Zobacz wÄ…tek - nauka wheelie
NAS Analytics TAG

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez winio09 » 7/7/2010, 20:44

Tak mistrzu :D tego co napisałeś za cholerę tam nie znajdziesz :D
Honda XL 600 r
winio09
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:27


Postprzez ZICOq » 7/7/2010, 22:03

Powiem tak... Znam temat od strony teoretycznej w stopniu dostatecznym, przerobiłem cały ten temat i kilka podobnych. Swoją zx6 próbowałem stawiać najpierw z gazu (101), oczywiście na pierwszym biegu i... jest ciężko i dość niepewnie. Ostatnio przemogłem się na strzały ze sprzęgła i jest dużo łatwiej. Na razie na 1 biegu, przy ok. 4-5 tys. obr. - lekki strzał ze sprzęgła do ok. 9-10 i idzie w górę ładnie tylko że od razu odpuszczam bo się pietram jeszcze. :P Ninje mam wyczutą bo jeżdżę nią już 4 lata, ale wcześniej nie próbowałem gumować. Mam pytanie, czy próbował ktoś stawiać zx6 na 2 biegu ze sprzęgła?? Da rade...?
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58


Postprzez MichaÅ‚88 » 8/7/2010, 19:50

winio09 napisał(a):Tak mistrzu :D tego co napisałeś za cholerę tam nie znajdziesz :D


Heheh znajdziesz ale szukaj wśród 40 stron pierdół a po dwa wskazówki można znaleźć wszędzie wspiując nawet w googlach a reszty trzeba się nauczyć samemu. :D
Michał88
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/6/2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Seba_ER5 » 8/7/2010, 21:26

Odsuwam sie na siedzeniu w strone tylnego kola. Mocno sciskam bak nogami i łycha na dzieńdobry żadne 101 tylko daje gazu nie obciazajac kierownicy
od poczatku od razu nie od pewnego zarkesu obrotow. Powoli motor wstanie. Mozesz zalac 10l paliwa zamiast pelnego baku albo 7 łatwiej wstanie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez ZICOq » 8/7/2010, 22:49

Tyle, że ja mam model z roku 2001... Aż tak ochocza to ona nie jest do stawania...
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58

Postprzez winio09 » 9/7/2010, 17:03

Michał88 napisał(a):
winio09 napisał(a):Tak mistrzu :D tego co napisałeś za cholerę tam nie znajdziesz :D


Heheh znajdziesz ale szukaj wśród 40 stron pierdół a po dwa wskazówki można znaleźć wszędzie wspiując nawet w googlach a reszty trzeba się nauczyć samemu. :D


Racja :D ale ja czytałem od początku i teoria jest tam opisana dość dokładnie :) A resztę trzeba wypracować samemu .
Honda XL 600 r
winio09
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:27

Postprzez ZICOq » 9/7/2010, 20:18

pan_wiewiorka napisał(a):Ostatni numer MotorManii ładnie opisuje stawianie na gumę. Polecam.

fakt, w stopniu podstawowym dość dobrze opisali, ale szczerze mówiąc spodziewałem się obszerniejszego wykładu na ten temat...
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58

Postprzez ZICOq » 9/7/2010, 22:26

pan_wiewiorka napisał(a):ZICOq, ale co tam jest do dodania? Podali wszystkie wskazówki, które mogą ułatwić czy też nauczyć stawiania na gumę. Film mają nakręcić i opatrzyć obszernym komentarzem?

Nie bądź sarkastyczny. Po prostu wydawało mi się, że od strony teoretycznej można o tym więcej napisać, tym bardziej, jeżeli jest ktoś w tym temacie naprawdę biegły ;) Głupio mi w tej kwestii się wypowiadać bo od strony praktycznej w stawaniu na gumę jestem zerem, ale zabrakło mi np. dokładniejszego opisu strzelania ze sprzęgła, np. że nie można klamki do końca wciskać, żeby całkiem napędu nie rozłączyć, albo tego żeby na wszelki wypadek trzymać nogę na klamce tylnego hamulca, czy wreszcie tego, że można sobie pomóc mniejszą ilością paliwa, albo jedną nogą na tylnym podnóżku w przypadku stojącej pozycji wyjściowej ... No nieważne, artykuł dobry, nie zaprzeczam, jest sporo przydatnych rad i zapowiedź kontynuowania tego tematu w kolejnych numerach. ;)
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58

Postprzez Seba_ER5 » 10/7/2010, 10:18

Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez hanson » 14/7/2010, 23:39

dla zaoszczędzenia zdrowia, czasu i pieniędzy proponuje najpierw nauczyć się jazdy na gumie rowerem..jest trochę trudniej niż na moto, ale psychika nauczy się właściwych odruchów obronnych :)
hanson
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/7/2010, 23:31
Lokalizacja: zza winkla

Postprzez Arturo925 » 14/7/2010, 23:55

G*wno prawda:P Sam jeżdżę na mtb od póltora roku i gdy poderwałem simsona (nie śmiać się:D) przygotowanego pod stunt to łapiąc już odpowiedni pion nacisnąłem HB do oporu. Więc albo jestem inny albo psychika się tak nie przyzwyczaja do przedniego koła w górze:P 30 min. treningu i już było ok i nie powiem bo wiele trików wykonuje się łatwiej na moto majac już to technicznie obeznane na rowerze (mowa tu o takich jak K-Special, one hand, Spreader, SS. Więcej nie próbowałem bo simson nie mój i mi go szkoda było;)). Więc coś w tym jest, ale nie do końca:)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez xnurus » 1/8/2010, 10:37

Witam.. ja mam tak problem.. posiadam R6 2003 i umiem ją poderwać.. ale nie umiem zbyt dlugo utrzymac jej w gorze.. i moja guma to ciagle rozpedzanie sie.. jakies rady ?


moje próby:
http://www.youtube.com/watch?v=N7xM5vN9o5c&fmt=18
xnurus
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/5/2010, 17:02

Postprzez arcadioo997 » 2/8/2010, 09:38

xnurus napisał(a):jakies rady ?


trochę wyżej koło panie, prawa noga na heblu (w razie wu) i nie bój się tak trzymać cały czas...
ps. z plecakiem czy bez - boli tak samo, jak wyj*biesz backflipa :lol:
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez arktan » 2/8/2010, 09:38

ma...
tatuaż ochronny, robi za ciuchy :D
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez xnurus » 2/8/2010, 12:17

pan_wiewiorka napisał(a):xnurus, musisz wierzyć w swoje umiejętności skoro poza kaskiem nie masz na sobie nic :shock:


ten kask to kask warty 30 zł czyli w sumie tak jakby nie bylo go w ogole.. jest to moj pierwszy motor kupilem go na koniec maja.. jezdze nim z 1,5 miesiaca.. wydalem cala swoja kase na niego i nie mam nawet narazie na porzadny kask, strój itp. :) a jak wiadomo ciezko jest nie wsiasc na motor jak stoi w garazu i pogoda dopisuje.. ;)

arcadioo997 napisał(a):trochę wyżej koło panie, prawa noga na heblu (w razie wu) i nie bój się tak trzymać cały czas...
ps. z plecakiem czy bez - boli tak samo, jak wyj*biesz backflipa :lol:


tak wlasnie myslalem ze jeszcze wyzej musze.. alee strach nie pozwala ;P tak wiem musze sobie wyrobic ten nawyk trzymania nogi na heblu ;P musi mi to w krew wejsc :)
ps. ale moze oszczedzilby koszulke :D nie wazne ze bym sie polamal wazne zeby koszulce sie nic nie stalo.. :lol:




powiedzcie mi jeszcze jak to jest z jazda na podnozkach ? wydaje mi sie ze szybciej mozna znalezc sie na plecach bo reka taka nie pewna jest jak sie stoi na podnozkach.. ale wydaje mi sie rowniez ze stojac na podnozkach latwiej znalezc punkt balansowania.. ale moge sie mylic..


dzieki za odpowiedzi :)
xnurus
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/5/2010, 17:02

Postprzez arktan » 2/8/2010, 14:25

r6 na 1st moto i jeszcze bez odziezy ochronnej , pozdro600 :D
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez zadzior » 2/8/2010, 19:37

Być może robisz za gwałtowne ruchy manetką, które albo mocno wyrywają cię przy gumie na plecy, albo powodują, że przednie koło opada. Mając koło w górze spróbuj operować manetką bardziej "delikatnie" i przy tym balansuj ciężarem ciała. PS czemu nie kupiłeś r1? :?
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez xnurus » 2/8/2010, 22:05

no nic.. musze trenowac dalej ;)

zadzior napisał(a):PS czemu nie kupiłeś r1?

nie kupilem r1 bo mialem tylko 15tys. a rn09 mi sie nie podobaja.. rn12 chce.. ale to na przyszly sezon dopiero :D


jak beda jakies postepy w moim wheelie to wstawie jakis filmik.. :)

pozdrawiam :)
xnurus
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/5/2010, 17:02

Postprzez zadzior » 2/8/2010, 22:19

Z r1 była ironia, ale widocznie taka moda nastała, by kupować sobie tylko erłany lub w ostateczności r6.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez xnurus » 2/8/2010, 22:48

wiem mistrzu ze ironia.. ale przyznaje ze chcialem r1 kupic.. :)
jestem bardzo pojętnym uczniem.. 250ka raczej szybko by mi sie znudzila.. i musialbym zmieniac moto.. póki co z tej r6 jestem bardzo zadowolony ma jeb*iecie dobre :)

oo wlasnie mam pytanko jeszcze.. dlaczego ta moja r6 ma 18tys obrotow ? wiekszosc r6 ktore widzialem w tym roczniku miala mniej tych obrotow na obrotomierzu..
xnurus
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/5/2010, 17:02

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê