Zobacz wątek - jak rozpoznać czy rama jest krzywa?
NAS Analytics TAG

jak rozpoznać czy rama jest krzywa?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez wszok » 24/5/2008, 17:54

CeBeRek napisał(a):Nie ma wpływu na kierunek jazdy, ma prawo sie pochylac to normalne, ale dalej bedzie jechac prosto



to pochyl go o kat 45 stopni i jedz prosto:) powodzenia.
ps. ale nie wlas na druga strone zeby wyrównać obciazenie. siedz na kanapie w kacie 45st. rowno z motocyklem. :lol:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49


Postprzez milus » 24/5/2008, 17:58

Poczytałem jeszcze trochę i takie ruchy nie mają wpływu na tor jazdy gdyż są one nie proporcjonalnie mniejsze do siły która utrzymuje motocykl w linii prostej(m. in. siła żyroskopowa kręcących się kół).
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica


Postprzez sepo » 25/5/2008, 11:07

To jak to wytłumaczysz ??
ProMotor napisał(a):20 godz. zajęć praktycznych (po 60 min).

1,2 zajęcia - omówienie motocykla, ćwiczenia manewrowe

3,4 zajęcia - ćwiczenia dotyczące umiejętności zmiany biegów oraz prowadzenia motocykla za pomocą ciała (jazda bez trzymanki).

5,6 zajęcia - prowadzenie motocykla za pomocą ciała(slalom bez trzymanki), przeciwskręt..

Avatar użytkownika
sepo
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1587
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: ZÄ…bki

Postprzez herbatka » 25/5/2008, 12:09

Wg. mnie gdy rama nie jest prosta, wtedy jest krzywa.
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Postprzez falconiforme » 25/5/2008, 13:02

sepo, bardzo prosto.
milus nie miał przedmiotu fizyka i nie wie również, że ten efekt żyroskopowy nie jest stały.
On wraz z prędkością się zwiększa.
Do 20 km/h on nie istnieje dla motocykla(motocykl siÄ™ wali na lewo czy prawo).
Od 20km/h do 100km/h nie jest aż tak odczuwalny, ale powyżej 120km/h ciężko nawet kierownicą kręcić.


Co do krzywej ramy, doświadczony mechanik prawdę ci powie.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez milus » 25/5/2008, 18:14

Zrobiłem parę testów na lotnisku i tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że tylko kierownica zmienia tor jazdy.Otóż przy balansowaniu ciałem(bez trzymania kierownicy) bądź zmianie obciążenia na jednym z podnóżków motocykl zmieniał tor jazdy, ale również kierownica skręcała.

Podsumowując wszyscy mają rację.Balans ciała zmienia tor jazdy, bo powoduje skręt kierownicy.

Warto też zauważyć, że przy 50km/h jest to dosyć widoczne, a już przy 180km/h trudno spowodować balansem, aby motocykl skręcił nawet o parę centymetrów.

A co do krzywej ramy radze zaufać oczom.Zdjąć owiewki i szukać wszelkich, wgnieceń, śladów prostowania lub spoin które nie wyglądają na fabryczne.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Leitho » 25/5/2008, 18:24

milus napisał(a):tylko kierownica zmienia tor jazdy.

milus napisał(a):Otóż przy balansowaniu ciałem(bez trzymania kierownicy) bądź zmianie obciążenia na jednym z podnóżków motocykl zmieniał tor jazdy

no to wszsytko jasne

tak wogole to przejrzalem temat, i dwoch osobnikow ciagle pisalo - czytalem w gazecie, widzialem ksiazke, jest artukul.....
sama wiedza teoretczna, zal, dno i pol metra mulu
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez wiklad » 25/5/2008, 19:09

Milus - musiałeś moto wyciągać z garażu żeby to sprawdzić? Ehh, bez komentarza, ale dobrze że już zrozumiałeś o co nam chodzi. Ciekawe co znafffca CeBeRek odpowie.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez icid » 25/5/2008, 19:20

milus napisał(a):Zrobiłem parę testów na lotnisku
Okęcie w Legnicy :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez CeBeRek » 25/5/2008, 19:24

No szkoda, że wy nie potraficie wyciągnąć moto z garażu , tylko siedzicie na forum cały dzień, za znawce sie nie uważam, lecz sadze ze ktos kto kupil dla siebie motocykl o wiekszej pojemnosci na poczatek, nie powinien odradzac jego innym bo sam sobie zaprzecza. Taka moja mała aluzja. Ja sie zgadzam z milusiem dobrze ze mial czas sprawdzic to w praktyce.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez milus » 25/5/2008, 19:25

wiklad napisał(a):Milus - musiałeś moto wyciągać z garażu żeby to sprawdzić? Ehh, bez komentarza, ale dobrze że już zrozumiałeś o co nam chodzi. Ciekawe co znafffca CeBeRek odpowie.


O co wam chodzi-co to ma znaczyć.Chyba nie zrozumiałeś obopólnej racji, i nie pamiętam żebyś sie wypowiadał.No Icid przyjedź kiedyś na lotnisko do Lca na pewno będziesz zadowolony.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez P.I. » 25/5/2008, 20:52

Właśnie przeczytałem ten temat ..........leże i kwiczę
balans ciałem i jego skutki podczas jazdy motocylkem ,bez trzymania kierownicy odkryłem mając 17 lat na CZ 350 a tu proszę goście czytają i czytają i myślą ,że rację mają. Pozdrawiam całe grono oczytanych motocyklistów.
P.I.
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17/3/2008, 10:34
Lokalizacja: śląsk

Postprzez CeBeRek » 25/5/2008, 21:29

To kto pierwszy wrzuca filmik jak jedzie po jakiejs drodze i tylko balansuje cialem nie dotykajac kierownicy ?
Ostatnio edytowano 25/5/2008, 21:33 przez CeBeRek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez milus » 25/5/2008, 21:33

No to P.I. czy bez ruchu kierownicy można skręcić motocykl??Zobaczymy czy czytałeś ze zrozumieniem.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez P.I. » 25/5/2008, 21:47

Ktoś tam już wcześniej pisał o tym .... siłą rzeczy przy wychyleniu maszyny kierownica skręca mniej lub bardziej, ktoś też wspominał o rowerze - w.g. mnie najlepiej zobrazował te zasady. Swoją drogą nie wierzę ,że nie jesteś w stanie zmienić toru jazdy nie trzymając kierownicy.
P.I.
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17/3/2008, 10:34
Lokalizacja: śląsk

Postprzez Abonic » 25/5/2008, 21:52

Ja tam sie nie znam na tyle zeby powiedziec cos madrego w tym temacie, ale w tym filmiku z extrememoto 2008 w 2:07 minucie stunter13 skreca bez trzymanki. Bylem, widzialem, potwierdzam ze to nie fotomontaz :P

http://www.youtube.com/watch?v=Jisk3sQb15M
CBR 600 F4i sport
Avatar użytkownika
Abonic
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 11/5/2008, 15:59
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez P.I. » 25/5/2008, 22:05

No CeBeRek no to masz swój filmik.
P.I.
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17/3/2008, 10:34
Lokalizacja: śląsk

Postprzez Leitho » 26/5/2008, 07:10

nieee nieeeee nieeeeeee!!!
to nie mozliwe, przeciez tak nie mozna, to jakis fotomontaz, milus i cebeerek by sie mylili, nigdy w zyciu :lol::lol::lol:
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez mr_neox » 26/5/2008, 08:15

Czytam, czytam i czytam....
Czytam, czytam i czytam....

i powiem tyle - naciskając mocniej któryś podnóżek i lekko przechylając się w jego stronę przy 50kmh na wysłużonej MZcinie bez trzymania kierownicy o dziwo skręcała w jego stronę... jak to możliwe? :shock:

Kierownica? No czegoś się trzeba trzymać żeby przy zawrotnej prędkości 120 nie zwiało z kanapy... :lol:

Pomimo że wynalazek NRD to też reagował na przeciwskręty, niemożliwe?

Niewiarygodne... a może jednak podczas pokonywania zakrętów używałem kierownicy i balansu ciała :shock: :shock: :shock:


Może i jestem głupi ale w życiu nie puszczę kierownicy i nie będę skakał po podnóżkach niezależnie od prędkości :?
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez YZF R1 » 26/5/2008, 11:58

Jeśli chcesz sprawdzić czy rama jest prosta to najlepiej oddać motocykl do servisu na diagnostyke ramy, dokanają pomiaru i będziesz wiedział czy jest krzywa czy prosta, jest tez metoda mniej precyzyjna ale bezpłatna rozpędzić się do 80 - 90 i delkatnie puszczaj kierownice ważne aby puszczać delikatnie a nie odrazu no i oczywiście bez amortyzatora bo ten może stłumić drgania i nie ocenisz tego na oko. jest to dobra sprawdzona metoda co prawda nie jest niezawodna ale jak nie masz amorka i kierownica ci drży to znak że coś moze być z ramą nie tak....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości




na górê