Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 1/8/2014, 20:59

częsci wcale nie są droższe ;) uwierz mi nie jeden sprzęt przez ręce mi sie przewinął. niektóre częsci rzeczywiscie dziwnie drogie, ale niektóre smiesznie tanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez sebawq » 2/8/2014, 00:25

Akurat wierzę Ci w 100% ;) zastanawiam się jeszcze nad sxf-em poleciło mi go kilka osób i nie wiem jak to oceniać. I tutaj rodzi się problem
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.


Postprzez henio12323 » 2/8/2014, 21:00

SX-f to super sprzet zaletą na pewno bedzie nizsza cena zakupu.... ale kiepsko nadaje sie do trasek enduro, wiec jakies leśne sciezki, itp itd są gorszym terenem. SXF to moto na tor crossowy, gaz do odciecia, ciągle zakręty i skoki. w enduro sprawa wygląda inaczej, powinien miec inne zawieszenie, inną dynamike silnika i EXC posiada własnie inne te cechy. utrzymanie EXC również jest stosunkowo sporo tansze niz SXFa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 00:47

Twoja wiedza jest masakryczna ;) Dzisiaj pożyczyłem CRF`a na cały dzień i micha cieszy się do teraz ;D w skrócie NIE WIEM co wybrać na co się czaić -.-
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 3/8/2014, 11:59

hehe powiem Ci tak moje pierwsze większe maszyny to też były wyczynówki crossowe, no i jeździło się wtedy spoko..... potem dopiero nabrałem doswiadczenia kupiłem enduro i nie zamienił bym na nic innego. miałem ostatnio okazje polatac SXFem 250tką to masakra do lasu, wyje jęczy, szarpie, twardy zawias, twarde siedzenie jak dla mnie zero frajdy z jazdy ;P jak dla ciebie bez wczesniejszych "doznań" bedzie na początku spoko... ale uwierz mi że jak dorwiesz enduro, to po pewnym czasie poczujesz, że miedzy enduro a cross jest spora różnica, i do lasu na korzyść enduro. sprzęt jest szybszy, wygodniejszy, mniej pali, rzadziej sie remontuje. w sumie to nie ma minusów, bo enduro to sprzet stworzony do enduro :P cross na tor i praktycznie tyle w temacie ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 20:17

hahahah rozumiem doskonale ;) EXC 450 co sądzisz moc/masa/da się to okiełznać na początku?
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 3/8/2014, 22:28

jeżeli to ma byc latanie po prostych odcinkach lasy pola to spoko, jest to bardzo mocny sprzęt i jak sie nie czujesz na siłach to troche bez sensu brac, bo kupic maszybe zbyt mocną, żeby ciągle sie jej bać też bez sensu. i potem zamiast cieszyc sie jazdą boisz się dac gazu w zakrętach ;P

jeżeli ma to byc do troche trudniejszego technicznie terenu też troche kiepsko bo trudno wyczuc maszyne i trzeba miec duze umiejętności żeby czysto technicznie takim sprzętem latać, i mniejszy sprzęt bedzie zdecydowanie lepszy.

a co sądze - moto fajne mocne i lekkie jak to wyczynówki :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 22:33

Masakryczny dylemat :< Nie wiem już na co patrzeć i czego szukać. Jak to się mówi za duży wybór źle, za mały jeszcze gorzej... Powiedz mi idzie to jakoś zobrazować (bo u mnie nikt nie ma takiego enduraka) jak taki EXC 250 4t ma się do właśnie CRF`ki?
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez MaciejOffroad » 4/8/2014, 19:36

Siemanko to znowu ja niezdecydowany.
Henio w jakimś temacie dowiedziałem się ,że byłeś posiadaczem DT tylko nie wiem czy 80 czy 125. Po komentarzach widać ,że się znasz na rzeczy. Możesz powiedziesz mi jak się spisuje dt 125 w terenie i czy daje rade z pionowymi ściankami i jak z wytrzymałością przy katowaniu na max obrotach przez kilka godzin (wiadomo przerwa na jedzenie i inne sprawy).
Ostatnio edytowano 4/8/2014, 19:55 przez MaciejOffroad, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez henio12323 » 4/8/2014, 20:57

pionowe scianki to niestety nie dla DTtki, jest troche mułowata i przy cięzkawa, po lesnych sciezkach to sobie spoko radzi, ale podjazdy niestety ;P wytrzymałosc spora, nawet jak sie katuje w koncu to soft enduro. no nie wiem jak tutaj opisac ;P wiadomo im wiecej katujesz tym szybciej sie zuzywa, ale to nie jest wyczynówka wiec nie wymienisz tak czy siak tłoka co kilkadziesiat godzin ;P tylko co kilka - kilkanascie tys km.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 6/8/2014, 11:11

jak wygląda sprawa mieszanki olej/paliwo w exc 250 2t ? jest dozownik z osobnym zbiornikiem na olej (mam nadzieję że nie), czy robi się to klasycznie - mieszając paliwo i olej w kanistrze a całość podaje się do baku ? sorry za tak banalne pytania ale nie znam nikogo kto jeździ ktm 2t. Jeszcze chciałem zapytać o wymianę łożysk w tylnym kole ktm, ile może to kosztować i czy da radę zrobić to samemu bo myślę że nie będzie to nic nadzwyczajnie trudnego - chyba że się mylę to proszę o sprostowanie.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 6/8/2014, 21:13

mieszasz sam 1:50 mniej wiecej.

tylne koło - nie wiem ile serwis za to bierze, ale wymiana jest dosyc prosta. zajmuje mi jakies 10-15 minut na spokojnie. potrzebujesz cos do wybijania. palnik, smar i nowe łozyska plus uszczelniacze. a i jeszcze szczypce do pierscieni segera bo są zabezpieczenia w tylnym chyba kole
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 8/8/2014, 11:53

Henio jakoś ta DT według tego filmiku sobie radzi (0:30) https://www.youtube.com/watch?v=xruBdKIL12M
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez sylwek199888 » 8/8/2014, 17:19

Tego nie można nazwać podjazdem, ale patrząc jaki rozpęd bierze pod ten "podjazd",to dziwne żeby nie podjechał :P
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 8/8/2014, 19:49

hehe to nie podjazd tylko góreczka...

masz jeden z moich filmików ( obczaj sobie rózne co wrzuciłem co to są podjazdy, chociaz dla kogos z gór to jest smieszny podjazd, niestety nie mam wiekszych w okolicy ) https://www.youtube.com/watch?v=f2b2KMP ... BZ4fpglmbg

jest pokazana róznica moc 525 i CR 125tki która nie dawała praktycznie rady DT ma duzo mniejsza moc, duzo słabiej ją oddaje no i moto ciezsze niz 525 wiec same suche dane mówią że ten sprzet nie da rady..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 8/8/2014, 20:51

No no KTM to moc jest ,ale aż takich górek w okolicy nie mam. Tak 3/4 tego. To jakie moto byś mi polecił. Na moto jeżdżę odkąd skończyłem 7 lat i trochę wprawy mam ,ale chwilowo mój sprzęt to quad 110 3 biegi z przełożeniami na moc ,ale pod górki to szans nie ma ;( Trochę trudny wybór mam bo jak wezmę fulla to na remonty nie wyrobię i ani to wygodne. Byłbym bardziej za 2t bo jest proste w naprawie.

Ten podjazd twój to ogromny i napewno nie narazie na moje możliwości bo takiego to w życiu nie wezmę jeszcze ta końcówka ,że chyba z wyskoku byś musiał ją brać ;D

Co do twoich filmików to fajne i ta gleba mnie dobiła na końcu ;D Jak będę miał chwilę to je obejrzę wszystkie nie wiem jak wcześniej mogłem twojego kanału nie zobaczyć.

P.S To gumowanie najlepsze jak ktm sam sobie postanowił pojechać i poiskrzyć.
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez henio12323 » 8/8/2014, 21:10

hehe kolege chciałem dogonic i kamerką nagrac, i chciałem za szybko prędkosci nabić i tak wyszło.

jak podjazdy duzo mniejsze to spoko DTtke mozna brac albo cos pokroju DTtki szukaj np ktma lc2 one są ciekawsze wg mnie, silnik jak w DT ale juz na nicasilu, lepszy zawias itp. jedyna wada brak kopki wiec trzeba miec zawsze zdrowe aku. ale rozrusznik to z kolei wg mnie zaleta. kmx, rx i inne sprzęty też są spoko. na dobrą sprawe do nauki i w ogóle to czy zawieszenie troszke lepsze czy troche gorsze przy tej klasie motocykli nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak wyczynowe nie są a do zabawy to też wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 9/8/2014, 08:44

Dzięki Henio na twoją odpowiedź można zawsze liczyć ! ;)

Co do ktm lc2 to mnie już ten olx denerwuje ;< jeden pisze ,że to full cross i remont 4mth temu ,a 2gi ,że silnik jak w dt i ma 35km... Ale z tego co od ciebie się dowiedziałem i z googli to ma silnik dt i nie ma co patrzeć na głupie opisy.
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez henio12323 » 9/8/2014, 18:37

hehe wiekszosc opisów jest głupa. LC2 to lc2, to jest soft enduro, silnik identyczny jak w DT i 95% częsci pasuje, jedynie moze niektóre częsci mają nieco inny kształt, na pewno prawa pokrywa inna, i chyba głowica inaczej wygląda ale podejrzewam że z DT moze pasować wymiennie. co prawda LC2 ma nieźle strojony dyfuzor itp itd i sprzet nie jest wcale słaby.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 18/8/2014, 23:51

@ henio12323 kilka postów wcześniej miałem przyjemność poznać Twoją opinie na temat motocykli Hard Enduro, pozwolę sobie przypomnieć że wskazywałeś jako wiodącą markę KTM, z czym chyba nie można się nie zgodzić. Napisałeś że jeśli chodzi o motocykle Full Cross masz nieco odmienne zdanie. Możesz coś więcej o tym napisać ? Co sądzisz o Hondzie w roku 2003 ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê