Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez sasu1989 » 19/10/2014, 16:03

kurde właśnie nie wiem czy na tego ktm'a kasy by mi starczyło.
Jakie motory polecisz do off-roadu czy ta dt byłaby ok do tego ?
sasu1989
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/5/2014, 22:03
Lokalizacja: warszawa


Postprzez Mateusz.Enduro » 19/10/2014, 19:24

Witajcie, mam pytanie. Mam 13lat 171cm wzrostu i niewiem jakie enduro kupić :/ rozmyślam nad dt 125 i rx 125 .A wy jakie enduro byście mi polecili, cenowo tak do 4 tysi max :/ (jezdziłem skuterem i trochę ogarem 900) z góry dzieki ;)
I <3 Enduro
Mateusz.Enduro
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19/10/2014, 19:09
Lokalizacja: warszawa


Postprzez xawaxus » 19/10/2014, 19:51

najlepiej najpopularniejszą i niezawodną dt 125 albo właśnie podobne typu rx którą wymieniłeś, albo kmx i takie różne :D
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Mateusz.Enduro » 19/10/2014, 21:20

http://olx.pl/i2/oferta/aprilia-rx125-C ... 617e4c39d7
Znalazłem rx, lecz bez papierów :(
I <3 Enduro
Mateusz.Enduro
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19/10/2014, 19:09
Lokalizacja: warszawa

Postprzez AbcxyZ » 19/10/2014, 23:47

Witam,
ProszÄ™ o poradÄ™ w kwestii wyboru motocykla cross/enduro (najlepiej enduro) o poj. 450cc. Chodzi mi o moto najmniej awaryjne i z rozrusznikiem.
Mam "jakieś tam" doświadczenie, obecnie posiadam KTM exc 250 2T i chciałbym przerzucić się na coś mocniejszego z inną charakterystyką silnika.
Wiek: 16 lat
Waga: 70 kg
Wzrost: 188 cm

Podobno rozruszniki w takich motocyklach szybko się psują... Choć ile jest w tym prawdy to nwm, wiec proszę o przybliżenie tego tematu
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez henio12323 » 20/10/2014, 07:25

najtanszy sprzęt to ktm exc 450, nie wiem po co Ci taka krowa - bo jej nie ogarniesz bo jest mocny, trudny do opanowania, chyba że lubisz turystyke lesną na wyczynówce za gruby hajs to nie mam nic do tego :D

rozruszniki potrafią paść, ale nie są drogie, i nie dzieje sie to co sezon. ja mam ktma z 2005 roku 510 pojemnosci, po tylu latach dopiero teraz mi padł rozrusznik - i to po czesci z mojej winy bo źle pusciłem przewód który sie przetopił od wydechu i zjarał mi jedną szczotke ( podpalał ją pewnie przy kazdym odpalaniu ) wymieniłem szczotkotrzymacz za 60-70 zł i jest jak nówka. a 70 zł to kropelka w morzu wydatków ;D bedziej nie martwił bym sie rozrusznikiem tylko sprzegiełkiem kierunkowym. ale znów to sie nie psuje co sezon, tylko co 5 sezonów jak sie ostro katuje rozrusznik i kosztuje 300 zł wiec też tragedii nie ma. oczywiscie da sie też 10 lat latać na tych czesciach, jak sie z głową uzywa rozrusznika - tutaj wytrzymałosc to najmniejszy problem. to nie dwusuwy z wadliwymi rozrusznikami :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AbcxyZ » 20/10/2014, 10:30

Jeśli sądzisz że to będzie zły wybór, to co możesz mi polecić? Chciałbym żeby miało większego kopa niż exc 250 2t.
Ostatnio wpadł mi w ręce kxf 250 i urzekła mnie charakterystyka pracy silnika 4t :D (Ale dla mnie to trochę za spokojny motocykl i brakuje mocy)
Powiedz mi jeszcze czy w exc 450 jest sprzęgło hydrauliczne.
I jeszcze jedno pytanie: Jak jest ze spalaniem w tego typu motocyklach, bo w 250 2t bak leci w mgnieniu oka.
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez henio12323 » 20/10/2014, 14:15

wiekszego kopa to praktycznie zaden sprzet nie będzie miał.... jestes pewien że ogarniasz takie motocykle ?> pokaz jakis filmnik jak jeździsz bo skoro 250tka to dla Ciebie za mało albo albo mieszkasz na wsi i orzesz tylko pola i proste scieżki, albo jesteś nastepcą błażusiaka.

tak kazdy ktm powyzej 2000 roku w wyczynówkach ma hydraulike.
w 450tce pali 1/3 mniej średnio.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AbcxyZ » 20/10/2014, 16:17

Myśle że dałbym radę 450... 250 2t to jest moje pierwsze moto xD
A tak porównując exc 450, exc 250 2t. Z tego co wyczytałem to mają podobną bądź prawie jednakową moc. Czy to odnosi się tak samo jak na przykład 125 kx, a 250 kxf?

W tym roku już nie zamierzam jeździć. zakończyłem sezon.
Ale jak nie sprzedam to może na wiosnę :)
hmm... Moja jazda ma chyba mało wspólnego z oraniem pól.

Wcześniej widziałem że napisałeś że 450 to "krowa" w jakim sensie ? chodzi o wagę? spalanie?
Bo z tego co widziałem to one gdzieś ważą w granicach 113-115 kg nie dużo więcej jak 250 2t
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez henio12323 » 20/10/2014, 21:46

tak, podobnie 125 w 2T to jak 250 w 4T..... a 250 w 2T jak 450 w 4T. oczywiscie inna charakterystyka silnika itp itd.

chodzi o wage i zwrotność w porównaniu do mniejszych czy lżejszy 2T. 450tka wazy ze 115 kg 250tka pewnie koło 107 - każde 2-3 kg to bardzo duzo w terenie. ja jak kiedys sie nudziłem wywaliłem lampy, i wszystkie mocno zbędne rzeczy to sprzet sie całkowicie inaczej prowadził a to był raptem kilka plastików moze 2-3 kg własnie. wiec 7 kg to ogrom. a liczy sie też jeszcze środek cięzkosci i wysokośc cięzkosci.

no to chciałbym cie w akcji zobaczyc skoro taki sprzet opanowałes w jeden sezon
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 21/10/2014, 15:00

Nawiązując do dyskusji o 4T i 2T przy okazji czyszczenia manetki przepustnicy chciałem zapytać dlaczego w 4T rolgaz wyposażony jest w dwie linki a nie jedną tak jak ma to miejsce w 2T ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 21/10/2014, 15:21

bo tak sobie wykombinował keihin ( gaźnik ) żeby druga linka była linką powrotną - i ona zamyka przepustnice. dokładnej przyczyny dlaczego jest ta druga linka nie znam,. z jednej strony na logike - 2 linki to 2X wiecej rzeczy które mogą sie zepsuć. plus są większe opory tarcia. ale z drugiej strony podejrzewam że chodzi o to że w 4T mozna samemu zamknać przepustnice jak cos się przytnie, w przypadku 2T jak puscisz gaz a przepustnica sie przytnie np od piasku, to nie koniecznie ta przepustnica opadnie, a w 4T nie ma opcji i musi opaść ;D

słyszałem patenty że wywalali jedną linke i to jeździło ale dla mnie to nie miało sensu :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AbcxyZ » 21/10/2014, 15:32

Wybierając exc 450 z którego roku wybrać? jakiego unikać? Mam do przeznaczenia na ten cel 12k i zastanawiam się czy w ogóle jest sens kupować coś takiego... Bo wydaje mi się że w tej cenie raczej nic przyzwoitego nie znajdę.
Jaki model mógłbyś mi jeszcze polecić?
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez Landryss25 » 21/10/2014, 15:47

Czemu twierdzisz że nie znajdziesz nic przyzwoitego? W tej kasie kupisz spokojnie kupisz sensowną sztukę 05-06. Do 2006 roku włącznie wychodziły jeszcze stare dobre RFS'y i takiego bym Ci radził szukać. O silnikach od 2007 roku słyszałem różne opinie a RFSa miałem i pomimo kilku wad jest to dobry piec. Lepiej czasem zapłacić tyle samo za sztukę rocznikowo starszą a w lepszym stanie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 21/10/2014, 17:12

landziu 2007 to jeszcze RFSik przy 450tkach i to najlepszych ich wypust :D spoko za 12 tysi cos kupisz. albo padline kupuj tanio i reanimuj albo szukaj czegos przyzwotego za całą kwote - w koncu cos znajdziesz na pewno. i tez polecam RFSa zwłaszcza jakbys miał amatorsko ganiać bo silniki pancerne, moze nie tak elastyczne jak nowsze, ale do amatorki 10000% wystarczą a są łatwe w budowie, serwisie i nieco tansze w utrzymaniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AbcxyZ » 21/10/2014, 18:14

A powiedzcie mi jeszcze Panowie czym się różni wersja RFS od zwykłego Exc albo np. Exc-r.
O tym RFS słyszałem tylko tyle że są to "mocne i legendarne" silniki. Ostatnio widziałem takiego bodajże rocznik 2007, ale był chyba za 16 tyś zł czy coś w tym stylu.
Henio, sam wiesz że może być też tak, że nawet jak dasz to 12tyś za rocznik 2003 to może być padlina, więc z tym nigdy tak do końca nie wiadomo.

Co sÄ…dzicie o tych motocyklach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-ktm-450ex ... aef2403dfa
http://olx.pl/oferta/motocykl-krosowy-e ... aef2403dfa

Tutaj jest ten RFS jak już wyżej wspomniałem
http://olx.pl/oferta/ktm-2007-exc-400-e ... ab2a7469d0
I jeszcze jeden:
http://allegro.pl/ktm-exc-525-rfs-endur ... 83539.html
Tylko że to jest 525...
AbcxyZ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20

Postprzez Landryss25 » 21/10/2014, 18:32

Heniek a czasem nie było tak że w 2007 wychodziły ostatnie w starej budzie i mowy model?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 21/10/2014, 20:31

zawsze tak jest, ale wg katalogów 2007 to jeszcze RFS, 2008 to juz RC4 czy jak tam mu szło :D

modeli nie oceniam bo ocenianie wyczynówki po fotkach z allegro wg mnie mija sie z celem ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adamadam01 » 22/10/2014, 07:16

Witam,

Korzystając ze zmian w prawie mysle nad zakupem motoru na nowy sezon (prawko kat B więc moc poniżej 15 km i pojemność niższa niż 125). Do czego chciałbym go używać?
- jazda i zabawa w terenie (lasy, pola)
- jako środek transportu na odległości +/- 7km po mieście.
- czasem, chociaż to nie jest punkt obowiązkowy, do dojazdów do pracy 20 km
- raz na rok wypad na mazury (oczywiście z przyczepka) co by na miejscu pojeździć w trakcie rajdu polskiego

Myślałem nad jakimś starym enduro, np yamaha dt 125 ale trzeba by kombinować z obniżaniem mocy do 15 km a to nie bardzo mi się widzi.

Budżet tez nie jest duży bo myślałem żeby zmieścić się w ok. 4000 wliczając kask, buty i rękawice.

Doradźcie coś :) ?
adamadam01
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/10/2014, 07:05

Postprzez henio12323 » 22/10/2014, 08:26

budżet taki o... w tej kasie mimo wszystko szukał bym enduro ALE szukaj sztuki która ma wpisane do 15 koni. z tego co wiem na niemiecki rynek szły takie z obniżoną mocą i takim zapisem w dowodzie rejestracyjnym.

bo generalnie każda 125 w 2T bedzie miała podobne te 20-27 koni w pełni odblokowana.

poza tym miałbys 125 w 4T która na pewno spełnia wymogi... ale tym sie wbijać w teren albo jeszcze lepiej na rajd ;D nie wiem czy byś zdążył ukończyć go przed zmierzchem. na asfalt na miasto do pracy spoko o ile lubisz prędkosci typu 60-75 km h na trasie maksymalnie, to samo turystyka leśna też da rade po ubitych lesnych sciezkach. ale jak chcesz bardziej sie pobawic w offroad taki sprzęt sie praktycznie nie nadaje, cięzki, słaby, wysoko srodek cięzkosci i trzeba sie z nim szarpać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê