Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM
Ja tam np. wziołem tylko swój kask, bo też sobie pomyślałem, że nie ma się co pokazywać w pełnym kombi.
Wiesz, egzaminator może sobie pomyśleć różnie, jeden pomyśli '' Oo, gość dba o beżpieczeństwo, będzie z niego dobry biker.'' a drugi sobie pomyśli '' Haa stać było na pełne kombi Alpinestars'a, to i na poprawkę będzie stać''.
Wracając do tego kasku, który wziołem to jeszcze zostałem zje.any, że nie będę miał komunikacji z egzaminatorem i muszę jechać w tym ich i koniec.;/ Panu nie chciało się słuchawki wyciągnąć z kasku.
Ubierz siÄ™ normalnie, zachowuj siÄ™ normalnie i siÄ™ nie denerwuj.
Wiesz, egzaminator może sobie pomyśleć różnie, jeden pomyśli '' Oo, gość dba o beżpieczeństwo, będzie z niego dobry biker.'' a drugi sobie pomyśli '' Haa stać było na pełne kombi Alpinestars'a, to i na poprawkę będzie stać''.
Wracając do tego kasku, który wziołem to jeszcze zostałem zje.any, że nie będę miał komunikacji z egzaminatorem i muszę jechać w tym ich i koniec.;/ Panu nie chciało się słuchawki wyciągnąć z kasku.
Ubierz siÄ™ normalnie, zachowuj siÄ™ normalnie i siÄ™ nie denerwuj.

Yamaha FZ1 Black 

-
byzf - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
- Lokalizacja: PWL
Czolem, wlasnie wrocilem z pierwszej kursowej jazdy na moto w zyciu... Co do osemki i slalomu - CBF125, drugi bieg i bez gazu wszystko... Na pierwszym biegu moto zbyt nerwowo reagowalo na gaz. Ale powiem szczerze, ze jestem lekko zalamany, nie spodziewalem sie ze bede mial takie problemy z... ruszaniem :( Pod koniec bylo juz lepiej, ale i tak daleko do idealu. Masakra :(
- Badger_farm
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 13/7/2011, 11:08
można mieć swój kask, a jeżeli masz resztę odzieży motocyklowej to polecam wziąć, inaczej egzaminator patrzy.
a motocykle są w stanie ok nie można narzekać, hamulce całkiem ok.
a motocykle są w stanie ok nie można narzekać, hamulce całkiem ok.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Witajcie, także jestem przed egzaminem kat. A egzamin mam 14 Lipca . W teoretyce można mieć dwa dopuszczalne błędy, w praktyce także ?
Trochę się obawiam, jeździłem Yamahą YBR 125, a na egzaminie jest YBR 250, ósemkę spróbuję robić na pierwszym biegu z odrobiną gazu dla pewności by nie zgasł .
Trochę się obawiam, jeździłem Yamahą YBR 125, a na egzaminie jest YBR 250, ósemkę spróbuję robić na pierwszym biegu z odrobiną gazu dla pewności by nie zgasł .
- Wave556
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 29/6/2012, 10:39
- Lokalizacja: Wielkopolska
@Wave556
W praktyce jeśli się nie mylę (a jeśli tak to proszę mnie poprawić
, na slalomie (czyli 8 + jazda między pachołkami) możesz popełnić 1 błąd, za 2 razem jak popełnisz błąd oblewasz. Przy ruszeniu pod górkę również możesz mieć 1 błąd ponieważ są to (tak jak mówił mi instruktor) oddzielne manewry <?> nie wiem jak jest z hamowaniem ale pewnie podobnie.
Pamiętaj o upewnieniu się o przed ruszeniem, bo przez to musiałem kręcić 8 jeszcze raz :/
A co do YBR. Zdawałem A1 ale jeździłem i na 125 i 250 (egzamin oczywiście 125) i na 250 jeździ się moim zdaniem o wiele łatwiej. Zapinasz na nim bieg i bez gazu robisz spokojnie slalom. Motocykl dużo stabilniejszy w porównaniu do 125
Co do błędów w praktyce żeby mieć pewność dopytaj instruktora.
W praktyce jeśli się nie mylę (a jeśli tak to proszę mnie poprawić

Pamiętaj o upewnieniu się o przed ruszeniem, bo przez to musiałem kręcić 8 jeszcze raz :/
A co do YBR. Zdawałem A1 ale jeździłem i na 125 i 250 (egzamin oczywiście 125) i na 250 jeździ się moim zdaniem o wiele łatwiej. Zapinasz na nim bieg i bez gazu robisz spokojnie slalom. Motocykl dużo stabilniejszy w porównaniu do 125

Co do błędów w praktyce żeby mieć pewność dopytaj instruktora.

-
Kwoli - Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 5/2/2012, 15:17
- Lokalizacja: Brzozów
trudny plac manewrowy
Zdająć prawo jazdy na kategorię B plac manewrowy był banałem. Natomiast po przeczytaniu dużej części tego tematu można dojść do wniosku, że przy kategorii A nie będzie już tak łatwo. 

<a href="http://justenjoy.pl">justenjoy.pl</a> Zapraszam!
- justenjoy
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20/7/2012, 14:27
Nie ma się czym stresować. Ósemka i slalom są łatwe. W ośrodku w Poznaniu maszyny są wyregulowane bardzo dobrze. Nie sprawdzałem czy gaśnie na jedynce bez gazu bo robiłem na półsprzęgle. Ogółem tak jak się ćwiczy na placu powinno się wykonywać na egzaminie bo zmiana w ostatniej chwili to głupota.
- me.how
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 6/7/2012, 20:44
Zwróć uwagę jak trzymasz dłońmi kierownicę. Nadgarstek powinien być w jednej linii z całą długością ramienia na tyle ile to możliwe. Nie znalazłem lepszego zdjęcia niestety, ale tu jest to w miarę dobrze pokazane. 3 zdjęcie i na nim to w dolnym lewym rogu http://sklep.scigacz.pl/zestaw-poradnik ... th=428_647
-
Szuma_ - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
- Lokalizacja: Szczecin
PeterQ, co do pierwszego pytania to ja akurat ósemkę robiłbym bez gazu (instruktor przekazuje Ci wiedzę potrzebną do zdania egzaminu) uważam, że nie wyczujesz tak motocykla w czasie paru godzin jazdy, aby zrobić to bez zawahania z gazem, tym bardziej, że na egzaminie będziesz miał motocykl, który może troszeczkę inaczej łapać; co do drugiego pytania to z taką prędkością to średnio wykonalne. Mówisz, że czytasz książki, nie wiem czy w odpowiedniej kolejności. Przyspieszenie to książka dla troszkę bardziej zaawansowanych, poruszająca jazdę torową. Lepiej byłoby, gdybyś zaczynał od takich książek jak "Motocyklista Doskonały" "Strategie uliczne" oraz "Pełna kontrola".
provit, nie przenoś ciężaru ciała na kierownicę, opieraj ciężar na podnóżkach i baku, zapierając się nogami. Trzymaj także delikatnie kierownicę i zwróć uwagę na to o czym mówił Szuma_. Jeśli będziesz tak mocno przenosił ciężar ciała na kierownicę przy hamowaniu awaryjnym to prędzej czy później się położysz.
provit, nie przenoś ciężaru ciała na kierownicę, opieraj ciężar na podnóżkach i baku, zapierając się nogami. Trzymaj także delikatnie kierownicę i zwróć uwagę na to o czym mówił Szuma_. Jeśli będziesz tak mocno przenosił ciężar ciała na kierownicę przy hamowaniu awaryjnym to prędzej czy później się położysz.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
provit, staraj się wciskać dwoma palcami. Będziesz miał lepsze czucie sprzęgła a przede wszystkim stabilniejszy uchwyt kierownicy np. na wybojach.
PeterQ, ja polecam Pełną kontrolę.
PeterQ, ja polecam Pełną kontrolę.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Motocykl kursowy pewnie jest w średnim stanie technicznym, na nim różne rzeczy robi się wygodniej a nie koniecznie prawidłowo.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
provit napisał(a):Moglibyście mi napisać jak powinienem siedzieć na moto? Znacie może jakiś dobry poradnik?
Najlepiej d*** na siodle.
Jeśli chodzi o motocykl na kursie, to tak, żeby było wygodnie. Kolana przylegające do zbiornika, ręce luźno i bez nerwów.
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
provit napisał(a):Mam mały problem- jak jeżdżę na kursie to strasznie bolą mnie kciuki i okolice kciuków, bo na nich się opieram strasznie. Co zrobić, aby przerzucić ciężar na całą dłoń? Jakie są tego przyczyny? Skutki to boląca skóra.
Podepne sie do tematu, bo mam podobny problem - wlasnie koncze kurs. Przy pierwszych godzinach rzeczywiscie za mocno sciskalem kierownice, skutkiem czego bolalo mnie srodrecze - zwrocilem uwage na chwyt i pomoglo. Niestety mam problem z prawym kciukiem - po 2h jazdy ciezko mi juz nim operowac, bardzo jest "wysilony". Zauwazylem ze chyba podczs jazdy kciuk na prawej manetce caly czas "walczy" ze skorzana rekawica... Na razie nie udalo mi sie poprawic uchwytu, tak by to wyeliminowac. Licze na to ze z czasem rekawica sie rozciagnie... Podejrzewam, ze tylko ja mam takie dziwne problemy :>
- Badger_farm
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 13/7/2011, 11:08
PeterQ napisał(a):
Nie chcę tu nikogo straszyć, ale prawdopodobnie Twoje rękawice powinny być ciut większe. Rękawice motocyklowe powinny być tak dobrane, aby nie krępowały ruchów. Większe rękawice mają jeszcze jedną zaletę, gdy są zimniejsze dni nie jest Tobie tak zimno w ręce.
Tak jak kask kupuje się ciasny, tak rękawice kupuje się trochę większe. Zresztą sprzedawca zawsze doradza jakie wybrać :) Ja słuchałem sprzedawcy i nie żałuję :P
Heh, no widzisz, a mnie powiedzano ze skora sie rozciagnie i dopasuje, zatem rekawice nie moga byc na poczatku zbyt luzne. Zreszta rekawice sa identyczne, a problem mam tylko z prawym kciukiem. Sprobuje jeszcze popracowac nad chwytem...
EDIT: No i wieksze rekawice oznaczalyby tez dluzsze palce w rekawicy, a to juz byloby niefajne.
- Badger_farm
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 13/7/2011, 11:08
Provit, przede wszystkim ma Ci być wygodnie i masz czuć dobrze motocykl. Większość motocyklistów proponuje początkującym siadać w takiej odległości od baku, aby zmieścić pięść między bakiem a jajcami. Ściskaj bak kolanami, nie przenoś ciężaru na kierownicę.
Badger_farm, nie masz czasem za małych rękawic? Zapewne masz bo zwykle wychodzi to właśnie na trzymaniu kciuka. Nie przenoś także ciężaru na kierownicę.
Badger_farm, nie masz czasem za małych rękawic? Zapewne masz bo zwykle wychodzi to właśnie na trzymaniu kciuka. Nie przenoś także ciężaru na kierownicę.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości