Zobacz wątek - RM125 - kilka pytań i porad.
NAS Analytics TAG

RM125 - kilka pytań i porad.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Kacper9812 » 26/2/2016, 18:06

Okej, bo w tylnym kole wszystkie szprychy niemal sztywne są, a w przednim 90% okej, 2 są luźne mocno czuć już i znalazłyby się z 2-3 takie lekko luźne ( wyczuwalne dopiero pod mocniejszym przyciśnieciem, tak tylko lekko)

Czyli co dokręcić z umiarem i tyle ? Bo w centrowanie koła itp to nie chcę się bawić nawet, stan felg, kół jest celujący, nie wiem czy nie są nowe :) Tylko ten luz w kilku szprychach.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21


Postprzez henio12323 » 26/2/2016, 19:26

no to dokręc - mozesz sobie spróbowac dokręcic jakąś dokręconą juz szpryche żeby porównać siły z jaką musisz dokręcic

tylko tutaj to ma sens jak nyple nie są pozapiekane - bo częst obywa po latach nieuzywania że moze i w ogóle nie dac sie odkręcic szprychy :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Kacper9812 » 1/3/2016, 16:32

Witam ponownie !
Narazie troche odpuściłem temat ochraniaczy ale za miesiąc-dwa planuje już dokupić resztę hurtem i mam pytanie :
Jakie buty kupić ? Pewnie będę wtedy dysponował budżetem ok 500zł. Przeglądałem allegro i znalazłem AXO DRONE i Fly Maverik jednak podobno to straszny badziew.
Ostatnio edytowano 1/3/2016, 16:41 przez Kacper9812, łącznie edytowano 3 razy
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez eddenktm » 1/3/2016, 16:35

Kup se oneal'e ridery za 500 zł około są. Nie najwyższa półka ale nie jakiś najgorszy badziew.
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez Kacper9812 » 1/3/2016, 16:41

Znalazłem kilka par godnych uwagi: Forma Terrain za 445zł, Thor Blitz 610zł (warto dołożyć?),JT RACING PODIUM BOOT 600zł, . Co brać ?
(Muszą być koniecznie nowe)

Te Oneale są ok ? Bo czytałem stare opinie że się niszczą bardzo szybko. Wiadomo w tej cenie nie będe super hiper, ale żeby swoje wytrzymały :)

Byłbym przekonany co do Thor Blitz, bardzo dużo pozytywnych opinii + najlepszy wygląd. Co myślicie ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez eddenktm » 1/3/2016, 18:37

To myślimy, że to twoje pieniądze i kup sobie co uważasz za słuszne. Poczytaj w internecie to się do wiesz, tu raczej nikt ci nie opiszę każdy model o jaki pytasz... naucz się wreszcie podejmować sam decyzję, bo odnoszę wrażenie, że niedługo zapytasz nas na jakiej stacji kupować wahe...
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez Kacper9812 » 1/3/2016, 19:04

Chodzi mi o to czy może ktoś z Was miał ten model itp. . Nie problem wyrzucić 600zł w błoto :P To po co to forum :)
Chyba wezmę Thory, eden używasz może tych O'neal'i ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez eddenktm » 1/3/2016, 19:09

Wpisałem te buty, które szukasz w google i wyskoczyło mi pierdyliart recenzji, video itp. tobie też radzę to zrobić. Zarekomendowałem ci te oneale a ty jeszcze raz o nie pytasz czy warto, no wymiękam.... Tak używałem, tak były spoko, tak nie jest to najwyższa półka, tak tak tak i jeszcze jedno tak, bo wątpię, że ci to wystarczy.
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez Kacper9812 » 1/3/2016, 19:18

Kolego, jak nie chce Ci się wypowiadać to nie wypowiadaj się ;/

Wolę, się upewnić zawsze, niż kupować w ciemno. Jaki byłby sens wpakowania 6- stówek w coś co może się rozlecieć po miesiącu i potem było by gadania typu "mogłeś kupić lepsze", "mogłeś sprawdzić". Ja szanuję swoje pieniądze i zawsze dokładnie sprawdzam kupowany produkt, jakoś nigdy na tym źle nie wyszedłem.

Dlaczego pytam ? To jest forum, wypowiada się tu setki osób, jest tu sporo ludzi którzy mają sporą wiedzę w tym temacie, przerabiało już ten temat i być może używało któryś z produktów.

Czytałem wszystkie niemal recenzje z EU/USA stron na temat tych butów i jako taki obraz/opinię ogólną o nich mam, po prostu chciałem dopytać Was o zdanie, cała filozofia.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez eddenktm » 1/3/2016, 19:31

Czytałeś wszystkie recenzję ale to nasze skłonią cię do zakupu danego modelu ? Wątpię, żeby henio miał te buty, zauważy że to on odpowiada ci w 95 % :D Musisz się oduczyć tego, że henio cię prowadzi jak za rączkę w każdej dziedzinie. To o co pytasz masz już w internetach, pytasz tylko po to aby ci coś potwierdzić. Kup se oneale, mówię raz trzeci :P
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez Kacper9812 » 1/3/2016, 19:35

Tak :) Bardziej jakoś ufam Wam. Henio ma spore doświadczenie, na jego radach źle nie wyszedłem :)
Nie koniecznie, ale potwierdzenie też spoko zawsze ma się pewnośc :)

Okej, wydają się ciekawę, popatrze jeszcze między Thorami i wezmę coś z tych 2 spoko :)
Bo Formy mimo wszystko design taki średni, na pewno bezpieczne ale to nie to co bym chciał.

Dzięki :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez Kacper9812 » 2/3/2016, 17:47

Mam jeszcze pytanie co do kwestii rozmiaru: Dużo ludzi pisze, żeby brać o 1 większy od normalnych butów ? Czy tak robić ? Jakie to ma uzasadnienie ? Sprawdziłem teraz, wziąłem jakieś buty pasujące bardzo dobrze (rozmiar 43 1/3 US 9.5), czyli pasowałoby wziąść 44,5 ? Bo taki rozmiar butów znalazłem na allegro. Wiadomo najlepiej przymierzyć ale nie mam takiej opcji ;/

Jeszcze pytanie z serii głupich: Jaki zapach powinien mieć olej (Motul 800 2T) i ew. kolor ? Bo ostatnio sprawdzałem to dość ładnie pachnie co mnie zaskoczyło :D , a kolor to czerwony.
Pytam bo ciekaw jestem czy są jakieś podróbki itp. + skąd ten zapach ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez kotlet9696 » 2/3/2016, 18:12

Co do butów to zajrzyj do tego tematu: viewtopic.php?t=112844&postdays=0&postorder=asc&start=20
Pytałem niedawno i odpowiedź dostałem od razu i wiem co wybrać także może i Tobie pomoże.
Co do zapachu to markowe oleje tak pachną. Jak kupisz jakiś carlube to to pachnie jak szczyny i nawet olejem zbytnio tego nazwać się nie da xD
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez Kacper9812 » 2/3/2016, 19:52

Przejrzałem dzięki:), ale buty już wybrałem :) Formy Terrain odrzuciłem z pewnych względów i na polu walki zostały Thor Blitz i O'Neal Rider. Jednak raczej kupię Thory.
Chodzi mi o rozmiar:) Na codzień plasuje się w przedziale rozmiarowym 43 i jedna trzecie ew do 44. Krążą teorie, żeby brać buty o 1 numer większe od normalnych, czy to prawda ? Mam na oku 44,5 , nie wiem czy będą dobre. Dlaczego jest taki przestrzał w tych butach ? Widziałem rozmiary nawet do 49 ?


Dlaczego jest taki zapach z ciekawości ? Co to ma na celu ? Widziałem też np. oleje truskawkowe itp. Po co to komu ? :D
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez kotlet9696 » 2/3/2016, 21:10

Ja słyszałem dwie teorie. Jedni mówią żeby kupić o numer większe bo dojdzie do tego skarpeta itd i może być ciasno (a wiadomo jeździć cały dzień w ciasnych butach to też lipa, ale ulga przychodzi jak się je zdejmie :D)a druga teoria mówi że trzeba brać buty dopasowane na nogę bo jak będą większe to nie będą chroniły nogi... Ja osobiście jakoś za 1szą teorią jestem. Mimo wszystko to i tak najbezpieczniej jest przymierzyć buty. Rozmiarówka może się nie zgadzać czy coś a potem lipa...

Co do zapachu to wydaje mi się, że ma to na celu odróżnienie oleju z górnej półki od dolnej. Castrola ostatnio zalałem do skrzyni do swojej DTtki i też pachnie bardzo przyjemnie. Może ma to jakiś związek z lepkością? Co do tego to tylko taka hipoteza bo pewności nie mam.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/3/2016, 00:03

nie chodzi o to że w skarpecie bedą wieksze :D jest opcja żeby nałozyc 1-2 skarpety więcej i w tym mierzyc i ma byc w miare dopasowanie. za duze rzeczywiscie nie bardzo chronia, za małe tez są złe. i zwykle buty na moto sa po prostu z zawyzonąrozmiarówką - tak czy siak trzeba dommierzyc


co do oleju - olej jest produkowany na bazie estrów - a one mają "owocowe" zapachy, no motul 300V pachnie jabłkami, XADO wiśniami, a ipone truskawką - nie jest to specjalny dodatek żeby ładnie mu z dziury pachniało :P tylko po prostu efekt uboczny zastosowania takiego a nie innego estru przy produkcji oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 5/3/2016, 15:21

1) Umyłem dzisiaj filtr i mam pytanie : Znalazłem w wewnątrz niewielkie "przedarcie" 1-2mm głębokie i ok 5mm długie, nie powinno znacząco wpływać na stan/ ochronę filtra ?
Ile wytrzymują takie filtry myć ? Czy myję z reguły co 1,2 lub 3 jazdy ( w zależności od tego czy jakiś dłuższy wypad w piach itp, czy tylko przejażdżka krótka) czy po prostu aż będzie brudny ?
2) Filtr schnie narazie, ale w środku jest jeszcze olej, jak się przyciśnie to czuć lepkie w palcach, wymyć go jeszcze raz (Ludwik wogóle sobie poradzi z olejem) ? Czy zakupić specjalny preparat do mycia filtrów ? (Jaki ? Co polecacie ) Bo benzyną nie chcę myć.
3) Nasączanie filtra już sobie ogarnąłem, Heniu Valvoline już zamówiłem, na ile on tak Ci średnio starcza :) ? Nasącza się z zewnątrz i wewnątrz dokładnie, a po obwodzie czytałem że trzeba czymś nasmarować żeby lepiej się trzymało, czym to zrobić ?
4) Warto wyposażyć się w takie gadżety?
http://www.24mx.pl/ochrona-filtra-twinair
http://www.24mx.pl/oslona-przeciwpylowa ... -universal

Widziałem też takie coś https://youtu.be/uUVpgs64190?t=72
Powinno być to w każdym "korpusie" filtra, czy jest to opcjonalne ? Warto dokupić takie "dodatki" jak ten lub powyższe ?

5)Dbanie o filtr w dużej mierze wpływa na żywotność silnika tłoka i moc pojazdu ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 5/3/2016, 20:20

1) kazde uszkodzenie powierzchni to mniejsza ochrona - ale nie ma co robic z igły widły.. jak ma zassac to zassie. ile wytrzymują czego ? myje sie róznie za długo sam płyn nie moze stać. jest duzo zmiennych.
2) juz pisałem jak rozmawialismy - płynu moze troche zostac wazne żeby go dobrze umyć. płyn dowolnie jaki mozesz kupic do prania filtrów - kazdy jest okej, a przynajmniej wiekszosc bo nie slyszałem jeszcze o kiepskim
3) tu juz tez rozmawialismy - starcza na tyle ile ma starczyc ;P ja nie narzekam idzie mi puszka/dwie na rok, tylko w wakacje nie jeżdze. nasaćza sie dokładnie wszystko.
4) jak jeździsz w takoch warunkach na jakie są przystosowane to warto

nie wiem o co chodzi z korpusem - ze siatka ? niektóre moto maja niektóre nie.

5) stary filtr (w sensie czysty ale długo nie prany ) albo zabrudzony przepuszcza mniej powietrza wiec moto moze gorzej pracowac. i wiadomo jak zassie piachi przez zaniedbany filtr - to zmniejsza sie zywotnosc to chyba inzynierem nie trzeba byc zeby dosc do takiego wniosku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 5/3/2016, 22:06

Oki wszystko jasne już:)

Tylko pytanie co do 2) Płyn chodziło Ci o płyn którym myłem (Ludwik) czy o płyn nasączający filtr (olej)? Bo właśnie teraz prawie wyschło i lekko jak się przyciśnie lepi, czyli poprostu mogę to "olać" i nasączyć od nowa olejem dokładnie i ew. przy następnym "praniu" jak kupię te preparaty dokładnie wyczyścić ? Nie ma żadnych przeciwskazań co do tego, że oleje "będą się gryzły" lub ochrona będzie mniejsza :) ?

Jeszcze takie małe "głupie" pytanie: Czy jeżeli np. filtr jest czysty ale już olej "wysechł" można go po prostu tylko nasączyć olejem bez mycia :) ?

Co do 1) Chodziło mi jak zaobserwować że filtr już się "kończy" i co ile wyposażyć się w nowy, z tego co czytałem to jakbym wyposażył się w 2-3 na rok to by było ok. Mam na oku TwinAiry jako następne filtry, podobno dobra marka :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 5/3/2016, 22:33

nie, ja nie zmywam do konca płynu, tylko dokładnie myje i dosączam - ale są rózne szkoły i rózne sposoby - ja nie narzekam na syf w silniku

lepiej go wyprać samo dosączanie jest złe bo płyn pewnie spłynie. a sporo mikrosyfu zostanie

im czesciej wymieniasz tym lepiej - powiedzmy raz na rok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê
cron