Zobacz wątek - jak rozpoznać czy rama jest krzywa?
NAS Analytics TAG

jak rozpoznać czy rama jest krzywa?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez mr_neox » 23/5/2008, 23:17

Mam jedno pytanie: GDZIE JEST DO CHOLERY EVIL?! :twisted: :twisted: :twisted:


ps.czytać:
viewtopic.php?t=5523&highlight=%B6wiadome+u%BFywanie+przeciwskr%EAtu
i zapamiętać poza tym:
melvin napisał(a):...również balansujemy ciałem... fakt faktem jedno i drugie łączy się w tym że możemy pokonywać winkle.
Ostatnio edytowano 24/5/2008, 00:39 przez mr_neox, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA


Postprzez Leitho » 23/5/2008, 23:59

cholera jaka szkoda, ze nie moge nzlaezc filmiku na tube, gdzie koles nie dotykajac kiery w cebuli 500 robil slalom miedzy pacholkami
milus, ceberek - poprostu mozecie dac sobie spokoj z tym forum, bo w tym teamcie daliscie popis swojej jakze nikczemnej wiedzy oraz doswaiczeniu, ktory sprowadza sie do prowadzenia rowery taty od garazu do ploty i z powrotem:lol:
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL


Postprzez wszok » 24/5/2008, 08:41

spokojnego weekendu ... wsszystkimm:P
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez milus » 24/5/2008, 08:52

No niestety ludzie zacofani nie są w stanie pewnych reguł pojąć.Na początek radze przeczytać całą książkę "Motocyklista doskonały", a nie rzucać jej ochłapami.To ,że motocykl wężykuje sprawia właśnie, że jedzie prosto.

Druga sprawa to za nim cała czarna masa rzuci się do tłumaczenia czegoś ,radze poczytać skoro nie jeździcie.No i dajcie na wstrzymanie z tymi rowerami, bo to przestaje być śmieszne.

A tutaj dla niedowiarków cały obszerny artykuł w którym jest rozdział o naszym sporze.

http://motormania.pl/california_sb_school.php

Wiem wiem, że dla nastolatków, którzy przechodzą proces dojrzewania będzie to za mało i podważą jego autorytet, ale muszę chociaż spróbować Was zreformować.Od tego zależy bezpieczeństwo na drodze.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez falconiforme » 24/5/2008, 10:31

Celem tego ćwiczenia jest uświadomienie podstawowej prawdy o jeździe na motocyklu. Żeby skręcić musisz ruszyć kierownicą. Wielu z nas wydaje się, że kiedy składamy się w zakręty przy większych prędkościach, to właściwie zmieniamy tylko pozycje na motocyklu. Okazuje się ze nieświadomie skręcamy również kierownicę.
To było celem tego ćwiczenia.
qwa- ze zrozumieniem czytajcie.


Po drugie gdyby nie trzymałby się kierownicy i wychylał się torsem skręcanie byłoby bardziej zauważalne.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez CeBeRek » 24/5/2008, 10:46

"WsiadÅ‚em na motocykl, rozpÄ™dziÅ‚em siÄ™, zÅ‚apaÅ‚em górnÄ… kierownicÄ™ i …. qurwaaaa!!!… nie mogÅ‚em skrÄ™cić- byÅ‚em w totalnym szoku. CzuÅ‚em potężnÄ… siÅ‚Ä™ trzymajÄ…ca motocykl w lini prostej. RzucaÅ‚em siÄ™ na prawo i lewo, koÅ‚ysaÅ‚em motocyklem, skakaÅ‚em na jednym z podnóżków i nic… Wrażenie jest nieprawdopodobne. Czujesz jakbyÅ› siedziaÅ‚ na betonowym murze"

Jeszcze chcesz sie klocic i przyznawac swoje racje, daj juz sobie spokój.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wszok » 24/5/2008, 11:21

żeby skręcić to trzeba ruszyć kierownica zgadzam. ale z tym ale jadac bez trzymanki i wychylając sie na jedna stronę... masa przerzucana jest na jedna strone motocykla i ta masa właśnie powoduje samoistne skrecenie tej kierownicy w te ze właśnie stronę!

tak wiec jak widać bez trzymanki i pochylając sie w dana stronę skręcimy w te właśnie strone. czytac ze zrozumieniem. !

co do doświadczenia ceberek jadac z duza predkoscia jest jeszcze taki czynnik jak opory powietrza które napotykając na owiewke stabilizuje ten motockl w lini prostej. tak jest skonstruowany tak wiec opór wiatru jest wiekszy niz sila chcaca skecic motocyklem. czy tarcia lozysk , opon i inne!!dlatego nadal jedziesz prosto.

zrób doświadczenie nr 2

jedz 40km/h i stan całym ciałem na jednej z podnóżek i zobaczysz ze skręci ten cholerny motocykl!!! (tylko stan tak zebys stal po jedne stronie a nie brzuchem leżał na drugiej;) )no to zwykła fizyka.!!

co z tego ze skakalaes po podnozce :?: masz przenieść cialo(mase) na jedna stronę nie skakać po kotocyklu. i nie kolycac motocyklem bo wtedy przenosisz mase raz na jedna raz na droga i sie sily rownowaza.

a tak na prosty rozum nawet w przyrodzie nic nie ginie. gdzies ta masa sie rozkłada bo musi. zmiana jakiejkolwiek wartości w danym wzorze sprawia ze jest inny wynik! w tym wypadku zmienna jest masa po jednej stronie z dwóch osi kola.
sila trzymajaca motocykl w pozycji prostej jest bardzo zależna od predkosci. jadac 20km/h moze wystarczyc tylko 20kg. a jak pojedziesz 300km/h przyłożenie masy moze byc potrzebne moze z 500kg. zeby tym motocyklem skrecic (nie wiem nie liczylem ,bo to przyklad)
zasada jest jedna w przyrodzie nic nie ginie


podobnie masz w samochodach. jedziesz sam w samochodzie i puszczasz kierownice i samochod jedzie prosto ale tak naprawde to od ma tedencje do sciagania w lewo ze zwgedu ze ty siedzisz po lewej stronie. oczywiscie sa inne czyniki jak powietrze, tarcia itd. które sprawiają ze to jest niewidoczne dla człowieka, bądź sa wieksze od tej ze właśnie sily.
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez the69x » 24/5/2008, 11:29

Nie wiecie jeszcze ze z milus'em i ceberek'em sie nie dyskutuje, to sa miSZCZOWIE i nie ma sensu z nimi dyskutowac - znizac sie do ich poziomu.
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
Avatar użytkownika
the69x
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
Lokalizacja: Bełtachów :P

Postprzez front247 » 24/5/2008, 11:49

Nie chciałbym stawac po niczyjej stronie ,jakze ciekawego sporu,ale jednak musze przyznac ze młode chłopaki rzucaja ostro argumentami na poparcie swej tezy,dodam iz w moim odczuciu dosc mocnymi i logicznymi,natomiast stare wygi motocyklowe ...no cóz cięzko im wychodzi obrona własnych racji,no i zero argumentów...panowie wszyscy prawie macie motocykle...sprawdzcie to !!!! wystarczy sie przejechac...to niemozliwe zeby tak sie rózniły odczucia... :wink: pozdrawiam wszystkich,zajebiscie ciekawy temat.
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez the69x » 24/5/2008, 12:14

milus napisał(a):
No jednak większość tutaj nie rozumie podstawowej zasady jazdy na motocyklu,że bez ruchu kierownicą nie można skręcić motocykla.Jednak wydaje mi się, że te samoczynne ruchu kierownicą prowadzą do trzymania motocykla w linii prostej.


No bez ruchu kierownica motocykl nie skreci, ale ten ruch mozna wywolac przez zmiane obciazenia motocykla (wychylenie tlowia, przelozenie ciezaru ciala na jeden z poduzkow) a nie konecznie oddzialywaniem bezposrednio na kierownice. Tak wiec jadac bez trzymanki mozna spokojnie panowac nad motocyklem i nim kierowac - no chyba ze zaspawasz kierownice na sztywno albo skrecisz tak glowke ramy ze zmiazdzysz lozyska. Tyle z mojej strony :evil:
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
Avatar użytkownika
the69x
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
Lokalizacja: Bełtachów :P

Postprzez falconiforme » 24/5/2008, 12:25

CeBeRek napisaÅ‚(a):"WsiadÅ‚em na motocykl, rozpÄ™dziÅ‚em siÄ™, zÅ‚apaÅ‚em górnÄ… kierownicÄ™ i …. qurwaaaa!!!… nie mogÅ‚em skrÄ™cić- byÅ‚em w totalnym szoku. CzuÅ‚em potężnÄ… siÅ‚Ä™ trzymajÄ…ca motocykl w lini prostej. RzucaÅ‚em siÄ™ na prawo i lewo, koÅ‚ysaÅ‚em motocyklem, skakaÅ‚em na jednym z podnóżków i nic… Wrażenie jest nieprawdopodobne. Czujesz jakbyÅ› siedziaÅ‚ na betonowym murze"

Jeszcze chcesz sie klocic i przyznawac swoje racje, daj juz sobie spokój.

Pieprzysz jak potłuczony razem z tym cytatem.

1.
Jak koleś mógł kołysać motocyklem jednocześnie gdy czuł potężną siłę trzymająca motocykl w lini prostej?

2.
Koleś mógł sobie skakać ile wlezie na tym opdnóżku, ale trzymając się kierownicy gówno zdziała. Pisałem o tym wcześniej ale oczywiści nie wziąłeś sobie do serca tego że trzeba czytać ze zrozumieniem.

3. Z punktu pierwszego i drugiego wynika że kolo nie jest ani spójny, ani nie ma pojęcia w jaki sposób przyłożyć siłę( ciężar) by motocyklem skręcić. Ot cała analiza.

4. Nawet gdybyście cytowali samego Einsteina o jeździe na motocyklu,
bez praktyki gvwno wiecie.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez milus » 24/5/2008, 14:48

Hahaha no a Ci dalej swoje, dałem im artykuł o profesjonalnej szkole jazdy, a Ci pier...lą swoje. No cóż już mi się nie chce was przekonywać.Mam nadzieje, że nie spotkam was na drodze próbujących skręcać skacząc po podnóżkach jak klauny.

The69 czy jak ty się tam zwiesz, mówisz że z nami się nie dyskutuje, post niżej wypowiadasz się.To jak to jest?
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez wszok » 24/5/2008, 14:57

milus napisał(a):Hahaha no a Ci dalej swoje, dałem im artykuł o profesjonalnej szkole jazdy, a Ci pier...lą swoje. No cóż już mi się nie chce was przekonywać.Mam nadzieje, że nie spotkam was na drodze próbujących skręcać skacząc po podnóżkach jak klauny.

The69 czy jak ty się tam zwiesz, mówisz że z nami się nie dyskutuje, post niżej wypowiadasz się.To jak to jest?



artykuł dałeś tylko go nie zrozumiałeś.... :lol:

żeby skręcić trzeba skręcić kierownice a jak można skręcić kierownice prócz przyłożenia na nią sily ? przenosząc masę na jedna z osi kola. czytaj artykuł ze zrozumieniem:) nie wklejaj.
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez icid » 24/5/2008, 14:59

Nie wiem czemu, ale to bardzo dziwne, żadnego z tych którzy dużo pier...... nie widziałem w dziale hydepark w temacie ,,Pokażcie czym jeździcie'', milus, ceberek zapraszamy pochwalcie sie, ew możecie dorzucić jakieś osiągnięcia na youtuba :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez CeBeRek » 24/5/2008, 15:10

A po co nam chwalic sie motocyklem przed ludzmi do ktorych nie dociera jedna prosta rzecz.

Icid Ty masz fotki swojego motocykla pewnie na naszej klasie i fotce, ale nie kazdemu podoba sie takie cos, wybacz.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez milus » 24/5/2008, 15:14

Ja już pokazywałem swojego Gsxfa w innym temacie, jak tak bardzo go chcesz zobaczyć poszukaj na bikepics rocznik 97, kolor złoty.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez wszok » 24/5/2008, 15:16

a moze tak zapytamy na forum fizyki :P
ja jestem za :lol:

dodam ze to temat... niech zobaczę bo zapomniałem.. cos tam o ramie bylo.... :lol: :?: moze autor przypomni.... hahaha a moderator chyba ma wakacje :P hehehehe


a na koniec proponuje aby kazdy wkleil takiego emotka na zgode :D


wszak wszyscy jeździmy na dwóch kolkach 8)
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez falconiforme » 24/5/2008, 17:45

milus, CeBeRek, żebyśmy wiedzieli o co się kłócimy jako posiadacze motocykli twierdzicie:


Zmiana środka ciężkości (przechylanie ciałem na lewo i prawo nie trzymając kierownicy) w jadącym motocyklu nie ma wpływu na kierunek jazdy.
Poza tym motocykl nie ma prawa się przechylić w trakcie balansowania ciałem.


Oczywiście to jest bzdura, ale chciałem ujednolicić wasze przekonania.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez CeBeRek » 24/5/2008, 17:48

Nie ma wpływu na kierunek jazdy, ma prawo sie pochylac to normalne, ale dalej bedzie jechac prosto
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wszok » 24/5/2008, 17:54

CeBeRek napisał(a):Nie ma wpływu na kierunek jazdy, ma prawo sie pochylac to normalne, ale dalej bedzie jechac prosto



to pochyl go o kat 45 stopni i jedz prosto:) powodzenia.
ps. ale nie wlas na druga strone zeby wyrównać obciazenie. siedz na kanapie w kacie 45st. rowno z motocyklem. :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê