Jak zmieniać biegi?
Kwazi napisał(a):Byłem kiedyś posiedaczem MZ 150.
Jesli chodzi o jej osiagi to dobra powinna polecieć tak pod 115km/h.
Po mieście śmigaj tak żeby jej niemączyć,bez katowania.
Jeśli chodzi o zmiane to da sie, trzeba tylko to wyczuć i wykonywać to tak jak wyżej koledzy opisali.
Życze miłej przygody z MZ to naprawde dobre moto,da ci dużo radości,tylko nieszalej tam za bardzo...![]()
pozdro
DZIĘKS KWAZI
- mefiu
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 5/8/2006, 18:13
w dol czyli co zakecasz manetke wciskacz sprzeglo ono puszcza nizszy bieg puszczacz sprzeglo ono lapie i co jak chcesz jeszcze nizszy bieg to znowu caly poces czy mozesz na sprzegle z 4 na 1 odrazu zjechac?
ten co sobie nie żałuje
-
SzpiceR - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3773
- Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
- Lokalizacja: Słupsk
Niniejszym i powyższym komunikuję, iż użytkownik Pajonk zdał egzamin teoretyczny i praktyczny z przedmiotu "Znaczenie i stosowanie błędów ortograficznych w 'profesjonalnym' języku technicznym" z wynikiem celującym.
- Arcykretyn
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/7/2006, 09:16
Nie wiem coście się do Pająka doczepili. Ma w sigu, żę przeprasza za błędy [kiedyś pisał, że ma jakieś dysmózgowie
]. 90% ludzi na tym forum nawala z ortami i nikt im nawet uwagi nie zwraca. wyluzujcie


-
Bunny - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1103
- Dołączył(a): 25/1/2006, 19:31
- Lokalizacja: siÄ™: biorÄ…: dzieci: ?
thores napisał(a):jezeli jeździsz bez sprzegła to niszczysz skrzynie biegów po to ono jest zeby je uzywać a później taki jeden z drugim dziwi sie ze biegi mu wyskakują;)
Mylisz siÄ™.
Jeśli masz wyczucie i UMIESZ się posługiwać biegami (ja nie umiem, przyznaję) - to biegi zarówno w dół jak i w górę możesz spokojnie zmieniać bez sprzęgła - nie ma to żadnych efektów ubocznych dla zębatek skrzyni.
Ostatnio Tomek Kulik mi to pokazywał - i nie ukrywam, facet wymiata... jak dla mnie mistrz przegazówki

Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Witam
Mam kilka pytań:
Ile "czasu" mozna trzymać na sprzęgle, tzn. chodzi mi czy od razu po "włączeniu" biegu trzeba puszczać sprzęgło, czy można powoli (z wyczuciem?) i czy można jechać na tzw. "pół sprzęgle" na 1, gdy trzeba bardzo powoli jechać, np. kiedy gdzieś wieżdżamy - czy to jakos wpływa na zuzycie się sprzęgła, czy coś w tym stylu - dodam że posiadam Yamahe YZF 1000R (150 KM)???
Przy jakich obrotach należy zmieniać biegi, wiem że mozna i przy 10- 12 tys. - żeby uzyskać dobre przyspieszenie, ale mi chodzi przy jakich obrotach najmiej zużywa się silnik lub przy jakich obrotach jest optymalnie???
I ostatnie pytanie, jak myslicie co mogło być przyczyną wycieku prawdopodobnie płynu chłodniczego (?) - chciałem sprawdzić jak motor działa po "intensywnej pracy na mieście" (częste stawanie, ruszanie, jazda na małych biegach i wysokich obrotach) tak, że doprowadziłem go do temp 95 ^C i byłem juz w domu i wyłączyłem go - wiatraki oczywiście chodziły, ale po kilkunastu sekundach ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że z motoru wycieka niebieskawa ciecz - Czy to jest bardzo źle, jaka jest wasza opinia (dodam że motor niedawno zakupiłem i porzedni właściciel zapewniał mnie że motor był w serwisie na rożnorakiej wymianie: oleju, itp.)???
Z góry dz za odp. !!!
Mam kilka pytań:
Ile "czasu" mozna trzymać na sprzęgle, tzn. chodzi mi czy od razu po "włączeniu" biegu trzeba puszczać sprzęgło, czy można powoli (z wyczuciem?) i czy można jechać na tzw. "pół sprzęgle" na 1, gdy trzeba bardzo powoli jechać, np. kiedy gdzieś wieżdżamy - czy to jakos wpływa na zuzycie się sprzęgła, czy coś w tym stylu - dodam że posiadam Yamahe YZF 1000R (150 KM)???
Przy jakich obrotach należy zmieniać biegi, wiem że mozna i przy 10- 12 tys. - żeby uzyskać dobre przyspieszenie, ale mi chodzi przy jakich obrotach najmiej zużywa się silnik lub przy jakich obrotach jest optymalnie???
I ostatnie pytanie, jak myslicie co mogło być przyczyną wycieku prawdopodobnie płynu chłodniczego (?) - chciałem sprawdzić jak motor działa po "intensywnej pracy na mieście" (częste stawanie, ruszanie, jazda na małych biegach i wysokich obrotach) tak, że doprowadziłem go do temp 95 ^C i byłem juz w domu i wyłączyłem go - wiatraki oczywiście chodziły, ale po kilkunastu sekundach ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że z motoru wycieka niebieskawa ciecz - Czy to jest bardzo źle, jaka jest wasza opinia (dodam że motor niedawno zakupiłem i porzedni właściciel zapewniał mnie że motor był w serwisie na rożnorakiej wymianie: oleju, itp.)???
Z góry dz za odp. !!!
Ostatnio edytowano 21/9/2006, 21:42 przez kb3, łącznie edytowano 1 raz
- kb3
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/8/2006, 09:41
Witam wszystkich . jestem nowy na forum.
co do wycieku to podejrzewam ( wiedza ogólna o motoryzacji - mniej o motocyklach) że miałeś za dużo płynu chłodniczego w układzie który rozszerzając sie wraz ze wzrostem temperaturu przekroczył objętość ukladu chłodniczego i/lub ciśnienie graniczne co zaskutkowało wyciekiem.
reasumując: to czego jest za dużo motorek wydali (nie dotyczy wachy-wchłonie każdą ilość
co do wycieku to podejrzewam ( wiedza ogólna o motoryzacji - mniej o motocyklach) że miałeś za dużo płynu chłodniczego w układzie który rozszerzając sie wraz ze wzrostem temperaturu przekroczył objętość ukladu chłodniczego i/lub ciśnienie graniczne co zaskutkowało wyciekiem.
reasumując: to czego jest za dużo motorek wydali (nie dotyczy wachy-wchłonie każdą ilość

f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
rafal1989 napisał(a):a jak mam takie pytanie czy jak znizam bieg tzn jak mam np na 5 to potem moge odrazu na 1 wrzucac czy caly czas sprzeglo-bieg...?
No stray a jak myślisz






- Maciej87
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 24/9/2006, 16:28
diaks napisał(a):A nie może się zdarzyć że przy redukcji o wiele biegów w dół Ci się skrzynia zblokuje??
No skrzynia raczej nie bo one się nie blokuje ( chyba że coś się spierniczy







Tak to wygląda według mnie



- Maciej87
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 24/9/2006, 16:28
Naprawdę odróżniam skrzynie od kola. I jak działa redukcja i dlaczego tak, też wiem. Lecz instruktor na kursie powiedział mi ze zredukowanie za dużej liczby biegów może spowodować zablokowanie skrzyni. Niestety dlaczego to już nie powiedział :/
XJ 600
- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
diaks napisał(a):Naprawdę odróżniam skrzynie od kola. I jak działa redukcja i dlaczego tak, też wiem. Lecz instruktor na kursie powiedział mi ze zredukowanie za dużej liczby biegów może spowodować zablokowanie skrzyni. Niestety dlaczego to już nie powiedział :/
pewnie dlatego, ze nie wiedzial.. przyznam ze jeszcze nie slyszalem o takim przypadku, zeby komus sie skrzynia 'zablokowala' czy cus. Zato slyszalem wiele o instruktorach nauki jazdy, ktorzy nigdy na motorze nie siedzieli.. podejrzewam ze to wlasnie ten przypadek.
- dame
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 5/10/2006, 23:20
Prawdopodobnie chodziło mu o to, że w sytuacji, gdy już stoisz z wrzuconym 3, czy 4 biegiem, nie zredukujesz do 1 (stojąc). Tak jak pisze Motoman. Owszem z tym się zgodzę, ale co do redukcji w czasie jazdy...
.
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
-
silver - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości