Idzie zima,czas na 4 koła :]
oorbus napisał(a):A tak swoją drogą....
szukam V70 T5..![]()
co powiecie o takim pomyśle?
pozdrawiam.
Faaajne ..do pierwszej wizyty w ASO

-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
szkoda ze nie uznajesz Bmw, e39 530d spełniłaby Twoje oczekiwania...mozna to wyrwac za mądre pieniądze,a silnik jest mistrzem
p.s jesli juz decydowałbys sie na bmw to nie pchaj sie w 525 TDS,bleeeee

-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
A to dla tych co BMW kojarzy sie z dresiarstwem itp...
Oto treść mojej pracy inżynierskiej a dokładnie ANALIZA PORÓWNAWCZA silnika R6 na przykładzie M52B28 (2.8l BMW) z silnikami AUDI 2.8l V6 (90*), VW 2.8l VR6 (15*) oraz OPEL 2.5l V6 (52*) a dalej-moje zdanie na ten temat-PODSUMOWANIE:
1. ANALIZA PORÓWNAWCZA
Silnik sześciocylindrowy rzędowy w stosunku do wyżej prezentowanych jednostek napędowych różni się od nich wieloma cechami konstrukcyjnymi. Porównując jego budowę i parametry z innymi silnikami można dostrzec kilka ważnych aspektów, z których wynika czym się charakteryzuje.
Silnik R6 w stosunku do silnika widlastego o kącie rozwarcia rzędów cylindrów 90° posiada kilka znaczących zalet. Przede wszystkim silnik sześciocylindrowy rzędowy posiada lepsze wyrównoważenie sił i momentów bezwładności pierwszego i drugiego rzędu.. Po drugie technologia wykonania silnika widlastego jest bardziej skomplikowana za sprawą między innymi dwóch głowic jak i dwóch rzędów cylindrów-a co za tym idzie poszczególne układy wspomagające pracę silnika również będą wymagać skomplikowanego rozwiązania. Wał korbowy silnika widlastego wymaga zastosowania wyżej technologii ze względu na specjalny układ wykorbień. W silniku widlastym układ rozrządu wymaga większej liczby ruchomych części-porównując go z silnikiem rzędowym wymaga większego zaawansowania technologicznego. Mając na uwadze parametry silników to przy tej samej pojemności skokowej silnik rzędowy osiąga większą moc maksymalną przy niższej prędkości obrotowej oraz posiada wyższą o 40 Nm wartość momentu obrotowego.
Z pewnością do wad silnika rzędowego względem silnika widlastego należy wymienić między innymi mniejszą sztywność. Zaletą silnika widlastego jest to, iż posiada zwartą konstrukcję.
Jeżeli chodzi o silnik widlasty o kącie rozwarcia rzędów cylindrów 54° i porównanie go z silnikiem sześciocylindrowym rzędowym zależności są bardzo podobne jak w przypadku silnika widlastego o kącie rozwarcia poszczególnych cylindrów 90°. Tutaj nie co inaczej wygląda sprawa momentów bezwładności pierwszego i drugiego rzędu. Natomiast zaletą silnika widlastego 54° w stosunku do 90° jak i do silnika rzędowego jest większa zwartość konstrukcji. Parametry osiągnięte przez silnik widlasty 54° są najgorsze ze wszystkich zestawionych silników. Porównując go z silnikiem rzędowym wartość momentu obrotowego jest mniejsza aż o ponad 50 Nm.
Natomiast silnik rzędowy o specjalnym rozwiązaniu układu cylindrów 15° ma największą sztywność ze wszystkich omawianych jednostek. Zaletą również jest najbardziej zwarta budowa silnika. Lecz z cech silnika rzędowego zostały mu tylko wspólny kadłub cylindrów oraz wspólna głowica. Układ rozrządu jest rozwiązany podobnie jak w silniku
widlastym to znaczy jest napędzany przez dwa wałki. Porównując parametry tego silnika z silnikiem rzędowym moc maksymalna jest mniejsza o niespełna 20 KM a moment obrotowy
niższy o 40 Nm i to osiągany przy wyższej prędkości obrotowej.
2. PODSUMOWANIE
Właściwości dynamiczne silnika sześciocylindrowego rzędowego, plasują go wyżej niż silnik widlasty. Podstawową zaletą silnika sześciocylindrowego rzędowego jest jego perfekcyjne wyrównoważenie. Zbędne są wałki wyrównoważające, które są stosowane w silnikach widlastych. Perfekcyjność wyrównoważenia silnika R6 polega na usytuowaniu wykorbień jak i odstępów zapłonów co 120°.
Ekonomia silnika sześciocylindrowego rzędowego wykazuje również szereg zalet. Tego typu silnik nie wymaga tak skomplikowanego procesu technologicznego jak silnik widlasty czy też silnik typu VR. Odnosi się to zarówno do kadłuba, głowicy cylindrów jak i układu wylotowego.
Silnik sześciocylindrowy rzędowy znajduje zastosowanie jako jednostka napędowa w trzech klasach samochodowych: klasa średnia niższa, klasa średnia wyższa oraz klasa luksusowa. Natomiast silniki widlaste i VR stosuje się w 2 klasach: średniej niższej i wyższej.
Silnik sześciocylindrowy rzędowy jest tylko i wyłącznie umieszczany w komorze wzdłuż samochodu i napęd jest przekazywany na tylną oś. W związku z czym środek ciężkości samochodu znajduje się w bardziej korzystnym punkcie niż w samochodzie z napędem przednim. W konsekwencji wpływa to na lepszą trakcję samochodu. Odnosi się to również do silnika widlastego o mniejszym niż 90° kącie rozwarcia rzędów cylindrów w przypadku gdy służy jako napęd tylnych kół. Z racji konstrukcji silnik rzędowy wymaga większej przestrzeni w komorze silnika. Natomiast silniki widlaste mają bardziej zwartą konstrukcję, ale zawierają więcej części ruchomych.
Omawiane silniki są i będą udoskonalane. Na przestrzeni lat silniki te poddawane były różnym innowacjom. Dawno już zrezygnowano z centralnego wałka rozrządu. Zmieniły go pojedyncze lub podwójne górne wałki rozrządu. Jedną z zalet jest możliwość oddzielnego sterowania zaworów dolotowych i wylotowych. Zastosowanie techniki czterozaworowej powoduje większą moc i mniejsze zużycie paliwa. Poza tym tłoki stają się wciąż bardziej płaskie, co zmniejsza współczynnik tarcia w cylindrach. Jednocześnie wydłużone zostały korbowody, co obniżyło siły działające poprzecznie, a więc tłoki poruszają się płynniej. W efekcie podnosi się kultura pracy silnika.
Zrodlo:Net
Oto treść mojej pracy inżynierskiej a dokładnie ANALIZA PORÓWNAWCZA silnika R6 na przykładzie M52B28 (2.8l BMW) z silnikami AUDI 2.8l V6 (90*), VW 2.8l VR6 (15*) oraz OPEL 2.5l V6 (52*) a dalej-moje zdanie na ten temat-PODSUMOWANIE:
1. ANALIZA PORÓWNAWCZA
Silnik sześciocylindrowy rzędowy w stosunku do wyżej prezentowanych jednostek napędowych różni się od nich wieloma cechami konstrukcyjnymi. Porównując jego budowę i parametry z innymi silnikami można dostrzec kilka ważnych aspektów, z których wynika czym się charakteryzuje.
Silnik R6 w stosunku do silnika widlastego o kącie rozwarcia rzędów cylindrów 90° posiada kilka znaczących zalet. Przede wszystkim silnik sześciocylindrowy rzędowy posiada lepsze wyrównoważenie sił i momentów bezwładności pierwszego i drugiego rzędu.. Po drugie technologia wykonania silnika widlastego jest bardziej skomplikowana za sprawą między innymi dwóch głowic jak i dwóch rzędów cylindrów-a co za tym idzie poszczególne układy wspomagające pracę silnika również będą wymagać skomplikowanego rozwiązania. Wał korbowy silnika widlastego wymaga zastosowania wyżej technologii ze względu na specjalny układ wykorbień. W silniku widlastym układ rozrządu wymaga większej liczby ruchomych części-porównując go z silnikiem rzędowym wymaga większego zaawansowania technologicznego. Mając na uwadze parametry silników to przy tej samej pojemności skokowej silnik rzędowy osiąga większą moc maksymalną przy niższej prędkości obrotowej oraz posiada wyższą o 40 Nm wartość momentu obrotowego.
Z pewnością do wad silnika rzędowego względem silnika widlastego należy wymienić między innymi mniejszą sztywność. Zaletą silnika widlastego jest to, iż posiada zwartą konstrukcję.
Jeżeli chodzi o silnik widlasty o kącie rozwarcia rzędów cylindrów 54° i porównanie go z silnikiem sześciocylindrowym rzędowym zależności są bardzo podobne jak w przypadku silnika widlastego o kącie rozwarcia poszczególnych cylindrów 90°. Tutaj nie co inaczej wygląda sprawa momentów bezwładności pierwszego i drugiego rzędu. Natomiast zaletą silnika widlastego 54° w stosunku do 90° jak i do silnika rzędowego jest większa zwartość konstrukcji. Parametry osiągnięte przez silnik widlasty 54° są najgorsze ze wszystkich zestawionych silników. Porównując go z silnikiem rzędowym wartość momentu obrotowego jest mniejsza aż o ponad 50 Nm.
Natomiast silnik rzędowy o specjalnym rozwiązaniu układu cylindrów 15° ma największą sztywność ze wszystkich omawianych jednostek. Zaletą również jest najbardziej zwarta budowa silnika. Lecz z cech silnika rzędowego zostały mu tylko wspólny kadłub cylindrów oraz wspólna głowica. Układ rozrządu jest rozwiązany podobnie jak w silniku
widlastym to znaczy jest napędzany przez dwa wałki. Porównując parametry tego silnika z silnikiem rzędowym moc maksymalna jest mniejsza o niespełna 20 KM a moment obrotowy
niższy o 40 Nm i to osiągany przy wyższej prędkości obrotowej.
2. PODSUMOWANIE
Właściwości dynamiczne silnika sześciocylindrowego rzędowego, plasują go wyżej niż silnik widlasty. Podstawową zaletą silnika sześciocylindrowego rzędowego jest jego perfekcyjne wyrównoważenie. Zbędne są wałki wyrównoważające, które są stosowane w silnikach widlastych. Perfekcyjność wyrównoważenia silnika R6 polega na usytuowaniu wykorbień jak i odstępów zapłonów co 120°.
Ekonomia silnika sześciocylindrowego rzędowego wykazuje również szereg zalet. Tego typu silnik nie wymaga tak skomplikowanego procesu technologicznego jak silnik widlasty czy też silnik typu VR. Odnosi się to zarówno do kadłuba, głowicy cylindrów jak i układu wylotowego.
Silnik sześciocylindrowy rzędowy znajduje zastosowanie jako jednostka napędowa w trzech klasach samochodowych: klasa średnia niższa, klasa średnia wyższa oraz klasa luksusowa. Natomiast silniki widlaste i VR stosuje się w 2 klasach: średniej niższej i wyższej.
Silnik sześciocylindrowy rzędowy jest tylko i wyłącznie umieszczany w komorze wzdłuż samochodu i napęd jest przekazywany na tylną oś. W związku z czym środek ciężkości samochodu znajduje się w bardziej korzystnym punkcie niż w samochodzie z napędem przednim. W konsekwencji wpływa to na lepszą trakcję samochodu. Odnosi się to również do silnika widlastego o mniejszym niż 90° kącie rozwarcia rzędów cylindrów w przypadku gdy służy jako napęd tylnych kół. Z racji konstrukcji silnik rzędowy wymaga większej przestrzeni w komorze silnika. Natomiast silniki widlaste mają bardziej zwartą konstrukcję, ale zawierają więcej części ruchomych.
Omawiane silniki są i będą udoskonalane. Na przestrzeni lat silniki te poddawane były różnym innowacjom. Dawno już zrezygnowano z centralnego wałka rozrządu. Zmieniły go pojedyncze lub podwójne górne wałki rozrządu. Jedną z zalet jest możliwość oddzielnego sterowania zaworów dolotowych i wylotowych. Zastosowanie techniki czterozaworowej powoduje większą moc i mniejsze zużycie paliwa. Poza tym tłoki stają się wciąż bardziej płaskie, co zmniejsza współczynnik tarcia w cylindrach. Jednocześnie wydłużone zostały korbowody, co obniżyło siły działające poprzecznie, a więc tłoki poruszają się płynniej. W efekcie podnosi się kultura pracy silnika.
Zrodlo:Net
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
http://www.vwgolf.pl/index.php?id=historia
"Kwiecień 1996 to 20lat Golfa GTI, z tej okazji zostaje wypuszczona specjalna wersja "20 Jahre GTI" z silnikami 2.0 8v 115koni, 2.0 16v 150koni oraz TDI 1.9 110km."

"Kwiecień 1996 to 20lat Golfa GTI, z tej okazji zostaje wypuszczona specjalna wersja "20 Jahre GTI" z silnikami 2.0 8v 115koni, 2.0 16v 150koni oraz TDI 1.9 110km."



-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Polsky
szacunek, niezła analiza
Evil,
co do "burakowości" ww marek, wiadomo, że generalizować nie można niczego..
ale jak to jest ,że najwięcej skopanych wizualnie ( odważnie nazywanych TUNINGOWANYMI
) jest właśnie Golfów, czy BMW 3?? kiedyś były jeszcze Kadety "łezki", ale gatunek ten ostatnio na wymarciu. aa są jeszcze "sportowe" Calibry.
ja szanuje Tuning, ale przez duże T.
siedzę chwilowo w Szwecji, i chyba postanowiłem kupić V70 w TDI, mają silniki z Audi. wiem, że dobre i ekonomiczne.
howkh
szacunek, niezła analiza

Evil,
co do "burakowości" ww marek, wiadomo, że generalizować nie można niczego..
ale jak to jest ,że najwięcej skopanych wizualnie ( odważnie nazywanych TUNINGOWANYMI

ja szanuje Tuning, ale przez duże T.

siedzę chwilowo w Szwecji, i chyba postanowiłem kupić V70 w TDI, mają silniki z Audi. wiem, że dobre i ekonomiczne.
howkh
Ostatnio edytowano 17/10/2007, 19:00 przez oorbus, łącznie edytowano 1 raz
667 - nowy lepszy szatan
bez gratów.
bez gratów.
-
oorbus - Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 20/7/2006, 15:16
Troche sie to kłoci ze soba..Gti i diesel... ,od zawsze sportowe samochody kojarzyly sie z wykeconymi silnikami,czy to Opel w swoim gsi,czy honda w type-r.
O ile mozna miec zastrzezenia co do dzwieku spod maski,to nikt nie podwazy poteznych mozliwosci podniesienia mocy klekota-jednoczesnie zachowując sensowne spalanie.
Tak dla przykładu...,nic dodac nic ująć...
http://moto.allegro.pl/item253088363_td ... _leon.html
O ile mozna miec zastrzezenia co do dzwieku spod maski,to nikt nie podwazy poteznych mozliwosci podniesienia mocy klekota-jednoczesnie zachowując sensowne spalanie.
Tak dla przykładu...,nic dodac nic ująć...
http://moto.allegro.pl/item253088363_td ... _leon.html
-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Mlody , ten twój golfik całkiem na bajerce , ale na tych laczkach to jazda troszeczkę twarda musi być , poza tym prosty do jakich kolwiek napraw. Większość zawiechy można zrobić w domowym zaciszu , przy silniku dużo rzeczy również(przy wymianie rozrządu podłączenie kompa do ustawienia konta wtrysku), oprócz tego to autko do jazdy i życzę dużej ilości kilometrów.
Co do tego seacika co pokazałeś to mocno wysilony , lecą turbiny i przepływomierze.

Już jest nowa niunia 

- GROSIK
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 15/3/2007, 18:53
- Lokalizacja: Łódź
oorbus napisał(a):GTI - 110 KM, dobre. co za dewaluacja
Nie marudź, ja mama Tourana TDI z 110KM z Tiptronic DSG i jest przezajebisty.
Turlam się głównie po wawie i jest taniej niż 1.4 w benzynie, a na trasie się przyjemnie turla i 160 przelotową trzyma bez kłoptu i ruiny w portfelu
Chciałem go do Mastersa zabrać, ale mam znacznie ważniejsze wydatki teraz :/
No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
ależ nie chodzi mi o to, że się źle tym autem jedzie, ale GTI powinno mieć sportowe aspiracje, a wybacz dzisiaj 110 KM, to w standardzie diesle mają.
przelotową 160 to ja kulałem kiedyś głupią Felką 1.3 na trasie z Dania -Polska. żadna rewelka.
pozdro
przelotową 160 to ja kulałem kiedyś głupią Felką 1.3 na trasie z Dania -Polska. żadna rewelka.
pozdro
667 - nowy lepszy szatan
bez gratów.
bez gratów.
-
oorbus - Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 20/7/2006, 15:16
Mlody to u Ciebie juz sa lopatki o zmiennej trajektori w turbinie?
Pokosil bym sie z Toba
ciekawe,ktore pudlo lepiej by sie zebralo..
Oorbus ja nie jestem autorem tej analizy,skopiowalem kiedys z jakiejs strony,zeby nie bylo,ze sobie cos przypisuje...
ps.I tak wogole.. ja juz w zyciu niczego innego nie kupie jak dizla.Chcial bym w pszyszlosci jakies VWT4 lub T5.. z minimum 130konnym TDI w serii i chyba wolal bym T4 bo jest lzejsza.
Pokosil bym sie z Toba

Oorbus ja nie jestem autorem tej analizy,skopiowalem kiedys z jakiejs strony,zeby nie bylo,ze sobie cos przypisuje...
ps.I tak wogole.. ja juz w zyciu niczego innego nie kupie jak dizla.Chcial bym w pszyszlosci jakies VWT4 lub T5.. z minimum 130konnym TDI w serii i chyba wolal bym T4 bo jest lzejsza.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Jezdzilem kiedys 110konnym TDI Mk3 jak Mlodego i zapewniam was,ze to auto ma sportowe aspiraje. Zwlaszcza miazdzacy moment..
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Moje zycie bedzie takie kolorowe
Mialo byc szybko,tanio i ładnie... 110 mi styknie,najwyzej cos tam sie podłubie i 140 koni nie jest zadnym problemem.
Nie wiem jak tam z tymi łopatkami,ale jest to troszke inny silnik niz w mk4 110 ps.,wiem ze czwórka ma wiekszy moment przy nizszych obrotach.
Jego oznaczenie fabryczne to AFN

Mialo byc szybko,tanio i ładnie... 110 mi styknie,najwyzej cos tam sie podłubie i 140 koni nie jest zadnym problemem.
Nie wiem jak tam z tymi łopatkami,ale jest to troszke inny silnik niz w mk4 110 ps.,wiem ze czwórka ma wiekszy moment przy nizszych obrotach.
Jego oznaczenie fabryczne to AFN
-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Mk3 I tak niezle smiga.
Moj ma TDI 90KM + powerbox no mysle,ze te 110KM mam. Jest duza roznica,wlasnie na momencie.Kupilem 90KM bo nie ma w nich problemow z turbina.
Moj ma TDI 90KM + powerbox no mysle,ze te 110KM mam. Jest duza roznica,wlasnie na momencie.Kupilem 90KM bo nie ma w nich problemow z turbina.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości