Naprawa panewki CBR 900 rr sc28
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Naprawa panewki CBR 900 rr sc28
Witam
dziś skończyłem sezon
przy zbyt małym poziomie oleju jadąc na kole zaczęła mi stukać panewka.
Moje pytanie dotyczy :
-ewentualnych kosztów naprawy
-wytrzymałości silnika po takiej naprawie (czy ktoś z was jeździ na regenerowanym silniku?)
- gdzie kupować części?
- czy sam sobie poradzę z naprawą (robiłem to w silniku BMW M20B25)
może jeszcze o coś zapomniałem zapytać lub nie wiem wiec proszę o jak więcej informacji na ten temat.
panewka siadła w CBR 900 sc28 z 92roku.
moto ma przejechane ok 63tysi.
silnik przed tą usterka spisywał sie rewelacyjnie.
w serwisie koleś mi krzyknął że zrobi mi to na gotowo za 1800zł.

dziś skończyłem sezon

przy zbyt małym poziomie oleju jadąc na kole zaczęła mi stukać panewka.
Moje pytanie dotyczy :
-ewentualnych kosztów naprawy
-wytrzymałości silnika po takiej naprawie (czy ktoś z was jeździ na regenerowanym silniku?)
- gdzie kupować części?
- czy sam sobie poradzę z naprawą (robiłem to w silniku BMW M20B25)
może jeszcze o coś zapomniałem zapytać lub nie wiem wiec proszę o jak więcej informacji na ten temat.
panewka siadła w CBR 900 sc28 z 92roku.
moto ma przejechane ok 63tysi.
silnik przed tą usterka spisywał sie rewelacyjnie.
w serwisie koleś mi krzyknął że zrobi mi to na gotowo za 1800zł.
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
Normalka cena standardowa.Jak masz pojęcie to dasz radę.Ale jak coś z chrzanisz to pretensja tylko do siebie.
Naprawić się wszystko da pytanie tylko czy to się opłaca?
Naprawić się wszystko da pytanie tylko czy to się opłaca?
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Daje Ci link do tematu o regeneracji i naprawie panewki, radze dobrze przeczytać, i się zastanowić!
viewtopic.php?t=7280&highlight=panewka
viewtopic.php?t=7280&highlight=panewka
-
oscypek - Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 9/5/2007, 15:18
- Lokalizacja: Maków Podhalański/Częstochowa
dzieki za odpowiedź
przeczytałem tamten temat i zrozumiałem że trzeba zrobić dokładnie i będzie ok
co do kupna następnego silnika to nie mam przekonania bo musiał by chyba być nowy.
przecie ten następny może być po takim zabiegu
jak to powierzchownie sprawdzić ?

przeczytałem tamten temat i zrozumiałem że trzeba zrobić dokładnie i będzie ok

co do kupna następnego silnika to nie mam przekonania bo musiał by chyba być nowy.
przecie ten następny może być po takim zabiegu

jak to powierzchownie sprawdzić ?
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
witam ponownie
jako ciekawostkę zapodam kilka fotek z naprawy mojej CBR
silnik oceniam jako bardzo dobry
panewka sie przytarła ale nie ma tragedii
tak wygląda moto bez serca
(otwórz link)
to serce na stole operacyjnym
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
głowica od strony szklanek (nie obracałem do zdjęcia bo nie chciałem by mi sie wysypały
ale gwarantuje że zaworki naprawdę w pięknym stanie
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
skrzynia tez super
na 2gim biegu nie ma śladów zużycia. (oczywiście w czasie jazdy tez nie miałem z nią problemu
)
tłok : jak dla mnie cacy, nie przegrzany nie wypalony
(otwórz link)
pierścienie: jak dla mnie stan oceniam na dobry (pierścień olejowy jeszcze daleko ma do krawędzi
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
a to gaźniki
(otwórz link)
w tym sezonie były czyszczone i synchronizowane
zapomniałem zrobić fote sprzęgłu ale i tak będzie nowe bo stare sie ślizgało

jako ciekawostkę zapodam kilka fotek z naprawy mojej CBR

silnik oceniam jako bardzo dobry

panewka sie przytarła ale nie ma tragedii
tak wygląda moto bez serca


to serce na stole operacyjnym





głowica od strony szklanek (nie obracałem do zdjęcia bo nie chciałem by mi sie wysypały





skrzynia tez super


tłok : jak dla mnie cacy, nie przegrzany nie wypalony


pierścienie: jak dla mnie stan oceniam na dobry (pierścień olejowy jeszcze daleko ma do krawędzi




a to gaźniki

w tym sezonie były czyszczone i synchronizowane

zapomniałem zrobić fote sprzęgłu ale i tak będzie nowe bo stare sie ślizgało

BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
coś widze temat umarł ;] moze napiszesz jak to zakończyłeś i jak to teraz chodzi??? ja włąsnie robie to samo w kawie zx9r kupiłem nominalny wał i teraz bede to wszystko składał i zastanawiam sie ile to pochodzi po tym remoncie ;]
- streetracer23
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 26/8/2007, 22:17
Ogladajac scianke tloka twoj silnik spokojnie nadaje sie na remont,tzn rozwiercenie i nowe tloki,pierscienie,etc.Widac duzo nagaru nawet pomiedzy piercieniami olejowymi i pierscieniem nr 2 ,nie wspominajac o pierscieniach numer 2 i 1 .
Wskazyje to na bardzo duze przedmuchy,po prostu pierscienie i tlok nie trzymaja.Moge sie zalozyc ze silnik na bardzo slaba kompresje.
Jezeli tlok,pierscienie,cylinder sa w bardzo dobrym stanie to scianka tloka jest wolna od osadow,moze byc najwyzej minimalny osad powyzej pierscienia nr.1 ( od gory ).
Bardzo duza ilosc nagaru na tloku,zbyt bogata mieszanka raczej,byc moze bierze olej ?.Ten silnik w dobrym stanie to nie jest,pomijajac panewki.
Zalezy jakie masz zamiary,jak dlugo trzymac ta cbr,ale teraz jest dobra okazja na remont.
Mozna tez pomierzyc cylinder i tloki,byc moze silnik byl zamulony podczas docierania,moze daloby sie zhonowac cylindery i dac nowe pierscienie.
Wskazyje to na bardzo duze przedmuchy,po prostu pierscienie i tlok nie trzymaja.Moge sie zalozyc ze silnik na bardzo slaba kompresje.
Jezeli tlok,pierscienie,cylinder sa w bardzo dobrym stanie to scianka tloka jest wolna od osadow,moze byc najwyzej minimalny osad powyzej pierscienia nr.1 ( od gory ).
Bardzo duza ilosc nagaru na tloku,zbyt bogata mieszanka raczej,byc moze bierze olej ?.Ten silnik w dobrym stanie to nie jest,pomijajac panewki.
Zalezy jakie masz zamiary,jak dlugo trzymac ta cbr,ale teraz jest dobra okazja na remont.
Mozna tez pomierzyc cylinder i tloki,byc moze silnik byl zamulony podczas docierania,moze daloby sie zhonowac cylindery i dac nowe pierscienie.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
tomekd osadów na tłoku nie bedziesz miał w silniku który ma 2 tysie przebiegu, a nie 63tysie i 16 lat na karku. po takim przebiegu to kazdy bedzie miał nagary obojetnie jak by nie był uzytkowany itp. jezeli wszystko z górą było oki, to ja bym tego nie ruszał bo puki sie nie rusza to nie smierdzi, zaczniesz kombinowac z czymś co było ok to dopiero zacznie nawalac, poskładał bym tak jak jest. ale moze MARTINEZ
napisze jak to sie potoczyło bo to dosc stary post jest i pewnie juz dość roboty poszło do przodu. JA jóż mam nowy wał(uzywany ale oki) teraz potrzebuje zmotać panewki i bede skłądał. sam wkleje puzniej posta z foto relacją chyba, ja góry nie dotykałem, ale za to przy okazji wyjecia silnika rozebrałem moto do najmniejszej srubki, bo w planie jest polakierowanie ramy i wachacza na czarny mat, potem podopieszczanie detali, i malowanie reszty moto bo mam zamiar zrobić z niego prawie igiełke ;]
napisze jak to sie potoczyło bo to dosc stary post jest i pewnie juz dość roboty poszło do przodu. JA jóż mam nowy wał(uzywany ale oki) teraz potrzebuje zmotać panewki i bede skłądał. sam wkleje puzniej posta z foto relacją chyba, ja góry nie dotykałem, ale za to przy okazji wyjecia silnika rozebrałem moto do najmniejszej srubki, bo w planie jest polakierowanie ramy i wachacza na czarny mat, potem podopieszczanie detali, i malowanie reszty moto bo mam zamiar zrobić z niego prawie igiełke ;]
- streetracer23
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 26/8/2007, 22:17
silnik jest w bardzo dobrej kondycji ma przejechane orginalnie 63tysiące i jest poskładany, czeka na suchy asfalt
olej pobrał jak uczyłem sie gumy i jak dostawał ostro po zaworach to wciągnął trochę tego oleju myślę ze to normalka.

olej pobrał jak uczyłem sie gumy i jak dostawał ostro po zaworach to wciągnął trochę tego oleju myślę ze to normalka.
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
Jezeli silnik jest dobrze ustawiony,i nie bierze oleju to kolor nagaru jest szary czy tez koloru kawy z mlekim a nie czarny.Tak na marginesie to ostatniej zimy glowice z mojej 99 cbr1100 zostale zdjeta,bardzo minimalna ilosci nagaru,moze 0.5 mm,w kolorze szarym a nie czarnym.O,motocykl wtedy mial przejechane 150 000 km ( 92 tys mil).Aczkolwiek jakosci paliwa ma duzo do powiedzenia w tym przypadku.
Udzielilem bezplatnej,wysoce kwalifikowanej informacji,panowie mozecie sobie je uzyc w jakikolwiek sposob,ale prosze nie wciskac ciemnoty ze silnik z tak wygladajacymi tlokami jest w bardzo dobrym stanie czy tez ma dobrze ustawiony sklad mieszanki.
Wszystko byc moze zalezy od tego co rozumiemy pod pojeciem "bardzo dobry stan",nie wystarczy sam fakt ze silnik pracuje jako tako,,,,,,,
Udzielilem bezplatnej,wysoce kwalifikowanej informacji,panowie mozecie sobie je uzyc w jakikolwiek sposob,ale prosze nie wciskac ciemnoty ze silnik z tak wygladajacymi tlokami jest w bardzo dobrym stanie czy tez ma dobrze ustawiony sklad mieszanki.
Wszystko byc moze zalezy od tego co rozumiemy pod pojeciem "bardzo dobry stan",nie wystarczy sam fakt ze silnik pracuje jako tako,,,,,,,
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
silnik jak na 92 rok i taki przebieg był pierwszy raz rozbierany i jako nie specjalista oceniam że jest dobry i jestem z niego zadowolony.
dzięki za informacje i wypowiedzenie sie w temacie,
jest już poskładany i czeka do wiosny. zobaczymy jak będzie śmigał w tym sezonie jeśli sie okaże że będzie brał olej lub jakieś inne nieudogodnienia robił zajmiemy sie jego reanimacja
w ostatnim sezonie spalał mi 8l na 100km i byłem zadowolony z jego pracy jak i osiągów.
pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
dzięki za informacje i wypowiedzenie sie w temacie,
jest już poskładany i czeka do wiosny. zobaczymy jak będzie śmigał w tym sezonie jeśli sie okaże że będzie brał olej lub jakieś inne nieudogodnienia robił zajmiemy sie jego reanimacja

w ostatnim sezonie spalał mi 8l na 100km i byłem zadowolony z jego pracy jak i osiągów.
pozdrawiam i do zobaczenia na drodze

BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
Nazwanie tej tragedii dobrym silnikiem to smiech na sali.
Obejrzyj jeszcze raz zdjecia swoich tlokow i pierscieni - denka zawalone olejem, jasne i ciemnobrazowe zacieki siegaja do pierscienia olejowego, co obrazuje przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej
Ciekawe czy chociaz sprawdziles luzy pierscieni na zamkach, zaloze sie ze sa znacznie ponad norme.
Silnik byl prawdopodobnie zmulony na dotarciu a potem dokonczony jazda na gumie, gdzie najczesciej polscy "stunterzy" trzymaja podwyzszony poziom oleju.
Tomekd slusznie zauwazyl ze byl to dobry moment na remont silnika, teraz jest dobry moment zeby sprzedac moto.
Przez wyjecie tlokow z cylindrow spowodowales zaburzenie delikatnej rownowagi w jakiej silnik byl do tej pory, teraz prawdopodobnie zacznie dymic i jeszcze ostrzej palic olej, jako ze bedzie przechodzil nastepny okres docierania zwiekszajacy luzy i tak luznego silnika.
Takie luzne impresje na podstawie zamieszczonych zdjec
Adam M.
na goscinnych wystepach.
Obejrzyj jeszcze raz zdjecia swoich tlokow i pierscieni - denka zawalone olejem, jasne i ciemnobrazowe zacieki siegaja do pierscienia olejowego, co obrazuje przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej
Ciekawe czy chociaz sprawdziles luzy pierscieni na zamkach, zaloze sie ze sa znacznie ponad norme.
Silnik byl prawdopodobnie zmulony na dotarciu a potem dokonczony jazda na gumie, gdzie najczesciej polscy "stunterzy" trzymaja podwyzszony poziom oleju.
Tomekd slusznie zauwazyl ze byl to dobry moment na remont silnika, teraz jest dobry moment zeby sprzedac moto.
Przez wyjecie tlokow z cylindrow spowodowales zaburzenie delikatnej rownowagi w jakiej silnik byl do tej pory, teraz prawdopodobnie zacznie dymic i jeszcze ostrzej palic olej, jako ze bedzie przechodzil nastepny okres docierania zwiekszajacy luzy i tak luznego silnika.
Takie luzne impresje na podstawie zamieszczonych zdjec

Adam M.
na goscinnych wystepach.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Witam ponownie
Chciałem sie podzielić z wami moja przygoda która jeszcze trwa!
Jak już znacie troszkę temat to wiecie i z grubsza znacie już mój silnik.
oczywiście silnik złożony czekał do wiosny po tej naprawie co opisana jest wyżej. Naprawe wykonywał mi polecony mechanik. Polecili mi go kolesie ze sklepu w kobyłce MOTOPASJA polecili mi Łukasza z Duczek koło Wołomina. Mechanik ponoć zajebisty. Mało tego że coś spieprzył i po jego naprawie coś zaczęło stukać w silniku to nie poczuł sie do sprawdzenia i jakiej kolwiek pomocy. naprawa polegała na wyeliminowaniu stukającej panewki. panewka naprawiona ale stuka coś innego!(chyba bo jeszcze nie stwierdziłem na 100% co to) rozebrałem silnik i o fachowości mechanika świadczy nie wymienienie uszczelki głowicy. Głowica została skręcona na starej uszczelce z zastosowaniem jakiegoś silikonu. jego właściwości podobne do szklarskiego sylikonu. Do tego wlał z powrotem stary olej a miał być nowy. Przestrzegam wszystkich przed tym mechanikiem związku z tym że usłyszałem od właścicieli sklepu że to ich kolega i nie mogą nic złego na jego temat powiedzieć wiec proszę ich pojecie o dobrym mechaniku wziąć pod rozwagę. pozdrawiam
o to zdjęcia owej uszczelki
jak zdejmowałem głowice to wyglądało jak bym ciągnął kawałek pizzy. byłem i jestem w szoku jak można być takim skończonym debilem!
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
co dalej z tym silnikiem........? jeszcze nie wiem będę rozkrecał go dalej, zaznaczę że owy silikon jest wszędzie!!
za naprawę z wymienieniem sprzęgła zapłaciłem 2000zł. tez jestem ciekaw czy jest nowe..:/
narazie tyle aż boje sie rozbierać resztę. aaaa i jeszcze jedno ....... ciekł mi simering przy zębatce (tak mi powiedział) czyli zrozumiem że został wymieniony...taaa okazuje sie że zasmarowany silikonem.
jak to skomentować??
rozebrałem silnik bo zaczęło coś w nim stukać przy obciążeniu.
na wolnych obrotach pracował jak trzeba nie bujało nie kopcił i odpalał z dotyku .
przy dodawaniu gazu płynnie nie było nic słychać ale przy dodaniu gwałtownie było słychać głuche stukanie tak jak by zawór o tłok lub łańcuch. wiem narazie ze to nic z tego raczej.
może to być sworzeń tłoka? co t może być?
na szklankach i wałkach nie ma śladu.

Chciałem sie podzielić z wami moja przygoda która jeszcze trwa!
Jak już znacie troszkę temat to wiecie i z grubsza znacie już mój silnik.
oczywiście silnik złożony czekał do wiosny po tej naprawie co opisana jest wyżej. Naprawe wykonywał mi polecony mechanik. Polecili mi go kolesie ze sklepu w kobyłce MOTOPASJA polecili mi Łukasza z Duczek koło Wołomina. Mechanik ponoć zajebisty. Mało tego że coś spieprzył i po jego naprawie coś zaczęło stukać w silniku to nie poczuł sie do sprawdzenia i jakiej kolwiek pomocy. naprawa polegała na wyeliminowaniu stukającej panewki. panewka naprawiona ale stuka coś innego!(chyba bo jeszcze nie stwierdziłem na 100% co to) rozebrałem silnik i o fachowości mechanika świadczy nie wymienienie uszczelki głowicy. Głowica została skręcona na starej uszczelce z zastosowaniem jakiegoś silikonu. jego właściwości podobne do szklarskiego sylikonu. Do tego wlał z powrotem stary olej a miał być nowy. Przestrzegam wszystkich przed tym mechanikiem związku z tym że usłyszałem od właścicieli sklepu że to ich kolega i nie mogą nic złego na jego temat powiedzieć wiec proszę ich pojecie o dobrym mechaniku wziąć pod rozwagę. pozdrawiam
o to zdjęcia owej uszczelki




co dalej z tym silnikiem........? jeszcze nie wiem będę rozkrecał go dalej, zaznaczę że owy silikon jest wszędzie!!
za naprawę z wymienieniem sprzęgła zapłaciłem 2000zł. tez jestem ciekaw czy jest nowe..:/
narazie tyle aż boje sie rozbierać resztę. aaaa i jeszcze jedno ....... ciekł mi simering przy zębatce (tak mi powiedział) czyli zrozumiem że został wymieniony...taaa okazuje sie że zasmarowany silikonem.
jak to skomentować??
rozebrałem silnik bo zaczęło coś w nim stukać przy obciążeniu.
na wolnych obrotach pracował jak trzeba nie bujało nie kopcił i odpalał z dotyku .
przy dodawaniu gazu płynnie nie było nic słychać ale przy dodaniu gwałtownie było słychać głuche stukanie tak jak by zawór o tłok lub łańcuch. wiem narazie ze to nic z tego raczej.
może to być sworzeń tłoka? co t może być?
na szklankach i wałkach nie ma śladu.
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
A jak w koncu naprawiona zostala ta panewka ?
Zeby nie okazalo sie ze to wlasnie ona stuka.
Typowa przyczyna stukania moze byc kosz sprzeglowy z wyrobionym amortyzatorem, ale wtedy stukal by na wolnych rowniez.
Wysluchuje sie go odkrecajac wlew oleju.
Ten silnik to "open deck" - jedyna czescia trzymajaca plyn chlodzacy w srodku jest wlasnie uszczelka pod glowica.
Jak bym oddajwal moto do serwisu to umawiam sie z mechanikiem ze mam zamiar mu patrzec na rece - specjalnie jak faceta nie znam. Tyle ze juz od jakichs 30 lat robie wszystko prawie sam, tylko obrobka mech. na zewnatrz.
No coz, czlowiek uczy sie na bledach - no i znowu masz sposobnosc do wyremontowania tego silnika
tzn zrobienia gory.
Adam M.
Zeby nie okazalo sie ze to wlasnie ona stuka.
Typowa przyczyna stukania moze byc kosz sprzeglowy z wyrobionym amortyzatorem, ale wtedy stukal by na wolnych rowniez.
Wysluchuje sie go odkrecajac wlew oleju.
Ten silnik to "open deck" - jedyna czescia trzymajaca plyn chlodzacy w srodku jest wlasnie uszczelka pod glowica.
Jak bym oddajwal moto do serwisu to umawiam sie z mechanikiem ze mam zamiar mu patrzec na rece - specjalnie jak faceta nie znam. Tyle ze juz od jakichs 30 lat robie wszystko prawie sam, tylko obrobka mech. na zewnatrz.
No coz, czlowiek uczy sie na bledach - no i znowu masz sposobnosc do wyremontowania tego silnika

tzn zrobienia gory.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Po tym co zobaczyłem to już nie wiem jak została naprawiona tak panewka.
wał miał być oszlifowany (szlify korbowodowe) ,azotowany i dorobione panewki, korbowód naprawiony, wymienione sprzęgło i zlikwidowanie wycieku gdzieś przy zębatce. (pewnie moja wina bo nie powiedziałem mu że ma kupić nową uszczelkę pod głowice) ciekawe co zamawiał w serwisie?? bo podobno był.
z tym patrzeniem na ręce to mówiłem że jak będzie miał graty już wszystkie to żeby zadzwonił. potem usłyszałem że miał taki zamiar ale coś tam..
najlepsze że jak ze jak do niego pojechałem to powiedział że nie może mi pomóc i nie wie co to puka.
JAK DLA MNIE OSZUST I ZłODZIEJ.
wał miał być oszlifowany (szlify korbowodowe) ,azotowany i dorobione panewki, korbowód naprawiony, wymienione sprzęgło i zlikwidowanie wycieku gdzieś przy zębatce. (pewnie moja wina bo nie powiedziałem mu że ma kupić nową uszczelkę pod głowice) ciekawe co zamawiał w serwisie?? bo podobno był.
z tym patrzeniem na ręce to mówiłem że jak będzie miał graty już wszystkie to żeby zadzwonił. potem usłyszałem że miał taki zamiar ale coś tam..
najlepsze że jak ze jak do niego pojechałem to powiedział że nie może mi pomóc i nie wie co to puka.
JAK DLA MNIE OSZUST I ZłODZIEJ.
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
POZDRO
-
MARTINEZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
- Lokalizacja: Wołomin
sc33
Siema. Mi zjadło też panewki w sc33. Dzwoniłem do serwisu i mówili że 45 zł kosztuje jedna panewka, czyli dwie połówki. Też rzbierałem wcześniej bo skrzynie robiłem. Teraz znowu będe rozbierał bo zjadł panewkę, Opisz mi proszę czy szlifowałeś wał, bo w serwisie gadali że jest 3 kolory tych panewek. Że jak miałem nominał to teraz trzeba następny rozmiar założyć. To się doszlifowuje? kto ci robił ewentualny szlif. Napisz mi wszystko żębym jakiegoś głupiego błedu nie popełnił, Pozdro
- puczy
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:56
Jak obróciło ci panewkę, to wał prawdopodobnie sie delikatnie skrzywił, tak zwykle bywa. Poza tym przez ileś tam tysięcy kilometrów wał w pewien sposób ułożył sie z tamtymi panewkami, jak po prostu założysz nową, to jest duże prawdopodobieństwo, że ją znowu wywali. A te 3 czy więcej kolorów czyli rodzajów panewek sprzedawanych w serwisie nie występują nie na ewentualność remontu, tylko dlatego, że już w fabryce nie każdy wał ma idealnie takie same wymiary, i na poziomie pierwszego montażu dobierają odpowiednie rozmiary panewek do danego wyprodukowanego wału, żeby sie wszystko mieściło w normach fabrycznych.
W twoim przypadku trzeba pomierzyć i na 99% obrobić (szlif + azotowanie) wał. A panewki oryginalne z serwisu mogą nie być juz w tym przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
W twoim przypadku trzeba pomierzyć i na 99% obrobić (szlif + azotowanie) wał. A panewki oryginalne z serwisu mogą nie być juz w tym przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości