[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>BoczoKomentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
zatankowałem za 20zl ( 5,74 za 1L) przejechalem 47km po miescie, staralem sie eko, przyjemnosc zadna. aaaa moj motor to yamaha r6 2003r<br><hr>baloo7
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek..
<br><hr>anusek

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hamując silnikiem wciskajcie chociaż trochę klamkę hamulca, bo inaczej nie zapala się światło stopu.<br><hr>asdfasdf
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Rozumiem, że tankowanie za 20 zł lepiej przemawia do wyobraźni, ja natomiast wziąłbym pół-przezroczysty kanister w którym oznaczono np. poziom 5 litrów i zatankował 5 litrów z dystrybutora. Jeżeli poziom benzyny pokrywał by się ze wskazaniem na dystrybutorze, to z dużą dozą prawdopodobieństwa byłoby tam dokładnie 5 litrów.<br><hr>KmieciuKomentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>Komentatorzy napisał(a):No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>Boczo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A jaka masz pewność że kreska na karnistrze oznacza 5 litrów . Ja raczej mam pewność że nie , to nie jest apteka i skala blędu sięga kilku procent i w jakim stopniu producent karnistra uwzględnił zaokrąglenia krawędzi. Odmierzenie dokładnie 5 litrów jest dziecinnie proste ale co to daje . Istotne jest jak złapać faktyczny przebieg dla tych 5 litrów . Jedyna wiarygodna metoda / nie wiem czy ktoś już o tym nie pisał , nie czytam wszytkich tych bzdur/ to zapisać przebieg kiedy silnik zaczyna gasnąć w ustawieniu na ON a potem spokojnie wlać te 5 litrów . Jeździć i czekać na taki sam moment zgaśnięcia silnika. Przebieg należy zmniejszyć o kilometry które jeszcze nabijemy po przełączeniu na rezerwę prze wlaniem tej piątki . Uzyskamy dokładność na drugim miejscu po przecinku. Każda inna metoda to bzdura , nawet lampka kontroli poziomu paliwa nie daje wymaganej dokładności.<br><hr>AndrzejKomentatorzy napisał(a):Moim zdaniem test byłby dokładniejszy, gdyby paliwo zostało dokładnie odmierzone w kanistrze. Przy tak małych ilościach każda niedokładność mocno wpływa na wynik.
Moja starutka XJ600 pali 5-6 /100km w mieście a jeżdżę na krótkich dystansach w mieście (8 km do pracy). Fajnie byłoby mieć nowy moto ze spalaniem 4 litry przy spokojniej jeździe (a co będę się do pracy spieszył?). Jednak różnica w cenie zakupu zwróciłaby mi się po XX latach więc na chwilę obecną jestem zadowolony.<br><hr>Kmieciu<br>Komentatorzy napisał(a):No a jak zostało odmierzone? Masz foto kanistra i masz foto dystrybutora ze wskazaniem. Paliwo było w kanistrze, jedziemy, opróżniamy całe paliwo, jakie było wcześniej w baku, wlewamy 3,55 z kanistra. <br><hr>Boczo<br>Komentatorzy napisał(a):Rozumiem, że tankowanie za 20 zł lepiej przemawia do wyobraźni, ja natomiast wziąłbym pół-przezroczysty kanister w którym oznaczono np. poziom 5 litrów i zatankował 5 litrów z dystrybutora. Jeżeli poziom benzyny pokrywał by się ze wskazaniem na dystrybutorze, to z dużą dozą prawdopodobieństwa byłoby tam dokładnie 5 litrów.<br><hr>Kmieciu<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chłopaki ze Ścigacza zrobili bardzo fajny test, pokusili się o dość precyzyjne zbadanie spalania, podali Wam dwa różne badania, unaocznili jakie korzyści płyną z przemyślanej jazdy - ktoś za to w sumie jeszcze zapłacił - i informując, że jest to nowy motocykl, z silnikiem nowej generacji a tu nagle ktoś wylatuje z tekstem, że on by zaznaczył KRESKĄ poziom w przeźroczystym kanistrze... :O Co za paranoja!! A tam jeszcze drugi krzyczy chwaląc się, że ma R6, że jemu to się nie podoba taka jazda bo jeździ po mieście!
Ścigaczu.pl! Dzięki za news'a! I piszcie dalej! A jeśli potrzebujecie kogoś, żeby pisał z Wami to jestem tutaj!<br><hr>Stop, stop

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Popieram! Lepiej pamiętać o rozkojarzonych i czasem zmęczonych kierowcach za Nami.<br><hr>Stop, stopKomentatorzy napisał(a):Hamując silnikiem wciskajcie chociaż trochę klamkę hamulca, bo inaczej nie zapala się światło stopu.<br><hr>asdfasdf<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie krzycze!!:) nie chwale sie ze mam R6!!! nie narzekam!!!:))) przeprowadzilem tylko własny test (podobny jak redakcja) z bardzo krotkim i zwięzlym opisem- co gdzie i na czym z uwzglednieniem wrażen z jazdy. Uważam również ze test przeprowadzony przez Ścigacza był fajny i ciekawy. dlatego pokusiłem się na wlasny. Zachcecam innych użytkowników swoich jednosladow do zrobienia takiego testu<br><hr>baloo7Komentatorzy napisał(a):Chłopaki ze Ścigacza zrobili bardzo fajny test, pokusili się o dość precyzyjne zbadanie spalania, podali Wam dwa różne badania, unaocznili jakie korzyści płyną z przemyślanej jazdy - ktoś za to w sumie jeszcze zapłacił - i informując, że jest to nowy motocykl, z silnikiem nowej generacji a tu nagle ktoś wylatuje z tekstem, że on by zaznaczył KRESKĄ poziom w przeźroczystym kanistrze... :O Co za paranoja!! A tam jeszcze drugi krzyczy chwaląc się, że ma R6, że jemu to się nie podoba taka jazda bo jeździ po mieście!Ścigaczu.pl! Dzięki za news'a! I piszcie dalej! A jeśli potrzebujecie kogoś, żeby pisał z Wami to jestem tutaj!<br><hr>Stop, stop<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mój skuter 2T wazący 120 kg ( z jeźdźcem i ładunkiem ponad 200) w cyklu miejskim pali ok. 4 litrów na setkę przy jeździe mało ekonomicznej ale przy staraniach potrafi zejść poniżej 3 lirów. Tylko co z tego jak załaduję na niego worek listów i wyprzedzę jedno Tico i cała oszczędność idzie strasznie... Pozdrawiam.<br><hr>kisiu1981
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co to jest dla Ciebie do pełna. Dla mnie jest to to zalanie baku równo z krawędzia wlewu - a to jest niemożliwe . Każde inne " do pełna " nie oznacza NIC bo za każdym razem jest inaczej . <br><hr>AndrzejKomentatorzy napisał(a):jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Test suzuki, reklama suzuki, test bmw reklama bmw. Jest lato za ciepło, zimą bedzie ci za zimno. Powodzenia.<br><hr>no nonameKomentatorzy napisał(a):czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek..<br><hr>anusek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
w Yamaha wr 450 jest pod korkiem taki pierścień z dziurami i do tego miejsca się tankuje<br><hr>połamaniecKomentatorzy napisał(a):jedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch.
mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd <br><hr>rider<br>Komentatorzy napisał(a):Co to jest dla Ciebie do pełna. Dla mnie jest to to zalanie baku równo z krawędzia wlewu - a to jest niemożliwe . Każde inne " do pełna " nie oznacza NIC bo za każdym razem jest inaczej . <br><hr>Andrzej<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jeżeli artykuł i zebrane dane są prawdziwe, a nie podkolorowane, to ja taką reklamę akceptuję.<br><hr>buuKomentatorzy napisał(a):czy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek..<br><hr>anusek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No kogoś poniosło z tymi danymi o spalaniu. Anie jedna ani druga wartość jest niewiarygodna.... W mojej okolicy wyszło by mniej więcej odpowiednio 3 l/100km i 6 l/100km. Ale intencja testu w sumie pozytywna. <br><hr>K-Pax
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Jeśli z domu do pracy masz 10 km w obie strony, 20 zł wystarczy aby jeździć 2 tygodnie bez tankowania (pod warunkiem, że się nie spieszysz)." Z tym się nie do końca zgodzę. Z doświadczenia wiem, że jak wyjeżdżam rano do pracy to moto idzie jakiś czas na ssaniu. A ssanie zżera mnóstwo paliwa. Im krótszy odcinek do pracy tym spalanie wyższe i tu ecodriving nic nie da. Ale zamierzam to sprawdzić. Świetny artykuł!
<br><hr>Marekkk
<br><hr>Marekkk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zależy jak leży. Jeżdzę aktualnie Burgmanem 400 z 2004 r. o przebiegu 68 tys. km, a to jest sporo jak na jeden garnek
Chyba dzięki temu, że silnik ma wtrysk paliwa i że stosuję eco riding to sprzęt spala mi max. 3,8 litra na 100 km a zawsze mam pole position na światłach.<br><hr>asyryjczyk

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To nie jest żadna teoria tylko praktyka właśnie. Jazda ze stałą prędkością nie jest możliwie najbardziej ekonomicznym sposobem jazdy. Co do tego, że "wynik jest nierealny", to się zgodzę ale w tym sensie, że nikt tego nie osiągnie jadąc normalnie. Natomiast jak ktoś BAAAARDZO chce, to można to osiągnąć, czego tu masz przykład. Powtarzanie go na dłuższym dystansie będzie największym wyzwaniem dla kierowcy a nie dla motocykla. Niby czemu redaktorzy mieliby ściemniać? Jak dla mnie wynik jak najbardziej realny i nie mam pojęcia czemu bogu ducha winnym redaktorom jedziesz od kłamców. Można by ich ewentualnie nauczyć "teorii i techniki eksperymentu" oraz tego, że każdy jeden pomiar ma pewien błąd itd. Wtedy wynik brzmiałby 2,31l/100km (+- 0,2l) gdzie te 0,2 oznaczałoby niepewność wyniku... Oni przejechali ponad 150km, to nie jest mało !!! W 1986 Honda CRX potrafiła spalać w okolicach 6l/100km. Naprawdę nie możesz uwierzyć, że prawie 27 lat poźniej nowoczesny motocykl może, przy odpowiedniej jeździe, palić połowę z tego??? Myślę, że gdyby nie normy emisjii spalin i inne mniej lub bardziej sensowne, obowiązkowe wynalazki, to dałoby się zejść sporo niżej i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. <br><hr>OshłyKomentatorzy napisał(a):Powiem wprost - nie wierzę w ten wynik ani za grosz. Jedyny sposób na osiągnięcie tych liczb to lanie wachy mierzonej w galonach. Macie albo błąd w założeniach w stylu mieliście już jakieś paliwo w baki i mieliście go nie mało albo w realizacji. Należy pamiętać, że im krótszy dystans tym większy błąd statystyczny. Nawet test WMTC dla vstroma wykonany przez suzuki, a jest on przeprowadzany na bieżni na płaskim i w generalnie nie osiągalnych w życiu warunkach, dał 4 litry. Zdejmijcie ten artykuł bo po pierwsze to nie prima aprilis a po drugie ktoś w to jeszcze uwierzy.
Wam opadły kopary na widok wyniku? Mi opadła na widok że takie bzdury piszecie ni ścigaczu.
ps: nie jest to trolowanie ale i tak wiem, że hejt będzie. <br><hr>asceta<br>Komentatorzy napisał(a):Dokładnie to samo chciałem napisać.
Jak najbardziej wierzę w ekodriving, ale test na tak krótkim odcinku to tylko jeden wielki błąd pomiarowy.
2,31l/100??!! spróbujcie zalać dopełna zbiornik i powtórzyć wynik na dystansie powiedzmy 400-500km np jadąc stałą, niską prędkością autostradą. No chyba, że ten V-Strom jest faktycznie na wodę<br><hr>Macieja<br>
Komentatorzy napisał(a):Jadąc ze stałą prędkością na pewno się nie uda, bo wtedy ani przez chwilę spalanie nie spadnie do zera, jak przy odpuszczaniu...<br><hr>Oshły<br>Komentatorzy napisał(a):Odpowiadając na oba Twoje wpisy: Twoja teoria rozbija się brutalnie o zasadę zachowania energii. Tej nie oszukasz. To co napisałeś miało by sens gdyby przy zamkniętej manetce motor zamiast nie zużywać paliwa, generował by je. Niestety tak wesoło nie jest. Znacznie więcej energii silnik zużywa kiedy przyśpiesza niż oszczędza przy hamowaniu silnikiem. <br><hr>asceta<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości