rozwiercanie tłumika
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
rozwiercanie tłumika
mam pytanie, mianowicie co myślicie o rozwiercaniu tłumików
??????
posiadam suzuki gsx600, wydech 4w2, wszystko pięknie ładnie, tylko motocykl jak na mój gust chodzi za cicho, stanowczo za cicho, a właśnie ten dzwięk silnika najbardziej mi sie podoba w ścigaczach, jako kierowca jest ok, ale dałem sie przejechać kumplowi, i byłem w szoku, już po 50 metrach wogóle nie było go słychać. Czy rozwiercanie tłumików nie wpłynie negatywnie na motocykl?? dziękuje za ewentualną pomoc, pozdr

posiadam suzuki gsx600, wydech 4w2, wszystko pięknie ładnie, tylko motocykl jak na mój gust chodzi za cicho, stanowczo za cicho, a właśnie ten dzwięk silnika najbardziej mi sie podoba w ścigaczach, jako kierowca jest ok, ale dałem sie przejechać kumplowi, i byłem w szoku, już po 50 metrach wogóle nie było go słychać. Czy rozwiercanie tłumików nie wpłynie negatywnie na motocykl?? dziękuje za ewentualną pomoc, pozdr

-
dawid 89 - Moderator
- Posty: 436
- Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
- Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła
heh, a niech cobie gwiżdze
zawsze moge zanitoawć dziury, chodzi mi o to czy nie wpłynie negatywnie na silnik, przy nim są dwa tłumiki, to wyjdzie troche za drogo, tym bardziej że moto ma już swoje lata, pozdr

-
dawid 89 - Moderator
- Posty: 436
- Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
- Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła
viewtopic.php?t=10120&highlight=tlumik
viewtopic.php?t=8283&highlight=tlumik
Wszyscy odradzaja, ale zapewne zrobisz jak bedziesz chcial
viewtopic.php?t=8283&highlight=tlumik
Wszyscy odradzaja, ale zapewne zrobisz jak bedziesz chcial
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
-
dawid 89 - Moderator
- Posty: 436
- Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
- Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła
ja bym kupił tanie przelotówki 330 zł szt
i wszystko będzie ładnie wyglądało i jeszcze lepiej grało
http://www.allegro.pl/item271957788_tlu ... atis_.html
i wszystko będzie ładnie wyglądało i jeszcze lepiej grało

http://www.allegro.pl/item271957788_tlu ... atis_.html
ZXR 400 + Metzeler roadtec Z6 

- stryku0
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 29/10/2007, 19:03
ja u siebie wypalilem dziury spawarka w rurkach wewnatrz tlumika, rozwiercilem go nieco z tylu i jaki jest tego efekt - znikomy. Zeby cos zmienic niestety trzeba zainwestowac w sportowy, dobry tlumik, albo podjac radykalny krok i rozciac tlumik po czym wyciagnac z niego wszystkie bebechy i pospawac na nowo, chociaz nie gwarantuje, ze to tez da zamierzony efekt.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Miałem u siebie w serwisie jedną CBR 600 f2 z wybebeszonym tłumikiem ale lipa słychać tylko blachę !!!
Bardzo nieprzyjemny dźwięk jak by ktoś rozdzierał prześcieradło tylko głośniej.Nie polecam rozbierania oryginalnych tłumików lepiej kupić jakiś akcesoryjny efekt dźwiękowy lepszy i wizualny.
Bardzo nieprzyjemny dźwięk jak by ktoś rozdzierał prześcieradło tylko głośniej.Nie polecam rozbierania oryginalnych tłumików lepiej kupić jakiś akcesoryjny efekt dźwiękowy lepszy i wizualny.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Grubas napisał(a):I chcesz jak BURAK informować całą okolicę, że oto TY WIELKI PAN jedziesz.
Tak, o to mi właśnie chodzi



-
dawid 89 - Moderator
- Posty: 436
- Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
- Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła
A myślałem, że czasy dziury w WSK-owych kolankach już minęły ... a to tylko sprzęt się zmienił.
Szczerze mówiąc moja cebra też po zakupie jakoś tak dziwnie "chrapała" - poświeciłem latarką i już wiem dlaczego.. - po kształcie dziury wnioskuję, że to był spory przecinak
Polskie rasowanie sprzęta trwa
Szczerze mówiąc moja cebra też po zakupie jakoś tak dziwnie "chrapała" - poświeciłem latarką i już wiem dlaczego.. - po kształcie dziury wnioskuję, że to był spory przecinak

Polskie rasowanie sprzęta trwa

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
bandit'a napisał(a):Tylko buraki na wioskach robią dziury w tłumikach, co by im kury nie wpadały pod koła.
nie mam pojecia dlaczego tak uwazacie. mnie wkurzalo gwizdanie oryginalnego tlumika. mozna nawet rzec, ze swoim dzwiekiem przypominal kiblokosiarke


Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Można przecież zamontować tłumik markowych firm, które sa dopuszczane do ruchu. A samoróbki w stylu wiercenia dziur w tłumiach to wiejski tuning. Wyobraź sobie że każdy samochodem jeździłby z dziurawymi tłumikami i wyobraź sobie jeszcze że mieszkasz przy ruchliwej ulicy, przy światłach na których co drugi kierowca chce sie ścigać do następnych świateł. Fajna perspektywa?
- bandit'a
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
- Lokalizacja: zary
Ja bym wolał, żebyśmy w tym miejscu napisali coś o minusach dla silnika z tytułu dziurawych lub źle dobranych kominów przelotowych.
Wypalanie gniazd. Jaka jest tego przyczyna?
Czy chodzi tutaj o zaburzenia w ruchu falowym spalin i dopalania resztek mieszanki w kolektorze, co w efekcie prowadzi właśnie do wypalenia gniazd?
A odpowiednie przelotówki (tzw. dedykowane)
Moment obrotowy jest zapewne osiągany przy wyższych obrotach silnika (stąd przelotówki zakładane są w sporcie) ale jak to się ma do średnich i niskich obrotów?
Zapraszam do dyskusji..
- a może oddzielny temat? Bo w tym raczej chodzi o wrażenia akustyczne
Pozdr.
Wypalanie gniazd. Jaka jest tego przyczyna?
Czy chodzi tutaj o zaburzenia w ruchu falowym spalin i dopalania resztek mieszanki w kolektorze, co w efekcie prowadzi właśnie do wypalenia gniazd?

A odpowiednie przelotówki (tzw. dedykowane)
Moment obrotowy jest zapewne osiągany przy wyższych obrotach silnika (stąd przelotówki zakładane są w sporcie) ale jak to się ma do średnich i niskich obrotów?
Zapraszam do dyskusji..


Pozdr.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Toż to oczywista oczywistość ze inżynierowie z Japonii czy Włoch przeprowadzili setki badań nad zrobieniem odpowiedniego tłumika do danego silnika. Podobnie jest z tłumikami firm tunerskich. Nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie bubla, który doprowadzi do usterek elementów silnika.
Tłumik porównać można do komina i jak ktoś sie nie zna na budowaniu kominów to mu będa spaliny do środka leciały, podobnie w samodzielnych przeróbkach tłumików.
PS. Kto z osób które dziurawią tłumiki wie czy mu sie coś złego dzieje w silniku? Pewnie więszość z tych domowych tunerów jeździ starymi sprzetami i nie znają się dobrze na mechanice. Ważne że jak już kilkadziesiąt kucy poszło na emeryturę to przynajmniej groźny wydech będzie przypominał o sportowym charakterze motocykla.
Tłumik porównać można do komina i jak ktoś sie nie zna na budowaniu kominów to mu będa spaliny do środka leciały, podobnie w samodzielnych przeróbkach tłumików.
PS. Kto z osób które dziurawią tłumiki wie czy mu sie coś złego dzieje w silniku? Pewnie więszość z tych domowych tunerów jeździ starymi sprzetami i nie znają się dobrze na mechanice. Ważne że jak już kilkadziesiąt kucy poszło na emeryturę to przynajmniej groźny wydech będzie przypominał o sportowym charakterze motocykla.
- bandit'a
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
- Lokalizacja: zary
bandit'a napisał(a):
PS. Kto z osób które dziurawią tłumiki wie czy mu sie coś złego dzieje w silniku? Pewnie więszość z tych domowych tunerów jeździ starymi sprzetami i nie znają się dobrze na mechanice. Ważne że jak już kilkadziesiąt kucy poszło na emeryturę to przynajmniej groźny wydech będzie przypominał o sportowym charakterze motocykla.
He, he dobre ..coÅ› w tym chyba jest..

Ale mi chodzi o istotę powstawania tych usterek - bo porównanie do komina jest wystarczające chyba tylko dla tych przecinakowych tunerów

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2667234.html
14. Wymiana wydechu na otwarty i po sprawie. Większa moc gratis
Po takiej przeróbce powinno się dokonać zmian w gaźnikach. Nie tylko regulację śrubami (która tak naprawdę odpowiada tylko za skład na wolnych obrotach), lecz w ruch powinny pójść także dysze w gaźnikach. Wolny wydech powoduje zubożenie mieszanki poprzez wydmuchiwanie jej części do układu wydechowego w chwili, gdy są otwarte zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe. Na dłuższą metę zostawienie fabrycznych ustawień spowoduje wypalenie zaworów. Niektórzy producenci wydechów dedykowanych do danego modelu nawet podpowiadają, jakie dysze powinny być zastosowane. Wzrost mocy też jest dyskusyjny - odpowiednio dobrany wydech go spowoduje, ale założenie pierwszej lepszej pustej "puszki" czy wybebeszanie wnętrzności z oryginalnego wydechu może dać odwrotny efekt. Poza akustycznym oczywiście.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości