Zobacz wątek - wyprzedzanie na czołówkę - a posrani puszkarze
NAS Analytics TAG

wyprzedzanie na czołówkę - a posrani puszkarze

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez cezare » 17/6/2008, 18:32

powiedział koleżka z Poznania co na tor ma 0km ....
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez hugo2003 » 17/6/2008, 18:48

cezare szczerze mowiac to z toru nie korzystam .. ani razu nie bylem... moze jak bede mial wiecej czasu to sie skusze ale nawierzchnia z tego co slyszalem tez nie jest extra....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez silver » 17/6/2008, 19:13

powiedział koleżka z Poznania co na tor ma 0km ....


Hehe, a my Cezare do Brna bliżej mamy... :o
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SQ » 17/6/2008, 21:18

nie chcę się kłócić, bo nie o tym temat, ale opony na zdj. nie są zamknięte. do takiego stopnia ich wykorzystania, wcale nie trzeba jakoś specjalnie szaleć. wystarczy po rondzie szybciej pojechać... moim zdaniem.
dlatego tymi debilami bym tak nie rzucał.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez hugo2003 » 17/6/2008, 22:10

SQ napisał(a):nie chcę się kłócić, bo nie o tym temat, ale opony na zdj. nie są zamknięte. do takiego stopnia ich wykorzystania, wcale nie trzeba jakoś specjalnie szaleć. wystarczy po rondzie szybciej pojechać... moim zdaniem.
dlatego tymi debilami bym tak nie rzucał.



dla mnie to brak rozsadku sie wykladac gdzie na naszych drogach jest plama olejowa na plamie....... wiec bez urazy...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez CeBeRek » 18/6/2008, 00:09

hugo2003 napisał(a):
SQ napisał(a):nie chcę się kłócić, bo nie o tym temat, ale opony na zdj. nie są zamknięte. do takiego stopnia ich wykorzystania, wcale nie trzeba jakoś specjalnie szaleć. wystarczy po rondzie szybciej pojechać... moim zdaniem.
dlatego tymi debilami bym tak nie rzucał.



dla mnie to brak rozsadku sie wykladac gdzie na naszych drogach jest plama olejowa na plamie....... wiec bez urazy...


Ja tam plam nie widze, ale dziury i nierownosci sa wszedzie.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez cezare » 18/6/2008, 04:50

CeBeRek napisał(a):
hugo2003 napisał(a):
SQ napisał(a):nie chcę się kłócić, bo nie o tym temat, ale opony na zdj. nie są zamknięte. do takiego stopnia ich wykorzystania, wcale nie trzeba jakoś specjalnie szaleć. wystarczy po rondzie szybciej pojechać... moim zdaniem.
dlatego tymi debilami bym tak nie rzucał.



dla mnie to brak rozsadku sie wykladac gdzie na naszych drogach jest plama olejowa na plamie....... wiec bez urazy...


Ja tam plam nie widze, ale dziury i nierownosci sa wszedzie.


.. dla tego mam -0,5 i jeżdżę bez szybek - wolę te nierówności czuć na kierownicy ;P a po wymianie olaju w lagach zapomniałem co to schimmy ;) .. jak znasz swoje miasto i swoje traski wiesz gdzie jaki jest asfalt i co on Ci może zrobić - żeby zamknąć oponę wystarczy 40km/h - więc ani to skomplikowane, ani niebezpieczne - trzeba umIć i tyle... ;P pfffff.....
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez zephyr47 » 18/6/2008, 07:02

Oj, je się już tak raz przejechałem... Na bardzo dobrze mi znanych łukach niedaleko mojego domu, nigdy nie było brudno, ani nie ma tam dziur. Ale raz był tam rozlany olej i ....... :? nie było szans. Wyleciałem. musiałem przez to zmienić moto bo nawet po naprawie nie było proste...

Oczywiście szkody musiałem pokryć sam... :evil: :evil: :evil:
Od tego czasu bardzo zwracam uwagę na plamy oleju na ulicy. Jak się na to popatrzy w mieście to tego jest w pi* du.

Zawsze trzeba patrzeć na stan nawierzchni!
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez SQ » 18/6/2008, 07:14

Panowie... spróbuję Was pogodzić :)
to prawda, że na znanych trasach mamy ochotę pocisnąć bardziej. ale prawdą też jest, że za krzakiem na zakręcie może jednak być jakaś niespodzianka. w "strategiach ulicznych" słusznie zauważono, że powinno jechać się po zakręcie z taką prędkością, jaka pozwoli na zatrzymanie, jeśli na środku nagle pojawi się żwir, olej, krowa, radiowóz.
tak być powinno, a jak jeździmy? sami wiemy ;)
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez zephyr47 » 18/6/2008, 07:43

Więc ja po moim wypadku mam zasadę. Przed śmiganiem po mojej okolicy najpierw raz przejeżdżam wolno trasę w celu "obadania" stanu nawierzchni. A potem dopiero but ;-)
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez SQ » 18/6/2008, 08:01

dobre, ale tylko na jakieś małe przejażdżki. ja w zasadzie nie wsiadam na motocykl, jak nie mam zamiaru przejechać min. 100km. np. na mazury i z powrotem.

dobrą zasadą jest nie dzidować po zakręcie, jeśli ukształtowanie terenu nie pozwala zobaczyć co jest za nim. oczywiście ustrzeże nas to przed przeszkodami typu ciągnik. żwir, olej, dziura są w moim przekonaniu nie wyrywalne do momentu nadziania się na nie.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez YZF R1 » 18/6/2008, 09:52

Oj panowie sprzeczacie się boz sensu... co do opon na foto które zamieścił cezare to owszem panowie jednak wiele reprezentują swoją jazdą moze do max brakuje troszeczke ale nie jeden z was by tego nie umiał, jeli ktoś umie zapie...ć po winkalch to wie ile trzeba umieć aby tak wyglądąła opona, jesli chodzi o mnie to ja tylko kłade sie na tych zakrętach których znam i wiem ze żadna niespodzianka mnie nie spotka, natomiast jak jadę gdzieś 1 raz to raczej traktuje drogą "turystycznie" chyba że wracam tą sama droga i wiem gdzie było ok to w tedy ogień, przeciwskręt i opór.... nie sprzeczajcie się bo to do niczego nie prowadzi.

P.S. Cezare widać na fotach że motocykle tam nie mają łatwego życia....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez silver » 18/6/2008, 14:58

Zgadzam się z kolegą YZF R1 (można pisać Limonka? :) Bo jakoś to się bardziej osobowe wydaje ;) ). Tylko na sprawdzonych drogach dawać po garach, a i tak z rozwagą. W trasie takie rzeczy można nieraz spotkać, że szkoda gadać...

Pozdrawiam.

P.S. W okolicach woli to może jeszcze Cezare, ale w hucie to różnie z tą drogą bywa :P
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Grzybu » 18/6/2008, 15:05

zephyr47 napisał(a):Więc ja po moim wypadku mam zasadę. Przed śmiganiem po mojej okolicy najpierw raz przejeżdżam wolno trasę w celu "obadania" stanu nawierzchni. A potem dopiero but ;-)


Też się staram tak robić. Mam takie miejsce gdzie na odcinku ok 300m. jest 6 ciasnych zakrętów w tym jedna agrawka. Więc najpierw test na 3/4 gwizdka i mała trasa, a w drodze powrotnej osssstro.

W sumie jest tam gładko i bez dziur, ale po deszczach często jest naniesiony żwir z pobocza i właśnie tego zagrożenia wyszukuję na rozpoznaniu.

Nie chwaląc się, zamykanie opony na naszych dziurawkach mam przećwiczone. I to wcale nie sprzętem stworzonym do ciasnych winkli (cbr 1000 F - fakt, że w wersji street jest pewnie deko lżejsza ;) )
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez SQ » 18/6/2008, 19:22

jak już gadamy o głupotach to też nie uważam, żeby zamykanie opon było jakimś niesamowitym wyczynem...
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez CeBeRek » 18/6/2008, 19:32

SQ napisał(a):jak już gadamy o głupotach to też nie uważam, żeby zamykanie opon było jakimś niesamowitym wyczynem...


Na pewno wiekszym niż 300 na prostej.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez SQ » 18/6/2008, 19:43

a to zależy czym się jedzie. bo ja na swoim bandycie prędzej jednak zamknę oponę, niż polecę 300 ;) chyba, że w dół jakieś przepaści :D
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Grubas » 20/6/2008, 11:59

Te Wasze testy trasy się przydadzą, jak ktoś się zatrzyma na sikanie. Prędkość musi być zawsze umożliwiająca pełne zapanowanie przed przeszkodą, czyli często zatrzymanie się. Inaczej rodzina płacze, a gdyby nikt z przeciwka nie jechał, a gdyby były szersze drogi, a gdyby.... nikt nie pomyśli zwolnił.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Grzybu » 20/6/2008, 14:14

Wiem wiem. Ale ciężko cały czas zakładać, że za zakrętem ktoś np. zrobił sobie WC. Przyznaję, że czasem zdaża mi się liczyć, że akurat dzisiaj nikt tam nie rozlał oleju czy zrobił stop na siku.
Poza tym przepisy zabraniajÄ… zatrzymywania siÄ™ w takich miejscach.

Nawet w ostrym złożeniu mam zapas na dodanie czy zacieśnienie zakrętu. Zawsze jest jakaś szansa ominięcia.
A zamykanie opony wychodzi wtedy gdy muszę w zakręcie jeszcze pogłębić, a nie, że zawsze wjeżdżam na styk.

Trzeba nauczyć się korzystać z przeciwskrętu w złożeniu. Cebra liter eFka jest dość ciężka, ale to pozwala pojąć jak ważne są właściwe reakcje. Bo jeśli przeciwskręt przed wejściem w zakręt robimy niejako nieświadomie, to już pogłębienie zakrętu przeważnie niedoświadczonych ludzi paraliżuje i lecą jednym torem (często w pole). Tu się trzeba trochę przemóc. To pozwala na ewentualne manewry.

A np. sytuacje kiedy w zakręcie są pasy (przejście). Wtedy trza sie złożyć, na wysokości pasów wyprostować i za nimi znów winkiel. Wtedy szybkie akcje przeciwskrętowe są bardzo pomocne. Bez tego na pasach gleba i tak samo może być np z plama oleju.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez cezare » 20/6/2008, 15:19

Grzybu napisał(a):Trzeba nauczyć się korzystać z przeciwskrętu w złożeniu. Cebra liter eFka jest dość ciężka, ale to pozwala pojąć jak ważne są właściwe reakcje. Bo jeśli przeciwskręt przed wejściem w zakręt robimy niejako nieświadomie, to już pogłębienie zakrętu przeważnie niedoświadczonych ludzi paraliżuje i lecą jednym torem (często w pole). Tu się trzeba trochę przemóc. To pozwala na ewentualne manewry.


<b>Grzybuuuuuu : </b> no jesteś moim idolem - bez kitu ... z Tobą bym polatał .. staram sie dać tego punkta pomógł bo pomagasz ludziom pisząc jak jest w realu ;) LOVE ....

respect ziom ;) ..

do śwoadomego przeciwskrętu w głębokim złożeniu po porstu trzeba mieć jaja .. bo sprzęty pamietajcie - potrafią więcej niż wy sami .. a rozwalenie tej psychologicznej bariery jest tak ciężkie jak skok na "BANDŻI"... ale się da - więc jeżeli widzę koleżkę na plastiku i wiem że ON by nie skoczył - że na de ... porażka... trolowi skuter dać a nie p...lić ..

to co Grzybu opisał o pasach - 100% racji - też celuję między białe..

dodałbym tylko różnice asfaltów - bo niektóre śliskie są jak cholera .. z czasem trzeba się nauczyć rozpoznawać co i gdzie można ... i nie oszczędzać na oponkach - ma być mięciuuuuuchna .. w lecie może znika za szybko - ale nie zawsze mamy lato ... a oponka no muuusi być nagżana żebyśmy mogli zęby pokazywać .
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê