Zobacz wątek - rozwiercanie tłumika
NAS Analytics TAG

rozwiercanie tłumika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

rozwiercanie tłumika

Postprzez dawid 89 » 20/11/2007, 19:23

mam pytanie, mianowicie co myślicie o rozwiercaniu tłumików :roll: ??????
posiadam suzuki gsx600, wydech 4w2, wszystko pięknie ładnie, tylko motocykl jak na mój gust chodzi za cicho, stanowczo za cicho, a właśnie ten dzwięk silnika najbardziej mi sie podoba w ścigaczach, jako kierowca jest ok, ale dałem sie przejechać kumplowi, i byłem w szoku, już po 50 metrach wogóle nie było go słychać. Czy rozwiercanie tłumików nie wpłynie negatywnie na motocykl?? dziękuje za ewentualną pomoc, pozdr :D
Avatar użytkownika
dawid 89
Moderator
 
Posty: 436
Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła


Postprzez jasql » 20/11/2007, 19:46

Lepiej kupic cos firmowego (jak juz chcesz). Mozesz czasami osiagnac efekt odwrotny do zamierzonego, to znaczy zacznie ci gwizdac.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez dawid 89 » 20/11/2007, 19:55

heh, a niech cobie gwiżdze :lol: zawsze moge zanitoawć dziury, chodzi mi o to czy nie wpłynie negatywnie na silnik, przy nim są dwa tłumiki, to wyjdzie troche za drogo, tym bardziej że moto ma już swoje lata, pozdr
Avatar użytkownika
dawid 89
Moderator
 
Posty: 436
Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła

Postprzez jasql » 20/11/2007, 20:24

viewtopic.php?t=10120&highlight=tlumik

viewtopic.php?t=8283&highlight=tlumik

Wszyscy odradzaja, ale zapewne zrobisz jak bedziesz chcial
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez dawid 89 » 20/11/2007, 20:27

ooo, dzięki, gdzie ty tp znalazłeś, moja wyszukiwarka nic nie wyświetliła, pozdr
Avatar użytkownika
dawid 89
Moderator
 
Posty: 436
Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła

Postprzez stryku0 » 20/11/2007, 20:28

ja bym kupił tanie przelotówki 330 zł szt
i wszystko będzie ładnie wyglądało i jeszcze lepiej grało :P
http://www.allegro.pl/item271957788_tlu ... atis_.html
ZXR 400 + Metzeler roadtec Z6 :D
stryku0
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 29/10/2007, 19:03

Postprzez elco » 20/11/2007, 21:17

ja u siebie wypalilem dziury spawarka w rurkach wewnatrz tlumika, rozwiercilem go nieco z tylu i jaki jest tego efekt - znikomy. Zeby cos zmienic niestety trzeba zainwestowac w sportowy, dobry tlumik, albo podjac radykalny krok i rozciac tlumik po czym wyciagnac z niego wszystkie bebechy i pospawac na nowo, chociaz nie gwarantuje, ze to tez da zamierzony efekt.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Majk » 20/11/2007, 21:54

jesli je rozwiercisz moze wiecej palic ,gniazda zaworowe moga sie szybciej wypalic,na mocy moze stracic pare koni,lepiej zostawic orginal
Majk
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12/11/2007, 17:56

Postprzez mar111cin » 20/11/2007, 22:41

żal.pl

szczerze mówiąc nie spodziewałem się po was.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez skwy » 21/11/2007, 09:40

Miałem u siebie w serwisie jedną CBR 600 f2 z wybebeszonym tłumikiem ale lipa słychać tylko blachę !!!
Bardzo nieprzyjemny dźwięk jak by ktoś rozdzierał prześcieradło tylko głośniej.Nie polecam rozbierania oryginalnych tłumików lepiej kupić jakiś akcesoryjny efekt dźwiękowy lepszy i wizualny.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Grubas » 21/11/2007, 13:33

I chcesz jak BURAK informować całą okolicę, że oto TY WIELKI PAN jedziesz.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dawid 89 » 21/11/2007, 15:46

Grubas napisał(a):I chcesz jak BURAK informować całą okolicę, że oto TY WIELKI PAN jedziesz.


Tak, o to mi właśnie chodzi :twisted: w szczególności mam zamiar informować o tym urocze leśne stworzonka które bardzo chętnie wyskakują na droge :wink: nie musze nikogo informować że to właśnie ja jade, w promieniu 1km od mojego domu jest jeszcze z 12 ścigów, więc nie ma to sensu :roll:
Avatar użytkownika
dawid 89
Moderator
 
Posty: 436
Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła

Postprzez Grzybu » 21/11/2007, 16:34

A myślałem, że czasy dziury w WSK-owych kolankach już minęły ... a to tylko sprzęt się zmienił.

Szczerze mówiąc moja cebra też po zakupie jakoś tak dziwnie "chrapała" - poświeciłem latarką i już wiem dlaczego.. - po kształcie dziury wnioskuję, że to był spory przecinak :(

Polskie rasowanie sprzęta trwa ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez bandit'a » 21/11/2007, 19:02

Tylko buraki na wioskach robią dziury w tłumikach, co by im kury nie wpadały pod koła.
bandit'a
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
Lokalizacja: zary

Postprzez elco » 21/11/2007, 20:51

bandit'a napisał(a):Tylko buraki na wioskach robią dziury w tłumikach, co by im kury nie wpadały pod koła.


nie mam pojecia dlaczego tak uwazacie. mnie wkurzalo gwizdanie oryginalnego tlumika. mozna nawet rzec, ze swoim dzwiekiem przypominal kiblokosiarke :? a to juz zaczyna strasznie denerwowac :evil:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez bandit'a » 22/11/2007, 10:01

Można przecież zamontować tłumik markowych firm, które sa dopuszczane do ruchu. A samoróbki w stylu wiercenia dziur w tłumiach to wiejski tuning. Wyobraź sobie że każdy samochodem jeździłby z dziurawymi tłumikami i wyobraź sobie jeszcze że mieszkasz przy ruchliwej ulicy, przy światłach na których co drugi kierowca chce sie ścigać do następnych świateł. Fajna perspektywa?
bandit'a
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
Lokalizacja: zary

Postprzez Grzybu » 22/11/2007, 11:48

Ja bym wolał, żebyśmy w tym miejscu napisali coś o minusach dla silnika z tytułu dziurawych lub źle dobranych kominów przelotowych.

Wypalanie gniazd. Jaka jest tego przyczyna?

Czy chodzi tutaj o zaburzenia w ruchu falowym spalin i dopalania resztek mieszanki w kolektorze, co w efekcie prowadzi właśnie do wypalenia gniazd? :?:

A odpowiednie przelotówki (tzw. dedykowane)
Moment obrotowy jest zapewne osiągany przy wyższych obrotach silnika (stąd przelotówki zakładane są w sporcie) ale jak to się ma do średnich i niskich obrotów?

Zapraszam do dyskusji.. ;) - a może oddzielny temat? Bo w tym raczej chodzi o wrażenia akustyczne :D

Pozdr.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez bandit'a » 22/11/2007, 12:07

Toż to oczywista oczywistość ze inżynierowie z Japonii czy Włoch przeprowadzili setki badań nad zrobieniem odpowiedniego tłumika do danego silnika. Podobnie jest z tłumikami firm tunerskich. Nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie bubla, który doprowadzi do usterek elementów silnika.
Tłumik porównać można do komina i jak ktoś sie nie zna na budowaniu kominów to mu będa spaliny do środka leciały, podobnie w samodzielnych przeróbkach tłumików.
PS. Kto z osób które dziurawią tłumiki wie czy mu sie coś złego dzieje w silniku? Pewnie więszość z tych domowych tunerów jeździ starymi sprzetami i nie znają się dobrze na mechanice. Ważne że jak już kilkadziesiąt kucy poszło na emeryturę to przynajmniej groźny wydech będzie przypominał o sportowym charakterze motocykla.
bandit'a
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
Lokalizacja: zary

Postprzez Grzybu » 22/11/2007, 12:19

bandit'a napisał(a):
PS. Kto z osób które dziurawią tłumiki wie czy mu sie coś złego dzieje w silniku? Pewnie więszość z tych domowych tunerów jeździ starymi sprzetami i nie znają się dobrze na mechanice. Ważne że jak już kilkadziesiąt kucy poszło na emeryturę to przynajmniej groźny wydech będzie przypominał o sportowym charakterze motocykla.



He, he dobre ..coÅ› w tym chyba jest.. 8)

Ale mi chodzi o istotę powstawania tych usterek - bo porównanie do komina jest wystarczające chyba tylko dla tych przecinakowych tunerów ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez falconiforme » 22/11/2007, 13:07

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2667234.html

14. Wymiana wydechu na otwarty i po sprawie. Większa moc gratis

Po takiej przeróbce powinno się dokonać zmian w gaźnikach. Nie tylko regulację śrubami (która tak naprawdę odpowiada tylko za skład na wolnych obrotach), lecz w ruch powinny pójść także dysze w gaźnikach. Wolny wydech powoduje zubożenie mieszanki poprzez wydmuchiwanie jej części do układu wydechowego w chwili, gdy są otwarte zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe. Na dłuższą metę zostawienie fabrycznych ustawień spowoduje wypalenie zaworów. Niektórzy producenci wydechów dedykowanych do danego modelu nawet podpowiadają, jakie dysze powinny być zastosowane. Wzrost mocy też jest dyskusyjny - odpowiednio dobrany wydech go spowoduje, ale założenie pierwszej lepszej pustej "puszki" czy wybebeszanie wnętrzności z oryginalnego wydechu może dać odwrotny efekt. Poza akustycznym oczywiście.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê