Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Silnik dwusuwowy - fakty i mity
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - fakty i mity

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 22:40

2T mają swój klimat. Ja nie mam ochoty przesiadać się na 4T...<br><hr>kisiu1981
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 5/11/2013, 08:45

Komentatorzy napisał(a):Yyyy 2T ma porównanie tylko z 4T jeśli chodzi o jeden cylinder...
W przypadku rzędowej czwórki, silniki 4T są nie zniszczalne, a niestety brak filmu olejowego w 2T daje szybko znać o sobie...
Moja Hayka ma już ponad 80kkm i zero śladów zużycia na silniku... Pytanie ile 2T miało by już remontów...<br><hr>Hayabusa Boy<br>
Właśnie w hayce masz CZTERY cylindry, nie pracuje 1 tylko 4. Pojemność też robi swoje, w 50 czy 125cc wykorzystujesz częściej pełną moc niż w poj. 1300<br><hr>Mlody505
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 5/11/2013, 18:11

"Nieprawdą jest także, że silniki 2T są bardziej szkodliwe dla środowiska niż 4T." - No chyba, ze jeździ się na oleju Orlen 2T Semisynthetic:-)<br><hr>ryniuś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/11/2013, 00:39

Dodajmy, że większość mitów na temat silnika dwusuwowego bierze się jeszcze z czasów, gdzie królował dwusuw systemu Schnuerle (to ten, który mamy np. w WSK-ach, Jawach, MZ-kach i innych wynalazkach krajów demokracji ludowej). Obecne dwusuwy (z wyłączeniem chińszczyzny) mają się do niego jak... no powiedzmy Mercedes sprzed wojny do obecnej S-klasy (choć i tak nie do końca). System Schnuerle został stworzony krótko po II wojnie i udoskonalano go do lat 70., ale i tak musiał przejść dalszą ewolucję (wtryskiwacze, elektronika). Dziś myślenie o dwusuwie jako gorszym jest już anachronizmem. Szkoda że nasi prawodawcy tego nie dostrzegają.<br><hr>dokturpotfur
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/11/2013, 09:59

Dwusuw nawet w Trabancie był dobry, tylko miał schrzaniony wydech. Entuzjaści bawili się w dorabianie wydechów z porządną komorą rozprężną i potrafili w ten sposób z 26KM oryginału zrobić 40KM. Silniki w pojazdach czasów demokracji ludowej były nastawione na wielkoseryjność i taniość. Np. Syrena miała dobierany tłumik z Warszawy, czyli 4-suwa, więc ciężko żeby pomagał on w osiąganiu wysokich przebiegów mocy i momentu. Co do mieszanki to w latach 70-tych chyba Saab robił próby z zastosowaniem mieszanki oleju z benzyną w stosunku 1:100 z pozytywnymi efektami, ale przy świadomości sposobu tworzenia mieszanki, nikt nie ryzykował przekraczania 1:50.<br><hr>Aga39
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/11/2013, 17:35

No to ja dodam jeszcze To : <a href="http://www.jjsdesign.net/jj2s/zasadadzialania.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.jjsdesign.net/jj2s/zasadadzialania.html</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7pRBX-b1kkQ" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=7pRBX-b1kkQ</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bFT8InlvuIk" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=bFT8InlvuIk</a>
<a href="https://www.facebook.com/Jj2sX4500JjsDesign" target="blank" class="link" rel="nofollow">https://www.facebook.com/Jj2sX4500JjsDesign</a><br><hr>Furious
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/11/2013, 13:26

2T pokazuja tylko to iz postep w sprawie silnikow w sumie sie wcale duzo nie dokonal. Konstrukcja z dawnych lat troche udoskonalona rozklada na lopatki dzisiejsze uklady 4T ze skomplikowana glowica. Bo w 4T to w zasadzie najwieksza technika siedzi glownie w glowicy. Jezeli nie ma jej w 2t ( bo nie trzeba ) to logiczne jest, ze silnik bedzie dobry i niezawodny. Podobnie jest jak z tymi spiewkami klimatycznymi, sztucznie sie to podnosi zeby tylko kupowac nowe technologie i za nie duzo placic a jak pokazuje 2T nie zawsze jest to najlepsze rozwiazanie.<br><hr>kapitan_bomba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/11/2013, 15:05

O, przegapiłem artykuł o dwusuwach.
Co do bezpośredniego wtrysku benzyny - stosowany już chyba od lat 80 w silnikach do łodzi motorowych. Bombardier sprzedaje to obecnie pod marką Evinrude. Zużycie paliwa niższe niż w 4t. Z wad wymaga dodatkowego układu wtrysku oleju ze zbiornikiem.
A mniej wysilony dwutakt byłby fajny i na szosie ;)<br><hr>ndv
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/11/2013, 19:31

Mixol smaruje, tylko jest olejem mineralnym specyfikacji TA/TB i był tworzony z myślą o sytemach smarowania mieszanką a nie dozownikiem oraz do pojazdów kręcących się do jakiś 4000obr/min. Jasne, że w silniku kręcącym się wyżej jest potrzebny lepszy olej, ale MZ-ki, Jawy jeździły na Mixolu bez jakiś większych oporów.<br><hr>sam
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 08:09

w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 08:24

Komentatorzy napisał(a):2T pokazuja tylko to iz postep w sprawie silnikow w sumie sie wcale duzo nie dokonal. Konstrukcja z dawnych lat troche udoskonalona rozklada na lopatki dzisiejsze uklady 4T ze skomplikowana glowica. Bo w 4T to w zasadzie najwieksza technika siedzi glownie w glowicy. Jezeli nie ma jej w 2t ( bo nie trzeba ) to logiczne jest, ze silnik bedzie dobry i niezawodny. Podobnie jest jak z tymi spiewkami klimatycznymi, sztucznie sie to podnosi zeby tylko kupowac nowe technologie i za nie duzo placic a jak pokazuje 2T nie zawsze jest to najlepsze rozwiazanie.<br><hr>kapitan_bomba<br>
To prawda. Cecha wspólną wszystkich rzeczy genialnych jest prostota, a dwusuw jest prosty do bólu ;)<br><hr>WR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 08:25

Komentatorzy napisał(a):Mixol smaruje, tylko jest olejem mineralnym specyfikacji TA/TB i był tworzony z myślą o sytemach smarowania mieszanką a nie dozownikiem oraz do pojazdów kręcących się do jakiś 4000obr/min. Jasne, że w silniku kręcącym się wyżej jest potrzebny lepszy olej, ale MZ-ki, Jawy jeździły na Mixolu bez jakiś większych oporów.<br><hr>sam<br>
To prawda, ale do dzisiejszych sportowych 2T ja bym mineralnego oleju nie nalal ;)<br><hr>Uzi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 08:27

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
Pokaz najpierw ten wykres o którym rozmawiamy. <br><hr>Uzi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 08:34

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
Komentatorzy napisał(a):Pokaz najpierw ten wykres o którym rozmawiamy. <br><hr>Uzi<br>
jest na filmiku dołączonym do tekstu. Nie ma tam porównania do wykresu 4T, ale mniej więcej każdy ma go w głowie. Poza tym, nie mam niestety doświadczenia posiadania 2T pod jajami i jak on "ciągnie" w rzeczywistości.<br><hr>buu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/11/2013, 09:55

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
Komentatorzy napisał(a):Pokaz najpierw ten wykres o którym rozmawiamy. <br><hr>Uzi<br>
Komentatorzy napisał(a):jest na filmiku dołączonym do tekstu. Nie ma tam porównania do wykresu 4T, ale mniej więcej każdy ma go w głowie. Poza tym, nie mam niestety doświadczenia posiadania 2T pod jajami i jak on "ciągnie" w rzeczywistości.<br><hr>buu<br>
Wydaje mi sie ze wykres z tego filmu jest podobny do takiego z silnika 4t. Wez pod uwage ze silniki 2t moga byc bardzo rózne i w zaleznosci od tego jak są skonstruowane i ustawione moga mieć totalnie rózny charakter. <br><hr>Uzi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 00:24

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ktoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Rozumiem że rozpisuesz sie teraz nie tyle o genialnosci tego silnika, co o nieudolności jego twórców w jego wypromowaniu? Aha, i zapewniam cie ze polskie wynalazki, o ile maja ręce i nogi, czyli szanse wdrozenia - sa wdarazane.<br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Pisz dalej, lubię się pośmiać. POLSKIE WYNALAZKI! Masz na myśli samochód na pelet, czy zasilanie wodorem? Stare ramoty, do tego nie polskie, ale "uczelnie" muszą się czymś wykazać. Bo ostatni znaczący POLSKI wynalazek - EPAR- przejął i z sukcesem angielski naukowiec. bo polskie niedouki miały z niego uciechę. Śmiech głupców. Napisz coś o tych wdrożeniach polskich wynalazków, i kto to robi skoro przemysł diabli wzięli. Śmiało! Choć dwa przykłady. No, niech będzie choć jeden. Bardziej reanych niż niż ty jesteś realistyczny...<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):P.s.: Doprecyzuję. Chodzi o wynalazek ze sfery "silnik spalinowy". O jedno zapisane polskie nazwisko w światowym dziedzictwie naukowym dotyczącym silnika spalinowego. JEDNO...<br><hr>Marzyciel<br>
odma olejowa, zastosowana w Polskim Fiacie<br><hr>ja
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/6/2014, 18:16

Komentatorzy napisał(a):Mixol smaruje, tylko jest olejem mineralnym specyfikacji TA/TB i był tworzony z myślą o sytemach smarowania mieszanką a nie dozownikiem oraz do pojazdów kręcących się do jakiś 4000obr/min. Jasne, że w silniku kręcącym się wyżej jest potrzebny lepszy olej, ale MZ-ki, Jawy jeździły na Mixolu bez jakiś większych oporów.<br><hr>sam<br>
Widzę tu niejaką sprzeczność. Jawa 350 typ 634 (ta stara, żeliwna) osiąga moc maksymalną przy... 5250 obr/min. Więc nie wiem, skąd teoria o jakiejś szczególnej niskoobrotowości tamtych silników. Inna rzecz, że Jawy i MZ-tki jeździły na Mixolu, bo... nie miały wyjścia. Przy czym zatarcia były wówczas na porządku dziennym, szczególnie na niższych obrotach. Jawa akurat świetnie pracuje na nowoczesnych syntetykach...<br><hr>Ann
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/12/2014, 21:45

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
nie jestem ekspertem ale sprobuje odpowiedziec :D działa optymalnie w tym zakresie obrotow do ktorych zostal obliczony adekwatnie do kata otwarca okna wydechowego w cylindrze, zawor wydechowy (nigdy nie jezdzilem motocyklem z czyms takim nie wiem jak to sie zachowuje w praktyce ale w teorii powinno byc tak) najprosciej mowiac obniza je i podwyza (zmienia odleglosc okna wydechowego do głowicy, czyli kąt owk okna wyechowego) przez co zmienia obroty maksymalnego momentu obrotowego i cylindra i wydechu, więc np gdy zawor wydechowy sie otwiera (zmniejsza odleglosc okna wydechowego od glowicy, zwieksza kat owk) bedziemy podnosic obroty w ktorych 2t czuje sie najlepiej a obnizajac je bedzie lepiej sie czul na nizszych obrotach , wydaje mi sie ze i tak bedzie 2t najlepiej bedzie dzialał w tych obrotach do ktorych wszystko jest przygotowane bez zadnych zmianek czyli na przyklad w momencie maksymalnego otwarca zaworu wydechowego , ale taki patent mysle bardzo podnosci sprawnosc dwu suwa :D tak mniej wiecej mam nadzieje ze dobrze ujalem o co chodzi i nigdzie nic nie pokrecilem :D<br><hr>1234
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2015, 22:01

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
Ja jezdzę 70cc Yamaha tzr dyfuzor jest strojony tak, ze poprostu u mnie od 8,5tys jest walnięcie takiej mocy, że aż sie wysuwasz z siedzenia ;D. Wydech ktory mam kosztuje 600zł. Naprawe warto jest go kupić. I ten rezonans wchodzi mi 8,5-11tys. Licznikowo mam 12tys a ciagnie na 13/14. Więc 2t to moc :D<br><hr>Kamil235
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2015, 22:16

Komentatorzy napisał(a):w życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.<br><hr>buu<br>
Komentatorzy napisał(a):Ja jezdzę 70cc Yamaha tzr dyfuzor jest strojony tak, ze poprostu u mnie od 8,5tys jest walnięcie takiej mocy, że aż sie wysuwasz z siedzenia ;D. Wydech ktory mam kosztuje 600zł. Naprawe warto jest go kupić. I ten rezonans wchodzi mi 8,5-11tys. Licznikowo mam 12tys a ciagnie na 13/14. Więc 2t to moc :D<br><hr>Kamil235<br>
70cc wysuwa Cie z siedzenia? Bez komentarza...<br><hr>lol
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości




na górê