Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
jazda a jazda to jest różnica. ja na cross/enduro ganiam juz kilkanascie lat. a nie wsiadłbym na crossową 250tka bo bym po prostu lamił totalnie. i założe sie że nie jeden młodzik na 85tce zjechał by mnie na torze bezproblemowo. a nie o to tutaj chodzi. wieksza pojemność to tylko i wyłącznie trudniejsze opanowanie maszyny. plusy ma zawodnik który szuka ułamków sekund. do amatorskiej jazdy lepsza jest mniejsza pojemnosc, którą mozna w pełni wykorzystać. niż większa wykorzystywana w 10%tach. jeszcze zalezy jaki teren... ale 250 w 2T ani nie jest dobra na tor, ani do lasu ( mówie o crossówce ) 250tka w enduro typu ktm exc byłby lepszy ale 200tka jest niewiele słabsza, a w prowadzeniu niewiele gorsza od 125tki. wiec ma same plusy, zwłaszcza dla dziewczyny bo nie musisz sie ze sprzętem tak szarpać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wiesz że dziewczyny nie lubią być 'specjalnie' traktowane, nie przy takich sportach. No ale rozumiem to podejście. Będę patrzyła na exc 200 w takim razie, jeszcze postaram się zasięgnąć jakich opinii innych na temat zakupu, ale żeby się upewnić czego szukać i czy oby na pewno ktm. chociaż muszę przyznać żę się już na tle na niego nastawilam, naoglądałam, naczytałam że każdy inny jest zły i brzydki ;p ale to już takie uparte babskie podejście.
Jeszcze raz dzięki za rady. W razie innych wątpliwości będę pisać.
Jeszcze raz dzięki za rady. W razie innych wątpliwości będę pisać.
KTM exc 200
-
kaawee - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/1/2014, 14:46
- Lokalizacja: Zmc/ Krk
nie wiem, mam kilka koleżanek które smigają, i każda nie ma wyboru i musi byc "specjalnie: traktowana, mając dopasowany motocykl pod swoje umiejętnosci. porywajac sie z motyką na księzyc tylko by miały zbyt trudno, i zamiast jeździc z chłopakami sensownym tempem by jeździły jeszcze wolniej.
co do ktma jedyny słuszny wybór jeżeli chodzi o enduro, a takiego sprzętu szukasz. obok ktma masz husqvarne WR 125, też fajne sprzety, ale są wyższe co z kolei jest wadą, jest też duzo gorszy dostep do częsci, są ale nie tak łatwo dostepne jak do KTMA, nawet uzywki praktycznie nie istnieją. a do KTMa masz tony częsci na allegro itp. jest jeszcze gasgas 125 ( ec chyba model ) też fajnie jeździ i jest dosyc mały, ale z kolei jak to gas gas, mocno nietypowy w polsce., i to samo, jakis problem z częsciami moze byc, dlatego polecam KTMA żeby maszyna jeździła a nie czekała na jakąs nietypową podkładke kilka dni
co do ktma jedyny słuszny wybór jeżeli chodzi o enduro, a takiego sprzętu szukasz. obok ktma masz husqvarne WR 125, też fajne sprzety, ale są wyższe co z kolei jest wadą, jest też duzo gorszy dostep do częsci, są ale nie tak łatwo dostepne jak do KTMA, nawet uzywki praktycznie nie istnieją. a do KTMa masz tony częsci na allegro itp. jest jeszcze gasgas 125 ( ec chyba model ) też fajnie jeździ i jest dosyc mały, ale z kolei jak to gas gas, mocno nietypowy w polsce., i to samo, jakis problem z częsciami moze byc, dlatego polecam KTMA żeby maszyna jeździła a nie czekała na jakąs nietypową podkładke kilka dni

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a co z exc -f 250 ?
nastawiłam sie w sumie na dwutakt, nawet nie myślałam o 4t, a teraz pojawiła mi się możliwośc zakupu takiego motoru ze sprawdzonego źródła. Co jest lepsze na początek? Przeczytałam już tyle artykułów i forów że sama już nie wiem co powinnam kupić.
nastawiłam sie w sumie na dwutakt, nawet nie myślałam o 4t, a teraz pojawiła mi się możliwośc zakupu takiego motoru ze sprawdzonego źródła. Co jest lepsze na początek? Przeczytałam już tyle artykułów i forów że sama już nie wiem co powinnam kupić.
-
kaawee - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/1/2014, 14:46
- Lokalizacja: Zmc/ Krk
wg mnie na początek i 2T i 4T to dobry wybór. w 4T zaletą jest to że moto hamuje po odjęciu gazu. równiej oddaje moc. w 2T z kolei zaletą jest waga, i to że na wolnych obrotach przy lekkim odkręceniu gazu nie rwie od razu na koło, tylko pomału sie zaczyna wbijaćna obroty. także to i to jest godne polecenia. najlepiej jakbys się przejechała takim i oceniła jak leży Ci pod względem oddawania mocy i pod względem wagi bo jest wyraźnie cięzszy. moja kolezanka miała własnie EXC-f 250tke i sobie chwaliła, ale przesiadła na 200EXC i zrobiłą duzy postep, zaczeła duzo szybciej jeździc bo jej sprzęt bardziej odpowiadał. jak zaczęła jeździc jakies podjazdy itp nie miała podnosic 4t z kolei z 2T daje sobie rade.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam mam pytanie czy Husqvarna wre 125 będzie odpowiednia żeby zacząć przygodę z motocyklami? Mam 16 lat, ok 165cm wzrostu i 55 kg wagi, mierzyłem czy będę dosięgał do ziemi stojąc i w kroku stojąc na palcach mam 95cm a huska am 93cm (wysokość siedziska) czy nie będę za niski na to moto? Co sądzicie o Husqvarnie 125 w 2t na pierwsze moto?
Pozdrawiam Kamil
Pozdrawiam Kamil

- Aniolpanski369
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 5/10/2014, 12:45
- Lokalizacja: Sępopol
huska WRE to dobry sprzęt. z tym wzrostem powinienes dać rade, ale najlepiej sie przymierzyc. jako 1 sprzęt niezły, nie ma sie do czego przyczepić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jeszcze jedno pytanko,
pojawila mi sie mozliwosc zakupu exc 200 od osoby ktora zna moj szwagier i z nia jezdzil wiec wie czy dbala o sprzet itd.
sprzet 2003 rok cena 9,5 tysiaca.
ja staralam sie znalezc cos troche nowszego ale tu mam sprawdzone zrodlo no i model ktory mi polecasz. Brac zadbane exc 200 z 2003 roku?
w weekend jade je zobaczyc prawdopodobnie.
pojawila mi sie mozliwosc zakupu exc 200 od osoby ktora zna moj szwagier i z nia jezdzil wiec wie czy dbala o sprzet itd.
sprzet 2003 rok cena 9,5 tysiaca.
ja staralam sie znalezc cos troche nowszego ale tu mam sprawdzone zrodlo no i model ktory mi polecasz. Brac zadbane exc 200 z 2003 roku?
w weekend jade je zobaczyc prawdopodobnie.
-
kaawee - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/1/2014, 14:46
- Lokalizacja: Zmc/ Krk
jedź i sama ocen. tak na prawde do amatorskiej jazdy i taki z 2003 roku sprzęt nie bedzie do ogarniecia na 10000% jak byłby rzeczywiscie dograny i sprawdzony mozna sie zastanowić. posprawdzaj tylko ceny w jakich chodzą takie rocnziki, ja w cenach nie siedze ale wydaje mi sie ze 9500 to nie tak mało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
Zaczynam swoją przygodę z enduro . Moje doświadczenie jest bardziej asfaltowe niż terenowe lecz wiem że to mnie kręci
. Mój wiek 23 lata ,185 cm i 90 kg wagi . Forum obserwuję już od dłuższego czasu i w końcu przyszedł czas na wybór motocykla . Chciałbym na niego przeznaczyć 11-12 tyś do tego oczywiście sprzęt . Jak już wcześniej pisałem interesuje mnie tylko enduro (najbardziej model EXC) . Co byście mogli mi doradzić? . Moim głównym pytaniem które ciągle chodzi mi po głowie to 250 czy 450 oczywiście 4t . Nie odsuwam też wyboru 2t ale zwyczajnie 4t bardziej do mnie przemawia .
Zaczynam swoją przygodę z enduro . Moje doświadczenie jest bardziej asfaltowe niż terenowe lecz wiem że to mnie kręci

- karollo911
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 24/11/2014, 13:45
napisz gdzie i jak chcesz tym jeździc, jaki teren dokładniej. bardziej techniczny wolniej, czy jakies przelotki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przeważnie będą to lasy od czasu do czasu wypady w teren wyżynny. Jestem zacięty i chciałbym jak najlepiej wykorzystać sprzęt na którym będę jeździł więc chcę jeździć technicznie aczkolwiek zdarzy się wybrać na jakąś przelotkę 

- karollo911
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 24/11/2014, 13:45
no to jest troche dylemat, opisze jak ja to widze
kupując 250 w 4T masz fajne moto na średnie podjazdy, sciana mozna byc spora aby nie długa bo moc motocykla jest spora ale nie jest nadmierna wiec trzeba dobierac lepiej biegi itp itd, za to fajnie sie skacze po belkach, moto dobrze wyczuwalne, skrętne, przelotki spoko mozna robic ale prędkosci przelotowe nie bedą wysokie.
450tka, to juz duzo mocniejszy motocykl, bedziesz musiał uwazniej operować gazem, sporo bedzie przypadków, że nie bedziesz sie cieszył jazdą bo bedziesz bardziej sie skupiał na tym żeby cie motocykl nie zgubił gdzieś po drodze. z kolei duzo lepiej radzi sobie na przelotkach, nawet 100 km gdzies lasami poleciec to nie problem. podjazdy mozna atakować większe niz na 250tce ale jedzie sie jak czołgiem, i ciezej zmieniac tor jazdy
2takty - tutaj podobnie ma sie 200 - 250 i 300tka mniej wiecej, 200tka jak 250 w 4T fajnie jedzie ale jest wolna, z kolei mega poręczna, 300tka nieco za mocna, 250tka jest nieco mniej mocna z dołu i raczej do 250tki i wiecej bym nie polecał na początek
no i odnosnie dwusuwów - w góry sprzety idealne, gdzies sie wywalisz na zboczyu - pyk i moto podniesione, 4T trzeba sie czasami nadzwigać, charakterystyka silnika swietna do wolnej technicznej jazdy, wszystko ogólnie jest lżejsze, poręczniejsze, upierdliwe jest to że moto ma mniejszy bak, wiec oranie całodniowe wiąze sie zazwyczaj z banką na plecach. jakbym miał latać same góry, wąwozy itp wybrał bym zapewne jakiegoś 2takta.
ja mam u siebie mase przelotów i czasami jazda bardziej turystyczna wiec wybrałem 525, z kolei ostatnio zaczałem latać po wąwozach, trudne warunki, daje rade, ale tam gdzie 2T czy mniejsza 250tka sobie przeskoczy jak kózka
ja nie dolatuje, albo przeszkody czasami po prostu rozwalam a nie przeskakuje nad nimi. mimo to dobrze sie bawie, póki nie trzbea na nieudanym podjeździe podnieść moto 
kupując 250 w 4T masz fajne moto na średnie podjazdy, sciana mozna byc spora aby nie długa bo moc motocykla jest spora ale nie jest nadmierna wiec trzeba dobierac lepiej biegi itp itd, za to fajnie sie skacze po belkach, moto dobrze wyczuwalne, skrętne, przelotki spoko mozna robic ale prędkosci przelotowe nie bedą wysokie.
450tka, to juz duzo mocniejszy motocykl, bedziesz musiał uwazniej operować gazem, sporo bedzie przypadków, że nie bedziesz sie cieszył jazdą bo bedziesz bardziej sie skupiał na tym żeby cie motocykl nie zgubił gdzieś po drodze. z kolei duzo lepiej radzi sobie na przelotkach, nawet 100 km gdzies lasami poleciec to nie problem. podjazdy mozna atakować większe niz na 250tce ale jedzie sie jak czołgiem, i ciezej zmieniac tor jazdy
2takty - tutaj podobnie ma sie 200 - 250 i 300tka mniej wiecej, 200tka jak 250 w 4T fajnie jedzie ale jest wolna, z kolei mega poręczna, 300tka nieco za mocna, 250tka jest nieco mniej mocna z dołu i raczej do 250tki i wiecej bym nie polecał na początek
no i odnosnie dwusuwów - w góry sprzety idealne, gdzies sie wywalisz na zboczyu - pyk i moto podniesione, 4T trzeba sie czasami nadzwigać, charakterystyka silnika swietna do wolnej technicznej jazdy, wszystko ogólnie jest lżejsze, poręczniejsze, upierdliwe jest to że moto ma mniejszy bak, wiec oranie całodniowe wiąze sie zazwyczaj z banką na plecach. jakbym miał latać same góry, wąwozy itp wybrał bym zapewne jakiegoś 2takta.
ja mam u siebie mase przelotów i czasami jazda bardziej turystyczna wiec wybrałem 525, z kolei ostatnio zaczałem latać po wąwozach, trudne warunki, daje rade, ale tam gdzie 2T czy mniejsza 250tka sobie przeskoczy jak kózka


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziękuje Ci za zobrazowanie
.Rzeczywiście nie będzie to łatwy wybór ale postaram się jeszcze do czasu zakupu pojeździć przez weekend na 250 i 450 4t aby w 100% wiedzieć czego będę chciał. Myślę że pozostanę przy 250 z racji poręczności a z drugiej strony że i tak przez dłuższy czas będzie mi ciężko ją okiełznać :p .

- karollo911
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 24/11/2014, 13:45
Witam. po kilku miesiącach czytania w końcu nadszedł dzień abym założył konto ...
pytanie do Was - offroadowcy: przymierzam się do zakupu Wr 450 f, nie do konca wiem wszytsko o tym na co zwracać uwagę a może i coś mi umkneło jak czytałem wcześniejsze posty.
oto kilka rzeczy co powiem;
- kwota ok 10tys
- przeznaczenie: lasy, polne drogi, bezdroza, jakieś pola uprawne (poprostu przed siebie nie ważne po czym) gór i skał nie mam obok domu, żadnych torów, może kiedyś jakieś małe oderwanie 2 kół od ziemi.
- doświadczenie moje: Hornet 600 - europa + skandynawia ponad 30 tys km w sumie.
- na crosówkach trochę jeździłem ale nie na swoich.
- 195cm wzrostu. 100kg wagi.
- Papiery to podstawa
-
PS: tylko 4 suw i najlepiej 450 (ps: na szosie 600ccm to jest nic...)
pytanie do Was - offroadowcy: przymierzam się do zakupu Wr 450 f, nie do konca wiem wszytsko o tym na co zwracać uwagę a może i coś mi umkneło jak czytałem wcześniejsze posty.
oto kilka rzeczy co powiem;
- kwota ok 10tys
- przeznaczenie: lasy, polne drogi, bezdroza, jakieś pola uprawne (poprostu przed siebie nie ważne po czym) gór i skał nie mam obok domu, żadnych torów, może kiedyś jakieś małe oderwanie 2 kół od ziemi.
- doświadczenie moje: Hornet 600 - europa + skandynawia ponad 30 tys km w sumie.
- na crosówkach trochę jeździłem ale nie na swoich.
- 195cm wzrostu. 100kg wagi.
- Papiery to podstawa
-
PS: tylko 4 suw i najlepiej 450 (ps: na szosie 600ccm to jest nic...)
w garażu: Hornet 600
planowany zakup: Yamaha WR 450 F
planowany zakup: Yamaha WR 450 F
- felek24
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 25/11/2014, 21:22
- Lokalizacja: Jędrzejów
w terenie z kolei 125tka to juz duzo czasami
ale przy twoich gabarytach lepiej jakas 450tke. jazda na asfalcie nie wiele bedzie miała znaczenia, tyle że wiesz gdzie biegi, gaz i sprzęgło.
w sumie rozpisałeś a nie zadałes żadnego konkretnego pytania, jednym słowem wybór sporo, bierz i sie ciesz jazdą

w sumie rozpisałeś a nie zadałes żadnego konkretnego pytania, jednym słowem wybór sporo, bierz i sie ciesz jazdą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co byście sądzili o Husqvarna model Te(250,450) ?Widzę parę atrakcyjnych ogłoszeń aczkolwiek chciałbym poznać waszą opinie . Przestudiowałem już trochę informacji zawartych w necie i dosyć ciekawie wypada ten motocykl.
- karollo911
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 24/11/2014, 13:45
o to chodzi, atrakcyjne bo to średnie sprzęty. 250tki starsze padały regularnie
jedyne chyba słuszne starsze to 510tki, akurat kolega teraz 510 kupił, dał w sumie tyle co za dobitego ktma 520 starszego, ale róznice widać, też sprzet co chwile wykazuje jakąś bolączke, niektóre czesci kiepsko dostepne, chociazby wysprzęglik niby na oko identyczny jak z KTMa, a jednak mocowanie nieco przesuniete i juz problem z dostepnoscią w rozsądnej cenie. bo za 700 zł to praktycznie samemu mozna sobie na CNC zrobic
także ja bym ostrożnie do husek podchodził, chyba że mega sprawdzona i zadbana sztuka. ceny tutaj nie są okazyjne, tylko normalne


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, mam 14 lat i chciałbym sobie kupić jakiś motocykl do enduro. Mam 172 cm wzrostu, ważę koło 60 kg. Mój budżet to ok. 5 - 5,5 tys.
Jedyne na czym jeździłem do tej pory to skuter kumpla. Moto miałoby mi służyć do jazdy po polach, łąkach, lasach, i paru żwirowniach. Ale na początku to chciałbym się nauczyć jeździć. Myślałem nad Aprilią rx. I byleby nie było za mocne żebym dał rade jakoś je utrzymać
Jedyne na czym jeździłem do tej pory to skuter kumpla. Moto miałoby mi służyć do jazdy po polach, łąkach, lasach, i paru żwirowniach. Ale na początku to chciałbym się nauczyć jeździć. Myślałem nad Aprilią rx. I byleby nie było za mocne żebym dał rade jakoś je utrzymać

- kurczak9
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/6/2014, 20:56
jaka pojemnosc cie interesuje ? 125tka moim zdaniem na poczÄ…tek moze byc zbyt ciezka i mocna,
wiec jakas 80tka, ( lub rozwiercana 50tka) była by całkiem niezła, bo duzo poręczniejsza a jaka - obojętne cyz senda, czy dt, czy rx obojetne
wiec jakas 80tka, ( lub rozwiercana 50tka) była by całkiem niezła, bo duzo poręczniejsza a jaka - obojętne cyz senda, czy dt, czy rx obojetne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości