Zobacz wątek - Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
NAS Analytics TAG

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

i inne małe pojemności
_________

Postprzez melonick » 18/4/2011, 17:28

Siemka


Mam problem z wiadrem. Wyjechałem sobie dzisiaj i podczas jazdy słyszałem nietypowy dźwięk, buczenie, które narastało wraz z prędkością, i było je słychac najbardziej pomiędzy 45-55 km/h, silnik na sprzęgło wziąłem i dalej buczało, podejrzewam, że to łożysko w przednim kole. Drugim problemem dzisiaj, było, to, że silnik zaczął mocniej pracować, tak jak by to koło robiło opór, przy 90 km/h były takie wibracje, że nie widziałem nic w lusterku i słyszę z silnika na 5 przy ok 70-90 km/h syczenie, tak jak by łańcucha, bardzo głośne, jak silnik, występuje to słyszalnie na 5, na innych biegach jest cisza. Co to może być i co sądzicie o tych problemach?


Pozdrawiam
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42


Postprzez Koval135 » 18/4/2011, 19:28

a ile ma przebiegu?Łozysko może być do wymiany,ale co do wibracji i syczenia nie mam za bardzo pomysłu,jeśli coś mocno szumi to mogą byc łancuszki rozrządu.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa


Postprzez melonick » 18/4/2011, 20:43

38 tyś km, wibracje mogą być przez to koło i łożyska, zobaczę, jak wymienię, syczenie, tak jak by grzechotka z bardzo małymi opiłkami, tylko na 5 biegu, tylko jak jest pod obciążeniem motocykl, bo jak hamuje silnikiem, to nie ma tego i nasila się wraz z nabywaniem prędkości, może to jednak przez łańcuch, ale łańcuch jest nówka co...
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez Koval135 » 18/4/2011, 20:47

A zmieniałes cały naped czy tylko łancuch?I chodzi ci o napędowy czy rozrządu?
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez melonick » 18/4/2011, 20:51

Napędowy, cały wymieniony przez tego handlarza. A co się dzieje w środku silnika, nie patrzałem i nie wiem, pracował, palił i ciągnął idealnie, teraz też ciągnie idealnie i pali ładnie, ale wibracje, szum i te koło doszło...
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez Koval135 » 18/4/2011, 21:01

porób najpierw to koło.A co do łancucha spróbuj odciągnąc go od tylnej zębatki tak na srodku,jak odejdzie na 1-2 mm to do wymiany,tak samo pokręc na centralce kolem i zobacz czy łancuch nie faluje,moze byc nierównomiernie wyciągniety.jak co to daj do mechanika niech obczai lancuszki rozrządu,moze napinacz sie skonczyl.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez melonick » 18/4/2011, 21:21

Właśnie najpierw myślałem, by zrobić te koło, łańcuch testowałem, niestety nówka. Jak zrobię koło, to napiszę, na razie nie ma po co gdybać, dzięki.


Pozdrawiam
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez gruby19 » 19/4/2011, 14:54

temat założyłem w motocyklach, ale w zwiazku z tym, że dotyczy Varadero, wrzucam tutaj link...

viewtopic.php?p=656807#656807
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez karoll17 » 30/4/2011, 22:09

odświeżam temat
po jakim przebiegu powinno sie wymieniac olej w silniku i czy jazda na zurzytym napedzie może miec jakies negatywne skutki?
karoll17
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/1/2011, 15:44

Postprzez henio12323 » 30/4/2011, 22:21

polecam ci sciagnac z neta ksiazke serwisową do twojego motocykla. tam masz opisane wszystkie czynnosci obsługowe. w tym co ile zmieniac olej i na jaki. sama jazda nie ma jako takich negatywnych skutków. poza tym że łancuch moze peknąc, w ekstremalnych sytuacjach uszkodzic pokrywe lub karter czy cokolwiek znajduje sie przed przednai zebatką. pozatym jako tako nie szkodzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez karoll17 » 1/5/2011, 09:24

HENIO masz może tę książkę w wersii elektronicznej bo ja niestety nie moge znalezc
karoll17
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/1/2011, 15:44

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 09:47

nie mam ale pytaj grubego albo kovala oni pewnie maja :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Koval135 » 1/5/2011, 09:59

Na pierwszej stronie masz wszystkie potrzebne info-wymiana oleju co 6tys km,filtra co 12tys ale najlepiej zmieniac co 6 razem z olejem,ile oleju wchodzi i jaki wszystko masz na pierwszej stronie w pierwszym poscie.Co do łancucha,jak sie zerwie albo spadnie to mozesz wyglebic,moze rozwalic karter lub/i osłone łancucha,za mocno naciagniety np jak niest nierównomiernie wyciagniety moze zarznac lozysko walka zdawczego.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez karoll17 » 1/5/2011, 20:32

dzieki chłopaki za info czytałem wszystkie posty ale zapomiałem że tam to było a łańcuch jak za ostro naciągnełen to zcentrowałem tylną zębatke ale mój naped jest juz do wymiany(nie przez tę zebatke)
karoll17
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/1/2011, 15:44

Postprzez tomekziomek » 3/5/2011, 17:22

Na jakich obrotach jeździć na 5 biegu żeby szybko silnika nie zajechać? 9-10tys to dużo?
tomekziomek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/11/2007, 14:11

Postprzez Koval135 » 3/5/2011, 17:41

9-10 tys to akurat w sam raz,jak walilem dlugie trasy to zazwyczaj trzymalem 9-10 tys rpm,wtedy silnik najmniej sie męczy i najwiecej mocy ma,za to powyzej 11-11,5 nie ma sensu kręcic,tak samo jak kręcic z za niskich obortow.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Kris_jgora » 5/5/2011, 11:55

Siemka wszystkim mam taki problem z wiaderkiem , na ssaniu silnik gaśnie czy to może być zapchany filtr ? . Dziś z rana chciałem go odpalić i jak załapał to zaraz gasł , odkręcałem troszkę gazu i go strasznie muliło co to może być ? .
Kris_jgora
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/5/2011, 11:45
Lokalizacja: Jelenia góra

Postprzez sopel_95 » 5/5/2011, 12:45

myślę, że to był nie rozgrzany silnik ;P daj mu sie rozgrzac przynajmniej do 3 kresek i nie powinien mulić
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Kris_jgora » 5/5/2011, 14:06

a co z ssaniem ? bo powinien się rozgrzać na ssaniu a jak wycięgne ssanie to gaśnie ;/ i muszę schować i manetką trzymać na tych 2,5 tyś żeby się rozgrzał .
Kris_jgora
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/5/2011, 11:45
Lokalizacja: Jelenia góra

Postprzez Koval135 » 5/5/2011, 15:16

Wyciagasz ssanie do konca,odpalasz,zostawiasz az wkreci sie na oboroty i chwile pochodzi,zmniejszasz ssanie do polowy i jak zacznie nierówno chodzic i obroty mocniej spadna ssanie chowasz do konca i juz powinien chodzic.Jak wyciagnoiesz ssanie na juz odpalonym silniku to bedzie zdychal jak kazde inne moto.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr