Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?

Postprzez Åšcigacz » 22/7/2013, 11:15

Dyskusja na temat: Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:15

dlaczego nowe suzuki ledwo co przeszło przegląd? kół nie dokreciliście?<br><hr>aaa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:16

Komentatorzy napisał(a):dlaczego nowe suzuki ledwo co przeszło przegląd? kół nie dokreciliście?<br><hr>aaa<br>
Jezus Maria... Nawet nie będę tego komentował :) Pozdro<br><hr>Boczo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:20

Eee.. za 20 zl to ja vfrka robie MOZE 50 km... wcale sie nie spieszac :)<br><hr>DeVeDe
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:22

No tak, a Suzuki SV650 99r trzyma mi około 7,5-8,5 litra w przeciętnym miejsko obwodnicowym ruchu. Bez większego pałowania. Coś koszmarnego :(<br><hr>Szufla
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:25

Komentatorzy napisał(a):No tak, a Suzuki SV650 99r trzyma mi około 7,5-8,5 litra w przeciętnym miejsko obwodnicowym ruchu. Bez większego pałowania. Coś koszmarnego :(<br><hr>Szufla<br>
Albo ściemniasz, albo masz coś nie tak w silniku :-) Miałem SV w tym roczniku i mi spalała 6 litrów przy zacnym dzidowaniu, a na trasie 4 litry to typowy poniedziałek. <br><hr>Boczo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:33

Komentatorzy napisał(a):No tak, a Suzuki SV650 99r trzyma mi około 7,5-8,5 litra w przeciętnym miejsko obwodnicowym ruchu. Bez większego pałowania. Coś koszmarnego :(<br><hr>Szufla<br>
mi sie udalo zejsc do 6,2-6,7, ale ja mam k3. raz udalo mi sie zejsc do 5,5 ale to dlatego, ze przez 100km go pchalem na wylaczonym silniku:)<br><hr>lelek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:40

Komentatorzy napisał(a):dlaczego nowe suzuki ledwo co przeszło przegląd? kół nie dokreciliście?<br><hr>aaa<br>
hahaha<br><hr>unobrevo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:53

Boczo "dopiero" było by lepszym słowkiem od "ledwo" , bo faktycznie rozni ludzie ,roznie moga to zinterpretowac .
Pozdro<br><hr>Raczek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:55

Komentatorzy napisał(a):dlaczego nowe suzuki ledwo co przeszło przegląd? kół nie dokreciliście?<br><hr>aaa<br>
przecież to japoński motocykl i w europie troche inaczej wyglądają przeglądy..
no nie tak? :D<br><hr>sabaton
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 11:55

Wiecie oprócz spalania to jeszcze większe zużycie opon, klocków hamulcowych id itp, koszty "pałowani"a są znacznie większe niż tylko benzyna. Ecodriving to nie tylko o prawie połowę niższe spalanie, to również jazda np. 5 sezonów na jednych klockach hamulcowych - prędzej wymieniasz je ze starości niż z zużycia :) . Komplet opon na 50 000km? czy dwa- trzy komplety w sezonie :) przy pałowaniu. No moe nie komplety, ale tył to oczywiście.
Wiadomo, nikt ne kupuje ścigacza po to, by jeździć nim eco.
Ale ja nie kupuję klasycznych/szosowych po to, by nimi kręcić do odciny :)<br><hr>EcoBiker
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:00

Cytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...<br><hr>darciomor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:01

No nareszczie coś o eco drivingu. Mam tylko watpliwości ilu kierowców jeździ do pracy motorem. Raczej ten sprzęt służy do rozrywek. Moim zdaniem obrany eco kierunek jest własciwy. Teraz kolej na promowanie motocykli na ...gaz.<br><hr>E.T.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:08

trochę ciekawa definicja eco-drivingu, ciekaw jestem jakie byłyby efekty przy jeździe zgodnie z zaleceniami z filmu znajdującego się pod adresem:

<a href="http://bit.ly/1dPrRHc" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://bit.ly/1dPrRHc</a><br><hr>chrup
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:18

Ja posiadam SV650 rok 08 z tym samym silnikiem
Mogę potwierdzić to spalanie. Przy odwijaniu na prostych, ponieważ nie da się inaczej i od kiedy go mam średnie spalanie wynosi u mnie 4.6 litra a nigdy nie spalił więcej niż 4.8 przy pałowaniu. Sam jestem bardzo zaskoczony splaniem.<br><hr>trix
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:18

Komentatorzy napisał(a):No nareszczie coś o eco drivingu. Mam tylko watpliwości ilu kierowców jeździ do pracy motorem. Raczej ten sprzęt służy do rozrywek. Moim zdaniem obrany eco kierunek jest własciwy. Teraz kolej na promowanie motocykli na ...gaz.<br><hr>E.T.<br>
Myślę, że większości osób motocykl nie służy tylko do rozrywki...<br><hr>Nalewaj
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:22

Bardzo ciekawy artykuł :). Teraz cała sztuka polega w tym żeby połączyć eko-driving z kamikaze driving ;>. Czyli na mieście zawsze się przeciskać, aby być pierwszym na światłach. Czekać jak kierowca F1 (kto mi zabroni, kto?! :) ) na zielone i rozpędzamy się w 5-6 sekund do 80-90 km/h. Potem toczymy się z tą prędkością na 5-6 biegu. W niebezpiecznych miejscach takich jak kolizyjne skrzyżowania, przejścia dla pieszych czy miejsca z dużą ilością dróg podporządkowanych zwalniamy (silnikiem, bo swoje miasto znamy i nas to nie zaskakuje, prawda :)?) do 60 km/h. A jak jest droga bez przejść dla pieszych, radarów, bocznych uliczek to ogień. Ale i tak po mieście w dzień nie ma sensu więcej niż 120 km/h. No i widzimy czerwone to zawsze ręka z gazu i niech sobie hamuje silnikiem. Po co mam zużywać klocki hamulcowe jak łańcuch napędowy tak czy siak się kręci i zużywa. Jak już się kręci to niech hamuje jak jest taka opcja.<br><hr>Thundercat_user
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:29

Komentatorzy napisał(a):Cytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...<br><hr>darciomor<br>
przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem wtryski nie podajÄ… paliwa

to o czym piszesz odnosi się tylko do gaźnikowców<br><hr>Maro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:36

Komentatorzy napisał(a):Cytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...<br><hr>darciomor<br>
Widzę że ktoś ma tutaj problem z podstawami mechaniki. Otóż zamkniecie przepustnicy powoduje odcięcie paliwa jak również powietrza do komory spalania. Dlaczego silnik nadal pracuje i trzyma obroty? Nie jest to żadna magia - silnik pracuje ponieważ jadac z zapietym biegiem jest mechanicznie (poprzez sprzeglo) połączony z toczacym się tylnym kołem (dokładnie taka sama zasada działa w przypadku jazdy samochodem). Ponieważ koło jest połączone z silnikiem to obracajac się kręci walem korbowym a ten porusza tlokami w cylindrach. Paliwo jest spowrotem podane do silnika w momencie wysprzeglenia albo dodania gazu. Dziękuję, pozdrawiam <br><hr>Karol
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:43

Komentatorzy napisał(a):Cytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...<br><hr>darciomor<br>
Jeśli obroty silnika utrzymują się powyżej obrotów biegu jałowego ( realnie ta granica jest trochę wyżej ) to zamknięcie przepustnicy oznacza faktyczne spalanie paliwa 0.0L. Praca silnika jest utrzymywana przez obracające się tylne koło, które wstecznie napędza silnik. Zjawisko to tyczy się silników na wtrysku, nie wiem jak jest z gaźnikami. Oczywiście, gdy pojazd stoi, praca silnika podtrzymywana jest przez spalanie minimalnych ilości paliwa, bo inaczej się nie da. Chyba, że wynajdą start-stop dla motocykli, to też będzie 0.0L ;)<br><hr>Bachu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê