Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Silnik dwusuwowy - fakty i mity
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - fakty i mity

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 20:55

Komentatorzy napisał(a):Teraz scigacz.pl na utrzymaniu KTMa? ;)<br><hr>ozi<br>
A co cie to interesuje? Placisz za zagladanie tutaj?<br><hr>Qba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 30/10/2013, 22:15

Nie neguję zalet 2t, ale jak operujemy faktami to warto by poprawić informację o zalecanej wymianie tłoka w 350 EXC-f i jest to 135 mh a nie 105 (rocznik 2013, model 2014)<br><hr>orange_power
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 00:14

Dzięki dwusuwowi, np piły łańcuchowe albo nożyce spalinowe do żywopłotu, możemy obracać do woli o 360 stopni co byłoby niemożliwe z miską olejową w czterosuwach. Co nam po pile, której nie można obrócić o 90 stopni do ścięcia drzewa? Tu głównie chodzi o manewrowanie a nie moc i masę<br><hr>Ormus
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:24

Komentatorzy napisał(a):Dzięki dwusuwowi, np piły łańcuchowe albo nożyce spalinowe do żywopłotu, możemy obracać do woli o 360 stopni co byłoby niemożliwe z miską olejową w czterosuwach. Co nam po pile, której nie można obrócić o 90 stopni do ścięcia drzewa? Tu głównie chodzi o manewrowanie a nie moc i masę<br><hr>Ormus<br>
O moc i o masę też. Ile mocy wyciśniesz z 50cc w 4T? No i taki silnik ZAWSZE będzie cięższy. <br><hr>Kolo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:28

jak dla mnie troche za bardzo pachnie to reklamą 2T. owszem jest sporo prawdy i może to przemówi do kilku osób, które sie przesiądą na 2T. ale moim zdaniem współczesne 4T poszły i idą daleko na przód i 2T ich niestety nie dogoni. koszta 2T i 4T widząc mnie uzytkującego 4T i znajomych na 2T są podobne, kwestia tylko charakterystyki silnika i możliwosci <br><hr>henio12323
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:33

Komentatorzy napisał(a):jak dla mnie troche za bardzo pachnie to reklamą 2T. owszem jest sporo prawdy i może to przemówi do kilku osób, które sie przesiądą na 2T. ale moim zdaniem współczesne 4T poszły i idą daleko na przód i 2T ich niestety nie dogoni. koszta 2T i 4T widząc mnie uzytkującego 4T i znajomych na 2T są podobne, kwestia tylko charakterystyki silnika i możliwosci <br><hr>henio12323<br>
Masz jakieś konkrety na poparcie tych tez? Szczególnie jeśli chodzi o te wychodzące do przodu 4T?<br><hr>Prexer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:36

Komentatorzy napisał(a):Nie neguję zalet 2t, ale jak operujemy faktami to warto by poprawić informację o zalecanej wymianie tłoka w 350 EXC-f i jest to 135 mh a nie 105 (rocznik 2013, model 2014)<br><hr>orange_power<br>
Te 105 mth wziąłem z instrukcji obsługi 350-tki z 2011. W nowszych mogło się to zmienić. Natomiast nie zapominajmy o tym, że przy wymianie tłoka KTM w czteoropakach zaleca wymianę wielu innych elementów - np. zaworów, co jest cholernie kosztowne (tytan nigdy nie był tani) i forumowych porównaniach 2T vs 4T nikt jakoś tego nie liczy ;)<br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:45

zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:52

Komentatorzy napisał(a):A ja czekam na powrót nowoczesnych dwusuwów do szosowych moto :)<br><hr>Endrju<br>
Komentatorzy napisał(a):Boje sie, ze tego sie szybko nie doczekamy. Poza tym wykopanie dwusuwow z motocykli drogowych to nie kwestia techniczna tylko polityczna (cała ta niby pseudo ekologia, promowanie bardziej zaawansowanych technologi, itd). Dwusuwy sie nie oplacają firmom motocyklowym, bo sa zbyt niezawodne ;)<br><hr>Erni<br>
z tym ze sie nieopłacaja bo sa zbyt niezawodne to tak niedokonca poniewaz z jednej strony jesli maszyna, silnik jest niezawodny zyskuje renome wsród uzytkowników i producent zyskuje kliientów z drugiej strony wystarczy produentopwi skrócic zywotnosc na poizomie inzynieryjnym siilnika o 2 mth zeby przy masówce ssporo zarobic na czesciach zamiennych olejach itd jak to dokłądnie jest w ich pokojach zamknietych niewiem zapewne kalkuluja wsyztkie mozliwosci po 20 razy zaleznie od wyniku to cisna na rynek <br><hr>ggggggggggggg
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 08:57

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 09:12

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
I co tydzien wymagałby remontu. Silniki Wankla sie nie przyjely bo mają super osiagi, ale nie są zdolne do pracy w relanym swiecie gdzie licza sie takie rzeczy jak niezawodnosc, trwalosc, niskie spalanie, i takie tam ;)<br><hr>Oskar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 09:17

Witam,

kiedy w takim razie należy spodziewać sie KTM EXC 200 na wtrysku?<br><hr>J.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 09:25

Komentatorzy napisał(a):Witam,

kiedy w takim razie należy spodziewać sie KTM EXC 200 na wtrysku?<br><hr>J.<br>
Technologia jest już gotowa, dopracowana i leży na półce. Wtrysku należy spodziewać się w dwusuwach wraz z wejściem w życie norm Euro4 dla motocykli, czyli od 2016.<br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 09:48

Ważna uwaga, może nie techniczna ale ciekawa - kto nauczy sie jeździc dwusuwem, bedzie potrafił jeździć wszystkim ;) To dlatego juniorzy zaczynaja od małych 2T ;)<br><hr>MXRacer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 11:46

Komentatorzy napisał(a):Witam,

kiedy w takim razie należy spodziewać sie KTM EXC 200 na wtrysku?<br><hr>J.<br>
Komentatorzy napisał(a):Technologia jest już gotowa, dopracowana i leży na półce. Wtrysku należy spodziewać się w dwusuwach wraz z wejściem w życie norm Euro4 dla motocykli, czyli od 2016.<br><hr>Lovtza<br>
Czy aby konkurencja nie ma na przyszłu sezon w ofercie dwupaków z wtryskiem?<br><hr>J.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 12:19

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):I co tydzien wymagałby remontu. Silniki Wankla sie nie przyjely bo mają super osiagi, ale nie są zdolne do pracy w relanym swiecie gdzie licza sie takie rzeczy jak niezawodnosc, trwalosc, niskie spalanie, i takie tam ;)<br><hr>Oskar<br>
tak poniekąd masz racje ale spójrz na mazde rx8 o której pisałem silnik ten był siilnikiem roku w któryms roku za to ze mazdze udało sie zniwelowac dośc znacznie te mankamenty silnika wankla gdyby wypuscic na rynek skuter w tej technologi mysle ze jak na warunk eksploatacyjne jednosladów niebyłoby zle pozatym nawet gdybym musiał dolewac litr oleju co 1000 km przejechanych i musał robc remont kapitalny co 25 tys km to po tym co uslyszalem od znajomego ktory sie na wanklach zna bardzo dobrze koszty remontu byłyby niewysokie a wrażena z jazdy 80 konnym skuterem o masie 170 kg- bezcenne .<br><hr>iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 12:25

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):I co tydzien wymagałby remontu. Silniki Wankla sie nie przyjely bo mają super osiagi, ale nie są zdolne do pracy w relanym swiecie gdzie licza sie takie rzeczy jak niezawodnosc, trwalosc, niskie spalanie, i takie tam ;)<br><hr>Oskar<br>
Komentatorzy napisał(a):tak poniekąd masz racje ale spójrz na mazde rx8 o której pisałem silnik ten był siilnikiem roku w któryms roku za to ze mazdze udało sie zniwelowac dośc znacznie te mankamenty silnika wankla gdyby wypuscic na rynek skuter w tej technologi mysle ze jak na warunk eksploatacyjne jednosladów niebyłoby zle pozatym nawet gdybym musiał dolewac litr oleju co 1000 km przejechanych i musał robc remont kapitalny co 25 tys km to po tym co uslyszalem od znajomego ktory sie na wanklach zna bardzo dobrze koszty remontu byłyby niewysokie a wrażena z jazdy 80 konnym skuterem o masie 170 kg- bezcenne .<br><hr>iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii<br>
taki skuterek 80 hp 170 kg full bak do 180 km/h przyspieszałby jak bmw m5 f10 z vmaxem 210 -220 km/h 16 calowymi kołami zntegrowanym hamulcem rpzód tył zajepista ergonomia i dobra aerodynamika by zamiótł rynek skuterów na czas dopoki konkurencja by niestworzyła konkurencyjnej maszyny jak jakas firma szuka projektanta generalnego do takie skutera to sie polecam k.fa co ja pisze własnie sprzedałem koncepcje za free a łatahel i tak by mnie nikt nieprzyjał ;) <br><hr>jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 12:41

Yyyy 2T ma porównanie tylko z 4T jeśli chodzi o jeden cylinder...
W przypadku rzędowej czwórki, silniki 4T są nie zniszczalne, a niestety brak filmu olejowego w 2T daje szybko znać o sobie...
Moja Hayka ma już ponad 80kkm i zero śladów zużycia na silniku... Pytanie ile 2T miało by już remontów...<br><hr>Hayabusa Boy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 13:48

Komentatorzy napisał(a):Yyyy 2T ma porównanie tylko z 4T jeśli chodzi o jeden cylinder...
W przypadku rzędowej czwórki, silniki 4T są nie zniszczalne, a niestety brak filmu olejowego w 2T daje szybko znać o sobie...
Moja Hayka ma już ponad 80kkm i zero śladów zużycia na silniku... Pytanie ile 2T miało by już remontów...<br><hr>Hayabusa Boy<br>
Łał, błyskotliwa uwaga, szczególnie że materiał jest o motocyklach offroadowych. <br><hr>SDS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 14:11

a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr