Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
ile koni dla 4T może dać pełen port głowicy+szlifowanie kanałów+kompletny full sportowy układ wydechowy+mapa zapłonu+mapa wtrysku ?? 10 ?? 15 ?? ile więcej można wycisnąć z full-crossa przeznaczonego do sprzedaży detalicznej biorąc pod uwagę fakt że taki pojazd spełnia wszystkie obecne standardy związane z ochroną środowiska "emisja spalin, hałas itp. inne mało ważne pierdoły"
ja latać lubię
i powiem że ulotność motogodzina jest niewymiernie proporcjonalna do prędkości z którą się poruszamy:
Yamaha DT jest idealnym rozwiązaniem na start, fantastycznie nadaje się do lasu bo to w końcu enduro z wygodnym siedziskiem. Spalanie na normalnym poziomie jak na taką moc. Moja 175 MX przy pełnym, dosłownie pełnym linieniu na maksa praktycznie cały czas nie spaliła nigdy więcej niż 9l/100, pamiętać należy że jest to starej konstrukcji (mój 92r) silnik 2T który trzeba kręcić bo inaczej nie pojedzie tak jak powinien. Koszty eksploatacyjne są minimalne, remonty jak ktoś ma w miarę poukładane są do ogarnięcia we własnym zakresie. Obecnie jestem posiadaczem takiego motocykla, i mimo że posiadam inny ze znacznie większym potencjałem i mocą, przyznaję że spokojne, bardzo szybkie przeloty leśnymi traktami o różnych porach roku potrafią dać naprawdę sporo frajdy, zwłaszcza gdy wybieramy się do znajomych na herbatę i do pokonania mamy ok 70km leśnych dróg - Yamaha DT jest tu idealnym rozwiązaniem.
ja latać lubię

Yamaha DT jest idealnym rozwiązaniem na start, fantastycznie nadaje się do lasu bo to w końcu enduro z wygodnym siedziskiem. Spalanie na normalnym poziomie jak na taką moc. Moja 175 MX przy pełnym, dosłownie pełnym linieniu na maksa praktycznie cały czas nie spaliła nigdy więcej niż 9l/100, pamiętać należy że jest to starej konstrukcji (mój 92r) silnik 2T który trzeba kręcić bo inaczej nie pojedzie tak jak powinien. Koszty eksploatacyjne są minimalne, remonty jak ktoś ma w miarę poukładane są do ogarnięcia we własnym zakresie. Obecnie jestem posiadaczem takiego motocykla, i mimo że posiadam inny ze znacznie większym potencjałem i mocą, przyznaję że spokojne, bardzo szybkie przeloty leśnymi traktami o różnych porach roku potrafią dać naprawdę sporo frajdy, zwłaszcza gdy wybieramy się do znajomych na herbatę i do pokonania mamy ok 70km leśnych dróg - Yamaha DT jest tu idealnym rozwiązaniem.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Raczej kupiłbym EXC 125, bo w DT nie za bardzo podoba mi się konstrukcja/kształt/wygląd. Jakoś wolę takie Hard Enduro. A z nich mam do wyboru tylko EXC, bo WR'ka z tego co wiem jest mało dostępna, podobno tak samo z częściami. Dodatkowo DT taka słabsza jest. Z tego co oglądałem na YT to EXC ma fajny zryw czego jak widziałem w DT nie ma.
W załącznikach dodałem zdjęcia terenów (mniej-więcej) po jakich bym jeździł. Zobaczcie i napiszcie, czy opłaca mi się kupować EXC. Bez jakiegoś bólu mogę wydać na sezon 2.000 myślę i własnie o to mi chodzi czy jeżdząc po mniej więcej takich terenach nie będzie żadnych niespodziewanych awarii i czy dam radę pośmigać sobie sezon na tłoku? W końcu to Enduro, więc jest chyba stworzony na takie właśnie tereny?
W załącznikach dodałem zdjęcia terenów (mniej-więcej) po jakich bym jeździł. Zobaczcie i napiszcie, czy opłaca mi się kupować EXC. Bez jakiegoś bólu mogę wydać na sezon 2.000 myślę i własnie o to mi chodzi czy jeżdząc po mniej więcej takich terenach nie będzie żadnych niespodziewanych awarii i czy dam radę pośmigać sobie sezon na tłoku? W końcu to Enduro, więc jest chyba stworzony na takie właśnie tereny?

- Mroyo203
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/9/2014, 16:25
nie ma co porównywac exc do DT pod względem mocy bo oba sprzęty stworzone do czegos innego są. ale czasami koszda kupować EXC i latać prędkosciami DTtkowymi.
2000 zł na sezon wystarczy. a to czy tłok wystarczy - czytaj ze zrozumieniem... zalezy jak i ile latasz i jak dbasz, mozesz tłok zarżnąć na jednym wyjeździe a mozesz i 10 lat jeździc pyrkając raz na miesiać. skąd mam wiedziec jak bedziesz go uzytkował. tłok wymieniasz co 70 mth a w ile to nakulasz to juz twój problem
wicherek - ile koni ? zalezy o jakiej pojemnosci mówiac jak dasz 50tke w 4T to 10-15 koni jak sie ogólnie uzyska to jest dobrze ;D
2000 zł na sezon wystarczy. a to czy tłok wystarczy - czytaj ze zrozumieniem... zalezy jak i ile latasz i jak dbasz, mozesz tłok zarżnąć na jednym wyjeździe a mozesz i 10 lat jeździc pyrkając raz na miesiać. skąd mam wiedziec jak bedziesz go uzytkował. tłok wymieniasz co 70 mth a w ile to nakulasz to juz twój problem

wicherek - ile koni ? zalezy o jakiej pojemnosci mówiac jak dasz 50tke w 4T to 10-15 koni jak sie ogólnie uzyska to jest dobrze ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A ja mam pytanie, odpalam swoją crfkę na zimnym silniku, zapali praktycznie na strzała, silnik pracuje równo, nic nie dymi, nic nie strzela w wydech i nagle po ok minucie motocykl gaśnie, później odpala tak samo ładnie bez problemu. Dodam że w trakcie jazdy jest wszystko ok, nie mam uwag do pracy silnika. Dodam że takie zjawisko spotkało mnie drugi raz i po zmianie oleju którego nalałem za dużo. U poprzedniego właściciela takie coś nie mało miejsca, moto po odpaleniu chodził tak jak u mnie ale nie zgasło. Czuję że coś robię źle ale nie wiem co ? może ktoś coś podpowie ? za niskie obroty na jałowym za mało ssania ?? dodam że to wtrysk, manuala nie mam - czekam na kuriera.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
cos na pewno do regulacji, moze za niskie obroty, zawory i swieca ok ? nie przejmował bym sie tym zbytnio.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
też się nie przejmuję, może jestem z natury przewrażliwiony
myślę że moto może mieć za małe obroty na biegu jałowym,tak to odczuwam. Wiesz może gdzie podłączyć złącze obd-2 w celu przeprowadzenia diagnostyki ?
komp+kabel+soft+gość który zna się na tym całym bajzlu są
tylko nie wiemy gdzie to w moto podłączyć.
Swoją drogą tutaj mamy ink do obsługi japońskich moto - docelowo suzuki, ale z tego co wiem pali na każdym japońcu :
http://www.healtech-electronics.com/obd ... Suzuki.exe

komp+kabel+soft+gość który zna się na tym całym bajzlu są

Swoją drogą tutaj mamy ink do obsługi japońskich moto - docelowo suzuki, ale z tego co wiem pali na każdym japońcu :
http://www.healtech-electronics.com/obd ... Suzuki.exe
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
no to sie gosc zna czy nie ?
pewnie gdzies pod siedzeniem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zna siÄ™ ale na samochodach
więc pomoże ogarnąć kabel i sterowniki do niego.
CRF 250R ładnie odpala, jest moc i fajnie chodzi, ale od wymiany tłoka i korby ma przejechane 63 mth, wiem że to już czas ... myślisz że lepiej odpuścić i zrobić wymianę czy może polatać jeszcze troszkę nie za ostro z 10mth i wtedy ? Czy lepiej nie pchać się w kolejne motogodziny, zaczekać troszkę, uzbierać pln i zrobić to co trzeba ?

CRF 250R ładnie odpala, jest moc i fajnie chodzi, ale od wymiany tłoka i korby ma przejechane 63 mth, wiem że to już czas ... myślisz że lepiej odpuścić i zrobić wymianę czy może polatać jeszcze troszkę nie za ostro z 10mth i wtedy ? Czy lepiej nie pchać się w kolejne motogodziny, zaczekać troszkę, uzbierać pln i zrobić to co trzeba ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
63 mth to nie duzo, nie wiem ile serwis zaleca ale podejrzewam że do 100 mth nawet spoko mozna dociągnąc z amatorską jazdą.
ale nic nie mówie, bo w te 10 mth moze strzelic masakrycznie silnik ;D bo zasada jest taka - wymieniasz tak jak radzi serwis masz praktycznie 99,99% pewności że nic nie wybuchnie i wszystko bedzie pracowało jak nalezy ten ułamkowy procent to twoje szczęscie ;D bo ludziom potrafi sie salonowa maszyna na 1 jeździe zarznąć nie z winy uzytkownika.
wiec decyzja w sumie twoja, ale podejrzewam że aż tak serwisu nie bedzie wymagał
ale nic nie mówie, bo w te 10 mth moze strzelic masakrycznie silnik ;D bo zasada jest taka - wymieniasz tak jak radzi serwis masz praktycznie 99,99% pewności że nic nie wybuchnie i wszystko bedzie pracowało jak nalezy ten ułamkowy procent to twoje szczęscie ;D bo ludziom potrafi sie salonowa maszyna na 1 jeździe zarznąć nie z winy uzytkownika.
wiec decyzja w sumie twoja, ale podejrzewam że aż tak serwisu nie bedzie wymagał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam. Przymierzam się do zakupu jakiegoś crossa 125cc ale nie wiem jakiego szukać. Mam 15lat, około 65kg wagi, i 176cm wzrostu. Doświadczenie mam niewielkie z tego typu sprzętami bo jeździłem czasami jedynie na chopperze 70cc (nie moim ;/). Na początku myślałem żeby zainteresować się jakąś Aprillią RX 50 (ogólnie jakoś Aprilia jest moim faworytem, ponieważ to Włoch a Włosi mają dobre osiągi) ale wydaje mi się że zabraknie mi mocy na piachach. Głównie będę jeździł właśnie w takim terenie i dlatego szukam crossa. Dlatego proszę was abyście mi doradzili w wyborze marki i modelu. Cena jaką chcę przeznaczyć na taki sprzęt to max 3500zł. Wiem że to niezbyt dużo ale zawsze coś (jeśli będzie mniej to tym lepiej). Ponadto mam okazję kupić Crossa Oriona 125cc za 1200zł i nie wiem jakiego kraju jest to produkcji (chińczyki nie wchodzą w grę) dlatego pytam was czy warto zainteresować się tym sprzętem. Z góry dziękuję za odpowiedź.
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
hehe włosi nie maja najlepszych osiągów w tym sporcie, no moze vałka od aprilki ciekawa ale nie nadaje sie do normalnej jazdy. generalnie to bym apke odpuscił ;P
po 1 to cross nie nadaje sie do lasu na pola itp itd, lepsze bedzie enduro.
za 3500 nie kupusz sensownego crossa nawet, jakas padake kupisz ale czy potem bedzie cie stać
orion to chinczyk i tak jak mówisz chinczyki odpusc sobie.
jak dla mnie to najrozsądniejsza opcja to zakup soft enduro 125 ccm wymienie kilka " yamaha dt, honda mtx, aprilia rx , husqvarna WRE, ktm lc2, kawka kmx, jest jeszcze kilka sztuk ale wymieniłem najpopularniejsze, w sumie yamaha DT i kmx chyba najbardziej popularne i najlepiej dostepne. RXy są droższe i mało tego podobnie jak WRE i lc2. mtxy troche podstarzałe są ale do nauki i twojej jazdy spoko wystarczą.
po 1 to cross nie nadaje sie do lasu na pola itp itd, lepsze bedzie enduro.
za 3500 nie kupusz sensownego crossa nawet, jakas padake kupisz ale czy potem bedzie cie stać

orion to chinczyk i tak jak mówisz chinczyki odpusc sobie.
jak dla mnie to najrozsądniejsza opcja to zakup soft enduro 125 ccm wymienie kilka " yamaha dt, honda mtx, aprilia rx , husqvarna WRE, ktm lc2, kawka kmx, jest jeszcze kilka sztuk ale wymieniłem najpopularniejsze, w sumie yamaha DT i kmx chyba najbardziej popularne i najlepiej dostepne. RXy są droższe i mało tego podobnie jak WRE i lc2. mtxy troche podstarzałe są ale do nauki i twojej jazdy spoko wystarczą.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
yamaha bo honda praktycznie nic ciekawego nie wypusciła.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
CRF moim zdaniem kiepskie moto pod enduro, nikt tego nie zachwala, raz że mało tego jeździ, dwa, że nie słychac pochlebnych opinii. dlatego CRF bym odpuscił
bierz coś z czołówki, bedzie duzo łatwiej o częsci, a wiec i serwis tanieje. yamaha WR spoko, popatrz na KTMa, husqvarne,
bierz coś z czołówki, bedzie duzo łatwiej o częsci, a wiec i serwis tanieje. yamaha WR spoko, popatrz na KTMa, husqvarne,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości