Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
nie zgodze sie z tym :d czasem a nawet często motocykle z toru są lepiej utrzymane niz motocykle od laika. widze jak gówniarze kupują 125 ccm i leją tylko benzyne i smigają.... to samo kumpel miał RM 250 przez cały sezon tylko raz wyczyscił filtr powietrza <lol2> nie smarował nic. nie zmieniał olejów itp. i moto w przyszłosci błyskawicznie szybko by sie posypało....
z kolei taki zawodnik. nie oszczędza na tym. zapewne nie kupuje olej po litrze tylko od razu cała zgrzewke wiec mu taniej wychodzi. i na tym nie oszczędza
wie kiedy co wymienic. nie chce ryzykować że pojedzie na zawody czy trening i mu strzeli tłok.
kolejna sprawa to technika jazdy - fakt zawodnik wyciska z motocykla duzo. ale w końcu od tego motocykl taki jest
tyle że on poprawnie zmienia biegi umie sie obsługiwac ze sprzęgłem itp. a często ludzue którzy mają takie moto wbijaja biegi na chama itp. sam widziałem na torze jak gosc miał RMZ 250 i przy co niektórej zmianie biegu skrzynia aż strzelała - straszne przezycie xd. no i jeszcze taka sprawa że niektórzy kupują taka 125 ccm która jest stworzona na tor. latają po leśnych długich scieżkach. co jest duzo gorsze dla silnika niz śmiganie po torze gdzie jest ciagle praca manetką i dobre smarowanie
z kolei taki zawodnik. nie oszczędza na tym. zapewne nie kupuje olej po litrze tylko od razu cała zgrzewke wiec mu taniej wychodzi. i na tym nie oszczędza

kolejna sprawa to technika jazdy - fakt zawodnik wyciska z motocykla duzo. ale w końcu od tego motocykl taki jest

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, chciałem zapytać czy ułożenie tarcz sprzęgłowych ma jakieś znaczenie? W moim moto najpierw jest przekładka potem tarcza i tak na zmianę gdzie koniec tez jest z przekładki. I czy przy nowych tarczach powinny być nowe przekładki? Dzięki za odpowiedź.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
ułożenie ma znaczenie pod tym dekielkiem przykrywającym ma byc tarcza a nie przekładka ;D jak źle złozysz to ci sie dekielek bedzie wycierał i ślizgał.
czy nowe przekłądki - niekoniecznie. to znaczy zalezy jaka mają grubosc. serwisówka mówi jaka powjnna byc minimalna grubosc przekładki. jak sie łapie to zostaw a jak jest bliska wykonczeniu lub juz za cienka to zmien
czy nowe przekłądki - niekoniecznie. to znaczy zalezy jaka mają grubosc. serwisówka mówi jaka powjnna byc minimalna grubosc przekładki. jak sie łapie to zostaw a jak jest bliska wykonczeniu lub juz za cienka to zmien

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
albo w serwisówce
tez powinno byc takie info. ja zawsze miałem w moto ze ostatnia idzie tarcza. no ale moze w ktmie rzeczywiscie idzie inaczej

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak dobrze policzyłem mam 7 tarczek, w sumie to teraz nie chce mi się do garażu latać i coś tam robić. Wyliczyłem koszt remontu mojego moto to 4400zł
miażdży mnie ten kat.

KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
a ja mam w dupie czy motor byl na zawodach czy jeżdzony po torze
100x wole aby gosc powiedzial ze byl jezdzony po torze niz by miało wyjsc ze nie jeżdzony po torze a w terenie, a tam silnik bardziej dostaje, zresztą jak sie kupuje motor to najlepiej miec pare groszy odlozone na remont i czesci, robisz motor i wiesz ze ma działac
a jedyne co sprawdzasz to podstawowe rzeczy typu paded, opony, łozyska, uszczelniacze i ew cylinder czy aby na pewno siedzi nicasil
100x wole aby gosc powiedzial ze byl jezdzony po torze niz by miało wyjsc ze nie jeżdzony po torze a w terenie, a tam silnik bardziej dostaje, zresztą jak sie kupuje motor to najlepiej miec pare groszy odlozone na remont i czesci, robisz motor i wiesz ze ma działac

a jedyne co sprawdzasz to podstawowe rzeczy typu paded, opony, łozyska, uszczelniacze i ew cylinder czy aby na pewno siedzi nicasil
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
oo patrzcie kogo przywiało
bostorn dawno Cię tu nie było
czyzby Ci neta zasypało ?
co do ceny remontu - tak to jest w przypadku 4T niestety. niby niezawodny nie psuje sie ale jak przyjdzie co do czego to koszta spore ;/ a znajac zycie pewnie i tak wszystkiego nie robiłes co moze byc do roboty


co do ceny remontu - tak to jest w przypadku 4T niestety. niby niezawodny nie psuje sie ale jak przyjdzie co do czego to koszta spore ;/ a znajac zycie pewnie i tak wszystkiego nie robiłes co moze byc do roboty

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Za kata zapłaciłem 5800zł
a już wsadziłem ze 2 tys do dziś a jeszcze mnie czeka te 4 koła
ale motocykl robię pod siebie i dla siebie, nie liczyłem jeszcze tłoka i korbowodu bo jest ok. W sumie to wymieniam części które są ok, ale wole mieć pewność ze w przyszłym sezonie mnie nie zawiedzie i sobie poszaleje bo prace mam niestety siedzącą i jeszcze w koreańskiej firmie gdzie mi banie piorą ;D


KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
kupilem taki plyn chlodniczy do mojej cr mobil antyfreeze extra
http://www.ceneo.pl/4920167
koles powiedzial ze i do motoru on jest
pisze na nim ze trzeba go rozcienczyc z woda destylowana
czy on aby napewno sie nadajedo mojej cr?
http://www.ceneo.pl/4920167
koles powiedzial ze i do motoru on jest
pisze na nim ze trzeba go rozcienczyc z woda destylowana
czy on aby napewno sie nadajedo mojej cr?
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Może być
bo w specyfikacji jest ze nadaje się do aluminiowych, żeliwnych lub mieszanych układ chłodzenia jak oraz ze do wszystkich pojazdów, nawet do disli. To ci się przyda:
Tabela rozcieńczeń:
* 3 : 1 = -67 st.C
* 1 : 1 = -37 st.C
* 1 : 3 = -18 st.C

Tabela rozcieńczeń:
* 3 : 1 = -67 st.C
* 1 : 1 = -37 st.C
* 1 : 3 = -18 st.C
Ostatnio edytowano 4/12/2010, 19:01 przez mentorsct, łącznie edytowano 1 raz
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
To na drugi raz sprecyzuj że chodzi o temperature wrzenia. Wydaje mi się że i tak temperatura + max będzie gdzies w granicach 115-125 stopni celciusza. Taka moja mała sugestia. Jest zima i jeśli latasz moto to i tak mi sie wydaje ze większej niż 100 stopni temp nie uzyskasz (mogę sie mylić) w zimie to bym sie martwił o zamarzanie. Aha i jeszcze może mała uwaga przynajmniej ja bym tak zrobił. Zanim coś kupisz poczytaj o czymś a nie na "głupiego" (nie mam na myśli ze jesteś głupi) wydajesz kasę. Nie sugieruj sie tym co ktoś ci powie. Czytaj specyfikację. Nie uważaj ze na forum też są sami "spece" Najlepiej to kupować pod motocykl jak zima to płyn na zimę jak lato to letni. Prosta zasada płyny zimowe cechują sie temp zamarzania a letnie wyższą temperaturą wrzenia.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
a ja powiem cos innego
jeden kij do motocykla jaki płyn lejesz. im drozszy tym wiecej przelata itpp itdd.. ale ja i tak wolałbym wymienic 2X na rok niz kupic nieco drozszy i trzymac płyn cały sezon. to po 1. po 2 po co ci zamarzanie -40 stopni. przecież ty masz CR wyjedziesz tym z ocieplanego garazu to ni jak silnik nie osiagnie temp nizszej niz 0 stopni chociazby
no chyba że jeździsz CR i stawiasz na kilka godzin na mrozie lub masz nieogrzewany garaż gdzie temp spada ponizej 0 stopni. ja tam w kacie mam zalany zwykły płyn petrygo. i sie nie martwie niczym. temp wrzenia tak czy siak ciezko osiagnac. w CR masz na tyle wydajne chłodnice że o ile nie masz nic uszkodzonego to cie nic złego nie czeka
a do zamarzania to jak juz napisałem raczej na mrozie moto nie trzymasz. wiec bez sensu kupowac płyn który jest zbędny
oczywiscie dobra kupiłes rozrób sobie na -20 - 25 stopni i bedzie ok
co innego jest dobór płynu do auta gdzie rzeczywiscie czasem stawiasz auto na kilka godzin przy duzym mrozie i płyn potrafi tani zamarznąć
no i ja tego petrygo uzywam przez cały sezon. (tak btw nie spotkałem sie z płynami letnimi ) na lato moto mi sie mocno grzało - po nogach nieźle ciepło daje duzo bardziej niz w CR jak miałem. ale mimo to nie mam problemów z gotowaniem sie płynu
nic nie ubywało itp. myśle że temat wyczerpałem :d







KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Słuchajcie mam takie pytanie odnośnie KTM EXC 125, bo słyszalem że te nowsze Katy sa nieco mocniejsze od tych starszych (mowa o rocznikach 2000-2010) bo chyba w 2005 EXC przeszedł modernizacje i podobno jakies poprawki w silniku wprowadzono, i jeszcze drugie pytanko czy wersje SIX DAYS byly produkowane dopiero od 2005r. ?
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości