Zobacz wątek - jak rozpoznać czy rama jest krzywa?
NAS Analytics TAG

jak rozpoznać czy rama jest krzywa?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez CeBeRek » 22/5/2008, 18:31

No mi też sie zdaje, że za dużo myślisz, ale nie zniżę się do Twojego poziomu i nie będę Cię wyzywać od lamusów
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia


Postprzez milus » 22/5/2008, 18:34

Hmm to co miałeś na myśli ?.Bo jeśli dobrze zrozumiałem wydaje Ci się, że potrafisz bez kierownicy zmienić tor jazdy?I uważaj z tym lamusem.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica


Postprzez CeBeRek » 22/5/2008, 18:43

Ciiii myslalem to forma przeszla, ale zrob cos dla nas i wiecej nie mysl
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez falconiforme » 22/5/2008, 22:27

milus napisał(a): Bo jeśli dobrze zrozumiałem wydaje Ci się, że potrafisz bez kierownicy zmienić tor jazdy?

Kurka, dzisiaj się przejechałem, kierownica puszczona, 70km/h, i przechylam tułowiem a motocykl skręca. To niemożliwe więc musiało mi się wydawać.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Leitho » 22/5/2008, 22:31

Jejku jak ja mam dosc tych wszsytkich ekspertow ktorzy pojawiaja sie na forum zawsze przed okresem letniej kanikuly.
najpierw jeden kupuje r6 i boi sie jezdzic, inni potrafia po dzwieku rozpoznac marke motocykla a nastepny pyta sie jak sprawdzic, czy rama jest krzywa,a pozniej tysiac wyszukanych pomyslow eks-ekspertow.
jezdzac na motocyklu od kilka ladnych lat, zdarzylem poznac, jak zachowuje sie pojazd podczas danych sytuacji. przeciez zwiekszenie nacisku na jedna ze stpoek jest forma lekkiej pomocy przy wejsciu w zakret. dla topornych - jadac na motorze wstancie, a nastepnie podniescie ktoras noge w gore (tylko nie zaliczcie spotkania z matka ziemia). wtedy zobaczycie (zrozumiecie) o czym pisze.
btw. nie chce sie z nikim klocic na forum, bo slowe rzucanie sie miesem z jakimis napalonymi 15 latkami mnie nie rajcuje, jednak czytajac coraz wiecej cudownych porad ekspertow krew mnie zalewa
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez melvin » 22/5/2008, 23:28

leitho szkoda że masz rację, jakby było inaczej to można by zarejestrować motocykl jako pojazd na 5osób + kierowca, można by było sobie postawić po pasażerze na każdym z podnóżków i podróżować przez świat :)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez mr_neox » 23/5/2008, 00:17

CeBeRek napisał(a):Bierz rece z kierownicy i wtedy mozesz sie kolysac kiedy chcesz i jak chcesz a toru jazdy nie zmienisz


Nagraj i daj linka na youtube :!:

Nawet sedes sciąga jak się lekko wychylisz :lol:

ps.a może to nie to forum i piszesz o jakimś vw golfie?
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez CeBeRek » 23/5/2008, 11:02

Przejedz sie po prostej drodze i probuj, bo znajac zycie jechales po polskiej drodze i nie zadni 15 letni eksperci tylko same fakty, ktorych zapomnieli Wam powiedziec na kursie, ale jak widac to forum jest strasznie odporne na wiedze.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Anja » 23/5/2008, 11:17

CeBeRek ma racje bylo to ppisywane w gazeice motocykl i równierz na tubie cos takiego jest

koles siadal na R6 gdzie byly 2 kierownice, jedna normalna i druga taka na niby i mial jechac i bez dotkania normalnej kiery skrecic... i co facet mahal tylkiem we wszystkie storny a moto walilo prosto jak chcialo!
Plecaczek
Avatar użytkownika
Anja
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/5/2008, 18:50
Lokalizacja: Ustka

Postprzez falconiforme » 23/5/2008, 11:36

Jaką rację. Przejedźcie się z pasażerem po zakręcie i niech pasażer lekko się w trakcie wyprostuje. Zobaczycie czy wiercenie się ma wpływ na tor jazdy czy nie.

Tak dla wyjaśnienia:
Motocykl im szybciej jedzie tym stabilniej.
Powyżej 120km/h już nawet ciężko kierownicą kręcić.
Balans ciałem działa w mniejszym stopniu niż kierownica, ale nadal ma wpływ na kierunek jazdy.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez melvin » 23/5/2008, 11:43

ja dzięki pasażerce kiedyś wyleciałem w połowie zakrętu na środek przeciwnego pasa ruchu(dobrze że nic nie jechało z przeciwka), jak tylko się zatrzymałem to poleciały takie zjeby że się prawie popłakała, zwłaszcza że trochę ze mną wcześniej jeździła i wiedziała że tak nie wolno robić...


co do skręcania motocyklem, to oczywiście wykonujemy podświadomie jakieś minimalne ruchy kierownicą, ale również balansujemy ciałem i to chyba w większym stopniu niż ruchy kierownicą.
fakt faktem jedno i drugie łączy się w tym że możemy pokonywać winkle.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Grubas » 23/5/2008, 13:22

Skończcie szczeniaki p…lić bez sensu. Na rower (bo moto na pewno nie macie) i ćwiczyć jazdę bez trzymanki. A jak już czytacie mądrą literaturę, to ze zrozumieniem. Jak się przechylisz to kierownica lekko się skręca i wszystko skręca. Kto nie wierzy to na rower.

Nie wiem jaka jest metoda sprawdzania ramy i jak na razie wielu tu piszących zgrywa cwaniaków a sami nie wiedzą. W każdym razie bez przyrządów (nawet prostych ze sznurka) i drobnej rozbiórki nie zrobisz badania, więc mechanik konieczny.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez milus » 23/5/2008, 13:23

No szkoda, że nie mam 15 lat może wtedy bym mówił w waszym języku i ktoś by zrozumiał.Ja wiem, że jak gracie w Moto Gp na waszych ścigach sie da skręcać bez kiery, bo macie klawiaturę. Niestety kupując prawdziwy motocykl byli byście zawiedzeni.A jeśli ktoś puszczał i mu moto schodziło z toru jazdy to polecam albo być trzeźwym albo zmienić motocykl albo jechać po prostej drodze.Zapominacie, że nawet źle wyważone koła będą zakłócały taką próbę.

Może ktoś chce się założyć stawiam mojego Gsxa i ładny domek jednorodzinny.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez CeBeRek » 23/5/2008, 15:53

Grubas napisał(a):Skończcie szczeniaki p…lić bez sensu. Na rower (bo moto na pewno nie macie) i ćwiczyć jazdę bez trzymanki. A jak już czytacie mądrą literaturę, to ze zrozumieniem. Jak się przechylisz to kierownica lekko się skręca i wszystko skręca. Kto nie wierzy to na rower.

Nie wiem jaka jest metoda sprawdzania ramy i jak na razie wielu tu piszących zgrywa cwaniaków a sami nie wiedzą. W każdym razie bez przyrządów (nawet prostych ze sznurka) i drobnej rozbiórki nie zrobisz badania, więc mechanik konieczny.


Jeżeli rower porównujesz do motocykla to gratuluje, a ja slyszalem stwierdzenia ze na skuterze nie uczy sie jazdy motocyklem, a Ty mi tutaj z rowerem wyjeżdzasz.
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez siekson » 23/5/2008, 16:03

Grubas napisał(a):Jak się przechylisz to kierownica lekko się skręca i wszystko skręca. Kto nie wierzy to na rower.

Sluchajcie Grubasa bo to madry i prawy czlowiek

Wychylanie sie kierowcy powoduje minimalne, samoczynne skrety kierownica co powoduje ze motocykl nie jedzie prosto.

Wniosek jest taki ze jazda bez trzymania kierownicy nie jest idealnym sposobem na sprawdzenie czy rama jest prosta.
Avatar użytkownika
siekson
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez milus » 23/5/2008, 16:15

siekson napisał(a):
Grubas napisał(a):Jak się przechylisz to kierownica lekko się skręca i wszystko skręca. Kto nie wierzy to na rower.

Sluchajcie Grubasa bo to madry i prawy czlowiek

Wychylanie sie kierowcy powoduje minimalne, samoczynne skrety kierownica co powoduje ze motocykl nie jedzie prosto.

Wniosek jest taki ze jazda bez trzymania kierownicy nie jest idealnym sposobem na sprawdzenie czy rama jest prosta.


No jednak większość tutaj nie rozumie podstawowej zasady jazdy na motocyklu,że bez ruchu kierownicą nie można skręcić motocykla.Jednak wydaje mi się, że te samoczynne ruchu kierownicą prowadzą do trzymania motocykla w linii prostej.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez falconiforme » 23/5/2008, 18:27

milus
1. Motocykl nigdy nie jedzie prosto. Jego tor można porównać do sinusoidy, mimo że tego nie widać.

2. Motocykl skręca gdy go pochylisz. Wystarczy zmienić środek ciężkości.

3. Wydaje Ci się dużo źle.

4. skończ wreszcie kiblować w gimnazjum, bo uszy więdną od tego co Ci się wydaje.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez CeBeRek » 23/5/2008, 20:05

witam

To co fal costamcostam jestes gotowy na poparcie tej mysli w artykule ludzi ktorzy maja pojecie o wiele wieksze od Ciebie ?? Bo naprawde wydaje Ci sie ze pozjadales wszystkie rozumy
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wiklad » 23/5/2008, 21:05

Dobra ceberek, weź jakiegoś kumpla niech jedzie za tobą i nagra kamerką- rozpędź sie do 100 i zacznij skakać z lewego podnóżka na prawy nie trzymając kierownicy. Sprawdzimy twoją podwórkową teorię o ile jeszcze będziesz w stanie filmik na u2b wrzucić.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez falconiforme » 23/5/2008, 22:57

CeBeRek napisał(a):witam

To co fal costamcostam jestes gotowy na poparcie tej mysli w artykule ludzi ktorzy maja pojecie o wiele wieksze od Ciebie ?? Bo naprawde wydaje Ci sie ze pozjadales wszystkie rozumy



Coś dla cIEBIE sramtośiamto BeRek:

http://www.husarria.com/modules.php?nam ... icle&sid=8
"Podczas jazdy, kiedy wydaje się nam że jedziemy po prostej, koło przednie po prostej nie jedzie. Ono stale wężykuje, jedzie śladem który złożony jest z długich łuków o wielkich promieniach."


W jednym masz rację Berek,
pozjadałem wszystkie rozumy i jak każdy właściciel SUZUKI mam zawsze rację :!:
Ostatnio edytowano 23/5/2008, 23:27 przez falconiforme, łącznie edytowano 2 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości




na gr