Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez wawzon » 29/4/2013, 20:16

Da się jakoś sprzęgło podkręcić/poluzować oprócz tej regulacji przy manetce? Obstawiam na sprzęgło ponieważ jak odpaliłem moto podniosłem na podnośniku wbiłem jedynkę i wcisnąłem sprzęgło koło nadal się kreciło nie dało sie go nawet nogą zatrzymać nie mówiąc o ręce
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36


Postprzez DzidekSX » 29/4/2013, 20:20

Dawid Z ciekawości poszedłem sprawdzić o jaką pokrywkę hamulca chodzi i stwierdzam że ja chyba czegoś takiego nie mam u siebie.. zbiorniczek z płynem idzie do pompy, z pompy do zacisku, tam jest śrubka którą odkręcasz i pompujesz hamulec aż płyn zleci.. nowy płyn i odpowietrzanie? chyba że mówisz o czymś innym a ja nie rozumię
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez dawidsx » 29/4/2013, 20:24

Chodzi o to że spuściłem płyn tą śrubką z tyłu obok tarczy , a wlać powinienem zdejmując tą srebrną pokrywkę obok podnóżka ale nie wiem jak to zdjąć. :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez DzidekSX » 29/4/2013, 20:35

Za tą pokrywą znajduje się mechanizm pompy hamulcowej jak mniemam. nie masz zbiorniczka z płynem tuż pod bakiem? obok tylnego amortyzatora.
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Scyzor1989 » 29/4/2013, 21:09

mam okazje kupic kx 125 z 2002 r. oplaca sie pakowac w tych latach w tak stary sprzet ? i jak jest z dostepnoscia czesci do tak starego modelu ?
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez dawidsx » 29/4/2013, 21:15

tak dzidek to to ale nie wiem jak tą pokrywkę zdjąć bo tam główki na klucz nie ma tylko zwykła pokrywka okragła i nie wiem właśnie ;p
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 29/4/2013, 22:23

dawidsx - na pewno jest srubka, moze zasyfiona jest, jak masz okrągłą to pewnie masz tak jak u mnie czyli ta cała pokrywka to taka duza sruba.


dzideksx - przy takim ustawianiu i zmianie dysz trzeba uwazac, fabrycznie skoro chodziło to teoretycznie i teraz powinno byc ok. chyba ze masz załozony jakis inny wydech/głowice inna czy jakies pierdoły. oprócz ustawien gaźnika jeszcze mozna by pobawic się i poustawiac dobrze zawór wydechowy. chyba ze ewidentnie zawór sie otwiera a dopiero na wyzszych obrotach gaźnik zamula. a jak potem jedziesz na "odcinie" to przerywa ? czy juz jest dobrze ?

wawzon - w zasadzie innej regulacji nie ma. ale w crossówce to czasem norma ze tak sie dzieje, zeby sprzegło działało muszą byc obroty, i silnik powinien byc rozgrzany, na zimnym czasem moze tak sie dziać. rozgrzej silnik, i z luzu wcisniej sprzęgło i wbij jedynke, jak mocno szarpie a potem moto chce jechac - to rzeczywiscie coś nie tak.

scyzor - dostepnosc spoko, moto nie jest az takie stare ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DzidekSX » 30/4/2013, 17:19

zawór działa w porządku
na full gdzie zdarzy się że czuć sporadyczne przerwy ale dopiero gdy mam przejechać jakiś odcinek asfaltowy powyżej 200m, wtedy zdarza się przerywanie. W terenie jest to praktycznie nie zauważalnie bo 2t działa w systemie zero-jedynkowym i nie używam tam 3/4 gazu. Ale trafi się odcinek prostej gdzie "odpoczywam" w niższych zakresach obrotów i czuje wyraźnie że działa na pół gwizdka.
Osobiście stawiam właśnie na za małą dyszę główną
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Bueno » 1/5/2013, 16:10

Mam pytanie, jakie oponki założyć do yz125? Teren w którym jeżdżę jest bardzo różny, czasem jakiś bardziej piaskowy tor, czasem trochę twardsze, niestety aby dojechac do toru musze trochę asfaltu przeciąć. Bardziej skłonny byłbym kupić opony mniej zdzierające sie kosztem gorszej przyczepnosci. No i tez pytanie, jaki rozmiar? Aktualnie mam z tylu: 100/90-19 Mitas c-18. A z przodu:90/90-21 metzeler.
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez henio12323 » 1/5/2013, 21:27

do setki jakas wąska oponka bedzie najlepsza. czyli do 100 maksymalnie. druga cyfra to w zasadzie oznacza balon, im wiekszy tym oponka lepiej sie zachowuje np na korzeniach i itp i trudniej uszodzic felge, ale mnie jagresywnie sie wgryza, dlatego do enduro lepiej zeby druga liczba to było 100-120 np. co do modelu itp, poczytaj u producentów, zalezy od kasy, są oponki po 400 zł sa super i są wytrzymałe i super w kazdym terenie... ale mozna kupic troche gorsze za około 200 zł. poszukaj pirelli scorpio extra x, fajna oponka na rózny teren
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Piotr--95 » 2/5/2013, 10:36

Jaki łańcuch założyć do YZ125 z 2007? 520-120 czy 428-130? Czy jakiś inny? YZ użytkowuje na torze
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kris514 » 2/5/2013, 11:50

428 niby jak? Na pewno musi to byc 520.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 2/5/2013, 16:41

tylko i wyłącznie 520. druga liczna to ilość ogniw wiec dopasowana pod maszyne. crossówki zwykle mają 116 ogniw ale warto sprawdzic przed zakupem. teraz kwestia jakie uszczelnienie i czy w ogóle. bez oringowe łancuchy sa tanie, i stawiaja najmniej oporów. czasem opłaca sie np co sezon zmienic łancuch za 140 zł.... niz kupic jeden super wzmacniany czxzc-ringowy kilka razy drozszy który też moze nie wytrzymać 2 lat.... oringowe są troche tansze od X ringowych, ale stawiają większe opory niz te X ringowe. X ring są najdrozsze i najkbardziej wytrzymałe. tylko tu kwestia jak pisałem - zalezy czego sie oczekuje. znam ludzi którzy zakładaja chinskie SFRy które są tanie jak barszcz, latają jak tylko sie troche zuzyje wywalają i wsadzają nowy zestaw.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 2/5/2013, 19:03

po czym poznac czy cross jest przytarty, jakie sa objawy ? chodzi mi o kawasaki kx 125 ;D
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 2/5/2013, 19:32

nie wkręca sie na wysokie obroty, dzwoni w dyfuzorze ( jets róznica ale amator od tak o nie usłyszy, trzeba by zrobic porównanie np ) czasem cięzej pali. w wyczynowych 2T nawet zuzyty tłok, robi takie cisnienie że moto chodzi prawie jak trzeba. ale najłatwiej zdiagnozować co kolwiek sciągając wydech
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 2/5/2013, 20:50

Nigdzie nie moge znaleźć dokładnych informacji.
Co muszę zrobić żeby sx 125 miał homologacje?
I ile te światła i reszta by kosztowały razem z homologacją i zarejestrowaniem?
chce to zrobić tylko dlatego ze kawalek musze dojechać do miejsca gdzie jezdze ale zaraz ktoś się przyczepia.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 2/5/2013, 21:14

jest to zupełnie nieopłacalne

całej procedury nie znam, ale wiem że tania nie jest i nałazić się trzeba.

po 2 musisz wymienic sporo elementów w moto żeby spełniła wymogi homologacyjne, ( wymiana zapłonu, zakup lamp, zmiana wydechu, opon itp ) są to koszta które sa bezsensowne, crossówke wozi sie na przyczepce na tor... jak chcesz ganiac w enduro - kup ktma EXC 125. bedzie duzo lepiej sie sprawował w terenie i to na legalu


taniej też było by kupic ramę z papierami od ktma EXC, i "przełożyć" do bebechów od SXa. to legalny zabieg, ale do przeglądu i tak bedziesz potrzebował lamp które bez zmienionego zapłonu nie bedą swieciły, no i musisz wyciszyć wydech.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 3/5/2013, 09:52

No to faktycznie bez sensu.
A co może być przyczyną że na zimnym silniku musze troche sie nakopać żeby odpalił?
To przez to że bez ssania czy może coś się kończy?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Marcin1324 » 3/5/2013, 16:33

No jak bez ssania to raczej ciężko odpalić, ale twój sx nie miał fabrycznie ssania czy go odłączyłeś?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez dawidsx » 3/5/2013, 17:35

To znaczy miałem z nim problem bo nie działało ale dzisiaj pogrzebałem i jak się okazało to przez to :D
Odpalił od kopa ze ssaniem a bałem się że to tłok sie skończył :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê