Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Dominik15 » 22/2/2012, 18:58

malutko jest tematow o mtx80?. przeciez to najwiekszy konkurent dt80 a o niej tyle postow-.-
wgl malo jakos osob o niej pisze,dlaczego??
Totalny hardcore we wszystkich dziedzinach^^
- I love it; )
Dominik15
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/2/2012, 21:40
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu


Postprzez Cufk » 7/3/2012, 23:57

Która Detka?

http://allegro.pl/yamaha-dt-125-2006r-n ... 45206.html

http://allegro.pl/yamaha-dt-125-50-r-sl ... 75857.html

Ta 2003 ma 20tys przebiegu; już po remoncie. 2006 ma 15tys.
Cufk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/3/2012, 21:24


Postprzez hrewcik » 12/3/2012, 18:34

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :wink:
Jakoś w sierpniu/wrześniu planuję kupić motocykl (do tego czasu uzbieram tyle, żeby starczyło mi na niego i na porządny strój). Na początku chciałam KTMa EXC 125, ale jak trochę poczytałam to doszłam do wniosku, że mogę nie dać rady, w związku z czym zaczęłam brać pod uwagę Yamahę DT, KTMa LC2 i Husqvarnę WRE.
Ma to być mój pierwszy motocykl, chyba, że liczyć śmieszny tajwański skuterek, którego właścicielką jestem od niepamiętnych czasów :)
Jestem dziewczyną, 174cm wzrostu, 58kg wagi. Mam mocne nogi (jeżdżę konno) ale niestety dość słabe ręce (od kwietnia zapisuję się na siłownię i mam zamiar to zmienić).
Będę jeździć tylko w terenie (górki, łączki i inne bezdroża), ulica nie wchodzi w grę.
Myślicie, że rzeczywiście nie poradziłabym sobie z EXC? Który z powyższych motocykli polecilibyście kobiecie? A może jakiś inny? Może są tu jakieś kobietki, które mogłyby doradzić?
Avatar użytkownika
hrewcik
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/3/2012, 17:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez henio12323 » 12/3/2012, 20:28

ciezko powiedziec czy tak czy nie. jechać mozesz i na hondzie CR 500 kwestia tylko jak długo sie utrzymasz ;d z doswiadczenia wiem że kapryśny 2T jest dosyc ciezki do ogarnięcia. DT czy WRE wcale nie są duuuzo bardziej słabe, maja moze gorsze zawieszenie co jednak przy bardziej sportowej jeździe przeszkadza, jak na łaki bezdroza i lasy zawiszenie z DT spokojnie sobie poradzi. noo wracając DT nie jest duzo słabsze, ale jeszcze bardziej liniowo oddaje moc względem EXc, wiec dodanie gazu nie konczy sie zamiataniem tylnego koła, mając przednie w powietrzu. tylko po prostu moto przyspiesza ;D EXC to juz wyczynówka i troche wprawy wymaga. 2 sprawa własnie co do rąk, chwila jazdy i rąk mozesz nie czuć, co też nie bedzie dla ciebie przyjemne, a przeciez moto ma dawać radość z jazdy, a nie bóle rąk po 10 minutach jazdy.
popatrz jeszcze na modele 4suwowe, bedą duzo mniej kłopotliwe w serwisowaniu. kolezanka ma podobne wymiary, i smiga na kawasaki KLX 250. jedyna wada to waga, jednak ona smiga głownie po torze crossowym gdzie waga rzeczywiscie odgrywa sporą role. ale w lesie juz nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hrewcik » 12/3/2012, 21:06

Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Jeśli chodzi o 4T to nie wiem czemu, ale jakoś mnie nie przekonują. Pewnie to wina mojego skuterka :D
Poza tym od dwusuwów mam znajomego "speca", który jest w stanie zawsze dopomóc przy regulacji czy drobnej naprawie, a 4T musiałabym za każdym razem do mechanika ciągać.
Najchętniej kupiłabym coś słabszego od EXC ale z takim jak jego zawieszeniem...
Moc EXC pewnie będzie dla mnie za duża, co do tego nie mam złudzeń :D ale z kolei martwię się, czy zawieszenie pozostałych będzie wystarczające na mój teren. Chciałabym dobrze wykorzystać okoliczne górki i trochę poskakać, a zawieszenie DT kumpla nie wyrabia nawet przy małych skokach (nie jest wiele cięższy ode mnie). Może nie wszystkie DT tak mają, tylko tamta jest już lekko "zmęczona"? Słyszałam, że WRE ma lepsze zawieszenie, ale nie wiem o ile lepsze...
Avatar użytkownika
hrewcik
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/3/2012, 17:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mateusz_23 » 17/3/2012, 20:17

A ja mam takie pytanie
Szukam sobie motorka już od jakiegoś czasu, pewnie zakupie coś na dniach ale waham się pomiędzy Yamahą Dt 125 i Aprilią Rx 125
Dodam jeszcze że mam 189cm wzrostu 70kg wagi i marne doświadczenie, w młodości WSKi Simsony itp.
Na temat yamahy wiem mniej wiecęj czego się spodziewać natomiast o RX widze dużo sprzecznych informacji z różnych miejsc. Jeździć zamierzam po lasach polach itp,
Dodam linki obu aukcji, w zasadzie cenowo są zbliżone, Aprilia ma 30tyś przebiegu i niestety zero dokumentów, do yamahy ma być z tyłu kostka bonusowo, fajnie jak ktoś rzuci okiem i doradzi,

http://otomoto.pl/aprilia-rx-125-M3069183.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=2196454603
mateusz_23
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/3/2012, 20:03

Postprzez henio12323 » 17/3/2012, 20:24

RX moze byc nieco mocniejsza i miec nieco lepsze zawieszenie względem DT, a DT z kolei jest popularniejsza ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mateusz_23 » 18/3/2012, 22:51

Zgoda, zawieszenie widać nawet po widelcu w porównaniu z DT wygląda potężnie, natomiasy RX podobno jest zdecydowanie cięższa aczkolwiek mocniejsza.
Interesują mnie wszelkie subiektywne uwagi :) Mam też wątpliwości na ile dobrym pomysłem jest kupowanie moto bez jakichkolwiek dokumentów, w praktyce nie umiałbym nawet udowodnić że moto należy do mnie :/
mateusz_23
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/3/2012, 20:03

Postprzez henio12323 » 18/3/2012, 23:29

w praktyce to sie spisuje umowe kupna sprzedazy z zawartym numerem ramy który ma kazdy motocykl, nawet ten bez homologacji :d i nie ma problemu z udowodnieniem... jak amsz zamiar smigac tylkow terenie, to rzeczywiscie bez sensu kupowac sprzet z papierami który kosztuje minimum 500 zł wiecej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez perez88 » 27/3/2012, 14:48

Witam
Mam 24 lata 96 kg wagi 190 cm wzrostu

Przymierzam sie do kupna pierwszego crossa ale nie mam pojecia co do moich gabarytów będzie dobre :)
Doświadczenie w motocyklach sportowych 4 lata , aktualnie latam na CBR 1000. w crossowych jedna przejażdżka honda cr 125 ale jakieś to słabe było nawet "na górze"
koszta myśle ze na początek wezmę do 7-8 tysięcy tańsze też mile widziane.
Interesuje mnie oczywiście jakiś dwupak to zawsze sam Sobie coś ogarnę :)

Czekam na sugestie

Lewa w górę :)
perez88
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27/3/2012, 14:37

WR 250 2 t

Postprzez odiro » 27/3/2012, 16:00

co myślicie o tej yamaszy wr 250 2t http://allegro.pl/yamaha-wr-250-zarejes ... 85392.html
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez henio12323 » 27/3/2012, 16:04

hmm ciezko powiedziec, gdzie chcesz tym latać ? jestes pewien że 125 było za słabe ? moze nie umiejętnie tym jeździłes ? :P ew po długiej prostej gdzie po cbr kazda crossówka bedzie "wolna" na tor mysle że 125 w 2T ci wystarczy, na 250 bym sie nie porywał. bo bez doswiadczenia szybko mozesz sie uszkodzic :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez perez88 » 27/3/2012, 16:32

Z Łodzi jestem pod lublinkiem jest mały tor , w pabianicach i w Strykowie :) chce na tor , na tej 125 zryw faktycznie ma ale jakoś tak mało dodam że latam na skuterze wodnym więc przedramiona mam wyrobione, to i utrzymam moto , może faktycznie nie umiejętnie ;p laik w tym jestem ALE TEŻ I WARIAT WIEC 125 MOŻE MI SZYBKO ZABRAKNĄĆ MOCY :)

KUMPEL CO LATA DORADZA MI KTM 250 SX , PODOBNO CZĘŚĆI SPORO , A STARSZE HONDY CZY YAMASZKI DROŻSZE SĄ W UTRZYMANIU.
perez88
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27/3/2012, 14:37

Postprzez henio12323 » 27/3/2012, 16:49

nie prawda. akurat wg znajomego mechanika to yamahy są najtansze. prawda jest taka że na wszystko trzeba kase dawac. akurat ktm jest sporo drozszy w zakupie. wiec za cene Sxa mozesz miec nowszą yamahe która teoretycznie powinna sie mniej sypac :P kupic jest lepiej to co jest w lepszym stanie. co do pojemnosci. najlepiej jak masz takich dobrych kolegów, niech dadzą ci sie przejechac po torze na 250 i sam zobacz czy dasz rade czy nie. i popatrz sobie na filmiki co ludzie wyczyniają na 125 w 2T :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adhoc111222 » 6/4/2012, 16:29

Witam. Jak wypadają koszty eksploatacji Husqvarny FE400 E w porównaniu do np. Suzuki DRZ 400 E?
adhoc111222
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14/4/2010, 21:48

Postprzez henio12323 » 6/4/2012, 16:33

DRZta duzo lepsza :D głownie chodzi o fakt ze stare huski w 4T były bardzo sypliwe i nie wytrzymały próvy czasu. po prostru nie kupisz dobrej huski, a jak juz kupisz najlepszą dostepna to w krótkim czasie bedą remonty. pozatym huska to hard enduro, a DRZ to dual soft, mimo że maja te same literki to E w wersji DRZ oznacza podstawową wersje DRZ ciezka, z cichym wydechem, spora iloscią dodatków, i rozrusznikiem. w husce to jes to że jest to wyczynówka z rozrusznikiem :P wiec całkiem co innego. bardziej mozna porównac huske do ktma EXC,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adhoc111222 » 6/4/2012, 23:00

Czyli eksploatacja huski jest dużo droższa? Chodzi mi o huske z 2003 wiec nie aż taka stara. Właśnie i huska i drz są w podobnej cenie, a 10 kg wagi mniej i lepszy zawias kusi :D. Mocą chyba wypadają podobnie (ok. 50 km) nie? :P
adhoc111222
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14/4/2010, 21:48

Postprzez henio12323 » 7/4/2012, 08:56

taa ale własnie huska przez to jest bardziej sportowa, no i lepsze huski sa po 2004 roku ;P dopiero gdy firme przejał koncern BMW. osobiscie bym sie w to nie pchał :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miniu88ths » 9/4/2012, 18:26

Witam

Czy po poligonach mozna jezdzic ?? Czy dziela sie one na czynne i zamkniete ?????
Avatar użytkownika
miniu88ths
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8/4/2012, 00:13
Lokalizacja: Kujawy

Postprzez henio12323 » 10/4/2012, 08:00

dzielą sie. nie na wszystkie wjedziesz od tak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr