Zobacz wątek - Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?

Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?

Postprzez KawiarzErPiontacz » 20/11/2008, 15:04

No własnie!

benzyna coraz drozsza to dlaczego by nie pomyslec o montowaniu silnikow diesla w motongach? albo LPG lub CNG

co o tym sadzicie?
Avatar użytkownika
KawiarzErPiontacz
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11


Postprzez Konig » 20/11/2008, 15:10

Z tego co na stacji widzę to ON jest droższy od 95
A jak chcesz LPG zamontować w moto? Zamiast przedniego koła zbiornik na gaz?
Gadasz jak mój 10-letni brat o0
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez melvin » 20/11/2008, 15:13

Ić stont i nie zakładaj głupich tematów...


otóż produkuje się motocykle z silnikiem diesla,
przed wojną chyba triumph miał już motocykl z silnikiem wysokoprężnym, a obecnie: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,4912233.html

diesle rozwinęły się dopiero teraz, wcześniejsze były mułowate, słabe, głośne i generowały masę wibracji.
do tego konstrukcja była zupełnie inna. silniki benzynowe dawały możliwość wygenerowania większej mocy z mniejszej pojemności.
Instalacje LPG już kilka osób założyło do motocykla, a w chwili obecnej różnica między benzyną a ON jest niewielka...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez norban » 20/11/2008, 15:36

Dziwne pytanie.Przecież od zawsze wiadomo ze w motocyklach przynajmniej sportowych chodzi o moc a gaz czy ON nie da ci tej mocy chyba ze wsadzisz do moto 3.0 diesla na turbinach:)Ja jestem zadowolony z tego co jest teraz gorzej jak sie ropa na świecie skończy:P
RD350>FZR750>CBR1000>ZZR600>2xFZR1000EXUP>RN09
norban
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 26/1/2007, 19:55

Postprzez Fenek16 » 20/11/2008, 16:05

Diesle są, przeciez nawet skuterki czasami są.

Norban mówisz tak jakbyś nigdy nie widział jako koleś podjeżdza jakimś sportowym, conajmniej 2litrowym autkiem i zamaist 98 podpina z tyłu gaz :wink:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez melvin » 20/11/2008, 16:18

Fenek16 napisał(a):koleś podjeżdza jakimś sportowym, conajmniej 2litrowym autkiem i zamaist 98 podpina z tyłu gaz :wink:


o Calibrach mówisz ? :lol:
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Nigoss » 20/11/2008, 16:25

eh gosciu LPG zawsze mozna w moto zamontowac, tylko trzeba wyjsc z zalozenia, ze jak kupujesz moto to on troche kosztuje (paliwo, czesci, przeglady). Wiec jak Cie nie stac to nie kupuj. To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach :D
,,Motocykle to nie tylko moja pasja, ale też moje życie''
Avatar użytkownika
Nigoss
Bywalec
 
Posty: 567
Dołączył(a): 5/9/2008, 17:01

Postprzez melvin » 20/11/2008, 16:28

Nigoss napisał(a): To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach :D

taniej można wystawić głowę przez okno jadącego autobusu...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Leitho » 20/11/2008, 16:29

a co jesli ktos jest lysy? ;]
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez Koval135 » 20/11/2008, 16:32

Otwiera rozporek xD
Dla wojska też gdzies produkuja jakieś enduro w dieslu,650 ccm czy cos tak,ale jaka marka i model to nie wiem.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Movi » 20/11/2008, 16:33

To reklamują w Mango jakiś syf z doliny amazonki na porost włosów :D
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez melvin » 20/11/2008, 16:34

zawsze zostają włosy w nosie, na rękach, nogach, klacie, plecach (aczkolwiek ja nie mam tych na plecach), włosy łonowe, włosy na mózgu(tych też nie mam) :P
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Lone » 20/11/2008, 16:44

Bo disle są zbyt ciężkie i generują zbyt dużo wbibracji, więc tylko wojsko się tym interesuje ..
>>>Perłowy Dukat 848<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
Lone
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 9/5/2007, 15:59
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez dambandit » 20/11/2008, 16:46

A chciał byś mieć pod dupą silnik z traktora bo ja nie .

Ostatnio jakaś politechnika niemiecka stworzyła motocykl z silnikiem disla (produkt jednostkowy, pewnie praca dyplomowa studentów paru lat) , sam nie wiem poco . Nie wyobrażam sobie jeździć motorem który kręci się do 4,5 tyś , jak w moim obrotomierz pokazuje ponad 10 tyś obrotów to zaraz jakoś tak lepiej , no i dźwięk strasznie trudno wygłuszyć disla .

Ogólnie studiuje mechanike i troche siedze w temacie . Głowni konstruktorzy silników , przewiduja powolny spadek ich produkcji . Dlaczego , a no w silnikach benzynowych w najblizszym czasie rozpowszechni sie technika bezposredniego wtrysku oraz turbodoładowania , w silnikach o małej pojemnosci . Konstruktorzy przewiduje że za 2-3 lata beda osiagać z litra pojemności silnika benzynowego około 120-130 koni, spalanie spadnie o około 20-25% do obecnych silników o podobnej mocy . Wiec produkcja silników disla stanie się coraz mniej opłacalna w dodatku zatruwają one znacznie bardziej środowisko , a jak wiecie ekologia w ostatnich czasach nabrała innego znaczenia .

Wiec mam nadzieje że silniki z zapłonem samoczynnym nie zostaną wprowadzone do motocykli , ponieważ oszczędność w motocyklu nie jest tak ważna . No i inna kwestia, silnik disla jest o około 20% cięższy od benzynowego a wiecie jak producenci motocykli walczą o każdy gram masy suchej .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Nigoss » 20/11/2008, 16:58

melvin napisał(a):
Nigoss napisał(a): To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach :D

taniej można wystawić głowę przez okno jadącego autobusu...


Tak, ale sam wiesz, ze to nie to samo ;P
,,Motocykle to nie tylko moja pasja, ale też moje życie''
Avatar użytkownika
Nigoss
Bywalec
 
Posty: 567
Dołączył(a): 5/9/2008, 17:01

Postprzez Flow » 20/11/2008, 17:14

Nigoss napisał(a):
melvin napisał(a):
Nigoss napisał(a): To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach :D

taniej można wystawić głowę przez okno jadącego autobusu...


Tak, ale sam wiesz, ze to nie to samo ;P

no to kup tornado,zaloz na leb w autobusie i za okno ;) 95% to samo ;)

dambandit napisal wszystko w tym temacie,racja to dosc droga zabawa dlatego LPG do motocykla byloby czyms jak dla mnie karygodnym,ludzie biora to do aut zeby bylo taniej dojechac z pkt A do pkt B , a w motocyklu raczej o to nie chodzi,tzn moze "nie tylko o to"
radoche trzeba miec z kazdego metra czego w calibrze na gaz nie uświadczysz :)

to tak jakbys Carmen Elecktre ubrał w ciuchy BrzydUli xD
ścigacz to portal dla gimnazjalistów chcących R1 na pierwszy motocykl oraz dla pseudo speców którzy mogą im w tym wyborze pomóc.
Flow
Stały bywalec
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 18/9/2007, 17:50

Postprzez PavloRBR » 20/11/2008, 17:17

widziałęm skuter z orginalna instalacja LPG do kupienia był w sklepie ale gdzie to nie wiem juz... butla była w kuferku :) a disle były były raz w programie jednoslad testowali takiego poj 350ccm ON i moze całe 1.5 KM 8)8) szokowała
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez Landryss25 » 20/11/2008, 17:37

LPG się sprawdza w przypadku samochodów bo jeśli jest dobra instalacja to nie ma żadnej różnicy w mocy a jest sporo taniej, szczególnie przy dużych silnikach które potrafią palić 15-30l na 100 km :D (jeździłem mercem SEC 6.0 V12 to pomiędzy gazem a benzyną żadnej różnicy). Aczkolwiek w motocyklach to się nie sprawdza ponieważ butla musi być solidna a za tym idzie ciężka i duża i jeśli się jeździ motocyklem to nie myśli się o oszczędności bo i tak nie palą dużo. Motocyklem średnio kręcimy 10tyś km a samochodem 10 razy tyle (wiadomo że każdy inaczej).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez melvin » 20/11/2008, 18:13

Mercedes SEC 6.0 V12 z gazem, kurde jak to brzmi... :evil:
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Landryss25 » 20/11/2008, 18:20

W dźwięku nie ma róznicy :D No niby hańba i grzech zakładać do takiego samochodu gaz ale gościu ma stację gazową i warsztat gdzie zakładają LPG to można go zrozumieć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr