Zobacz wątek - Prawidłowa pozycja kierowcy tor.
 
NAS Analytics TAG

Prawidłowa pozycja kierowcy tor.

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez synjutrzenki » 5/6/2009, 20:50

Dobra obserwacja i wyciąganie wniosków to podstawa , ale najlepsze efekty można uzyskać ścigając się z kumplami na torze, widzisz błędy swoje przeciwników i możesz sam korygować technikę, nie ma lepszej motywacji i nauczyciela niż gorszy czas i widok tylnej gumy kumpla która Ci ucieka , szkoda tylko że miejsc takich w Polsce jest jak na lekarstwo.
Yamaha R6
Avatar użytkownika
synjutrzenki
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez griso » 5/6/2009, 21:55

synjutrzenki napisał(a):Dobra obserwacja i wyciąganie wniosków to podstawa , ale najlepsze efekty można uzyskać ścigając się z kumplami na torze, widzisz błędy swoje przeciwników i możesz sam korygować technikę, nie ma lepszej motywacji i nauczyciela niż gorszy czas i widok tylnej gumy kumpla która Ci ucieka , szkoda tylko że miejsc takich w Polsce jest jak na lekarstwo.


Jasne ze gorszy czas motywuje, ale powinien motywowac do treningu a nie do szybszej jazdy. Takie praktyki zazwyczaj sie zle badz wrecz fatalnie koncza, zaczynasz forsowac i jechac powyzej swoich umiejetnosci.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15


Postprzez synjutrzenki » 6/6/2009, 18:58

Nie pisze tu o chorej ambicji tylko o konstruktywnej ( trudne słowo ) ocenie własnej techniki jazdy i próbie jej poprawiania z pomocą mądrzejszych i lepszych.
Yamaha R6
Avatar użytkownika
synjutrzenki
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Vinci_ » 6/6/2009, 22:09

Panowie... macie jakiś sposób na nie obciążanie kierownicy przy niewielkich prędkościach.
Ja gniotę dość mocno bak udami, ale na dłuższą metę to wymiękam. Jak odpuszczę siłę ucisku na baku, to pojawia mi się siła oparcia na kierownicy :(. Jak jadę szybciej, to nie mam tego problemu.
Jeszcze chciałem Was zapytać o to czy, na szybkich prostych opieracie tłów o bak, czy nie?
Pozdrawiam.
RN 12
Vinci_
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
Lokalizacja: Kielce

Postprzez griso » 7/6/2009, 13:54

Vinci_ napisał(a):Panowie... macie jakiś sposób na nie obciążanie kierownicy przy niewielkich prędkościach.
Ja gniotę dość mocno bak udami, ale na dłuższą metę to wymiękam. Jak odpuszczę siłę ucisku na baku, to pojawia mi się siła oparcia na kierownicy :(. Jak jadę szybciej, to nie mam tego problemu.
...


Napweno pomocnym beda Stompgrips - specjalna folia naklejana na obie strony baku Nie uszkadza lakieru i latwa do sciagniecia. Folia ulatwia utrzymanie nogami baku przy zdecydowanie mniejszym nacisku nog.
Rece zgiete w lokcaiach i rozluznione, w takiej pozycji nie wywieraja niepotrzebnego nacisku na kiere.
Vinci_ napisał(a):...
Jeszcze chciałem Was zapytać o to czy, na szybkich prostych opieracie tłów o bak, czy nie?
Pozdrawiam.

Ja nigdy nie leze tylowiem na baku, ale to zalezy tez od budowy motocykla jak i ciala kierowcy. Z wystajacym brzuchem ciezko wyobrazic sobie zeby nie dotykac baku jak widac ponizej :D:D:D

Obrazek

zdjecie szczelone przy wejciu na Nurburgring :D
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez MadboY » 9/6/2009, 21:19

Przy okazji porzadkow na dysku przed sesja znalazlem. Moj typ to prawy dolny ;)


Obrazek
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez laser » 9/6/2009, 21:30

mój prawy górny, a do pokonania winkla z max prędkością jaką sie da jest lewy dolny moto najbardziej położone i to tego małe opory powietrza
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez MadboY » 9/6/2009, 21:41

Laser - zle zle zle.. Przeczytaj nasze wypociny i wyciagnij wnioski. Lewa dolna to jedna z najwolniejszych mozliwych pozycji.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez griso » 9/6/2009, 21:57

MadboY napisał(a):Laser - zle zle zle.. Przeczytaj nasze wypociny i wyciagnij wnioski. Lewa dolna to jedna z najwolniejszych mozliwych pozycji.


widzisz Madboy, nagadamy sie tutaj do bulu palcow od klawiatury a ludzie wciaz beda zadawac te same pytania.

Laser, poczytaj troche wczesniejszych postow, dowiesz sie ze moto czym wiecej w pionie tym szybsze, teraz poszukaj odpowiedniego obrazka i juz masz odpowiedz :wink:

MadboY napisał(a):Przy okazji porzadkow na dysku przed sesja znalazlem. Moj typ to prawy dolny ;)


hehe, nie bede pisal ktory typ jest moj :)

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez TomoR1 » 10/6/2009, 00:47

Ja tam znawca nie jestem ale moja pozycja to prawa dolna 8)
<- Co widac na zdjeciu
Co do prawej gornej to koles za bardzo wisi na tym motocyklu :lol:
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez hefron » 10/6/2009, 00:51

To "typowanie" przez Matboy'a było z przymrużeniem oka. Wystarczy przeczytać tą publikacje którą zamieścił, z której wynika dość jasno, że ostatni obrazek przedstawia poprawną pozycję. Wszystkie pozostałe to przejaskrawione przypadki podstawowych błędów z wyjaśnieniem dlaczego to jest błąd i co się dzieje w takiej pozycji.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Vinci_ » 10/6/2009, 11:11

Cześć.
Jedzie ktoÅ› z Was na trening 19-20 czerwca w Poznaniu?
Pozdrawiam.
RN 12
Vinci_
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
Lokalizacja: Kielce

Postprzez griso » 10/6/2009, 23:28

hefron napisał(a):To "typowanie" przez Matboy'a było z przymrużeniem oka. Wystarczy przeczytać tą publikacje którą zamieścił, z której wynika dość jasno, że ostatni obrazek przedstawia poprawną pozycję. Wszystkie pozostałe to przejaskrawione przypadki podstawowych błędów z wyjaśnieniem dlaczego to jest błąd i co się dzieje w takiej pozycji.


to chyba nie czytales ze zrozumieniem.

"if the rider hangs off the machine his weight pulls the centre of gravity below the centre line of the bike, and the bike has to lean less"

mniejsze pochylenie = wieksza predkosc
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez hefron » 11/6/2009, 22:50

Doczytaj dalej: "But getting your knee down with the bike upright is not cool." To taka delikatna sugestia autora, że to nie jest ok.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez griso » 11/6/2009, 23:05

hefron napisał(a):Doczytaj dalej: "But getting your knee down with the bike upright is not cool." To taka delikatna sugestia autora, że to nie jest ok.


no comment, lol Obrazek
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez WeWonItThreeTimes » 7/7/2009, 09:08

MadboY napisał(a):Przy okazji porzadkow na dysku przed sesja znalazlem. Moj typ to prawy dolny ;)


Obrazek


to z jakiejs ksiazki? bo kojarze rysunek ale nie moge sie dokopac w swoich zbiorach
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez patryk83 » 7/7/2009, 09:19

Motocyklista doskonały ?
Już sam nie pamiętam
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez WeWonItThreeTimes » 7/7/2009, 09:27

patryk83 napisał(a):Motocyklista doskonały ?
Już sam nie pamiętam


no nie, z MD to napewno nie jest, tam nie ma takich opracowan z tego co pamietam
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez patryk83 » 7/7/2009, 09:35

Może "Strategie uliczne"
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 7/7/2009, 10:32

griso napisał(a):
hefron napisał(a):Doczytaj dalej: "But getting your knee down with the bike upright is not cool." To taka delikatna sugestia autora, że to nie jest ok.


no comment, lol Obrazek

not cool znaczy tutaj tyle co: "nie jest to lanserska pozycja i nie wyglÄ…dasz w niej super"

Sorry ale tyle dokładnie to znaczy...co nie znaczy, że nie jest najszybsza :)

Tylko po kiedy aż tak bardzo ten łeb odchyla do góry...ja rozumiem patrzec w zakręt to podstawa ale żeby aż tak? Pod jakąś górkę bedzie podjeżdżał czy jak? ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê