Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych
Posty: 86
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych
Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.
13 na moto, 2 na odzież.
Motocykl jeździłby głównie trasami ekspresowymi, lub drogami krajowymi (w sumie trasy Wrocław - Łódź, Wrocław - Warszawa, Wrocław - Piotrków, Wrocław - Praga, Wrocław - Ratysbona, Wrocław - Monachium)
Moje doświadczenie na motocyklu jest praktycznie żadne, tyle co na kursie. Doświadczenie samochodem to ok 100tys w 3 lata, głównie na takich trasach jak wyżej.
Mam 180cm wzrostu, waga ok 75kg.
Co do motocykla mam trzy wymagania:
1. Żebym nie musiał zmieniać motocykla za rok, dwa - wolałbym kupić już odrazu 500 a nie 250, za rok 400 a za dwa 500.
2. Nie znam profesjonalnej nomenklatury, więc:
3. Preferowałbym sportowy, nie turystyka
Mnie osobiście najbardziej się R6 podoba, znam jednak opinie że na pierwszy motocykl się nie nadaje.
13 na moto, 2 na odzież.
Motocykl jeździłby głównie trasami ekspresowymi, lub drogami krajowymi (w sumie trasy Wrocław - Łódź, Wrocław - Warszawa, Wrocław - Piotrków, Wrocław - Praga, Wrocław - Ratysbona, Wrocław - Monachium)
Moje doświadczenie na motocyklu jest praktycznie żadne, tyle co na kursie. Doświadczenie samochodem to ok 100tys w 3 lata, głównie na takich trasach jak wyżej.
Mam 180cm wzrostu, waga ok 75kg.
Co do motocykla mam trzy wymagania:
1. Żebym nie musiał zmieniać motocykla za rok, dwa - wolałbym kupić już odrazu 500 a nie 250, za rok 400 a za dwa 500.
2. Nie znam profesjonalnej nomenklatury, więc:
3. Preferowałbym sportowy, nie turystyka
Mnie osobiście najbardziej się R6 podoba, znam jednak opinie że na pierwszy motocykl się nie nadaje.
- PiotrRosinski
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20
- PiotrRosinski
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20
Jechalem juz WRO-MUC i prawde mowiac, moto to slaba opcja. Moze mam inne podejscie do tematu, ale moto na autostradzie to dosc nudne, glosnie i niewygodne przezycie.
Mozna oczywiscie przez Szklarska jechac, ale daje to ok. 50km meczarni, 100km fun'u, a reszta to autorstrada.
W trasie, na autostradzie na piecsetce mozesz sie meczyc - moja byla co prawda starsza niz taka za 13k PLN, ale powyzej 110km/h zaczynalo sie robic gorzej - glosno, slaba dynamika, silne wibracje.
Jesli chodzi o ER-6, to wg. mnie ma konstrukcyjny blad, ktory objawia sie silnymi wibracjami przy ok. 4,5k obrotow. To czeste obroty w trasie, wiec sprawdz, czy Ci to przeszkadza.
Moj faworyt dla Ciebie: Lagodniejsza (bardziej cywilizowana) moze sie okazac czterocylindrowa XJ6, ktora tez wystepuje z owiewka. Rozmiarowo powinno byc ok.
Niie wiem, czy jest szansa w tym budzecie, ale moze versys lub v-storm z poczatku produkcji?
Mozna oczywiscie przez Szklarska jechac, ale daje to ok. 50km meczarni, 100km fun'u, a reszta to autorstrada.
W trasie, na autostradzie na piecsetce mozesz sie meczyc - moja byla co prawda starsza niz taka za 13k PLN, ale powyzej 110km/h zaczynalo sie robic gorzej - glosno, slaba dynamika, silne wibracje.
Jesli chodzi o ER-6, to wg. mnie ma konstrukcyjny blad, ktory objawia sie silnymi wibracjami przy ok. 4,5k obrotow. To czeste obroty w trasie, wiec sprawdz, czy Ci to przeszkadza.
Moj faworyt dla Ciebie: Lagodniejsza (bardziej cywilizowana) moze sie okazac czterocylindrowa XJ6, ktora tez wystepuje z owiewka. Rozmiarowo powinno byc ok.
Niie wiem, czy jest szansa w tym budzecie, ale moze versys lub v-storm z poczatku produkcji?
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych
PiotrRosinski napisał(a):Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.
F4i to słaby pomysł przez tą właśnie wzmiankę
XJ6, SV 650s, Bandit s...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
jasnoksieznik: wibracje sa takie jakie maja byc w moto z dwoma garami. W wersji po roku 2009 zreszta zdecydowanie mniejsze.
Versys to typowy nagi turystyk, OP szuka wygodnej owiewki. Versys to zmodyfikowany ER-6n - tak z 90% czesci jest takie same. Silnik troszke lagodniejszy - okolo 10 KM mniej mocy.
Versys to typowy nagi turystyk, OP szuka wygodnej owiewki. Versys to zmodyfikowany ER-6n - tak z 90% czesci jest takie same. Silnik troszke lagodniejszy - okolo 10 KM mniej mocy.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):jasnoksieznik: wibracje sa takie jakie maja byc w moto z dwoma garami. W wersji po roku 2009 zreszta zdecydowanie mniejsze.
Na ER-6 przejechalem 30km i mnie wkurzalo. Na aktualnej dwucylindrowej 800tce tak nie mam.
Fugu napisał(a):Versys to typowy nagi turystyk, OP szuka wygodnej owiewki. Versys to zmodyfikowany ER-6n - tak z 90% czesci jest takie same. Silnik troszke lagodniejszy - okolo 10 KM mniej mocy.
Racja. Odruchowo zaproponowalem to, co mi wpadlo w oko z turystykow, a ja chcialem nakeda.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ktory rocznik?
Czym jezdzisz teraz?
IMHO bardziej denerwujace jest lekkie szarpanie przy jezdzie z niskimi obrotami (<3000) dla motocykli starszych niz 2009. W roczniku 2009 duzo poprawiono, 2012 dostal jeszcze troche modyfikacji na +.
Aktualnie jezdze na ER-6, 2012
Czym jezdzisz teraz?
IMHO bardziej denerwujace jest lekkie szarpanie przy jezdzie z niskimi obrotami (<3000) dla motocykli starszych niz 2009. W roczniku 2009 duzo poprawiono, 2012 dostal jeszcze troche modyfikacji na +.
Aktualnie jezdze na ER-6, 2012
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Porownywalem nowe moto z poczatku 2013.
Jezdze BMW F800 R.
Dlatego jakby sie dalo, to bym sugerowal F800 GT, ale to nieprzyzwoicie drogie moto. Moze jakies ST? Chociaz watpie, zeby dalo sie znalezc dzialajace w zadanym budzecie.
Jezdze BMW F800 R.
Dlatego jakby sie dalo, to bym sugerowal F800 GT, ale to nieprzyzwoicie drogie moto. Moze jakies ST? Chociaz watpie, zeby dalo sie znalezc dzialajace w zadanym budzecie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
długa turystyka i sport - to nie jest dobra kombinacja.
er6 też się nie nadaje na długie przeloty, chyba, że na wstępie wymieni kanapę.
movi mnie wyprzedził.
ze starszych dorzuciłbym stare porządne jajko (gsx750f). może nie jest nazbyt urokliwy ale za to naprawdę trudno go skatować.
er6 też się nie nadaje na długie przeloty, chyba, że na wstępie wymieni kanapę.
movi mnie wyprzedził.
ze starszych dorzuciłbym stare porządne jajko (gsx750f). może nie jest nazbyt urokliwy ale za to naprawdę trudno go skatować.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Kawasaki ER-6F
Yamaha FZ6
Honda CBR-600 F4i (gdzieniegdzie polecane jako pierwsze moto, tutaj odradzane)
Yamaha XJ6 (mało tego na otomoto, za mało wręcz)
Tak po podsumowaniu tego co pisaliście, fz6 jest chyba najciekawsza z 4, ale macie może jeszcze jakieś propozycje?
Yamaha FZ6
Honda CBR-600 F4i (gdzieniegdzie polecane jako pierwsze moto, tutaj odradzane)
Yamaha XJ6 (mało tego na otomoto, za mało wręcz)
Tak po podsumowaniu tego co pisaliście, fz6 jest chyba najciekawsza z 4, ale macie może jeszcze jakieś propozycje?
- PiotrRosinski
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20
Polecanie motocykla sportowego jakim jest CBR F4/F4i na pierwsze moto, tylko dlatego że ma nie dzieloną kanapę i potulną liniową charakterystykę silnika jest moim zdaniem sporym niedopatrzeniem. Z tego względu, że to po prostu sport klasy 600, z ponad setką koni na pokładzie, i każdy z nich pracuje tak jak powinien
Moim niestety zdaniem setka koni na początek to za dużo.
Ja zostaję przy ER-6F, SV 650s, XJ6, ewentualnie bandzior z owiewką.
Moim niestety zdaniem setka koni na początek to za dużo.
Ja zostaję przy ER-6F, SV 650s, XJ6, ewentualnie bandzior z owiewką.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Re: Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych
SkoQ napisał(a):PiotrRosinski napisał(a):Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.
F4i to słaby pomysł przez tą właśnie wzmiankę
XJ6, SV 650s, Bandit s...
Wrócę do tego stwierdzenia!!!
Ninja 250 ostatecznie 400 to max co na początek powinieneś brać po uwagę...
Zerowe doświadczenie i R6 to ślizg po pierwszej godzinie zabawy, potem skomplikowana operacja łopatki i obojczyka, może utrata śledziony. Potem odkupimy z młodym od ciebie to co z niej zostało. I wrócisz do samochodów stwierdzając, że moto są do pupy... Tak to się zazwyczaj kończy...
"Nikt po budowlance nie zaczyna budować bloków..."
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Pomijając fakt że na R6 rozpadniesz się w takiej trasie, bo jest zwyczajnie spartańsko niewygodna i nastawiona na sport w 100%. Bandit 600S byłby w miaarę dopuszczalny, tak samo ER6F, CBF500, czy na przykład GS500F Są to w miarę łagodne moto (zwłaszcza GS) i wyglądają tak jak mniej więcej tego chcesz. To że są łagodna nie znaczy że zamulają. Przejedź się takim 50/70 konnym moto to pogadamy. Co do klasy 250 to jak dla mnie dla założyciela tematu nieporozumienie. Na dłuższych trasach i autostradach, taki motocykl będzie zdychał i pluł tłokami przez airboxa przy większych prędkościach
SkoQ 3s do 100 F4i??? Niezły jesteś rider, wręcz nadprzyrodzony
Nie no tak się śmieję tylko, bo mi wstyd (mam tylko 3,6 katalogowo )
SkoQ 3s do 100 F4i??? Niezły jesteś rider, wręcz nadprzyrodzony
Nie no tak się śmieję tylko, bo mi wstyd (mam tylko 3,6 katalogowo )
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Posty: 86
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości