Naprawa panewki CBR 900 rr sc28
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Jak obróciło ci panewkę, to wał prawdopodobnie sie delikatnie skrzywił, tak zwykle bywa. Poza tym przez ileś tam tysięcy kilometrów wał w pewien sposób ułożył sie z tamtymi panewkami, jak po prostu założysz nową, to jest duże prawdopodobieństwo, że ją znowu wywali. A te 3 czy więcej kolorów czyli rodzajów panewek sprzedawanych w serwisie nie występują nie na ewentualność remontu, tylko dlatego, że już w fabryce nie każdy wał ma idealnie takie same wymiary, i na poziomie pierwszego montażu dobierają odpowiednie rozmiary panewek do danego wyprodukowanego wału, żeby sie wszystko mieściło w normach fabrycznych.
W twoim przypadku trzeba pomierzyć i na 99% obrobić (szlif + azotowanie) wał. A panewki oryginalne z serwisu mogą nie być juz w tym przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
W twoim przypadku trzeba pomierzyć i na 99% obrobić (szlif + azotowanie) wał. A panewki oryginalne z serwisu mogą nie być juz w tym przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Zadne inne panewki nie wchodza w gre.
Jezeli chcesz eksperymentowac z rzemieslniczymi to zycze powodzenia
.
Szlifowanie walu tez zwykle konczy sie problemami po przejechaniu 2-3 tys km.
Jedyne w miare ekonomiczne rozwiazanie to dobra uzywka z rozbitka z niewielkim przebiegiem - wal z korbowodami i panewkami, lub dobry uzywany silnik.
Cala reszta to rzezba w g...nie.
Adam M.
Jezeli chcesz eksperymentowac z rzemieslniczymi to zycze powodzenia

Szlifowanie walu tez zwykle konczy sie problemami po przejechaniu 2-3 tys km.
Jedyne w miare ekonomiczne rozwiazanie to dobra uzywka z rozbitka z niewielkim przebiegiem - wal z korbowodami i panewkami, lub dobry uzywany silnik.
Cala reszta to rzezba w g...nie.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
No zobaczymy co i jak. Zaczełem rozbierać to się okaże. Pozdrawiam.
P.s
W takim razie po co w serwisie przez telefon sprzedawca mi mówił że musze teraz założyć drugi wymiar. Czyli jak zrozumiałem że na pierwszy szlif?
Ale też mi się wydaje że kolega ma racje że panewki były dobierane w fabryce do wału.
P.s
W takim razie po co w serwisie przez telefon sprzedawca mi mówił że musze teraz założyć drugi wymiar. Czyli jak zrozumiałem że na pierwszy szlif?
Ale też mi się wydaje że kolega ma racje że panewki były dobierane w fabryce do wału.
- puczy
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:56
puczy napisał(a):Aha. Mam takie pytanie. Czy ktoś z was używał tego ceramizera co dodaje się do oleju?
Podobno super sprawa.
Zapomnij o tym, uzywaj po prostu dobrych olei ( full syntetic ) do tego silnika - to wystarczy.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

tu na zielono zaznaczyłem miejsca wyrobione przez sprężyny, ale to chyba nie mogło być powodem tego stukania.

to jest profesjonalne godne polecenia uszczelnienie wycieku.

na tym zdjęciu na czerwono zaznaczyłem śrubę z którą mam problem. nie mam pomysłu jak ją odkręcić


w związku z tym że nie jestem mechanikiem prosił bym o pomoc i sugestie może ktoś chętny udzielenia bezinteresownie pomocy mieszka niedaleko mnie i dysponuje narzędziami czasem??
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
puczy napisał(a):No zobaczymy co i jak. Zaczełem rozbierać to się okaże. Pozdrawiam.
P.s
W takim razie po co w serwisie przez telefon sprzedawca mi mówił że musze teraz założyć drugi wymiar. Czyli jak zrozumiałem że na pierwszy szlif?
Ale też mi się wydaje że kolega ma racje że panewki były dobierane w fabryce do wału.
Przy projektowaniu motocykli żadnemu Japończykowi na pewno nawet przez chwilę nie przeszło przez myśl, że silnik będzie miał kiedyś robiony remont kapitalny, a już na pewno nie w sportach. Te motocykle mają wygrywać na torze, a nie żeby mogły mieć jeszcze 2 następne życia po zakatowaniu.
Ja osobiście całkowicie zgadzam się z Adamem M., że robota z remontem silnika to rzeźba w gównie. Aczkolwiek mój mechanik zajmuje się też takimi remontami, i z jego doświadczeń wynika, że jeśli wszystko jest super zrobione, to na 10 silników, chodzić dalej będzie 7-8, a reszta po prostu nie. Bez żadnego powodu,nie bo nie, takie ryzyko.
Szukaj dobrego silnika, bo tak jak Martinez pisał, remont kosztował go ponad 2 tys, a efekty tej roboty widać właśnie. Za dobrą robotę zapłaciłbyś pewnie ok 2.5 - 3 tys, a za ta cenę kupisz juz dobry silnik.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
ja bym sie w takie remonty nie bawil tylko kupil caly silnik,nie chce mi sie wszystkiego czytac ale czy panewki to kupiles w komplecie z walem?
xxxx
-
fajerstarter - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 358
- Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
- Lokalizacja: warszawa
Remonty
Witam co do wypowiedzi o remontach to pozwolę się nie zgodzić.Robie silniki od 20 lat bo tez wcześniej na samych idiotów trafiałem i nic jeszcze sie ani mnie ani klientowi nie rozpadło.Mozna pytac - Kargul Gostyń.Ja za ta usługę wział bym max 1000zł bo nie wiem za co mozna brać 2tys. chyba za wiedzę.Nie wiem co było dalej z tym silnikiem ale ja podejzewam panewkę żle spasowana a kto wie czy wogóle jakis szlif był zrobiony.Naprawdę Japończycy to nie kosmici tylko ludzie i wszystko jest do zrobienia ale perfekcja wymagana ,momenty dokręcania czystosc itd.Ja po odpaleniu i zagrzaniu wymieniam olej mimo ze wszystko jest przy składaniu wymyte i wydmuchane to tak jest zawsze lekko przebarwiony.Pozdrawiam można dzwonić jak nie odbieram to pózniej-Robert 608-621-287
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
z tymi kolorami panewek to sprawa polega na tym ze sa to grupy selekcyjne panewek gdzie roznica w wymiarach pomiedzy poszczegolnymi kolkorami panewek wacha sie w mikronach a wiec w tysiecznych milimetra i nie ma mowy by pasowaly do walu gdzie np. zbierze sie z niego jedna dziesiata milimetra.
- jurekgpx
- Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
- Lokalizacja: kwidzyn
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości