Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Największe mity motocyklowe - prawda...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Największe mity motocyklowe - prawda...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 17:11

Komentatorzy napisał(a):"Mit" nr 1 to PRAWDA - wg policji "W 2012 roku motocykliści uczestniczyli w 2 395 wypadkach [...]. Z winy motocyklistów zaistniały 994 wypadki [...].
Sami sprawdźcie: <a href="http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html</a><br><hr>MAH<br>
Komentatorzy napisał(a):Ilu z tych niewinnych kierowców jechało z przepisową prędkoscią? Tego nie ma w raporcie policyjnym, co? A ja ide o zakład, że mniejszość.<br><hr>Oskar<br>
Komentatorzy napisał(a):Winę za spowodowanie wypadku określają eksperci. To są dane z raportów policyjnych, ale Ty i tak wiesz lepiej, prawda?
<br><hr>MAH<br>
Komentatorzy napisał(a):Chłopaki, chcecie mnie przekonać że KAŻDY motocyklista w mieście trzyma się NA SZTYWNO 50 kmh? Bo ja tego nie kupuję. Jak już ktoś wcześniej zauważył z 50 kmh hamuje się na dystansie kilku metrów. Jakby wszyscy motocykliści byli tacy niewinni i praworządni to wypadków z ich udziałem byłoby 90% mniej i tego pieprzenia że to nie moja wina, bo to nie ma znaczenia że jechałem 90 zamiast 50 bo on i tak powinien był mi ustąpić. Prawda jest taka że miażdżąca większośc motocyklistów przekracza dopuszczalne prędkości i gdy dochodzi do wypadku są przynajmniej współwinni jego zaistnieniu. Tyle w temacie i w tekście Bocza wszystko się zgadza.<br><hr>Oskar<br>
Komentatorzy napisał(a):Ja mówię o faktach, a Ty opowiadasz o swoich domysłach... Litości, przeczytaj raport, potem dyskutuj.
Policja za każdym razem analizuje co było bezpośrednią przyczyną danego wypadku. Nadmierna prędkość motocyklisty odpowiada za 574 wypadki i 109 zabitych. Pozostałe 420 wypadków z winy motocyklisty było z innych przyczyn - nieprawidłowe wyprzedzanie, niezachowanie odległości itd.
Ale dalej stanowi to TYLKO 41% ogółu wypadków z udziałem motocykli.<br><hr>MAH<br>
Komentatorzy napisał(a):"nieprawidłowe wyprzedzanie, niezachowanie odległości itd." to także pochodna zapierdalania. <br><hr>Oskar<br>
Komentatorzy napisał(a):Jasne, zwłaszcza w korku albo na ruchliwym skrzyżowaniu. Możesz jechać 50 i wyprzedzać np. na szczycie górki, na zakręcie, albo na skrzyżowaniu. To ma bardzo pośredni związek z szybko jazdą.<br><hr>MAH<br>
OK, to jeszcze raz od początku. Chcesz mnie przekonać że KAŻDY motocyklista w mieście trzyma się NA SZTYWNO 50 kmh?<br><hr>Oskar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 18:20

Mitem jest mit, że "loud pipes seve lives" ma cokolwiek wspólnego z bezpieczeństwem. O ile dobrze pamiętam było to hasło zlotowo-marketingowe klubu harleyowskiego w USA, który na swoich imprezach zbierał kasę na chore dzieciaki.
Czemu podpisujecie się Redakcja? Ksywki wam wyszły na balety?<br><hr>Balon
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 19:14

A mit, że choppery/cruisery: "Nie przyspieszają, nie hamują i nie skręcają"?<br><hr>Patataj
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 20:05

17 się zgadza:) mam srebrne i słabe to to:(<br><hr>ilovemaluch
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 20:24

Mit 12 jest bezsensowny. Niech autor przejedzie się jakąś 600, a potem wsiądzie na moją SV 650, zobaczymy czy wciąż będzie uważał że V-ki nie mają mocniejszego dołu. <br><hr>theriddlen
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 20:57

Mit 2 co to za szajs ? Czy autor ma jakiś kompleks na punkcie hayabusy ???? Nie sprzęt jest ważny a kierowca .... doświadczony biker objedzie Hayka każdą 600 dwa razy na przeleczach i torze.....z dobrym litrem bedzie ciężko ale proszę nie piszcie bzdur ....<br><hr>Echelon
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 21:37

Komentatorzy napisał(a):Mit 2 co to za szajs ? Czy autor ma jakiś kompleks na punkcie hayabusy ???? Nie sprzęt jest ważny a kierowca .... doświadczony biker objedzie Hayka każdą 600 dwa razy na przeleczach i torze.....z dobrym litrem bedzie ciężko ale proszę nie piszcie bzdur ....<br><hr>Echelon<br>
ktoś tu ma kompleks:D czytaj ze zrozumieniem, włąsnie nie sprzęt czyni mistrza a sam kierowca i tu pije autor wiec to że masz Haye nie sprawi samo w sobie że wydymasz dobrego kierowce na 600tce na winklach:)<br><hr>Chylo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 21:41

Komentatorzy napisał(a):A mit, że choppery/cruisery: "Nie przyspieszają, nie hamują i nie skręcają"?<br><hr>Patataj<br>
to nie mit to fakt ;) wystarczy sie przejechac byle jakim nakedem ale z przyspieszaniem sie nie zgodze:) Warrior nawet hamował ale to juz dragster praktycznie<br><hr>Chylo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 21:43

Jeżdżę tylko puszką niestety, ale lubię motocykle. Co do mitu 16, to ja ustępuję motocyklistom miejsca w korku nie z obawy o lakier i lusterka, ale z sympatii do 2 kółek. Z resztą podobnie postępuję z "zabójcami niewiniątek"- tzw. TIR ami jak mogę to ustępuję im jak widzę, że chłopina stoi i nikt go nie puszcza na lewoskręcie, albo jak widać, ze pobłądził. Nie ważne ile masz kół, koni, niutonów, jedziesz na bezołowiowej, czy na dieslu... bądź uprzejmy dla innych, to może kiedyś "wróci do Ciebie".<br><hr>pete379
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 21:54

Komentatorzy napisał(a):Mit nr 5 - Loud Pipes Save Lives!
No nie zgadzam się! Jeżdżąc b12 z fabrycznym wydechem wielokrotnie miałem nieprzewidywalne reakcje puszek i to dojeźdżając włączając kierunek i wyprzedając niejednokrotnie nie widzieli mnie i zajeżdżali drogę lub wymuszali pierwszeństwo włączając się do ruchu.Przyznam lubie szybszą jazde ale w miejscach do tego bardziej odpowiednich i gdybym w tych kilku momentach nie jechał zgodnie z przepisami już penie bym odfruwał przez kiere. Od kiedy mam średniej głośności przelotówke już same strzelanie z tłumika przy hamowaniu silnikiem daje sporo bo widze ich wzrok w lusterku więc coś w tym jest. Jestem młody i przyznam że kilkukrotne wypadki za szczeniak przy według mnie dużych prędkościach uczą a szczegulnie obdarta przysłowiowa ****<br><hr>AdiS1200<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgodzę się, głośny wydech poprawia bezpieczeństwo, w szczególności przechodnie pozbywają się głupiego nawyku wchodzenia przed rozpędzony motocykl.<br><hr>Pasti<br>
Komentatorzy napisał(a):Głośny wydech jest wieśniacki i świadczy o tym że jego właściciel ma małego siusiaka i że pewnie jest również pedziem. Gdy jakiś matoł zrobi mi przegazówkę takim czymś koło mojego samochodu, to musze je potem 15 minut uspokajac dziecko aby przestało płakać. Albo wstawać do niego w nocy gdy dresiarze piłują swoje złomy nocą pod oknem. Jak potem ktoś rzuca w ciebie z balkonu butelką to jesteś bezpieczniejszy?<br><hr>Yoshi<br>
Jeździsz na moto? Moja córa nie budzi sie jakos od dzwieku odpalonego albo przejezdzajacego motocykla od urodzenia nie jest jej to obce. A kiedy bede Cie wyprzedzał w mieście na obwodnicy, dopuszczalna 70 ale Ty wleczesz sie w korku jak to w Polsce i załóżmy że masz najbezpieczniejsze Tico i dzieciaka za swoim siedzeniem, jesteś zły, jest gorąco tobie i dziecku i chcesz nawrócić/wyprzedzic a ja wyprzedzam z tą dopuszczalną bo jestem na moto, ale twoj poziom irytacji zagłusza rozsądek i nie patrzysz w lusterko dokladnie (radio masz cicho bo dziecko spi) i nagle mnie słyszysz w ostatnim momencie (czasem jedynie moja reakcja nie wystarczy) i twoje dziecko sie obudzi ale spoko. Mam cichy wydech i niedaj Bóg ląduje w drzwiach twojego brzdąca przestawiając Ci tico bo moze pojade chopperem co mało nie waży to którą opcje wolisz? Co do nocy sie zgodze ale kto usypia dziecko w aucie, cała ulica nie bedzie milczec bo tobie śpi, to że zasnęło to dlatego że tak mu sie akurat stalo albo ogolnie zasypia w aucie na drzemke to do domu i tu sie zgadzam ze nocne pałowanie jest wieśniackie ale wystarczy nie krecic. Pozdro<br><hr>ojciec
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 22:37

Komentatorzy napisał(a):Mit 2 co to za szajs ? Czy autor ma jakiś kompleks na punkcie hayabusy ???? Nie sprzęt jest ważny a kierowca .... doświadczony biker objedzie Hayka każdą 600 dwa razy na przeleczach i torze.....z dobrym litrem bedzie ciężko ale proszę nie piszcie bzdur ....<br><hr>Echelon<br>
byłem parę razy w poznaniu na torze i to co leżało na poboczu to niestety 2 hajki ibmw 1300
<br><hr>einsteinr1
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/9/2013, 22:58

Komentatorzy napisał(a):Mit 12 jest bezsensowny. Niech autor przejedzie się jakąś 600, a potem wsiądzie na moją SV 650, zobaczymy czy wciąż będzie uważał że V-ki nie mają mocniejszego dołu. <br><hr>theriddlen<br>
no masz kolego rację, też to zwróciło moją uwagę. a to dziwne tym bardziej, że Boczo sam ma SVałkę.<br><hr>stachu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez kapselleek » 11/9/2013, 23:17

Pominięty został dość popularny i zarazem dość niebezpieczny mit, tym bardziej że wielu nadal uparcie się go trzyma. mianowicie ktoś kiedyś ubzdurał sobie że przodem hamować nie należy, bo sie przeleci nad kierownicą. Tłumaczenie tym ludziom rzeczywistośći mija się z celem, bo i tak oni zawsze wiedzą lepiej. Argument w postaci oględzin hamulców współczesnych motocykli nie przemawia nic a nic. Co ciekawe najczęściej tej bzdurze hołdowali użytkownicy Jaw 350, z mocno dyskusyjną skutecznością przedniego bębenka.

Drugi bzdet któy jeszcze i teraz czasem da się usłyszeć, dotyczy MZ'ek. Sa tacy i to spora rzesza, twierdząca że MZ jest za lekka w stosyunku do swej mocy. Argument w postaci porównania z np Yamahą RD 350, niewiele cięższą, ale o trzykrotnie większej mocy nie trafia w żaden sposób.

Kiedyś (w czasach komuny i chwilę po) również spotkałem się z totalną bzdurą, przez wielu "znafcuf" powielaną, że w japońskich motocyklach jakieś nadzwyczajne służby blokują piąty bieg, by nie mogły za szybko jechać, co rzekomo miało pozwolić zarejestrować takiego Japońca w Polsce. Bodajże w 1990 roku, gdy stałem się włascicielem pierwszego japończyka w życiu, do tego z sześcioma biegami, pewien gość uparcie twierdził że skoro nie mam zablokowanych wyższych biegów, a udało mi się motocykl zarejestrować, to pewnie mam układy z ubecją, albo jeszcze gorzej. A jeszcze jak usłyszał że silnik ma 50KM, to chciał mnie bić, bo twierdził że takich silnych moturów to ni ma, a jak bym tyle koni miał, to w kosmos bym się wypi....ił.
kapselleek
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 11/6/2013, 10:15

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 06:40

A mnie wpienia jedno! śmigając na prawdę grzecznie po mieście - auta przede mną uruchamiają swoje spryskiwacze! 3 takie akcje w ciągu 25 min. spojrzenie kierowcy auta w lusterko i napierd**a tym płynem przez ok. 15-20 sekund!!! co wyjazd to takie numery... co to ma być taka nienawiść do motocyklistów? zazdrość? niedoścignione marzenia? dramat! szerokości Panowie i Panie ;)<br><hr>Luker
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 06:49

Komentatorzy napisał(a):A mnie wpienia jedno! śmigając na prawdę grzecznie po mieście - auta przede mną uruchamiają swoje spryskiwacze! 3 takie akcje w ciągu 25 min. spojrzenie kierowcy auta w lusterko i napierd**a tym płynem przez ok. 15-20 sekund!!! co wyjazd to takie numery... co to ma być taka nienawiść do motocyklistów? zazdrość? niedoścignione marzenia? dramat! szerokości Panowie i Panie ;)<br><hr>Luker<br>
Ciekawe, bo ja jeżdże po mieście dzień w dzień i to od lat i jeszcze nigdy tak nie miałem...<br><hr>Lisu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 06:50

Komentatorzy napisał(a):Mit 2 co to za szajs ? Czy autor ma jakiś kompleks na punkcie hayabusy ???? Nie sprzęt jest ważny a kierowca .... doświadczony biker objedzie Hayka każdą 600 dwa razy na przeleczach i torze.....z dobrym litrem bedzie ciężko ale proszę nie piszcie bzdur ....<br><hr>Echelon<br>
Komentatorzy napisał(a):byłem parę razy w poznaniu na torze i to co leżało na poboczu to niestety 2 hajki ibmw 1300
<br><hr>einsteinr1<br>
Like it :)<br><hr>Lisu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 08:47

Komentatorzy napisał(a):Mit nr 5 - ktoś chętny na potwierdzenie? Mam 2 komplety tłumików - oryginały oraz średnio głośne przeloty. Jak się wkurzę, to zrobię statystyki i udowodnię, że na głośnych lufach jest bezpieczniej. Piesi rzadziej wchodzą zaraz przed motocykl, a kierowcy nie zmieniają pasów, jak słyszą nadlatujący sprzęt.<br><hr>SV1000<br>
Komentatorzy napisał(a):Zrób. Tylko żeby były miarodajne to tak z miesiąc przynajmniej na każdym komplecie.
A jak Ci ktoś zajedzie albo wejdzie przed koło to zapisz jak szybko jechałeś. Tylko wg licznika, a nie słuchu.
Sam tak kiedyś miałem jak zmieniłem auto - w nowym hałas w środku jak przy 80ciu w starym, a na liczniku 110.

BTW Jak się mają te średnio głośne przeloty do badania technicznego?

Za jeden efekt głośnych wydechów to mogę gwarantować - po 22giej każdy kto nie jest całkiem głuchy albo akurat ma małe dziecko chętnie wdałby się z Tobą w krótką pogawędkę zakończoną lotem kluczyków w najbliższe krzaki.

Aha. Lubię motocykle, ale jak słyszę w korku gościa który odwija pod czerwone żeby go ktoś przepuścił to całe lubienie szlag trafia.

Co do tego co słyszy kierowca - były robione testy porównawcze rowerzysta ze słuchawkami w uszach i muzyką z odtwarzacza i kierowca tylko zamknięte okna i pracujący silnik - i okazało się że kierowca w aucie po prostu nie może nic usłyszeć.
Więc sorry ale pretensje że kierowcy nie słyszą - aut też nie słyszą - są tak samo na miejscu jak pretensje do garbatego że garbaty.<br><hr>jaltar<br>
Te średnio głośne, z założonymi dB-killerami, przeszły przegląd. :) Generalnie przy spokojnej jeździe nie są uciążliwe dla otoczenia. Jeśli chodzi o słyszalność, to w autach jadących niezbyt szybko (mały szum powietrza, mały hałas silnika) na pewno są słyszalne. <br><hr>SV1000
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 09:53

Komentatorzy napisał(a):A mnie wpienia jedno! śmigając na prawdę grzecznie po mieście - auta przede mną uruchamiają swoje spryskiwacze! 3 takie akcje w ciągu 25 min. spojrzenie kierowcy auta w lusterko i napierd**a tym płynem przez ok. 15-20 sekund!!! co wyjazd to takie numery... co to ma być taka nienawiść do motocyklistów? zazdrość? niedoścignione marzenia? dramat! szerokości Panowie i Panie ;)<br><hr>Luker<br>
Komentatorzy napisał(a):Ciekawe, bo ja jeżdże po mieście dzień w dzień i to od lat i jeszcze nigdy tak nie miałem...<br><hr>Lisu<br>
Miałeś szczescie. Mi tez sie to pare razy zdarzylo.<br><hr>wredny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 10:40

mit 19:
czerwone sa najszybsze ale samochody,
motocykle najszybsze to : czarne.<br><hr>eastRider
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/9/2013, 11:23

Coś mi nie pasuje w micie nr 1. Wg statystyki z 2012 motocykliści uczestniczyli w 2395 wypadkach z czego z ich winy stwierdzono 994, czyli 41%. Prosiłbym o rozwinięcie wątku.<br><hr>onkel pyjter
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê