Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
 
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez laurente » 27/6/2013, 12:36

Problemem może być właśnie ta przyczepa, bo takiej nie posiadam więc na naprawy będę musiał jakoś dokulać się motorem, a jak się coś sypnie na całego to sam próbować naprawić na tyle by dojechać nim.

"w terenie 100 km to masz czasami całodniowy wyjazd" - no tak ale wtedy to jest WIELE MTH i na jedno wychodzi, po takim wypadzie olej musi być do zmiany.

Jeszcze tylko takie pytania:
1.Czyli soft enduro lepiej znosi wycieczki asfaltowe po 50 km niż hard enduro?Oczywiście bez przesadnego ciśnięcia go na trasie.
2. Remonty w soft enduro(np takiej DRZ) jak często wykonujemy?Bo wiem, że w hard to tłok co sezon, co 2 tłoki korba, olej silnikowy co 10 mth itd.
3. Dostęp do części jest łatwiejszy dla hard czy soft enduro?Czy tego tak nie da się powiedzieć i trzeba patrzeć na konkretny model?
4.Co powinienem sam naprawiać w moto, a co już oddawać do serwisu, wiadomo, że w internecie sporo można się dowiedzieć co do napraw.
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59


Postprzez henio12323 » 27/6/2013, 13:21

ja tez nie mam przyczepy, ale juz kilka razy tak moto gdzieś przewieść musiałem. na pewno jakis znajomy, sąsiad czy ktoś ma przynajmniej auto z hakiem, przyczepke na pewno mozna wypożyczyć za pare groszy i wieziesz. no jak np zatrzesz silnik to albo robisz konkret remont albo nie robisz nic :P

1) logiczne że tak :D soft enduro z definicji to moto na asfalt z możliwoscią wjazdu w teren. hard enduro odwrotnie
2) zalezy jaka DRZ bo jest kilka odmiar samej DRZ, są od Ski czyli ulicznej tutaj jak ktos spokojnie smiga praktycznie nie mysli sie o remontach, z kolei Y czy E jak sie katuje to i wymagaja remontów ale i tak wytrzymuja wiele. teraz robie DRZ Y po chyba 300 czy tam 400 mth tłok jest praktycznie idealny. zawory też niezłe, choc juz puszczają.. generalnie gdyby nie to że silnik zassał piach, i sie chyba dekompresator zawiesił moto by jeszcze troche polatało. wiec ponad 400 mth spoko by sie nabiło, dodam że moto uzytkowane typowo do katowania głównie po torach motocrossowych. olej rzadziej, też zalezy w sumie od moto itd, np w DRZ wchodzi sporo oleju, i nim sie zuzyje minie wiecej niz w crossówce gdzie wchodzi troche ponad 1 litr. w dodatku te oleje sie tak nei zuzywaja. 10 mth w hard enduro to moim zdaniem często. ja wymieniam u siebie co 15-20 mth zaleznie od tego jaki ma kolor.
3) w sumie do hard enduro łatwiej - po 1 moto powstaje często blizniaczo z crossówkami, po 2 częsciej sie wymienia, wiec i wiecej czesci trzeba produkować, dla takiego ktma exc jest jeszcze taka zaleta że mase częsci pasuje od 125 do 525. sporo elementów silnikowych też pasuje wymiennie miedzy np 450 a 525 itp. ale częsci typowo eksploataycjne tłoki, zawory itp do soft enduro nie są problemem. tylko często w sklepach nie leża na półce tylko na zamówienie. ( ale np do DRZ miałem troche problem z dorwaniem w dobrej cenie uszczelniaczy zaworowych, a tłoki w rządanym rozmiarze były dziwnie drogie i trzeba było sie nieco bardziej naszukać, niz w przypadku mojego ktma co mam, i czesci w serwisie chociazby są w lepszych cenach czasami niz do softów )
4) zależy jak sie czujesz na siłach. jakie masz zaplecze techniczne. w zasadzie 90% napraw spoko mozesz robić sam... ale czy uda ci się to juz pytanie do Ciebie ;D jedyne takie roboty które moim zdaniem warto zlecic to zmiana korbowódu, czasami wybijanie niektórych łozysk ( lepiej uzyc czasem prasy, albo specjalnego wybijaka ) wiadomo szlify, honowania, planowania, wymiana zaworów ( samo wyjęcie z prostymi narzędziami mozna dokonac samemu )nabijanie tylnego amorka. ( tutaj też często duzej filozofii nie ma, jedynie trzeba mieć dobry i konkretny sprzęt, którego czesto nie opłaca się mieć w przydomowym warsztacie by uzywać go raz na kilka sezonów ) reszta jest do zrobienia o ile sie wie, co się robi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez laurente » 27/6/2013, 15:33

Ok a DRZ Y to jaka odmiana jest?Bo S to bardziej szosowa(tych jest chyba najwięcej i pewnie taką będę tłukł w terenie), Z to obniżona masa i większa moc.

Części rozumiem albo w profesjonalnym serwisie ściągają albo szukanie po allegro itd?
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 27/6/2013, 16:14

Y to podobna do E tylko że bez fabrycznej homologacji. S szosowa, E bardziej sportowa. reszty nie znam :P
częsci albo allegro, albo rózne sklepy internetowe, warto mieć " kolege " który ma dojscia do tanszych częsci bo czasmi ceny z allegro są kosmiczne :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez laurente » 27/6/2013, 23:29

1.A prócz allegro,otomoto, ogłoszeń lokalnych gdzie szukać moto?
2.Czy warto kupować moto sprowadzone np. z Włoch?Czy jest to większe ryzyko?
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 28/6/2013, 07:27

1) nie ma wiecej portali, sa jeydnie jakies małe typu swistak, ebay polski ale tam niewiele jest wiec to sie pomija praktycznie. na tablicy.pl nie wymieniłes
2) zalezy jaka cena, czasem mozna wyrwać moto spooooro taniej. a czasem mozna wyrwac trupa taniego. ja np 2 moto z anglii miałem i były tak doinwestowane że same czesci tuningowe warte wiecej niz całe moto
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kzfr » 29/6/2013, 01:07

Cześć, chciałem zaatakować 2 suwa z pojemności 250/300.
Chce się podszkolić z techniki "trail & trial" a następnie spróbować sił w zawodach hard enduro (Rumunia, czechy, itp).

Które moto do takich misji będzie lepiej się nadawać? (nie przekraczając 8tyś zł w ostateczności jeżeli będzie naprawdę warta świeczki maszyna to 12tyś zł - im mniej tym lepiej ;))
Husqvarna WR 250/300 - i z jakiego rocznika?
KTM EXC 250/300 - jaki rocznik także?
Gas Gas EC 250/300
Husaberg TE 250/300
--------------------------
CRM i KDX może coś konkurować z tymi co wymieniłem wyżej?
kzfr
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29/9/2009, 21:30
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez henio12323 » 29/6/2013, 07:29

crm i kdx całkiem inna półka. crm to przeżytek, a kdx był niezły ale tez kilkanascie lat temu ;P

z wymienionych wszystkie bedą okej.... jak dla mnie KTM wygrywa :D najlepiej są dostępne częsci, sporo pasuje wymiennie, wiec jak cos ci padnie, to od prawie kazdego innego ktma sporo częsci mozna podpasować. z gasgasem całkiem wiekszy problem, wiadomo eksploatacyjne bedą bezproblemu dostępne. husaberg robi też fajne moto.. ale starsze są gorsze od KTMa, z kolei nowsze droższe. ogólnie kasy masz średnio duzo na zakup konkretnej maszyny, żeby dobrze jeździła to fajnie by dać 15 tysi lekko :D no ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma i trzeba celować w to co sie do tej kasy znajdzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kzfr » 29/6/2013, 11:32

Tak myślałem że CRM i KDX to kiepski wybór ale warto zawsze się upewnić.
Zastanawia mnie co lepiej będzie sobie radzić w terenie na mniejszych prędkościach (technicznych przejazdach) 250 czy 300 ?
kzfr
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29/9/2009, 21:30
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez henio12323 » 29/6/2013, 16:36

jeżeli chodzi o markę to objętne.
jeżeli o pojemność to moim zdaniem 250tka - bo jest zawsze troszke lżejsza, troche słabsza więc łatwiej moc ogarnąć. chociaż róznić kolosalnych nie ma. 300tka z kolei troszke lepiej sprawdzi sie na dłuzszych przelotach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamil90 » 30/6/2013, 19:41

kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12

Postprzez kris514 » 30/6/2013, 19:51

1 rok siÄ™ zgadza
2 rok siÄ™ zgadza (coÅ› tak jakby czarny airbox czyli 1996-1999)
3 max 1998r
4 max 1991r
5 max 1998r
6 1993r
7 1996r
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 30/6/2013, 21:01

kamil bez sensu cokolwiek o nich sadzić. bo moto jak moto. kazde dobre liczy sie jedynie stan mechaniczny który z aukcji jest nie do odgadnięcia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamil90 » 1/7/2013, 15:05

Aha rozumiem. Dzięki za porady, bo dla crossa chciałem sprzedać kompa aby mieć kase ale dalej nie wiem czy warto.
kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12

Postprzez laurente » 1/7/2013, 19:07

Nasunęło mi się jeszcze kilka pytań otóż:
1. Jest rozdział w soft enduro na 4t i 2t?Jeśli tak to który jest wart polecenia dla laika?Chodzi mi tu głównie o łatwość napraw oraz na koszty eksploatacyjne(części), bo wiadomo, że 2t w hard enduro to teoretycznie częstsze remonty ale tańsze i analogicznie 4t. Jakie są charakterystyki?

2. Jaki cel mają te plastikowe(gumowe?) czarne nakładki na amortyzatory w DRZ 400?Osłaniają przed wlatującym brudem?

3. Miałeś styczność z Kawasaki KLX 300r lub 450r?Chciałbym się coś o tym modelu dowiedzieć bo waga ich jest niska i piękny wygląd ale podobno z trwałością jest kłopot.

4. Potrzbuję więcej modeli mocniejszych i LŻEJSZYCH niż inne soft enduro wymieniliśmy już KLX 300 wersja R, DRZ wersja E oraz ewentualnie wersja S, Honda XR 400, Yamaha WR 250 R - TYLKO tutaj już znacznie słabiej z mocą.
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez kamil90 » 1/7/2013, 20:02

henio12323 napisał(a):kamil bez sensu cokolwiek o nich sadzić. bo moto jak moto. kazde dobre liczy sie jedynie stan mechaniczny który z aukcji jest nie do odgadnięcia.


Jeżeli budżet podniosę na 4 000 - 4200 zł znajdzie się coś w pewniejszym stanie ?
kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12

Postprzez kris514 » 1/7/2013, 20:06

To zależy mnie np. była już yz 125 z 2004r wyniosła 4600 po pełnym remoncie (kupiłem zatarty) i sam robiłem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 20:47

1) 2T ma charakterystyke taką, że na niskich obrotach nie jedzie, ale jak sie wkręci dostaje strzała mocy i wtedy jest agresywny i często nieobliczalny. chociaz nie ma co porównywac crossówki z 2000 roku a enduro z 2012 roku np. bo dzisiejsze 2T maja bardzo wygładzoną charakterystyke, a te wieksze hard enduro czesto są porównywane do 4taktów... choc nigdy nimi nie bedą. 4T ciągnie z dołu, mozna praktycznie powiedziec że wykresem oddania mocy jest linia prosta. co jest lepsze ? pod względem nauki obsługi i remontów na pewno 2T. bo wszystkie wspolne czynnosci są praktycznie takie same, ale same remonty silnika są duzo łatwiejsze. pod względem nauki ? tutaj jest troche kwestia osobista, jedni wolną 2T inni 4T, jest też mówione że kazdy dobry zawodnik musiał kiedys przejść przez 2T. 4T dla mnie z racji wygładzonej charakterystyki jest łatwiejsze do nauki. choc sam sie uczyłem na 2T i na pcozatku kilka moto było w 2T

2) tak, kazde praktycznie moto ma jakąs osłone, wystarczy ją sciągnąc wjechac kilka razy w cięzki teren i prawie pewne że zawieszenie pocieknie ;D zwłaszcza USD

3) miałem praktycznie z 300tką bo to to samo co 250 tylko rozwiercona. 250tke serwisowałem, i polatałem kilka razy i sprzęt typowy soft enduro aktualnie, te starsze okolice lat 96 były duzo bardziej nastawione na sport. o 450 sie nie wypowiem bo to nowe moto i szczerze na oczy nie widziałem jeszcze takiego, raczej serwis nie bedzie odbiegał od innych maszyn tego typu

4) nie ma za bardzo wiecej. DRZ w wersji S to chyba najcięzsza wersja, czyli ta uliczna. wersja E jest lekka. yamaha WR też nei jest super sportowy, DRZ E jest bardziej skierowana w teren niz WR R. jest jedynie jeszcze ktm lc4 400 ( wiekszych nie biore pod uwage ) reszta albo bardzo nietypowe, albo nie opłacalne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 1/7/2013, 20:49

Siema kumpel się pyta o ten spręt pisze ze niby 98 rok a dla mnie to jakis 89 moze nawet starszy przebieg widać od razu ze cofany itd co wy na to?
http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-50-8 ... 64d24dd36b
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 21:16

moto widać nawet ładne... co do roczników z tego co wiem podobno istniały z tym wyglądem duzo później.. ale robione na rynki japonskie itp. w europie w okolicach lat 92-93 weszły juz chyba na minarellkach. ale tak czy siak moto moim zdaniem nie warte swojej ceny, 3500 za taki sprzęt. kumpel za moto w lepszym stanie technicznym dał 1200 zł, ( rózncia to tylko taka, że kumpla była pomalowana ) i jedyna róznica to taka że był legalnie na 80 cm zarejestrowany jako motocykl juz. do 2500 mozna było by dać jak na prawde dograny sprzęt. za 3500 spoko kupisz moto z okolic lat 00, jakas derbi sende czy gilere RCR i dostaniesz duzo lepsze heble, czy zawieszenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê