Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2013, 11:42

Komentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>
No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>Boczo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 24/7/2013, 13:13

zatankowałem za 20zl ( 5,74 za 1L) przejechalem 47km po miescie, staralem sie eko, przyjemnosc zadna. aaaa moj motor to yamaha r6 2003r<br><hr>baloo7
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 24/7/2013, 14:00

czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek.. :-)<br><hr>anusek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2013, 19:41

Hamując silnikiem wciskajcie chociaż trochę klamkę hamulca, bo inaczej nie zapala się światło stopu.<br><hr>asdfasdf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 07:06

Komentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>Boczo<br>
Rozumiem, że tankowanie za 20 zł lepiej przemawia do wyobraźni, ja natomiast wziąłbym pół-przezroczysty kanister w którym oznaczono np. poziom 5 litrów i zatankował 5 litrów z dystrybutora. Jeżeli poziom benzyny pokrywał by się ze wskazaniem na dystrybutorze, to z dużą dozą prawdopodobieństwa byłoby tam dokładnie 5 litrów.<br><hr>Kmieciu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 13:21

Komentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>
Komentatorzy napisał(a):No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>Boczo<br>
Komentatorzy napisał(a):Rozumiem, że tankowanie za 20 zł lepiej przemawia do wyobraźni, ja natomiast wziąłbym pół-przezroczysty kanister w którym oznaczono np. poziom 5 litrów i zatankował 5 litrów z dystrybutora. Jeżeli poziom benzyny pokrywał by się ze wskazaniem na dystrybutorze, to z dużą dozą prawdopodobieństwa byłoby tam dokładnie 5 litrów.<br><hr>Kmieciu<br>
A jaka masz pewność że kreska na karnistrze oznacza 5 litrów . Ja raczej mam pewność że nie , to nie jest apteka i skala blędu sięga kilku procent i w jakim stopniu producent karnistra uwzględnił zaokrąglenia krawędzi. Odmierzenie dokładnie 5 litrów jest dziecinnie proste ale co to daje . Istotne jest jak złapać faktyczny przebieg dla tych 5 litrów . Jedyna wiarygodna metoda / nie wiem czy ktoś już o tym nie pisał , nie czytam wszytkich tych bzdur/ to zapisać przebieg kiedy silnik zaczyna gasnąć w ustawieniu na ON a potem spokojnie wlać te 5 litrów . Jeździć i czekać na taki sam moment zgaśnięcia silnika. Przebieg należy zmniejszyć o kilometry które jeszcze nabijemy po przełączeniu na rezerwę prze wlaniem tej piątki . Uzyskamy dokładność na drugim miejscu po przecinku. Każda inna metoda to bzdura , nawet lampka kontroli poziomu paliwa nie daje wymaganej dokładności.<br><hr>Andrzej
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 14:36

Chłopaki ze Ścigacza zrobili bardzo fajny test, pokusili się o dość precyzyjne zbadanie spalania, podali Wam dwa różne badania, unaocznili jakie korzyści płyną z przemyślanej jazdy - ktoś za to w sumie jeszcze zapłacił - i informując, że jest to nowy motocykl, z silnikiem nowej generacji a tu nagle ktoś wylatuje z tekstem, że on by zaznaczył KRESKĄ poziom w przeźroczystym kanistrze... :O Co za paranoja!! A tam jeszcze drugi krzyczy chwaląc się, że ma R6, że jemu to się nie podoba taka jazda bo jeździ po mieście! :D Ścigaczu.pl! Dzięki za news'a! I piszcie dalej! A jeśli potrzebujecie kogoś, żeby pisał z Wami to jestem tutaj!<br><hr>Stop, stop
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 14:39

Komentatorzy napisał(a):Hamując silnikiem wciskajcie chociaż trochę klamkę hamulca, bo inaczej nie zapala się światło stopu.<br><hr>asdfasdf<br>
Popieram! Lepiej pamiętać o rozkojarzonych i czasem zmęczonych kierowcach za Nami.<br><hr>Stop, stop
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 14:56

Komentatorzy napisał(a):Chłopaki ze Ścigacza zrobili bardzo fajny test, pokusili się o dość precyzyjne zbadanie spalania, podali Wam dwa różne badania, unaocznili jakie korzyści płyną z przemyślanej jazdy - ktoś za to w sumie jeszcze zapłacił - i informując, że jest to nowy motocykl, z silnikiem nowej generacji a tu nagle ktoś wylatuje z tekstem, że on by zaznaczył KRESKĄ poziom w przeźroczystym kanistrze... :O Co za paranoja!! A tam jeszcze drugi krzyczy chwaląc się, że ma R6, że jemu to się nie podoba taka jazda bo jeździ po mieście! :D Ścigaczu.pl! Dzięki za news'a! I piszcie dalej! A jeśli potrzebujecie kogoś, żeby pisał z Wami to jestem tutaj!<br><hr>Stop, stop<br>
nie krzycze!!:) nie chwale sie ze mam R6!!! nie narzekam!!!:))) przeprowadzilem tylko własny test (podobny jak redakcja) z bardzo krotkim i zwięzlym opisem- co gdzie i na czym z uwzglednieniem wrażen z jazdy. Uważam również ze test przeprowadzony przez Ścigacza był fajny i ciekawy. dlatego pokusiłem się na wlasny. Zachcecam innych użytkowników swoich jednosladow do zrobienia takiego testu<br><hr>baloo7
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 17:50

Mój skuter 2T wazący 120 kg ( z jeźdźcem i ładunkiem ponad 200) w cyklu miejskim pali ok. 4 litrów na setkę przy jeździe mało ekonomicznej ale przy staraniach potrafi zejść poniżej 3 lirów. Tylko co z tego jak załaduję na niego worek listów i wyprzedzę jedno Tico i cała oszczędność idzie strasznie... Pozdrawiam.<br><hr>kisiu1981
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 20:32

jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 21:07

Ja zapisuję litry (nie tankuję na złotówki) i przebieg. I wyliczam tak.<br><hr>kisiu1981
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/7/2013, 21:44

Komentatorzy napisał(a):jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider<br>
Co to jest dla Ciebie do pełna. Dla mnie jest to to zalanie baku równo z krawędzia wlewu - a to jest niemożliwe . Każde inne " do pełna " nie oznacza NIC bo za każdym razem jest inaczej . <br><hr>Andrzej
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/7/2013, 08:27

Komentatorzy napisał(a):czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek.. :-)<br><hr>anusek<br>
Test suzuki, reklama suzuki, test bmw reklama bmw. Jest lato za ciepło, zimą bedzie ci za zimno. Powodzenia.<br><hr>no noname
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/7/2013, 23:54

Komentatorzy napisał(a):jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider<br>
Komentatorzy napisał(a):Co to jest dla Ciebie do pełna. Dla mnie jest to to zalanie baku równo z krawędzia wlewu - a to jest niemożliwe . Każde inne " do pełna " nie oznacza NIC bo za każdym razem jest inaczej . <br><hr>Andrzej<br>
w Yamaha wr 450 jest pod korkiem taki pierścień z dziurami i do tego miejsca się tankuje<br><hr>połamaniec
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2013, 11:35

Komentatorzy napisał(a):czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek.. :-)<br><hr>anusek<br>
jeżeli artykuł i zebrane dane są prawdziwe, a nie podkolorowane, to ja taką reklamę akceptuję.<br><hr>buu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2013, 16:59

No kogoś poniosło z tymi danymi o spalaniu. Anie jedna ani druga wartość jest niewiarygodna.... W mojej okolicy wyszło by mniej więcej odpowiednio 3 l/100km i 6 l/100km. Ale intencja testu w sumie pozytywna. <br><hr>K-Pax
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/7/2013, 11:23

"Jeśli z domu do pracy masz 10 km w obie strony, 20 zł wystarczy aby jeździć 2 tygodnie bez tankowania (pod warunkiem, że się nie spieszysz)." Z tym się nie do końca zgodzę. Z doświadczenia wiem, że jak wyjeżdżam rano do pracy to moto idzie jakiś czas na ssaniu. A ssanie zżera mnóstwo paliwa. Im krótszy odcinek do pracy tym spalanie wyższe i tu ecodriving nic nie da. Ale zamierzam to sprawdzić. Świetny artykuł!
<br><hr>Marekkk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/8/2013, 09:58

Zależy jak leży. Jeżdzę aktualnie Burgmanem 400 z 2004 r. o przebiegu 68 tys. km, a to jest sporo jak na jeden garnek :) Chyba dzięki temu, że silnik ma wtrysk paliwa i że stosuję eco riding to sprzęt spala mi max. 3,8 litra na 100 km a zawsze mam pole position na światłach.<br><hr>asyryjczyk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/8/2013, 13:40

Komentatorzy napisał(a):Powiem wprost - nie wierzę w ten wynik ani za grosz. Jedyny sposób na osiągnięcie tych liczb to lanie wachy mierzonej w galonach. Macie albo błąd w założeniach w stylu mieliście już jakieś paliwo w baki i mieliście go nie mało albo w realizacji. Należy pamiętać, że im krótszy dystans tym większy błąd statystyczny. Nawet test WMTC dla vstroma wykonany przez suzuki, a jest on przeprowadzany na bieżni na płaskim i w generalnie nie osiągalnych w życiu warunkach, dał 4 litry. Zdejmijcie ten artykuł bo po pierwsze to nie prima aprilis a po drugie ktoś w to jeszcze uwierzy.
Wam opadły kopary na widok wyniku? Mi opadła na widok że takie bzdury piszecie ni ścigaczu.
ps: nie jest to trolowanie ale i tak wiem, że hejt będzie. <br><hr>asceta<br>
Komentatorzy napisał(a):Dokładnie to samo chciałem napisać.
Jak najbardziej wierzę w ekodriving, ale test na tak krótkim odcinku to tylko jeden wielki błąd pomiarowy.
2,31l/100??!! spróbujcie zalać dopełna zbiornik i powtórzyć wynik na dystansie powiedzmy 400-500km np jadąc stałą, niską prędkością autostradą. No chyba, że ten V-Strom jest faktycznie na wodę :D<br><hr>Macieja<br>
Komentatorzy napisał(a):Jadąc ze stałą prędkością na pewno się nie uda, bo wtedy ani przez chwilę spalanie nie spadnie do zera, jak przy odpuszczaniu...<br><hr>Oshły<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiadając na oba Twoje wpisy: Twoja teoria rozbija się brutalnie o zasadę zachowania energii. Tej nie oszukasz. To co napisałeś miało by sens gdyby przy zamkniętej manetce motor zamiast nie zużywać paliwa, generował by je. Niestety tak wesoło nie jest. Znacznie więcej energii silnik zużywa kiedy przyśpiesza niż oszczędza przy hamowaniu silnikiem. <br><hr>asceta<br>
To nie jest żadna teoria tylko praktyka właśnie. Jazda ze stałą prędkością nie jest możliwie najbardziej ekonomicznym sposobem jazdy. Co do tego, że "wynik jest nierealny", to się zgodzę ale w tym sensie, że nikt tego nie osiągnie jadąc normalnie. Natomiast jak ktoś BAAAARDZO chce, to można to osiągnąć, czego tu masz przykład. Powtarzanie go na dłuższym dystansie będzie największym wyzwaniem dla kierowcy a nie dla motocykla. Niby czemu redaktorzy mieliby ściemniać? Jak dla mnie wynik jak najbardziej realny i nie mam pojęcia czemu bogu ducha winnym redaktorom jedziesz od kłamców. Można by ich ewentualnie nauczyć "teorii i techniki eksperymentu" oraz tego, że każdy jeden pomiar ma pewien błąd itd. Wtedy wynik brzmiałby 2,31l/100km (+- 0,2l) gdzie te 0,2 oznaczałoby niepewność wyniku... Oni przejechali ponad 150km, to nie jest mało !!! W 1986 Honda CRX potrafiła spalać w okolicach 6l/100km. Naprawdę nie możesz uwierzyć, że prawie 27 lat poźniej nowoczesny motocykl może, przy odpowiedniej jeździe, palić połowę z tego??? Myślę, że gdyby nie normy emisjii spalin i inne mniej lub bardziej sensowne, obowiązkowe wynalazki, to dałoby się zejść sporo niżej i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. <br><hr>Oshły
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości




na górê