RM125 - kilka pytań i porad.
troche tak, ale to moze byc tez inna przyczyna. ja u siebie jak miałem przypchany filtr to ogólnie czułem spadek mocy, reakcja na gaz nieco trz sie pogarszała
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dobre pytanie soro
Sam miałem pytać, w tygodniu to głównie po 1-2h na weekendzie (teraz, bo jest dosyć zimno) w lecie natomiast będę więcej, bo wiadomo lepsza pogoda + więcej wolnego. Sam nie wymieniałem, czyściłem filtra od miesiąca, czyli to jak mówisz Heniu nie zależy od jazdy, bo olej "schnie" tak ?
Co do samego "smarowania" filtra olejem, mam jakiś olej zwykły w "spray'u" czy on by był okej ? Bo dziś tak czy siak muszę go umyć i nasączyć i czy taki olej mógłby być ? Ma to jakieś znaczenie ? Czy kupić jakiegoś Motula ?
Jeszcze co do kasku : Czasem teraz są promocje na Terminatory 2.1 za 800zł, czy warto dołożyć i kupić je zamiast CR901/Twist ? Jedynym problemem jest "zwykłe" malowanie bo kaski albo są po prostu całe białe albo jakieś brzydkie

Co do samego "smarowania" filtra olejem, mam jakiś olej zwykły w "spray'u" czy on by był okej ? Bo dziś tak czy siak muszę go umyć i nasączyć i czy taki olej mógłby być ? Ma to jakieś znaczenie ? Czy kupić jakiegoś Motula ?
Jeszcze co do kasku : Czasem teraz są promocje na Terminatory 2.1 za 800zł, czy warto dołożyć i kupić je zamiast CR901/Twist ? Jedynym problemem jest "zwykłe" malowanie bo kaski albo są po prostu całe białe albo jakieś brzydkie
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
tak, trzeba to robic tak czy siak jak chce sie jeździc.
lepiej kupic lany. w spreju jest kilka razy drozszy. cena zakupu ta sama spreja czy lanego. tylko lana litrówka starczy ci na rok albo i wiecej. sprej mi czasami na 3 filtry posłuzył i koniec.
obojętne oc kupisz motul drogi, do 50 zł spoko dorwiesz cokolwiek. silkolene, motorexa valvoline.
terminator to klasa wyzej od twista.
podejrzewam że twist jest nizej nawet stelt'a
lepiej kupic lany. w spreju jest kilka razy drozszy. cena zakupu ta sama spreja czy lanego. tylko lana litrówka starczy ci na rok albo i wiecej. sprej mi czasami na 3 filtry posłuzył i koniec.
obojętne oc kupisz motul drogi, do 50 zł spoko dorwiesz cokolwiek. silkolene, motorexa valvoline.
terminator to klasa wyzej od twista.
podejrzewam że twist jest nizej nawet stelt'a
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej
A czy jakby bym jutro miał zamiar jeździć to mogę jakimś zwykłym olejem w sprayu go "nasmarować" bo takowy mam ? Czy ma to znaczenie czy smaruje olejem za 10zl czy za 50zł ? Bo jeżeli nie to zostanę przy tym, jeżeli tak to czy mogę tylko jutro takim nasmarować i czy kupić nowy od razu + ile czekać po umyciu filtra i założeniu żeby można było jeździć ?
Bo wiesz Heniu, Terminator'a 2.1 da radę wyrwać za 800zł a malowaniu czarnym + napis AIROH.COM lub cały biały. Mógłbym dołożyć do tej kwoty tylko troszkę mi to malowanie nie odpowiada , a znowu coś pokroju Splash Yellow , TC15 itp. to koszta 999zł po obniżkach już sporych jak się znajdzie. Bo wstępnie biorę raczej CR901 Linear Orange, ale rozmyślam czy warto może dołożyć mimo braku grafiki .

Bo wiesz Heniu, Terminator'a 2.1 da radę wyrwać za 800zł a malowaniu czarnym + napis AIROH.COM lub cały biały. Mógłbym dołożyć do tej kwoty tylko troszkę mi to malowanie nie odpowiada , a znowu coś pokroju Splash Yellow , TC15 itp. to koszta 999zł po obniżkach już sporych jak się znajdzie. Bo wstępnie biorę raczej CR901 Linear Orange, ale rozmyślam czy warto może dołożyć mimo braku grafiki .
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
mozna przekładniowym gęstym olejem. do filtrów jest całkiem inny. teraz sie nie kurzy wiec półbiedy.
kupisz płyn i bedziesz miał wszystko opisane. najtansze płyny kosztuja z 30 zl wiec za 10 zł nie kupisz.
\
rób jak chcesz, terminator lepiej ochroni,jest wygodniejszy lepsza wentylacja itp........
kupisz płyn i bedziesz miał wszystko opisane. najtansze płyny kosztuja z 30 zl wiec za 10 zł nie kupisz.

rób jak chcesz, terminator lepiej ochroni,jest wygodniejszy lepsza wentylacja itp........
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej jak dam radę to postaram się dołożyć do Terminatora, ale czy warto naprawdę ?
CR901 nie byłby wystarczający?
Ten Terminator byłby okej ?
http://www.24mx.pl/kask-cross-airoh-ter ... -com-zolty
Różni się tylko malowaniem od innych ?
Jeszcze pytanka :
1.)To normalne, że łączenie dyfuzora z silnikiem nie jest w 100% szczelne ? Tzn. na zimnym jak pochodzi chwile i zanim się rozgrzeję to pojawiają się takie jakby kropeczki oleju małe , lekko się poci + poleci trochę dymu, po czym ustępuję jak pochodzi chwilę.
2.) Jak wygląda cieknący olej z tylnego amortyzatora ? Tzn. chodzi mi o kolor, konsystencja itp. Wiem, pytałem już ale mój jest zawsze taki lekko "wilgotny" mokrawy, bezbarwną troszkę lepkawą cieczą + trochę brudny i nie wiem czy się martwić czy po prostu jestem przewrażiliwony.
CR901 nie byłby wystarczający?
Ten Terminator byłby okej ?
http://www.24mx.pl/kask-cross-airoh-ter ... -com-zolty
Różni się tylko malowaniem od innych ?
Jeszcze pytanka :
1.)To normalne, że łączenie dyfuzora z silnikiem nie jest w 100% szczelne ? Tzn. na zimnym jak pochodzi chwile i zanim się rozgrzeję to pojawiają się takie jakby kropeczki oleju małe , lekko się poci + poleci trochę dymu, po czym ustępuję jak pochodzi chwilę.
2.) Jak wygląda cieknący olej z tylnego amortyzatora ? Tzn. chodzi mi o kolor, konsystencja itp. Wiem, pytałem już ale mój jest zawsze taki lekko "wilgotny" mokrawy, bezbarwną troszkę lepkawą cieczą + trochę brudny i nie wiem czy się martwić czy po prostu jestem przewrażiliwony.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
no i ile razy jeszcze bedziesz dopytywał ? czy warto ? kup oba kaski i sam ocen. dla mnie warto, bo wygląd jest mnie jwazny od zdrowia. a terminator to klasa wyzej kasków - wiec jest bezpieczniejszy i wygodniejszy.
1) normalne, ale im szczelniejsze tym lepiej
2) olej jest własnie bezbarwny, raczej rzadki, jak masz drobne slady to sie jeszcze nie przejmuj. jak sie posika to bedziesz miał wszystko dookoła mokre w oleju
1) normalne, ale im szczelniejsze tym lepiej
2) olej jest własnie bezbarwny, raczej rzadki, jak masz drobne slady to sie jeszcze nie przejmuj. jak sie posika to bedziesz miał wszystko dookoła mokre w oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No okej to biorę terminatora , mam nadzieję, że będzie warto
Jeszcze pytanie odnośnie niego http://www.24mx.pl/kask-cross-airoh-ter ... -com-zolty , to ten sam Terminator 2.1 co inne modele, tylko jest po prostu tańszy z racji malowania (1000-1100 bez przeceny) ?
+ warto poczekać jeszcze ( do zimy, świąt) zanim kupię kask ? Są wtedy jakieś promocje ?
1)Co do filtra : Powiem tak: był czyściutki, jak nowy, zero paprochów brudu itp. do tego po przytkaniu ręki był taki jakby tłusty oleisty więc go nie myłem i pojechałem ( było po deszczu więc nawet jeśli to małe ryzyko bo brak kurzu), jak to jest z tym myciem ? Na prawdę trzeba co te 2 tygodnie, niezależnie od jazdy czy wystarczy kontrolować ?
2)Jeszcze pytanko odnośnie stylu jazdy : To prawda, że powinno się "przeciągać" biegi tzn. jeździć na wysokich obrotach ? Bo póki co to jeżdżę schematycznie : 1'ynka silnik zaczyna głośniej chodzić ( ale jeszcze nie wyje itp. po prostu głośniej) potem 2, potem 3, i potem w miarę przyrostu prędkości następne biegi, chodzi mi o to że w miarę szybko zmieniam biegi, żeby nie męczyć silnika na wysokich obrotach
Czasem się zdarzy jechać np. na 3/4 z wyższymi obrotami ale to tak okazyjnie
3) Pytanie odnośnie stylu/techniki na podjazdach : Jak jest jakaś górka, szczególnie np, gdy nie jest jakaś utwardzona ale jest np. piach lub błoto to należy dajmy na to rozpędzić się przed wjazdem na np. 3 i potem konsekwentnie na tym biegu wjeżdżać i ew. redukcja ? A jak z wolniejszą jazdą, np. gdy jedziemy cały czas na 2'jce pod górę i silnik pracuję na wysokich obrotach, żeby dał radę wjechać czy to zdrowe, czy odpuścić takie podjazdy ?

Jeszcze pytanie odnośnie niego http://www.24mx.pl/kask-cross-airoh-ter ... -com-zolty , to ten sam Terminator 2.1 co inne modele, tylko jest po prostu tańszy z racji malowania (1000-1100 bez przeceny) ?
+ warto poczekać jeszcze ( do zimy, świąt) zanim kupię kask ? Są wtedy jakieś promocje ?
1)Co do filtra : Powiem tak: był czyściutki, jak nowy, zero paprochów brudu itp. do tego po przytkaniu ręki był taki jakby tłusty oleisty więc go nie myłem i pojechałem ( było po deszczu więc nawet jeśli to małe ryzyko bo brak kurzu), jak to jest z tym myciem ? Na prawdę trzeba co te 2 tygodnie, niezależnie od jazdy czy wystarczy kontrolować ?
2)Jeszcze pytanko odnośnie stylu jazdy : To prawda, że powinno się "przeciągać" biegi tzn. jeździć na wysokich obrotach ? Bo póki co to jeżdżę schematycznie : 1'ynka silnik zaczyna głośniej chodzić ( ale jeszcze nie wyje itp. po prostu głośniej) potem 2, potem 3, i potem w miarę przyrostu prędkości następne biegi, chodzi mi o to że w miarę szybko zmieniam biegi, żeby nie męczyć silnika na wysokich obrotach

Czasem się zdarzy jechać np. na 3/4 z wyższymi obrotami ale to tak okazyjnie

3) Pytanie odnośnie stylu/techniki na podjazdach : Jak jest jakaś górka, szczególnie np, gdy nie jest jakaś utwardzona ale jest np. piach lub błoto to należy dajmy na to rozpędzić się przed wjazdem na np. 3 i potem konsekwentnie na tym biegu wjeżdżać i ew. redukcja ? A jak z wolniejszą jazdą, np. gdy jedziemy cały czas na 2'jce pod górę i silnik pracuję na wysokich obrotach, żeby dał radę wjechać czy to zdrowe, czy odpuścić takie podjazdy ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
terminator to terminator, ale są rózne oznaczenia z róznych lat produkcji itp. jak kupisz zeszłoroczny model czy 2 letni to zapłącisz zdecydowanie mniej. a kask nadal wysokiej klasy. róznie czasami na swieta intermotors czy 24mx robią spore wyprzedaze ale zwykle na akcesoria które nie schodza w sezonie - czyli nietypowe rozmiary itp.
1) wystarczy kontrolować, tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. jak pisałem - miałem płyn ( chyba maxima) po 2 tygodniach mocno zasychał i czuc że gorzej sobie radzi z przepuszczaniem powietrza - na swiezym filtrze moto duzo żwawsze. ale są płyny które takich proiblemów nie mają. sa tez takie płyny które cały czas "płyną" i potem góra filtra jest suchawa a z dołu aż cieknie - wtedy tez sie własnie pierze i nasącza od nowa.
2) spytaj sie jego czy mozna przeciągać po obrotach sete :
https://www.youtube.com/watch?v=diYiCWoDM7g
3) po raz kolejny - to nie enduro, w enduro wjeżdzasz momentem w crossówce obrotami. crossówka lubi wysokie oboty i nie jest to szczególnie szkodliwe - chociaz wiadomo im wiecej katujesz tym szybciej poleci wszystko. ale pyrkając sie nie jeździ
1) wystarczy kontrolować, tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. jak pisałem - miałem płyn ( chyba maxima) po 2 tygodniach mocno zasychał i czuc że gorzej sobie radzi z przepuszczaniem powietrza - na swiezym filtrze moto duzo żwawsze. ale są płyny które takich proiblemów nie mają. sa tez takie płyny które cały czas "płyną" i potem góra filtra jest suchawa a z dołu aż cieknie - wtedy tez sie własnie pierze i nasącza od nowa.
2) spytaj sie jego czy mozna przeciągać po obrotach sete :
https://www.youtube.com/watch?v=diYiCWoDM7g
3) po raz kolejny - to nie enduro, w enduro wjeżdzasz momentem w crossówce obrotami. crossówka lubi wysokie oboty i nie jest to szczególnie szkodliwe - chociaz wiadomo im wiecej katujesz tym szybciej poleci wszystko. ale pyrkając sie nie jeździ
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej
To wezmÄ™ jak wystarczy funduszy jego
A jak nie to CR901.
1) Okej będę sprawdzał, a co do żwawości, to jaki to ma wpływ na moto ? Może lekko mniej zrobiło się "narwane" ale mimo to rakieta, od 1 jazdy. Chyba i tak dla nauki, żeby na przyszłość wiedzieć jak jutro albo pojutrze umyję filtr
2) Tylko silnik wyje
Rozumiem, staram się nie cisnąć non stop na max obrotach bo wolę oszczędzać moto, ale zdarza mi się przycisnąć na jednym biegu na wysokie obroty, a to z braku wiedzy, a to dla "poczucia siły" moto
Chodziło mi o to czy to jak mówiłeś nie jest szczególnie dotkliwe dla moto silnika, i nie zakatuje go po paru takich razach, bo rozumiem, że w szosowych zwykłych moto po takich akcjach można by zakatować silnik, a tutaj nie jest to aż tak szkodliwe, bo moto jest jakby do tego stworzone
?
3) Rozumiem, dlatego też pytam
Na razie chyba tyle moich pytań, jeszcze ogarnę świecę itp. i dam znać
Pozdrawiam


1) Okej będę sprawdzał, a co do żwawości, to jaki to ma wpływ na moto ? Może lekko mniej zrobiło się "narwane" ale mimo to rakieta, od 1 jazdy. Chyba i tak dla nauki, żeby na przyszłość wiedzieć jak jutro albo pojutrze umyję filtr

2) Tylko silnik wyje



3) Rozumiem, dlatego też pytam

Na razie chyba tyle moich pytań, jeszcze ogarnę świecę itp. i dam znać

Pozdrawiam
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1) ma wpływ ze sie zmienia skłąd mieszanki, jest bardziej bogata - wiec jeszcze wiecej ci leci syfu z wydecchu.
2) moto stworzony do smigania na obrotach, po prostu to sprzet taki - wjezdzasz na tor, gaz do oporu, 40 godzin i tłok won. jak sie zmienia teren to wtedy jest róznie. na torze jakbys smigał to bys poczuł że sie niby kręci ale maszyna to " lubi' po lesie wiem że jest uczucie że sie maszyne katuje.
2) moto stworzony do smigania na obrotach, po prostu to sprzet taki - wjezdzasz na tor, gaz do oporu, 40 godzin i tłok won. jak sie zmienia teren to wtedy jest róznie. na torze jakbys smigał to bys poczuł że sie niby kręci ale maszyna to " lubi' po lesie wiem że jest uczucie że sie maszyne katuje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeszcze pytanko : kupiłem kask (FOX V2 RACE) wszystko super oryginalne pudełko itp. ale mam pytanie :
Z tyłu kasku na zdjęciach, filmach jest jakby "nadruk" z certyfikatami SNELL/DOT ( bo takie posiada, mam rację ?)
http://sklep.motormind.pl/userdata/gfx/ ... 1e88f5.jpg
a u mnie jest tam po prostu sama czarna grafika nie ma tego za to jest naklejka z wagÄ… i tyle, czemu tak jest ?
W sumie już rozwiązałem ten problem ale dopytam: po ostatnim szybkim myciu niezbyt dokładnie umyłem moto ( trochę było już ciemno i śpieszyło mi się) i pojawiła się lekka warstwa rdzy (taka tylko wierzchnia) na niektórych ogniwach łańcucha i zębach zębatki. Nasmarowałem to olejem + łańcuch spryskałem dokładnie olejem i czy to wystarczy czy jeszcze coś zrobić
?
Z tyłu kasku na zdjęciach, filmach jest jakby "nadruk" z certyfikatami SNELL/DOT ( bo takie posiada, mam rację ?)
http://sklep.motormind.pl/userdata/gfx/ ... 1e88f5.jpg
a u mnie jest tam po prostu sama czarna grafika nie ma tego za to jest naklejka z wagÄ… i tyle, czemu tak jest ?
W sumie już rozwiązałem ten problem ale dopytam: po ostatnim szybkim myciu niezbyt dokładnie umyłem moto ( trochę było już ciemno i śpieszyło mi się) i pojawiła się lekka warstwa rdzy (taka tylko wierzchnia) na niektórych ogniwach łańcucha i zębach zębatki. Nasmarowałem to olejem + łańcuch spryskałem dokładnie olejem i czy to wystarczy czy jeszcze coś zrobić

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
nie wiem co tam z kaskiem - popytaj jakiegos dealera foxa jakie ma znaki szczególne oryginał. rózne kaski rózne oznaczenia mogą mieć
co do rdzy - tak aby czyms co zabezpieczy posmarować, jeden wyjazd i to zejdzie wszystko
co do rdzy - tak aby czyms co zabezpieczy posmarować, jeden wyjazd i to zejdzie wszystko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam !
Wróciłem
1.) Mam do Was pytanie w tym zimowym czasie, moto stoi na razie w garażu i czeka na lepszą pogodę,a ja w międzyczasie chciałbym zakupić resztę ochraniaczy itp. Mam pytanie co polecacie : Jaka zbroja do 600 zł ( Czy tyle wystarczy ? ) Czy może buzer ? Bo buzery jak oglądam zdjęcia to jakoś mnie nie przekonują , kawałek plastiku na klacie i tyle
Co do zbroi myślałem nad Fox Titan Sport (z rękawami ) , ma odpinany żółw, i Acerbis Koerta 2.0. Tylko nie wiem czy jest sens kupować w takim budżecie, bo na razie mam kask + 2 pary gogli + kominiarka , a brakuje mi zbroi/buzera + rękawice itd.
2.) kwestia: Chciałbym zakupić okleiny do mojej RM'ki, tylko w tym problem, że w Polsce jest dość mało, musiałbym ściągać je z USA. I tu nasuwa się moje pytanie : niektóre plastiki (ogólnie są w dobrym stanie , tylko przedni błotnik pęknięty ) są lekko porysowane, czy to nie będzie przeszkadzało w przyleganiu oklein , bo jeżeli tak to średnio opłaca mi się wymieniać komplet plastików
. Trochę drogie te okleiny , ok. 450 zł
Może znacie jakieś sklepy/strony w PL gdzie można dostać je ( Głównie chodzi mi o Suzuki-Makita-Rockstar Team) .
3.) Z moto wszystko OK, tylko jak czasem je odpalam co kilka tygodni żeby pochodziło to dosyć to topornie idzie
Tzn. z kopa dosyć ciężko, czasem zaskakuje ale rzadko, natomiast jak już zapali i jest ciepły silnik to każdym kopnięciem, nawet bez wkładania siły odpala. Dlaczego tak się dzieję ? Czy może być to wina świecy (lekko zalana , jak kiedyś mówiłeś) ? Ogólnie nawet w wiosne/jesień jak jeździłem na zimno trzeba było kilka razy kopnąć, teraz to zjawisko potęguje jeszcze długie nieużywanie i zimno. Czy można odpalać z "biegu" tzn. rozpędzić się i wrzucić 1 ? Próbowałem tak i zaskoczyło, czy to zdrowe ?
4.) Co do cieknącego oleju to coś tam się sączy po kropelce i kapie na szmatkę , co zrobić z tym z początkiem sezonu ? ograniczyć mieszankę (1:35 jest) , sprawdzić świecę ? Co zrobić przed rozpoczęciem sezonu ? Wymiana płynów hamulcowych ? ( gdzie je dostać ? ) Wymiana oleju w skrzyni ? A w lagach coś trzeba mieć na uwadzę ? Co jeszcze ?
Wróciłem

1.) Mam do Was pytanie w tym zimowym czasie, moto stoi na razie w garażu i czeka na lepszą pogodę,a ja w międzyczasie chciałbym zakupić resztę ochraniaczy itp. Mam pytanie co polecacie : Jaka zbroja do 600 zł ( Czy tyle wystarczy ? ) Czy może buzer ? Bo buzery jak oglądam zdjęcia to jakoś mnie nie przekonują , kawałek plastiku na klacie i tyle

2.) kwestia: Chciałbym zakupić okleiny do mojej RM'ki, tylko w tym problem, że w Polsce jest dość mało, musiałbym ściągać je z USA. I tu nasuwa się moje pytanie : niektóre plastiki (ogólnie są w dobrym stanie , tylko przedni błotnik pęknięty ) są lekko porysowane, czy to nie będzie przeszkadzało w przyleganiu oklein , bo jeżeli tak to średnio opłaca mi się wymieniać komplet plastików


3.) Z moto wszystko OK, tylko jak czasem je odpalam co kilka tygodni żeby pochodziło to dosyć to topornie idzie

4.) Co do cieknącego oleju to coś tam się sączy po kropelce i kapie na szmatkę , co zrobić z tym z początkiem sezonu ? ograniczyć mieszankę (1:35 jest) , sprawdzić świecę ? Co zrobić przed rozpoczęciem sezonu ? Wymiana płynów hamulcowych ? ( gdzie je dostać ? ) Wymiana oleju w skrzyni ? A w lagach coś trzeba mieć na uwadzę ? Co jeszcze ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1) a zbroja co ma lepszego tez kawałek plastiku, tylko że wszystko na siatce. jak dla mnie zbroja kiepska gorąco w niej i bardziej krępuje ruchy. buzery są lepsze - do 600 zł to spoko kupisz pas nerkowy i dobry buzer. ja polecam jak na spokojne latanie i ma byc wygodnie cos typu thor sentiel, ( czy sentinel nie pamietam ) a jak ostrzej to cos typu thor quadrant
pas nerkowy dowolny - najlepiej podjedź do sklepu i cos pokomobinuij pomierz itp
2) zrób na zamówienie six company, blitz moto, no-moto tego typu firmy koło 350 zł komplet ale róznie bywa. moze nie na wszystko potrzebujesz. porysowane nie przeszkadzaja w naklejaniu ale moze woda wpływać i pomału moze sie gdzies odklejać
3) moze byc kwestia regulacji, jak długo stoi i paliwo z gaźnika paruje to olej zostaje i sie osadza i musi sie wszystko oczyscic żeby chodziło dobrze - stąd na początku ciezsze odpalanie, mniejsza mocn itp mozna zdrowe jak najbardziej
4) swiece zmien dla pewnosci - zawsze ją warto dosyc często wymieniac. gaźnik oddaj na regulacje. gdzie dostac płyn hamulcowy ? na kjazdej spacji paliw, w wiekszosci supermarketow dowolny płyn hamulcowy dot 4. warto go wymieniac często. ja minimum raz na rok zmieniam. wymiana oleju w skrzyni powinna byc przeprowadzana co 10-15 godzin, wiec to nie przygotowanie przed zimą tylko czysta eksploatacja. lagi i tylny zawias tez powinno sie co chwile serwisować. a w lagach przynajmniej mozna zmienic olej. dobrze warto wszystko umyc jak moto stoi, natłuscicc. jak sie nudzisz mozna rozebrać wahacz i przesmarować łozyska
pas nerkowy dowolny - najlepiej podjedź do sklepu i cos pokomobinuij pomierz itp
2) zrób na zamówienie six company, blitz moto, no-moto tego typu firmy koło 350 zł komplet ale róznie bywa. moze nie na wszystko potrzebujesz. porysowane nie przeszkadzaja w naklejaniu ale moze woda wpływać i pomału moze sie gdzies odklejać
3) moze byc kwestia regulacji, jak długo stoi i paliwo z gaźnika paruje to olej zostaje i sie osadza i musi sie wszystko oczyscic żeby chodziło dobrze - stąd na początku ciezsze odpalanie, mniejsza mocn itp mozna zdrowe jak najbardziej

4) swiece zmien dla pewnosci - zawsze ją warto dosyc często wymieniac. gaźnik oddaj na regulacje. gdzie dostac płyn hamulcowy ? na kjazdej spacji paliw, w wiekszosci supermarketow dowolny płyn hamulcowy dot 4. warto go wymieniac często. ja minimum raz na rok zmieniam. wymiana oleju w skrzyni powinna byc przeprowadzana co 10-15 godzin, wiec to nie przygotowanie przed zimą tylko czysta eksploatacja. lagi i tylny zawias tez powinno sie co chwile serwisować. a w lagach przynajmniej mozna zmienic olej. dobrze warto wszystko umyc jak moto stoi, natłuscicc. jak sie nudzisz mozna rozebrać wahacz i przesmarować łozyska
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
1.) Właśnie w tym problem, że w mieście nie ma takich typowych motocyklowych sklepów. Są 2, 1 z nich ma ubogą ofertę a poza tym jest dosyć drogo,a do 2 przedzwonię jeszcze. Pooglądam jeszcze te buzery zbroje itp. a jeżeliby był to buzer to wtedy trzeba dokupić pas nerkowy (jaki ?) i ochraniacze na łokcie ? Jeszcze pytanie, czy warto kupować stabilizator karku ( nie drogi (100-400) , bo myślałem nad takim zakupem na lato ale nie wiem czy warto .
2.) Okej , dzięki
3.) Ok
4.) To kupię, koszt takiej świecy to ok 100zł ? Samemu dam radę wymienić ( przyjmując, że nie jestem kompletnym laikiem
)? Co do płynu to ok, jeszcze pytanie , bo w tylnym hamulcu jest zbiorniczek obok kopnika i wiadomo tam się leje, a w przednim gdzie
?
W skrzyni olej wymieniłem ostatnio na zwykły 10w40 (taki sam leje do Quada 4T 650) i wylatałem może kilka h max 6h jazdy.
Ale mogę kupić jakiś specjalistyczny 2T i taki zalać , jak trzeba
?
Tylny zawias co masz na myśli ? Jak serwisować ? Co do wymiany oleju w lagach, wtedy trzeba je jakoś rozbierać , wymieniać uszczelniacze ? Co ile taki proces powtarzać i czy trzeba to zrobić ?
Moto jest umyte w miarÄ™
Ew. pod silnikiem troszkę piasku nalepione jest i tyle, ale staram się tam jakoś scierać to , a ogólnie wahacze, felgi, plastiki, kierownice , dokładnie wyczyściłem, jedyne zabrudzenia to tylko lekko pod silnikiem i ew. z tyłu na ramie trochę piasku w ciężej dostepnym miejscu. Smarować, dyfuzor, śrubki gdzieniegdzie i inne miejsca olejem chodzę raz w tygodniu i sprawdzam przy okazji co i jak
Jedyne co zauważyłem to 1-2 luźne szprychy w przednim kole ( co zrobić) i w sumie tyle.
Rozebrać wahacza i przesmarować łożyska ? :O Nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, nigdy nie robiłem takich rzeczy. Chodzi Ci o osie w tylnym i przednim kole i tamte łożyska ? Jeśli tak to przy zakupie były wymieniane i dorabiane nowe osie i łożyska.
2.) Okej , dzięki

3.) Ok
4.) To kupię, koszt takiej świecy to ok 100zł ? Samemu dam radę wymienić ( przyjmując, że nie jestem kompletnym laikiem


W skrzyni olej wymieniłem ostatnio na zwykły 10w40 (taki sam leje do Quada 4T 650) i wylatałem może kilka h max 6h jazdy.
Ale mogę kupić jakiś specjalistyczny 2T i taki zalać , jak trzeba

Tylny zawias co masz na myśli ? Jak serwisować ? Co do wymiany oleju w lagach, wtedy trzeba je jakoś rozbierać , wymieniać uszczelniacze ? Co ile taki proces powtarzać i czy trzeba to zrobić ?
Moto jest umyte w miarÄ™


Rozebrać wahacza i przesmarować łożyska ? :O Nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, nigdy nie robiłem takich rzeczy. Chodzi Ci o osie w tylnym i przednim kole i tamte łożyska ? Jeśli tak to przy zakupie były wymieniane i dorabiane nowe osie i łożyska.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1) to podjedź gdzies dalej ;P
nie musisz ale warto, tak samo jak nie musisz w ogóle miec buzera czy zbroi. pas nerkowy obojętne jaki. im drozszy tym bedzie lepie jchronił i bedzie wygodniejszy ( z reguly) ochraniacze łokci tez najlepiej sboei cos przymierzyc i ocenic jak leza. mi np zadne nie pasują i smigam bez. to jest tak - masz powazny wypadek, to wtedy jest załowanie że sie nie kupiłem lepszych ochraniaczy czy ichraniacza karku... ale jak sie jeździ to wygodniej jest latać w krótkim rękawku i tenisówkach. trzeba sobie rozgraniczyc jak sie jeździ, w enduro sie np ochraniaczy karku nie stosuje praktycznie w ogóle, a na torze ja jeżdze amatorsko i bardzo zachowawczo - nie cisne ile sie da, bardziej cisne tak żeby miec duzą granice do wywalenia sięwiec ja ochraniacza na kark nie uzywam w ogole. ale jak latasz po torze i chcesz bić czasówki - to warto sie zaopatrzec.
2) swieca do 2T moze kosztowac i z 10 zl nawet.... wymienic tez raczej nie jest trudno ;P jeden klucz odkręcasz wkręcasz nową zakładasz fajke i gotowe. co do ceny wkestia jest model, jak mniej typowy moze byc drozsza. jak akurat jest jakis typowy to kolo 10-15 zł kosztuje podstawowa swieca
w przednim masz opkrywke od góry w pompie na 2 srubki... radze zajrzeć do serwisówki nim cos bedziesz grzebał bo widze wiedze masz mizerną a szkoda było byc cos zepsuc. olej jaki trzeba wlać to moze byc dowolny motocyklowy 10W40 albo specjalny do skrzyn 2T. im lepszy tym lepiej. czyli najlepiej jakis syntetyk.
zeby zmienic olej wystarczy ze rozbierzesz srodek uszczelniaczy nie musisz zaczepiać. serwisowo to i co 20 godzin. ale realnie jak co roku chciaz olej zmienisz to bedzie git przy takiej amatorce. - wazne aby nie zmieniac raz na 5 lat.
szprychy dokręcic
chodzi o oś wahacza nie koła. wahacza to ta przy silniku ( przechodzi zreszta przez silnik ) pod amortyzatorem tez jest cały zestaw łączników, warto je czasami rozebrać i przesmarować. jak sie nie rusza kilka lat - to potem moze sie tak zapiec że sie nie da wybic srub.,
nie musisz ale warto, tak samo jak nie musisz w ogóle miec buzera czy zbroi. pas nerkowy obojętne jaki. im drozszy tym bedzie lepie jchronił i bedzie wygodniejszy ( z reguly) ochraniacze łokci tez najlepiej sboei cos przymierzyc i ocenic jak leza. mi np zadne nie pasują i smigam bez. to jest tak - masz powazny wypadek, to wtedy jest załowanie że sie nie kupiłem lepszych ochraniaczy czy ichraniacza karku... ale jak sie jeździ to wygodniej jest latać w krótkim rękawku i tenisówkach. trzeba sobie rozgraniczyc jak sie jeździ, w enduro sie np ochraniaczy karku nie stosuje praktycznie w ogóle, a na torze ja jeżdze amatorsko i bardzo zachowawczo - nie cisne ile sie da, bardziej cisne tak żeby miec duzą granice do wywalenia sięwiec ja ochraniacza na kark nie uzywam w ogole. ale jak latasz po torze i chcesz bić czasówki - to warto sie zaopatrzec.
2) swieca do 2T moze kosztowac i z 10 zl nawet.... wymienic tez raczej nie jest trudno ;P jeden klucz odkręcasz wkręcasz nową zakładasz fajke i gotowe. co do ceny wkestia jest model, jak mniej typowy moze byc drozsza. jak akurat jest jakis typowy to kolo 10-15 zł kosztuje podstawowa swieca
w przednim masz opkrywke od góry w pompie na 2 srubki... radze zajrzeć do serwisówki nim cos bedziesz grzebał bo widze wiedze masz mizerną a szkoda było byc cos zepsuc. olej jaki trzeba wlać to moze byc dowolny motocyklowy 10W40 albo specjalny do skrzyn 2T. im lepszy tym lepiej. czyli najlepiej jakis syntetyk.
zeby zmienic olej wystarczy ze rozbierzesz srodek uszczelniaczy nie musisz zaczepiać. serwisowo to i co 20 godzin. ale realnie jak co roku chciaz olej zmienisz to bedzie git przy takiej amatorce. - wazne aby nie zmieniac raz na 5 lat.
szprychy dokręcic

chodzi o oś wahacza nie koła. wahacza to ta przy silniku ( przechodzi zreszta przez silnik ) pod amortyzatorem tez jest cały zestaw łączników, warto je czasami rozebrać i przesmarować. jak sie nie rusza kilka lat - to potem moze sie tak zapiec że sie nie da wybic srub.,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a tutaj ja się nie zgodzę co do buzera. Fakt że zbroje są niewygodne i jest w nich gorąco ale chronią dużo lepiej niż buzer . Buzer wdług mnie to tylko osłona przed piachem i kamieniami które lecą spod koła moto które jedzie przed nami . poza tym w zbroji masz pełne ochraniacze. Moje zdanie jest takie że jak dopiero zaczynasz jeździć to koniecznie w zbroi jak już jesteś konkretnie oblatany to można brać buzer. Kolega wymienia tutaj zbroje z dobrej pułki typu fox titan jest jeszcze alpinestars bionic ja sam posiadam taniutką zbroję adrenaline i powiem że jak się dobrze dopasuje i wyreguluje paskami na niej to nie jest aż tak okropnie ale czuć pewne skrępowanie. Śmigałem w fox titan kolegi tak na próbę i jest o wiele lepiej sam na ten sezon planuje zmianę tej adrenaline na foxa. Zrobisz jak zechcesz ja wolę się trochę bardziej zabespieczać i dlatego też sam wymieniam swój sprzęt na crossa na coś bardziej profesjonalnego
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
WezmÄ™ FOX'a
http://bikersworld.pl/product-pol-6168- ... html#close
Ten jest OK ? Bo mam wątpliwości bo to jakiś sklep rowerowy , a cena jest w miarę niska
Można brać z tąd czy na allegro za 600zł?
Jeszcze pytania o przygotowanie moto do sezonu :
Rozumiem, że trzeba wymienić płyn hamulcowy tak ? Do chłodnicy zalać nowy płyn ? (jaki ?) Na zimę nic nie wylewałem, nie powinien zamarznąć ?
Paliwo które jest w baku może zostać i można je wyjeździć czy wylać bo "zgestniało"itp ?
Co należy jeszcze zrobić ? Mam w planach, wymienić płyny hamulcowe, płyn do chłodnicy kupić, wyczyścić tarcze hamulcowe, naoliwić dokładnie łańcuch, wyczyścić zakamarki i sprawdzić świece.
Podobnie tutaj (to chyba ten sam sklep , nie wiem)
http://www.ktm-shop.pl/product-pol-6168 ... black.html
Pytanie jeszcze : Wymiana oleju w lagach - co ile ? Jak to zrobić ? Należy wykręcić całe amortyzatory czy jak ? Niedawno podczas "remontu" wymieniane były uszczelniacze, więc chyba olej też ?

http://bikersworld.pl/product-pol-6168- ... html#close
Ten jest OK ? Bo mam wątpliwości bo to jakiś sklep rowerowy , a cena jest w miarę niska

Jeszcze pytania o przygotowanie moto do sezonu :
Rozumiem, że trzeba wymienić płyn hamulcowy tak ? Do chłodnicy zalać nowy płyn ? (jaki ?) Na zimę nic nie wylewałem, nie powinien zamarznąć ?
Paliwo które jest w baku może zostać i można je wyjeździć czy wylać bo "zgestniało"itp ?
Co należy jeszcze zrobić ? Mam w planach, wymienić płyny hamulcowe, płyn do chłodnicy kupić, wyczyścić tarcze hamulcowe, naoliwić dokładnie łańcuch, wyczyścić zakamarki i sprawdzić świece.
Podobnie tutaj (to chyba ten sam sklep , nie wiem)
http://www.ktm-shop.pl/product-pol-6168 ... black.html
Pytanie jeszcze : Wymiana oleju w lagach - co ile ? Jak to zrobić ? Należy wykręcić całe amortyzatory czy jak ? Niedawno podczas "remontu" wymieniane były uszczelniacze, więc chyba olej też ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości