Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Silnik dwusuwowy - fakty i mity
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - fakty i mity

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - fakty i mity

Postprzez Ścigacz » 30/10/2013, 15:24

Dyskusja na temat: Silnik dwusuwowy - fakty i mity
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Silnik dwusuwowy - fakty i mity
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 15:24

Trochę jednostronny też artykuł.<br><hr>4T
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 15:27

Nie ma to jak jęk 2t na maksymalnych obrotach :) Osobiście jeżdżę 2t (miałem 4t) i nie ma nic lepszego w prowadzeniu na torze.<br><hr>Xaa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 16:11

Komentatorzy napisał(a):Trochę jednostronny też artykuł.<br><hr>4T<br>
I bardzo słusznie!:)<br><hr>Oskar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 16:28

A mi odpowiada ich dźwięk :) Co prawda strasznie głośne co może z czasem denerwować, ale dla mnie jako zagorzałego fana 2t to piękny dźwięk :) <br><hr>Rafał
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 16:39

Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 17:05

A ja czekam na powrót nowoczesnych dwusuwów do szosowych moto :)<br><hr>Endrju
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 17:08

Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez SilverX » 30/10/2013, 17:28

Ciekawy artykuł. Jak dla mnie 2t do hard enduro to zbawienie. Ostatnio szukałem moto do kupna i chcąc kupić coś po taniości zostaje tylko 2t. Ceny enduro (hard) w 4t to jakiś niesmaczny żart. Co do olejów to nie polecam schodzić z mieszanką powyżej 1:50, osobiście jeżdżę na 1:40. Do skrzyni biegów warto spróbować pełny syntetyk do automatycznych skrzyń. Dzisiejsza charakterystyka silników 2t to poezja. Gas Gas już ponad dekadę temu miał w ofercie EC 300, który jest potulny jak baranek. EC 250, którego sam ujeżdżam nie ma żadnego strzału mocy, powiem nawet, że amator spokojnie by go ogarnął, dodać trzeba, że przy tym EC 250 czy 300 są mocniejsze od typowych crossówek 250. 50 km na tylnym kole, po drobnych modyfikacjach nawet 58 czyli tyle co CR 500. Z takim orężem to CRF 450R nie ma żadnych szans. Tłok w hard enduro spokojnie wytrzyma 100 Mth, korba nie chcecie wiedzieć ile ma u mnie ale jestem skłonny stwierdzić, że całe 12 lat.
SilverX
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 27/1/2008, 09:07
Lokalizacja: Koronowo

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 18:04

jakby nie widze tej roznicy ceny w zakupie motocykla. Nowy KTM w 4T jest zaj... drogi a 2T nie wiele tańszy. Wiec nie wiem o co kaman. Ja wole w tym temacie japonskie sprawdzone sprzety, DRZ400 kosztuje w eksploatacji 10 razy mniej nie kazdy KTM. <br><hr>Adam
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 18:04

Komentatorzy napisał(a):A ja czekam na powrót nowoczesnych dwusuwów do szosowych moto :)<br><hr>Endrju<br>
Boje sie, ze tego sie szybko nie doczekamy. Poza tym wykopanie dwusuwow z motocykli drogowych to nie kwestia techniczna tylko polityczna (cała ta niby pseudo ekologia, promowanie bardziej zaawansowanych technologi, itd). Dwusuwy sie nie oplacają firmom motocyklowym, bo sa zbyt niezawodne ;)<br><hr>Erni
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 18:15

Komentatorzy napisał(a):jakby nie widze tej roznicy ceny w zakupie motocykla. Nowy KTM w 4T jest zaj... drogi a 2T nie wiele tańszy. Wiec nie wiem o co kaman. Ja wole w tym temacie japonskie sprawdzone sprzety, DRZ400 kosztuje w eksploatacji 10 razy mniej nie kazdy KTM. <br><hr>Adam<br>
Mówiąc krótko - czujesz offroadowy klimat chłopie. Buahahahahaha ;)<br><hr>Praktyk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 18:42

Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22<br>
Logiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik.
Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ? <br><hr>Cris
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez SilverX » 30/10/2013, 18:44

Komentatorzy napisał(a):jakby nie widze tej roznicy ceny w zakupie motocykla. Nowy KTM w 4T jest zaj... drogi a 2T nie wiele tańszy. Wiec nie wiem o co kaman. Ja wole w tym temacie japonskie sprawdzone sprzety, DRZ400 kosztuje w eksploatacji 10 razy mniej nie kazdy KTM. <br><hr>Adam

To zobacz na ceny Gas Gasa a nie przereklamowanego KTMa. Co by nie mówić, DRZ jest gorsza w każdym aspekcie porównując ją z EXC 2t.
SilverX
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 27/1/2008, 09:07
Lokalizacja: Koronowo

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 18:48

Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22<br>
Komentatorzy napisał(a):Logiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik.
Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ? <br><hr>Cris<br>
Kiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem ;)<br><hr>I22
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 19:34

Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22<br>
Komentatorzy napisał(a):Logiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik.
Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ? <br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):Kiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem ;)<br><hr>I22<br>
15mth, tyle to nawet producent Vertex-a nie przewiduje dla motocykli klasy 85,czy 125 w 2-takcie. Być może pomyliłeś dane z regulacją zaworów.
Pomijając fakt, że dane które podaje np. producent, są danymi przeważnie dla zawodowców, amatorka zawsze czas pracy silnika może sobie wydłużyć, przy odpowiedniej eksploatacji silnika.
Powiedzmy w przeciągu 4 lat posiadania YZ125(2t) i YZF250(4t), koszty eksploatacji mamy przybliżone do siebie.
Wystarczy trochę posiedzieć w tym temacie.<br><hr>Cris
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 19:54

Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22<br>
Komentatorzy napisał(a):Logiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik.
Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ? <br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):Kiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem ;)<br><hr>I22<br>
Komentatorzy napisał(a):15mth, tyle to nawet producent Vertex-a nie przewiduje dla motocykli klasy 85,czy 125 w 2-takcie. Być może pomyliłeś dane z regulacją zaworów.
Pomijając fakt, że dane które podaje np. producent, są danymi przeważnie dla zawodowców, amatorka zawsze czas pracy silnika może sobie wydłużyć, przy odpowiedniej eksploatacji silnika.
Powiedzmy w przeciągu 4 lat posiadania YZ125(2t) i YZF250(4t), koszty eksploatacji mamy przybliżone do siebie.
Wystarczy trochę posiedzieć w tym temacie.<br><hr>Cris<br>
No ja też mam parę lat eksploatacji róznych offroadowek (2t i 4t) i moje wnioski sa inne niz twoje. <br><hr>I22
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 19:55

dziś ponownie przeżywa renesans.??? - piszcie po polsku... renesans to już jest ponownie... masło maślane nieuki drogie<br><hr>Ged
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 20:17

Komentatorzy napisał(a):dziś ponownie przeżywa renesans.??? - piszcie po polsku... renesans to już jest ponownie... masło maślane nieuki drogie<br><hr>Ged<br>
No niestety muszę przyznać Ci rację. Już poprawiamy ;) <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 20:24

Teraz scigacz.pl na utrzymaniu KTMa? ;)<br><hr>ozi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na gr