[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
jezdze vtr 1000. 10l/100 po miescie to norma bez szczegolnego mocowania sie. motocykl to przyjemnosc i styl zycia a nie zawody w oszczedzaniu paliwa. jak ktos chce oszczedzac na benzynie to najlepiej kupic rower
roznica w stylu jazdy to ok 200-300 PLN/miesiac. a spokoj duszy jest bezcenny. oszalec mozna ciagle kontrolujac obroty, planujac przyspieszanie i wyprzedzanie... juz nei wspomne ze mozna zasnac za kierownica i sie zabic
<br><hr>vc.0


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A dresy ci się nie brudzą jak tak szybko jedziesz?<br><hr>BolekKomentatorzy napisał(a):jezdze vtr 1000. 10l/100 po miescie to norma bez szczegolnego mocowania sie. motocykl to przyjemnosc i styl zycia a nie zawody w oszczedzaniu paliwa. jak ktos chce oszczedzac na benzynie to najlepiej kupic rowerroznica w stylu jazdy to ok 200-300 PLN/miesiac. a spokoj duszy jest bezcenny. oszalec mozna ciagle kontrolujac obroty, planujac przyspieszanie i wyprzedzanie... juz nei wspomne ze mozna zasnac za kierownica i sie zabic
<br><hr>vc.0<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mały rekord oszczędności biła moja sprzedana już XVS 125 Drag Star. 2,5l/100 km i ani kropli więcej. Jadąc nią nad morze i spokojnie się kulając cały czas na nadbiegu spaliła mi 3,75 l. Na odcinku 214 kilometrów.
Obecnie jeźdżąc GSR-ką 600 zupełnie intuicyjnie stosuję m.in. opisane zasady eco jazdy, kiedy nie zależy mi na adrenalinie (przesadnie dbam o motocykl i nie katuję swoich sprzętów nigdy) ale właśnie ograniczenie obrotów do 3500 RPM bardzo wyraźnie wpływa na ilość przepalonej etylinki.
Hamowanie silnikiem jest chyba oczywiste, bo nikt normalny raczej nie marnuje tej energii i nie rozsprzęgla motoru.<br><hr>Vertige
Obecnie jeźdżąc GSR-ką 600 zupełnie intuicyjnie stosuję m.in. opisane zasady eco jazdy, kiedy nie zależy mi na adrenalinie (przesadnie dbam o motocykl i nie katuję swoich sprzętów nigdy) ale właśnie ograniczenie obrotów do 3500 RPM bardzo wyraźnie wpływa na ilość przepalonej etylinki.
Hamowanie silnikiem jest chyba oczywiste, bo nikt normalny raczej nie marnuje tej energii i nie rozsprzęgla motoru.<br><hr>Vertige
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ja mam do pracy 7,5 km, yamaha xj600, cały czas ekspresówką i jak jeżdżę tak normalnie, bez przesadnej oszczędności ale i bez odwijania to spalanie mam około 6,7l, jak jade na takiej trasie dłużej i silnik zdąży się rozgrzać to spalanie spada do ok 5,5 (przy trochę bardziej dynamicznej jeździe). Testy robione jak rano było koło 15st (wbrew pozorom ma to znaczenie - sprawdzałem)<br><hr>JasiuKomentatorzy napisał(a):"Jeśli z domu do pracy masz 10 km w obie strony, 20 zł wystarczy aby jeździć 2 tygodnie bez tankowania (pod warunkiem, że się nie spieszysz)." Z tym się nie do końca zgodzę. Z doświadczenia wiem, że jak wyjeżdżam rano do pracy to moto idzie jakiś czas na ssaniu. A ssanie zżera mnóstwo paliwa. Im krótszy odcinek do pracy tym spalanie wyższe i tu ecodriving nic nie da. Ale zamierzam to sprawdzić. Świetny artykuł!
<br><hr>Marekkk<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Aprilia Dorsoduro 750 w mieście w korkach 10,9 litra, zbiornik ma 12 litrów pojemności tak więc w mieście wystarcza na niecałe 100 km
masakra, a miał mało palić
. Znajomi mówią, że m abyć fajnie, a nie mało palić
<br><hr>Darek



- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To jest test spalania motocykli czy test spalania V-Stroma?? aby wyciągać jakiekolwiek wnioski, należało by sprawdzić min. 5 motocykli o różnych pojemnościach i różnych typach silników. V2 który posiadałem w SVce jakoś cieszył spalaniem i to nieistotne czy było to ekonomicznie (bez przesady oczywiscie) 4,2, czy jazda dla funu, gdzie spalanie nie przekraczało 6 litrów... ale przejedz się sportową sześćsetką, faktycznie sportowo i różnica wtedy nie jest fajna.<br><hr>ree
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To jest test spalania motocykli czy test spalania V-Stroma?? aby wyciągać jakiekolwiek wnioski, należało by sprawdzić min. 5 motocykli o różnych pojemnościach i różnych typach silników. V2 który posiadałem w SVce jakoś cieszył spalaniem i to nieistotne czy było to ekonomicznie (bez przesady oczywiscie) 4,2, czy jazda dla funu, gdzie spalanie nie przekraczało 6 litrów... ale przejedz się sportową sześćsetką, faktycznie sportowo i różnica wtedy nie jest fajna.<br><hr>ree
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero" - to nie jest uniwersalna zasada. FJR po puszczeniu manetki pali pomiędzy 2.5 a 2.8 l/100km wg. wskazania komputera.<br><hr>Michał
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
moją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów<br><hr>robbud9858
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
moją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów<br><hr>robbud9858
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
moją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów<br><hr>robbud9858
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
musze sie zgodzic z ostatnim zdaniemKomentatorzy napisał(a):To jest test spalania motocykli czy test spalania V-Stroma?? aby wyciągać jakiekolwiek wnioski, należało by sprawdzić min. 5 motocykli o różnych pojemnościach i różnych typach silników. V2 który posiadałem w SVce jakoś cieszył spalaniem i to nieistotne czy było to ekonomicznie (bez przesady oczywiscie) 4,2, czy jazda dla funu, gdzie spalanie nie przekraczało 6 litrów... ale przejedz się sportową sześćsetką, faktycznie sportowo i różnica wtedy nie jest fajna.<br><hr>ree<br>


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli silnik jest na wtrysku to po zamknięciu przepustnic podczas jazdy spalanie wyniesie 0Komentatorzy napisał(a):"kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero" - to nie jest uniwersalna zasada. FJR po puszczeniu manetki pali pomiędzy 2.5 a 2.8 l/100km wg. wskazania komputera.<br><hr>Michał<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Spoko Panowie , ale dla czego nie podacie spalania tego vstorma na normalnych drogach bez pałwania, pod 100zł/h jazda na emeryta ? Autostradami nie wszyscy się poruszają<br><hr>Andrzej XX
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ten test powinien się nazywać: Różnica w spalaniu paliwa pomiędzy jazdą eco a pałowaniem dla motocykla suzuki dl 650 v-strom a nie "Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?"
Jeździłem wieloma moto np.Gsxr1000k7 potrafił spalić od 4,8litra (jazda do 100km/h delikatnie trasa do 4tyś. obr. załadowany sakwy pasażerka) górna granica spalania to 12litrów jedynka do odcięcia 166km/h 2jka 208km/h trójka czasami 4ka tor Kowno. Natomiast KTMem 990adv od 5,5litra trasa do 14litrów miasto Wawa na 100km.
Pozdrawiam<br><hr>Szkudi
Jeździłem wieloma moto np.Gsxr1000k7 potrafił spalić od 4,8litra (jazda do 100km/h delikatnie trasa do 4tyś. obr. załadowany sakwy pasażerka) górna granica spalania to 12litrów jedynka do odcięcia 166km/h 2jka 208km/h trójka czasami 4ka tor Kowno. Natomiast KTMem 990adv od 5,5litra trasa do 14litrów miasto Wawa na 100km.
Pozdrawiam<br><hr>Szkudi
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
DorzucÄ™ moje wyniki spalania na Suzuki SV 1000 z 2005 roku, na 100 km:
- jazda jednostajna na trasie do 100km/h: 4,4 l,
- średnio dynamiczna jazda na trasie: do 6 l,
- jazda po mieście: do 7 l,
- dynamiczna jazda po torze szkoleniowym: ponad 12 l.<br><hr>MAH
- jazda jednostajna na trasie do 100km/h: 4,4 l,
- średnio dynamiczna jazda na trasie: do 6 l,
- jazda po mieście: do 7 l,
- dynamiczna jazda po torze szkoleniowym: ponad 12 l.<br><hr>MAH
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kurde, w SV 650 ( K5 ) jest niemalże ta sama jednostka, a nie da się zejść poniżej 4.... Wczoraj, na trasie Bielsko-Biała -> Warszawa, wyszło 11,83 litra na 265 km ( do zamigania rezerwy ) Prędkość 75-100 km/h. Ani razu powyżej 100 km/h, a poniżej 75 km/h gdy były światła na trasie. Jestem zwolennikiem eco ridingu i tak też wczoraj chciałem zobaczyć jak bardzo uda mi sie zredukować spalanie. 4,45 ma się nijak do 2,31 w tym teście ;( A liczyłem na chociaż 3,5 litra przy takim podobieństwie silników.
Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ?
LWG<br><hr>Szaraq
Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ?

LWG<br><hr>Szaraq
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kurde, w SV 650 ( K5 ) jest niemalże ta sama jednostka, a nie da się zejść poniżej 4.... Wczoraj, na trasie Bielsko-Biała -> Warszawa, wyszło 11,83 litra na 265 km ( do zamigania rezerwy ) Prędkość 75-100 km/h. Ani razu powyżej 100 km/h, a poniżej 75 km/h gdy były światła na trasie. Jestem zwolennikiem eco ridingu i tak też wczoraj chciałem zobaczyć jak bardzo uda mi sie zredukować spalanie. 4,45 ma się nijak do 2,31 w tym teście ;( A liczyłem na chociaż 3,5 litra przy takim podobieństwie silników.
Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ?
LWG<br><hr>Szaraq
Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ?

LWG<br><hr>Szaraq
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości