Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 20/3/2013, 20:41

fantastik - pytasz ale sam sobie odpowiedziałes ;P kumpel tez ma yamaszke z wyciągniem z hamowni na podobną moc. i też ma ten wydech i gaźnik wiekszy. moto fajnie chodziło wkręcała sie jak crossówka przy cyzm nadal była wytrzymała :D wiekszej mocy konstrukcja silnika juz nie pozwoli osiągnać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Fantas3k » 20/3/2013, 21:00

Wiem wiem ale to mnie ździwiło bardzo z tego co wyliczyłem to wydech jakieś 300euro gaźnik 200euro robocizna z 200euro i 300 euro na czip czy to możliwe w ogóle moto sie faktycznie wkręca jak pojebane :D sory za to. za jakiś tydzień będę śmigałz kumplem co ma dt 125 na orginale i napisze jakie odczucia z jazdy na jego a jazdy na mojej detce :)
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin


Postprzez henio12323 » 20/3/2013, 21:04

nie widze problemu tu sie nie ma czym podniecać :P

ja miałem kopie yamahy dt, o nazwie MBK. miała podkręcony silnik 50 ccm, to kumpla ktm lc2 który jest nieco mocniejszy od fabrycznej DT, przy sciganiu minimalnie był szybszy, z początku to nawet momentami ja go brałem. dopiero od jakis 60-70 km h on pomału zaczał przyspieszac a ja juz wolniej. choc moja 50tka szła niecałe 120 km h.... wiec normalne że performance duzo daje :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 25/3/2013, 17:30

Witam, mam pytanie co do luzu na zębatce zdawczej w CR 125. Czy musi być luz pomiędzy zębatką a wałkiem zdawczym?
Bo wałek ma troszke luz od siebie i do siebie, tak jakbym go wpychał, ale to chyba normalne, bo na boki nie ma. A czy zębatka może mieć luz na boki, czy musi być sztywna z wałkiem? Wiadomo, silnik jest sztywno przymocowany, to chyba powinien być jakiś luz na tej zębatce, czy jednak nie?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 25/3/2013, 18:26

to zależy.

w CR jak pamietam jest zebatka dokręcana sruba - wtedy podkładma miedzy srubą a zębatką powinna ją dociskac. i zebatka powinna byc nieruchoma na wszystkie strony. jak ma luz na wałku z powodu takiego że sie zuzyła i wyrobiła - najlepiej wymienic. z kolei jak ma luz bo podkładka nie dociska - mozna wymienic podkładke albo ją podgiąc w stożek tak żeby dociskała - im mniej luzu tym lepoiej

czasami jak jest zabezpieczenie typu seger, albo podkładka którą wkłądasz przekręcasz, i przykręcasz do zebatki ma luz wzdłuzny i tego sie ominac nie da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 25/3/2013, 18:57

No mam na śrubę, teraz to nie wiem bo kumpel ma crke z 97' i tam ma duży luz pomiędzy zębatką a wałkiem, ale bedziemy na dniach teraz wymieniać napęd u niego, a u mnie nie ma wcale luzu, w sumie chyba mogę zrobić żebym miał luz, ale dałęm tak podkładkę żeby nie było żadnego luzu. W niektórych motocyklach zalecany jest luz, no ale nie wiem jak w CR.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Fantas3k » 27/3/2013, 11:01

Siema mam w DT na przodzie lekko podjechaną kostke i jest ona zakrąglona w jedną stronę tzn zaokragla sie w strone twórząc tzw Górke. i moje pytanie brzmi jak ją przełoże na druga strone będzie Ok nie bedzie znosić i wgl (chodzi o druga stronę czyli nie w tą w jaka pokazuje strzałka) z góry dzięki za odpowiedzi opona 80/100 21cali ma jeszcze dużo bieżnika
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 27/3/2013, 16:41

tak mozna przełozyc ;) troche to poprawi wgryzanie sie na pewnp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 27/3/2013, 17:06

Tylko ze to jest opona kierunkowa i nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Marecki88 » 29/3/2013, 16:41

Witam wszystkich.

Posiadam suzuki rm 125 z 98r, przejeździłem na nim jeden sezon i od samego początku doskwiera mi problem ze skrzynią biegów. Od czasu do czasu wyskoczy bieg i bardzo ciężko jest znaleźć luz. Czy z jedynki czy z dwójki moment przeskoczenia biegu jest ledwo wyczuwalny. Gdy jadę wszystkie biegi wchodzą elegancko, tylko ten nieszczęsny luz. Co może być problemem? Mam manuala do mojego bike'a i zamierzam sam pogrzebać w środku, ale może jakieś rady na co zwrócić uwagę, ewentualnie jakim częściom zrobić fotki?
Suzuki Rm 125
Marecki88
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:11
Lokalizacja: Starogard GD/Larvik

Postprzez henio12323 » 29/3/2013, 17:01

po 1 jakiego oleju uzywasz do skrzyni biegów ?
po 2 w crossówkach luz jest rzeczywiscie słabo wyczuwalny, zeby nie było sytuacji takiej ze podczas wyscigu przypadkiem wskoczy luz.
po 3 nie tylko skrzynia ma wtedy znaczenie ale także sprzegło

ja bym rozebrał silnik i diagnozował po kolei stan całego sprzegła i skrzyni biegów. w jakim stanie są tryby, wodziki. programator itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez krystian333 » 1/4/2013, 14:44

http://www.youtube.com/watch?v=lFF2bkiHNVQ

Witam, panowie ktoś mi powie jaki tam motocykl jeździ ?? Pytam czysto teoretycznie z ciekawości.
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez Marcin1324 » 1/4/2013, 14:55

Suzuki rmz 250/450 nie wiem która.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 1/4/2013, 14:57

po odgłosie 450 :d RMZ
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marecki88 » 4/4/2013, 13:11

henio12323 napisał(a):po 1 jakiego oleju uzywasz do skrzyni biegów ?
po 2 w crossówkach luz jest rzeczywiscie słabo wyczuwalny, zeby nie było sytuacji takiej ze podczas wyscigu przypadkiem wskoczy luz.
po 3 nie tylko skrzynia ma wtedy znaczenie ale także sprzegło



1 Castrol racing one 10w40

2. Jeździłem na innych crossach i ten problem nie występował

3. No właśnie też myślę że sprzęgło może mieć z tym coś wspólnego bo nigdy mi do końca nie wysprzęglało, zawsze po wrzuceniu 1 przy zaciśniętym sprzęgle czuć lekkie szarpnięcie.

Dziś zabieram się za rozkręcanie, zobaczymy co z tego wyjdzie...
Suzuki Rm 125
Marecki88
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:11
Lokalizacja: Starogard GD/Larvik

Postprzez Nagaroth » 5/4/2013, 15:56

Witam, mam problem z cr 125 2000r. Jest świeżo po remoncie (tłok, łożyska uszczelniacze) no i mam taki problem, że crką nie ma tej mocy co powinna. Stawiałem na zawór wydechowy, to go wyjąłem ale jest to samo. Pali od kopa, gaźnik wyregulowany tak jak podaje serwisówka (jedynie rozpylacz ma więszky, niby od 250 i dysza główna o 10 większa) Rozpędzi się do każdego biegu, nawet trochę zamieli, ale dopiero jak mu strzele ze sprzęgła. Daje mu w gaz i powinien być ten odrzut jak to crki, no ale właśniego tego nie ma, obroty idą w góre ale tego strzału nie ma, myślałem że to sprzęgło, ale to chyba nie to bo z jedynki normalnie rusza jak mu strzele ze sprzęgła to mieli. Crka ma przytarcie na tłoku od strony wydechu, ale kompresje ma dość dobrą, to chyba nie przez to... No i jaka może być tego wina, że nie ma tej konkretnej mocy?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 5/4/2013, 17:33

rózne moga byc przyczyny... nawet te zmieniane dysze. po co ustawiałeś jak serwisówka mówi skoro serwisówka mówi pod seryjne dysze itp. teraz serwisówka nic ci konkretnego nie powie. a przed remontem moto normalnie chodziło ? albo kompresja mimo wszystko za słaba... albo regulacja potrzebna - jak nie masz sportowych głowic wydechów czy czegos to ja bym kupił fabryczne dysze - bedzie najlepiej ;) a zawór moze źle ustawiony ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 5/4/2013, 17:41

Jakby zawór był źle ustawiony to wyjęcie jego by poskutkowało, bo on i tak się otwiera to byłby odrzut, a tu nic nie zmieniło jak go wyjąłem. Śrubę powietrza leciutko wykręciłem bo mam większą dysze, ale to też nic nie dało bo jak ją w ogóle mocno wykręciłem to tak samo było. Nie mam nic sportowego z mechanicznych rzeczy. A jak tłok jest przytarty, bo widać te rysy idące w dół tłoka, no w miare je widać, ale mocno ich nie czuć, to przez to może odjąć aż tyle mocy? Ona idzie tak jak kazda crka z wolnych, ale nie ma tego "turbo" Bo kompresja jest w miare dobra, na obroty się wkręca, no a jak jadę dam mu w gaz to go dusi. Filtr powietrza jest ok.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez MJR128 » 6/4/2013, 00:33

Jest świeżo po remoncie (tłok, łożyska uszczelniacze)


A jak tłok jest przytarty, bo widać te rysy idące w dół tłoka, no w miare je widać, ale mocno ich nie czuć, to przez to może odjąć aż tyle mocy?


Zmieniasz zeznania.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Marcin1324 » 6/4/2013, 08:12

Ta 4 lata mu dać za składanie fałszywych zeznań.

Coś chyba trochę kręci, ale takie przytarcie z dołu tłoka tyle zmieniło? no i jeszcze jak wymontowałeś zawór to powinien być dużo słabszy z dolnych obrotów niż inne crki.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê