Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Witajcie, mam pytanie. Mam 13lat 171cm wzrostu i niewiem jakie enduro kupić :/ rozmyślam nad dt 125 i rx 125 .A wy jakie enduro byście mi polecili, cenowo tak do 4 tysi max :/ (jezdziłem skuterem i trochę ogarem 900) z góry dzieki 

I <3 Enduro
- Mateusz.Enduro
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 19/10/2014, 19:09
- Lokalizacja: warszawa
- Mateusz.Enduro
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 19/10/2014, 19:09
- Lokalizacja: warszawa
Witam,
ProszÄ™ o poradÄ™ w kwestii wyboru motocykla cross/enduro (najlepiej enduro) o poj. 450cc. Chodzi mi o moto najmniej awaryjne i z rozrusznikiem.
Mam "jakieś tam" doświadczenie, obecnie posiadam KTM exc 250 2T i chciałbym przerzucić się na coś mocniejszego z inną charakterystyką silnika.
Wiek: 16 lat
Waga: 70 kg
Wzrost: 188 cm
Podobno rozruszniki w takich motocyklach szybko się psują... Choć ile jest w tym prawdy to nwm, wiec proszę o przybliżenie tego tematu
ProszÄ™ o poradÄ™ w kwestii wyboru motocykla cross/enduro (najlepiej enduro) o poj. 450cc. Chodzi mi o moto najmniej awaryjne i z rozrusznikiem.
Mam "jakieś tam" doświadczenie, obecnie posiadam KTM exc 250 2T i chciałbym przerzucić się na coś mocniejszego z inną charakterystyką silnika.
Wiek: 16 lat
Waga: 70 kg
Wzrost: 188 cm
Podobno rozruszniki w takich motocyklach szybko się psują... Choć ile jest w tym prawdy to nwm, wiec proszę o przybliżenie tego tematu
- AbcxyZ
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20
najtanszy sprzęt to ktm exc 450, nie wiem po co Ci taka krowa - bo jej nie ogarniesz bo jest mocny, trudny do opanowania, chyba że lubisz turystyke lesną na wyczynówce za gruby hajs to nie mam nic do tego
rozruszniki potrafią paść, ale nie są drogie, i nie dzieje sie to co sezon. ja mam ktma z 2005 roku 510 pojemnosci, po tylu latach dopiero teraz mi padł rozrusznik - i to po czesci z mojej winy bo źle pusciłem przewód który sie przetopił od wydechu i zjarał mi jedną szczotke ( podpalał ją pewnie przy kazdym odpalaniu ) wymieniłem szczotkotrzymacz za 60-70 zł i jest jak nówka. a 70 zł to kropelka w morzu wydatków ;D bedziej nie martwił bym sie rozrusznikiem tylko sprzegiełkiem kierunkowym. ale znów to sie nie psuje co sezon, tylko co 5 sezonów jak sie ostro katuje rozrusznik i kosztuje 300 zł wiec też tragedii nie ma. oczywiscie da sie też 10 lat latać na tych czesciach, jak sie z głową uzywa rozrusznika - tutaj wytrzymałosc to najmniejszy problem. to nie dwusuwy z wadliwymi rozrusznikami

rozruszniki potrafią paść, ale nie są drogie, i nie dzieje sie to co sezon. ja mam ktma z 2005 roku 510 pojemnosci, po tylu latach dopiero teraz mi padł rozrusznik - i to po czesci z mojej winy bo źle pusciłem przewód który sie przetopił od wydechu i zjarał mi jedną szczotke ( podpalał ją pewnie przy kazdym odpalaniu ) wymieniłem szczotkotrzymacz za 60-70 zł i jest jak nówka. a 70 zł to kropelka w morzu wydatków ;D bedziej nie martwił bym sie rozrusznikiem tylko sprzegiełkiem kierunkowym. ale znów to sie nie psuje co sezon, tylko co 5 sezonów jak sie ostro katuje rozrusznik i kosztuje 300 zł wiec też tragedii nie ma. oczywiscie da sie też 10 lat latać na tych czesciach, jak sie z głową uzywa rozrusznika - tutaj wytrzymałosc to najmniejszy problem. to nie dwusuwy z wadliwymi rozrusznikami

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeśli sądzisz że to będzie zły wybór, to co możesz mi polecić? Chciałbym żeby miało większego kopa niż exc 250 2t.
Ostatnio wpadł mi w ręce kxf 250 i urzekła mnie charakterystyka pracy silnika 4t
(Ale dla mnie to trochÄ™ za spokojny motocykl i brakuje mocy)
Powiedz mi jeszcze czy w exc 450 jest sprzęgło hydrauliczne.
I jeszcze jedno pytanie: Jak jest ze spalaniem w tego typu motocyklach, bo w 250 2t bak leci w mgnieniu oka.
Ostatnio wpadł mi w ręce kxf 250 i urzekła mnie charakterystyka pracy silnika 4t

Powiedz mi jeszcze czy w exc 450 jest sprzęgło hydrauliczne.
I jeszcze jedno pytanie: Jak jest ze spalaniem w tego typu motocyklach, bo w 250 2t bak leci w mgnieniu oka.
- AbcxyZ
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20
wiekszego kopa to praktycznie zaden sprzet nie będzie miał.... jestes pewien że ogarniasz takie motocykle ?> pokaz jakis filmnik jak jeździsz bo skoro 250tka to dla Ciebie za mało albo albo mieszkasz na wsi i orzesz tylko pola i proste scieżki, albo jesteś nastepcą błażusiaka.
tak kazdy ktm powyzej 2000 roku w wyczynówkach ma hydraulike.
w 450tce pali 1/3 mniej średnio.
tak kazdy ktm powyzej 2000 roku w wyczynówkach ma hydraulike.
w 450tce pali 1/3 mniej średnio.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Myśle że dałbym radę 450... 250 2t to jest moje pierwsze moto xD
A tak porównując exc 450, exc 250 2t. Z tego co wyczytałem to mają podobną bądź prawie jednakową moc. Czy to odnosi się tak samo jak na przykład 125 kx, a 250 kxf?
W tym roku już nie zamierzam jeździć. zakończyłem sezon.
Ale jak nie sprzedam to może na wiosnę
hmm... Moja jazda ma chyba mało wspólnego z oraniem pól.
Wcześniej widziałem że napisałeś że 450 to "krowa" w jakim sensie ? chodzi o wagę? spalanie?
Bo z tego co widziałem to one gdzieś ważą w granicach 113-115 kg nie dużo więcej jak 250 2t
A tak porównując exc 450, exc 250 2t. Z tego co wyczytałem to mają podobną bądź prawie jednakową moc. Czy to odnosi się tak samo jak na przykład 125 kx, a 250 kxf?
W tym roku już nie zamierzam jeździć. zakończyłem sezon.
Ale jak nie sprzedam to może na wiosnę

hmm... Moja jazda ma chyba mało wspólnego z oraniem pól.
Wcześniej widziałem że napisałeś że 450 to "krowa" w jakim sensie ? chodzi o wagę? spalanie?
Bo z tego co widziałem to one gdzieś ważą w granicach 113-115 kg nie dużo więcej jak 250 2t
- AbcxyZ
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20
tak, podobnie 125 w 2T to jak 250 w 4T..... a 250 w 2T jak 450 w 4T. oczywiscie inna charakterystyka silnika itp itd.
chodzi o wage i zwrotność w porównaniu do mniejszych czy lżejszy 2T. 450tka wazy ze 115 kg 250tka pewnie koło 107 - każde 2-3 kg to bardzo duzo w terenie. ja jak kiedys sie nudziłem wywaliłem lampy, i wszystkie mocno zbędne rzeczy to sprzet sie całkowicie inaczej prowadził a to był raptem kilka plastików moze 2-3 kg własnie. wiec 7 kg to ogrom. a liczy sie też jeszcze środek cięzkosci i wysokośc cięzkosci.
no to chciałbym cie w akcji zobaczyc skoro taki sprzet opanowałes w jeden sezon
chodzi o wage i zwrotność w porównaniu do mniejszych czy lżejszy 2T. 450tka wazy ze 115 kg 250tka pewnie koło 107 - każde 2-3 kg to bardzo duzo w terenie. ja jak kiedys sie nudziłem wywaliłem lampy, i wszystkie mocno zbędne rzeczy to sprzet sie całkowicie inaczej prowadził a to był raptem kilka plastików moze 2-3 kg własnie. wiec 7 kg to ogrom. a liczy sie też jeszcze środek cięzkosci i wysokośc cięzkosci.
no to chciałbym cie w akcji zobaczyc skoro taki sprzet opanowałes w jeden sezon
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Nawiązując do dyskusji o 4T i 2T przy okazji czyszczenia manetki przepustnicy chciałem zapytać dlaczego w 4T rolgaz wyposażony jest w dwie linki a nie jedną tak jak ma to miejsce w 2T ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
bo tak sobie wykombinował keihin ( gaźnik ) żeby druga linka była linką powrotną - i ona zamyka przepustnice. dokładnej przyczyny dlaczego jest ta druga linka nie znam,. z jednej strony na logike - 2 linki to 2X wiecej rzeczy które mogą sie zepsuć. plus są większe opory tarcia. ale z drugiej strony podejrzewam że chodzi o to że w 4T mozna samemu zamknać przepustnice jak cos się przytnie, w przypadku 2T jak puscisz gaz a przepustnica sie przytnie np od piasku, to nie koniecznie ta przepustnica opadnie, a w 4T nie ma opcji i musi opaść ;D
słyszałem patenty że wywalali jedną linke i to jeździło ale dla mnie to nie miało sensu
słyszałem patenty że wywalali jedną linke i to jeździło ale dla mnie to nie miało sensu

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wybierając exc 450 z którego roku wybrać? jakiego unikać? Mam do przeznaczenia na ten cel 12k i zastanawiam się czy w ogóle jest sens kupować coś takiego... Bo wydaje mi się że w tej cenie raczej nic przyzwoitego nie znajdę.
Jaki model mógłbyś mi jeszcze polecić?
Jaki model mógłbyś mi jeszcze polecić?
- AbcxyZ
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20
Czemu twierdzisz że nie znajdziesz nic przyzwoitego? W tej kasie kupisz spokojnie kupisz sensowną sztukę 05-06. Do 2006 roku włącznie wychodziły jeszcze stare dobre RFS'y i takiego bym Ci radził szukać. O silnikach od 2007 roku słyszałem różne opinie a RFSa miałem i pomimo kilku wad jest to dobry piec. Lepiej czasem zapłacić tyle samo za sztukę rocznikowo starszą a w lepszym stanie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
landziu 2007 to jeszcze RFSik przy 450tkach i to najlepszych ich wypust
spoko za 12 tysi cos kupisz. albo padline kupuj tanio i reanimuj albo szukaj czegos przyzwotego za całą kwote - w koncu cos znajdziesz na pewno. i tez polecam RFSa zwłaszcza jakbys miał amatorsko ganiać bo silniki pancerne, moze nie tak elastyczne jak nowsze, ale do amatorki 10000% wystarczą a są łatwe w budowie, serwisie i nieco tansze w utrzymaniu

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A powiedzcie mi jeszcze Panowie czym się różni wersja RFS od zwykłego Exc albo np. Exc-r.
O tym RFS słyszałem tylko tyle że są to "mocne i legendarne" silniki. Ostatnio widziałem takiego bodajże rocznik 2007, ale był chyba za 16 tyś zł czy coś w tym stylu.
Henio, sam wiesz że może być też tak, że nawet jak dasz to 12tyś za rocznik 2003 to może być padlina, więc z tym nigdy tak do końca nie wiadomo.
Co sÄ…dzicie o tych motocyklach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-ktm-450ex ... aef2403dfa
http://olx.pl/oferta/motocykl-krosowy-e ... aef2403dfa
Tutaj jest ten RFS jak już wyżej wspomniałem
http://olx.pl/oferta/ktm-2007-exc-400-e ... ab2a7469d0
I jeszcze jeden:
http://allegro.pl/ktm-exc-525-rfs-endur ... 83539.html
Tylko że to jest 525...
O tym RFS słyszałem tylko tyle że są to "mocne i legendarne" silniki. Ostatnio widziałem takiego bodajże rocznik 2007, ale był chyba za 16 tyś zł czy coś w tym stylu.
Henio, sam wiesz że może być też tak, że nawet jak dasz to 12tyś za rocznik 2003 to może być padlina, więc z tym nigdy tak do końca nie wiadomo.
Co sÄ…dzicie o tych motocyklach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-ktm-450ex ... aef2403dfa
http://olx.pl/oferta/motocykl-krosowy-e ... aef2403dfa
Tutaj jest ten RFS jak już wyżej wspomniałem
http://olx.pl/oferta/ktm-2007-exc-400-e ... ab2a7469d0
I jeszcze jeden:
http://allegro.pl/ktm-exc-525-rfs-endur ... 83539.html
Tylko że to jest 525...
- AbcxyZ
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/10/2013, 22:20
Heniek a czasem nie było tak że w 2007 wychodziły ostatnie w starej budzie i mowy model?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
zawsze tak jest, ale wg katalogów 2007 to jeszcze RFS, 2008 to juz RC4 czy jak tam mu szło
modeli nie oceniam bo ocenianie wyczynówki po fotkach z allegro wg mnie mija sie z celem ;D

modeli nie oceniam bo ocenianie wyczynówki po fotkach z allegro wg mnie mija sie z celem ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
Korzystając ze zmian w prawie mysle nad zakupem motoru na nowy sezon (prawko kat B więc moc poniżej 15 km i pojemność niższa niż 125). Do czego chciałbym go używać?
- jazda i zabawa w terenie (lasy, pola)
- jako środek transportu na odległości +/- 7km po mieście.
- czasem, chociaż to nie jest punkt obowiązkowy, do dojazdów do pracy 20 km
- raz na rok wypad na mazury (oczywiście z przyczepka) co by na miejscu pojeździć w trakcie rajdu polskiego
Myślałem nad jakimś starym enduro, np yamaha dt 125 ale trzeba by kombinować z obniżaniem mocy do 15 km a to nie bardzo mi się widzi.
Budżet tez nie jest duży bo myślałem żeby zmieścić się w ok. 4000 wliczając kask, buty i rękawice.
Doradźcie coś
?
Korzystając ze zmian w prawie mysle nad zakupem motoru na nowy sezon (prawko kat B więc moc poniżej 15 km i pojemność niższa niż 125). Do czego chciałbym go używać?
- jazda i zabawa w terenie (lasy, pola)
- jako środek transportu na odległości +/- 7km po mieście.
- czasem, chociaż to nie jest punkt obowiązkowy, do dojazdów do pracy 20 km
- raz na rok wypad na mazury (oczywiście z przyczepka) co by na miejscu pojeździć w trakcie rajdu polskiego
Myślałem nad jakimś starym enduro, np yamaha dt 125 ale trzeba by kombinować z obniżaniem mocy do 15 km a to nie bardzo mi się widzi.
Budżet tez nie jest duży bo myślałem żeby zmieścić się w ok. 4000 wliczając kask, buty i rękawice.
Doradźcie coś

- adamadam01
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/10/2014, 07:05
budżet taki o... w tej kasie mimo wszystko szukał bym enduro ALE szukaj sztuki która ma wpisane do 15 koni. z tego co wiem na niemiecki rynek szły takie z obniżoną mocą i takim zapisem w dowodzie rejestracyjnym.
bo generalnie każda 125 w 2T bedzie miała podobne te 20-27 koni w pełni odblokowana.
poza tym miałbys 125 w 4T która na pewno spełnia wymogi... ale tym sie wbijać w teren albo jeszcze lepiej na rajd ;D nie wiem czy byś zdążył ukończyć go przed zmierzchem. na asfalt na miasto do pracy spoko o ile lubisz prędkosci typu 60-75 km h na trasie maksymalnie, to samo turystyka leśna też da rade po ubitych lesnych sciezkach. ale jak chcesz bardziej sie pobawic w offroad taki sprzęt sie praktycznie nie nadaje, cięzki, słaby, wysoko srodek cięzkosci i trzeba sie z nim szarpać.
bo generalnie każda 125 w 2T bedzie miała podobne te 20-27 koni w pełni odblokowana.
poza tym miałbys 125 w 4T która na pewno spełnia wymogi... ale tym sie wbijać w teren albo jeszcze lepiej na rajd ;D nie wiem czy byś zdążył ukończyć go przed zmierzchem. na asfalt na miasto do pracy spoko o ile lubisz prędkosci typu 60-75 km h na trasie maksymalnie, to samo turystyka leśna też da rade po ubitych lesnych sciezkach. ale jak chcesz bardziej sie pobawic w offroad taki sprzęt sie praktycznie nie nadaje, cięzki, słaby, wysoko srodek cięzkosci i trzeba sie z nim szarpać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości