Zobacz wÄ…tek - Naprawa panewki CBR 900 rr sc28
NAS Analytics TAG

Naprawa panewki CBR 900 rr sc28

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez numberuno » 27/3/2008, 00:03

Jak obróciło ci panewkę, to wał prawdopodobnie sie delikatnie skrzywił, tak zwykle bywa. Poza tym przez ileś tam tysięcy kilometrów wał w pewien sposób ułożył sie z tamtymi panewkami, jak po prostu założysz nową, to jest duże prawdopodobieństwo, że ją znowu wywali. A te 3 czy więcej kolorów czyli rodzajów panewek sprzedawanych w serwisie nie występują nie na ewentualność remontu, tylko dlatego, że już w fabryce nie każdy wał ma idealnie takie same wymiary, i na poziomie pierwszego montażu dobierają odpowiednie rozmiary panewek do danego wyprodukowanego wału, żeby sie wszystko mieściło w normach fabrycznych.
W twoim przypadku trzeba pomierzyć i na 99% obrobić (szlif + azotowanie) wał. A panewki oryginalne z serwisu mogą nie być juz w tym przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49


Postprzez Adam M. » 27/3/2008, 00:31

Zadne inne panewki nie wchodza w gre.
Jezeli chcesz eksperymentowac z rzemieslniczymi to zycze powodzenia :).
Szlifowanie walu tez zwykle konczy sie problemami po przejechaniu 2-3 tys km.
Jedyne w miare ekonomiczne rozwiazanie to dobra uzywka z rozbitka z niewielkim przebiegiem - wal z korbowodami i panewkami, lub dobry uzywany silnik.
Cala reszta to rzezba w g...nie.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez puczy » 27/3/2008, 16:17

No zobaczymy co i jak. Zaczełem rozbierać to się okaże. Pozdrawiam.
P.s
W takim razie po co w serwisie przez telefon sprzedawca mi mówił że musze teraz założyć drugi wymiar. Czyli jak zrozumiałem że na pierwszy szlif?
Ale też mi się wydaje że kolega ma racje że panewki były dobierane w fabryce do wału.
puczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:56

Postprzez puczy » 27/3/2008, 16:18

Aha. Mam takie pytanie. Czy ktoś z was używał tego ceramizera co dodaje się do oleju?
Podobno super sprawa.
puczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:56

Postprzez MARTINEZ » 27/3/2008, 19:10

CO DO MOJEGO SILNIKA TO JUŻ NIE WIEM JAK ZOSTAł ZROBIONY PRZEZ TEGO OSZUSTA! NARAZIE ROZBIERAM I ZOBACZĘ CO W NIM SIEDZI.
ZAPODAM KILKA FOTEK Z JEGO ROZBIERANIA.
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
Avatar użytkownika
MARTINEZ
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez Adam M. » 27/3/2008, 21:28

puczy napisał(a):Aha. Mam takie pytanie. Czy ktoś z was używał tego ceramizera co dodaje się do oleju?
Podobno super sprawa.


Zapomnij o tym, uzywaj po prostu dobrych olei ( full syntetic ) do tego silnika - to wystarczy.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez MARTINEZ » 27/3/2008, 21:40

Obrazek (otwórz link)
tu na zielono zaznaczyłem miejsca wyrobione przez sprężyny, ale to chyba nie mogło być powodem tego stukania.


Obrazek (otwórz link)
to jest profesjonalne godne polecenia uszczelnienie wycieku.

Obrazek (otwórz link)

na tym zdjęciu na czerwono zaznaczyłem śrubę z którą mam problem. nie mam pomysłu jak ją odkręcić :( (a oczywiście nie chce nic ułamać.nie wiem jak to zablokować bezpiecznie :(

w związku z tym że nie jestem mechanikiem prosił bym o pomoc i sugestie może ktoś chętny udzielenia bezinteresownie pomocy mieszka niedaleko mnie i dysponuje narzędziami czasem??
BMW-BOKIEM, CBR-NA KOLE
POZDRO
Avatar użytkownika
MARTINEZ
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 7/7/2007, 16:09
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez numberuno » 28/3/2008, 00:19

puczy napisał(a):No zobaczymy co i jak. Zaczełem rozbierać to się okaże. Pozdrawiam.
P.s
W takim razie po co w serwisie przez telefon sprzedawca mi mówił że musze teraz założyć drugi wymiar. Czyli jak zrozumiałem że na pierwszy szlif?
Ale też mi się wydaje że kolega ma racje że panewki były dobierane w fabryce do wału.


Przy projektowaniu motocykli żadnemu Japończykowi na pewno nawet przez chwilę nie przeszło przez myśl, że silnik będzie miał kiedyś robiony remont kapitalny, a już na pewno nie w sportach. Te motocykle mają wygrywać na torze, a nie żeby mogły mieć jeszcze 2 następne życia po zakatowaniu.
Ja osobiście całkowicie zgadzam się z Adamem M., że robota z remontem silnika to rzeźba w gównie. Aczkolwiek mój mechanik zajmuje się też takimi remontami, i z jego doświadczeń wynika, że jeśli wszystko jest super zrobione, to na 10 silników, chodzić dalej będzie 7-8, a reszta po prostu nie. Bez żadnego powodu,nie bo nie, takie ryzyko.
Szukaj dobrego silnika, bo tak jak Martinez pisał, remont kosztował go ponad 2 tys, a efekty tej roboty widać właśnie. Za dobrą robotę zapłaciłbyś pewnie ok 2.5 - 3 tys, a za ta cenę kupisz juz dobry silnik.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez fajerstarter » 28/3/2008, 07:43

ja bym sie w takie remonty nie bawil tylko kupil caly silnik,nie chce mi sie wszystkiego czytac ale czy panewki to kupiles w komplecie z walem?
xxxx
Avatar użytkownika
fajerstarter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 358
Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
Lokalizacja: warszawa

Remonty

Postprzez kargulvmax » 12/7/2008, 04:30

Witam co do wypowiedzi o remontach to pozwolę się nie zgodzić.Robie silniki od 20 lat bo tez wcześniej na samych idiotów trafiałem i nic jeszcze sie ani mnie ani klientowi nie rozpadło.Mozna pytac - Kargul Gostyń.Ja za ta usługę wział bym max 1000zł bo nie wiem za co mozna brać 2tys. chyba za wiedzę.Nie wiem co było dalej z tym silnikiem ale ja podejzewam panewkę żle spasowana a kto wie czy wogóle jakis szlif był zrobiony.Naprawdę Japończycy to nie kosmici tylko ludzie i wszystko jest do zrobienia ale perfekcja wymagana ,momenty dokręcania czystosc itd.Ja po odpaleniu i zagrzaniu wymieniam olej mimo ze wszystko jest przy składaniu wymyte i wydmuchane to tak jest zawsze lekko przebarwiony.Pozdrawiam można dzwonić jak nie odbieram to pózniej-Robert 608-621-287
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez jurekgpx » 14/7/2008, 20:13

z tymi kolorami panewek to sprawa polega na tym ze sa to grupy selekcyjne panewek gdzie roznica w wymiarach pomiedzy poszczegolnymi kolkorami panewek wacha sie w mikronach a wiec w tysiecznych milimetra i nie ma mowy by pasowaly do walu gdzie np. zbierze sie z niego jedna dziesiata milimetra.
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê