wciskac paliwo szlachetne bo premie dostaje hehehehe i kierowniczka zadowolona wiec mimo to ze i tak nic niedaje ta lepsza wacha musze wkrecac kit a wiecie jacy ludzie sa naiwni aaaa kasa lec
przecinaki mą miłością
-
KzK7652 - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
- Lokalizacja: Gdynia
Między 95 a 98 różnic wydajności nie ma.
W 98 jest więcej dodatków które w większym stopniu zapobiegają spalaniu stukowemu.
Np w Hondzie S200 gdzie stopień kompresji 11:1 pewnie potrzebne by było lepsze paliwko.
To samo dotyczy dzisiejszych przecinaków z kompresją 12,5:1.
Np 100-oktanów V-Power ma więcej środków polepszających sprawność paliwa.
A poza tym testy należy wykonać na hamowni, a nie rozmową na forum.
W 98 jest więcej dodatków które w większym stopniu zapobiegają spalaniu stukowemu.
Np w Hondzie S200 gdzie stopień kompresji 11:1 pewnie potrzebne by było lepsze paliwko.
To samo dotyczy dzisiejszych przecinaków z kompresją 12,5:1.
Np 100-oktanów V-Power ma więcej środków polepszających sprawność paliwa.
A poza tym testy należy wykonać na hamowni, a nie rozmową na forum.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Brachu napisał(a):zgadzam się z kolegą powyżej
a ja sie zgadzam z toba! a kto ze mna??
habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
Kiedyś mmiałem okazję użytkować Saba 9,5 z silnikiem 2,3l turbo.
Nominalnie powinien poruszać się na paliwie super plus czyli 98 oktan.
Kiedyś wpadłem na myśl co będzie jak zatankuje normalnej benzyny 91 oktan.
Co sie okazało na paliwie normalnym było odczuwalne że silnik miał gorsze reakcje na przyspieszanie i żużycie paliwa nieznacznie wzrosło.
Także w tym przypadku im niższa liczba oktanowa ty gorsze przyspieszenia.
Ale w dzisiejszych motocyklach paliwo przy którym osiągi są zadowalające to 95 oktan i nawet w silnikach wysokim stopniem sprężania.
Ale w starszej generacji silników jest to odczuwalne jake paliwo sie tankuje.
Nominalnie powinien poruszać się na paliwie super plus czyli 98 oktan.
Kiedyś wpadłem na myśl co będzie jak zatankuje normalnej benzyny 91 oktan.
Co sie okazało na paliwie normalnym było odczuwalne że silnik miał gorsze reakcje na przyspieszanie i żużycie paliwa nieznacznie wzrosło.
Także w tym przypadku im niższa liczba oktanowa ty gorsze przyspieszenia.
Ale w dzisiejszych motocyklach paliwo przy którym osiągi są zadowalające to 95 oktan i nawet w silnikach wysokim stopniem sprężania.
Ale w starszej generacji silników jest to odczuwalne jake paliwo sie tankuje.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Mam wrażenie ze mój bandit trochę równiej pracuje jak zatankuje 98 za zwyczaj zawsze leje 98 . Kwestia inna to taka , nikt nam nie zapewni ze tankując 98 nie tankujemy 95 wiecie jak to w polsce jest . Osobiście wydatki na paliwo nie są za duże jeżdze moto koło 8-9 tys km rocznie więc leje 98 bez jakiegoś racjonalnego uzasadnienia ( tylko ten równiej pracujący silnik ale może mi się tylko wydaje ze tak jest )
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Posty: 70
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości