Jaki motor na poczÄ…tek?
Ja chyba nadal będę twierdził, że to co proponujecie zazwyczaj (bo nie zawsze) nie nadaje się na pierwsze moto.
Oczywiście przed taką poradą wolałbym zobaczyć co pytający potrafi i jak ogólnie sobie radzi na moto, no ale jak to w poradni internetowej: nie da się
Patrząc na Twojego pierwszego posta to raczej obstawiałbym zdecydowanie któreś z moto:
gs500 - choć mi się nie podoba i jest stare technologicznie
er5
cb500 / chociaż w tej cenie to bardziej CBF500 - najlepsza opcja z 500tek
ewentualnie tak jak przedmówcy XJ600 (nie mylić z XJ6)
WygrywajÄ…: CBF500 i XJ600
To czy będzie to motocykl na sezon czy dwa czy na 10 będzie zależało od Ciebie, nie musisz od razu wsiadać na hayke aby stwierdzić że dopiero to jest Twoim motocyklem docelowym.
Co do pozostałych to powyżej 600 bym nie proponował (czyli 750tki odpadają), na moc bym nie patrzył bo ważniejszy jest moment obrotowy a jak już rozmawiamy o parametrach to nie tylko wartość w KM (czy KW) czy Nm, ale razem z obrotami przy jakich jest max osiągalny. Bo chyba co innego mieć 60 Nm przy 3 tyś a co innego przy 9 tyś.
Nic poza tym co powyżej nie mogę polecić bo...
No i jedna uwaga dotyczÄ…ca:
Najpierw naucz się porządnie jeździć samemu, potem poczytaj jak się jeździ z pasażerem/pasażerką , potem poinstruuj pasażera/pasażerkę co i jak ma robić i dopiero potem próbujcie razem jeździć bo to troszkę inna bajka.
Oczywiście przed taką poradą wolałbym zobaczyć co pytający potrafi i jak ogólnie sobie radzi na moto, no ale jak to w poradni internetowej: nie da się
Patrząc na Twojego pierwszego posta to raczej obstawiałbym zdecydowanie któreś z moto:
gs500 - choć mi się nie podoba i jest stare technologicznie
er5
cb500 / chociaż w tej cenie to bardziej CBF500 - najlepsza opcja z 500tek
ewentualnie tak jak przedmówcy XJ600 (nie mylić z XJ6)
WygrywajÄ…: CBF500 i XJ600
To czy będzie to motocykl na sezon czy dwa czy na 10 będzie zależało od Ciebie, nie musisz od razu wsiadać na hayke aby stwierdzić że dopiero to jest Twoim motocyklem docelowym.
Co do pozostałych to powyżej 600 bym nie proponował (czyli 750tki odpadają), na moc bym nie patrzył bo ważniejszy jest moment obrotowy a jak już rozmawiamy o parametrach to nie tylko wartość w KM (czy KW) czy Nm, ale razem z obrotami przy jakich jest max osiągalny. Bo chyba co innego mieć 60 Nm przy 3 tyś a co innego przy 9 tyś.
Nic poza tym co powyżej nie mogę polecić bo...
WicherTarpno napisał(a):Przygodę zaczynałem lat kilka temu z 350ccm. Niefortunny poślizg,skasowane moto,przerwa w przygodzie
JakiÅ› czas w ramach przypomnienia podstaw,przemierzam miasto na 80
No i jedna uwaga dotyczÄ…ca:
WicherTarpno napisał(a):Raczej na miasto jak i krótkie wypady za miasto we dwoje
żona podobna waga
Najpierw naucz się porządnie jeździć samemu, potem poczytaj jak się jeździ z pasażerem/pasażerką , potem poinstruuj pasażera/pasażerkę co i jak ma robić i dopiero potem próbujcie razem jeździć bo to troszkę inna bajka.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
A jak sobie poradzić z zakupem motocykla bez doświadczenia i osoby, która zna się na motocyklach? Szukam motocykla z woj. łódzkiego i mazowieckiego niestety nie mam nikogo znajomego, którego mógłbym poprosić o pomoc.
Czy np. na stacji diagnostycznej pomogą mi sprawdzić motocykl czy wszystko gra? Znacie jakieś dobre wyjście z tej sytuacji?
Czy np. na stacji diagnostycznej pomogą mi sprawdzić motocykl czy wszystko gra? Znacie jakieś dobre wyjście z tej sytuacji?
- Sierko2
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 13/9/2015, 14:57
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz też np. wziąć jakiegoś mechanika, tylko no będzie to oczywiście kosztowało.
Weź do tego obejrzyj też sobie poradniki na YouTube. Są dwa całkiem fajne (w tym jeden w trzech 20-minutowych częściach).
Weź do tego obejrzyj też sobie poradniki na YouTube. Są dwa całkiem fajne (w tym jeden w trzech 20-minutowych częściach).
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
100 konne moto na początek? Ambitnie. Zostań przy CBF, ewentualnie XJ6 i ER6.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Sierko2 napisał(a):Co myślicie o Yamaha FZ6 600 z 2005 r., Suzuki GSR 600? Warto? Czy jednak lepiej zostać przy Hondzie CBF 600 po 2005 r. Budżet do 10 000 zł.
A co mamy myslec ? Motocykl jak motocykl, daje rade, gorzej z kierowca.
Mam nadzieje, ze zbyt trudno sie nie wypowiadam.
Idz wez zimny prysznic i poczytaj tematy zalecajace pierwszy sprzet dla kogos komu sie wydaje....
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Sierko2 napisał(a):Co myślicie o Yamaha FZ6 600 z 2005 r., Suzuki GSR 600? Warto? Czy jednak lepiej zostać przy Hondzie CBF 600 po 2005 r. Budżet do 10 000 zł.
A co mamy myslec ? Motocykl jak motocykl, daje rade, gorzej z kierowca.
Mam nadzieje, ze zbyt trudno sie nie wypowiadam.
Idz wez zimny prysznic i poczytaj tematy zalecajace pierwszy sprzet dla kogos komu sie wydaje....
Jak to co Masz myśleć. Chodzi mi o opinie o awaryjności, spalaniu. Może ktoś z Was jeździł którymś z tych motocykli a może każdym i ma swoją opinie. Na pewno są różnice między tymi motocyklami dlatego piszę z prośbą o Wasze opinie.
- Sierko2
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 13/9/2015, 14:57
- Lokalizacja: Warszawa
FZ6 jest bardzo popularnym sprzętem, na forach i YT są tony informacji na temat tego motocykla, tylko trzeba poszukać.
Chłopaki tutaj słusznie sugerują, że 98 konny fazer jest sprzętem, który może zaskoczyć i sponiewierać (odpukać).
Poczytaj co się dzieje po przekroczeniu magicznych 6-7k obrotów i zastanów się, czy będziesz w stanie sobie z tym poradzić.
Pewnie, że jest to lepszy wybór, niż np R6, ale nie jest to najlepszy z możliwych w stosunku do doświadczenia.
Może zerknij na ER-6 w wersji "F", czyli z owiewkami, albo XJ6, też wersja z owiewkami "F"(pełne) lub "S"(niepełne).
To są dobre, sprawdzone i polecane opcje na początek, polecam szczególnie wersje z ABS-em.
Chłopaki tutaj słusznie sugerują, że 98 konny fazer jest sprzętem, który może zaskoczyć i sponiewierać (odpukać).
Poczytaj co się dzieje po przekroczeniu magicznych 6-7k obrotów i zastanów się, czy będziesz w stanie sobie z tym poradzić.
Pewnie, że jest to lepszy wybór, niż np R6, ale nie jest to najlepszy z możliwych w stosunku do doświadczenia.
Może zerknij na ER-6 w wersji "F", czyli z owiewkami, albo XJ6, też wersja z owiewkami "F"(pełne) lub "S"(niepełne).
To są dobre, sprawdzone i polecane opcje na początek, polecam szczególnie wersje z ABS-em.
-
A7 x - Świeżak
- Posty: 307
- Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
- Lokalizacja: Wrocław/OsW
Sierko2 napisał(a):Jak to co Masz myśleć. Chodzi mi o opinie o awaryjności, spalaniu. Może ktoś z Was jeździł którymś z tych motocykli a może każdym i ma swoją opinie. Na pewno są różnice między tymi motocyklami dlatego piszę z prośbą o Wasze opinie.
Czlowieku
awaryjnosc i spalanie to Twoj najmniejszy Problem, kumasz, ze to nie jest jeszcze sprzet dla Ciebie ?
To tak jak bys nigdy nie jezdzace dziecko wsadzil do Porsche Turbo
Dociera to do Ciebie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
600-ka 600-ce nierówna. Co więcej niektóre 750-ki są słabsze od niektórych 500-ek. Przyjrzyj się mocy i momentowi. I posłuchaj opinii co do łagodności czy narowistości konkretnego sprzętu.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Z jednej strony pytasz, uzyskujesz odpowiedzi, które Cię nie satysfakcjonują, bo przeczą Twoim założeniom i próbujesz im zaprzeczać, że "słyszałeś od kogoś coś tam".
Wygląda to trochę tak, że napaliłeś się na mocną 600-kę i oczekujesz, że ludzie z aprobatą poklepią Cię po plecach pisząc "tak, to świetny wybór".
Nikt Ci tutaj nie zabroni kupić nawet litra, ale na pewno tutaj nie doczekasz się pochwały za taki wybór, bo wiadomo jakie mogą być tego efekty.
Lepiej na początek kupić coś słabszego w dobrym stanie, polatać na tym i sprzedać po sezonie/dwóch bez jakiejś wielkiej straty i wtedy pomyśleć nad czymś mocniejszym, jeżeli stwierdzisz, że brakuje Ci mocy w stosunku do umiejętności.
Wygląda to trochę tak, że napaliłeś się na mocną 600-kę i oczekujesz, że ludzie z aprobatą poklepią Cię po plecach pisząc "tak, to świetny wybór".
Nikt Ci tutaj nie zabroni kupić nawet litra, ale na pewno tutaj nie doczekasz się pochwały za taki wybór, bo wiadomo jakie mogą być tego efekty.
Lepiej na początek kupić coś słabszego w dobrym stanie, polatać na tym i sprzedać po sezonie/dwóch bez jakiejś wielkiej straty i wtedy pomyśleć nad czymś mocniejszym, jeżeli stwierdzisz, że brakuje Ci mocy w stosunku do umiejętności.
-
A7 x - Świeżak
- Posty: 307
- Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
- Lokalizacja: Wrocław/OsW
andy7 napisał(a):Sierko2 napisał(a):A to dziwne bo po zdanym egzaminie rozmawiałem ze swoim instruktorem (policjant w sekcji motocyklowej w W-wie) i powiedział, że śmiało mogę szukać 600-ki. Poza tym na forum ludzie pisali podobnie.
1. Ile godzin wyjezdziles ze swoim instruktorem w obszerze zabudowanym ( po miescie )
2. Ile godzin wyjezdziles z nim w obszerze niezabudowanym ( poza miastem ) i z jaka predkoscia ?
3. Ile km wyjezdziles w sumie ze swoim instruktorem ?
U mnie kazdy Kursant wyjezdza 12 ha poza obszarem niezabudowanym co przeklada sie mniej wiecej na 500 km
Suma jaka wyjezdza u mnie Kursant to ca. 750 - 850 km.
4. Na jakim motocyklu byles szkolony ?
Twoj Instruktor po prostu powiedzial Ci to co chciales uspyszec. Powod jest banalnie prosty - reklama abys go renomowal.
O szczegoly nie bede pytal, bo moglo by sie okazac, ze nauczyl Cie po prostu zdac egzamin a nie jezdzic.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Sierko2 napisał(a):A to dziwne bo po zdanym egzaminie rozmawiałem ze swoim instruktorem (policjant w sekcji motocyklowej w W-wie) i powiedział, że śmiało mogę szukać 600-ki. Poza tym na forum ludzie pisali podobnie.
1. Ile godzin wyjezdziles ze swoim instruktorem w obszerze zabudowanym ( po miescie )
2. Ile godzin wyjezdziles z nim w obszerze niezabudowanym ( poza miastem ) i z jaka predkoscia ?
3. Ile km wyjezdziles w sumie ze swoim instruktorem ?
U mnie kazdy Kursant wyjezdza 12 ha poza obszarem niezabudowanym co przeklada sie mniej wiecej na 500 km
Suma jaka wyjezdza u mnie Kursant to ca. 750 - 850 km.
4. Na jakim motocyklu byles szkolony ?
Twoj Instruktor po prostu powiedzial Ci to co chciales uspyszec. Powod jest banalnie prosty - reklama abys go renomowal.
O szczegoly nie bede pytal, bo moglo by sie okazac, ze nauczyl Cie po prostu zdac egzamin a nie jezdzic.
Przeczytaj co napisal Zimny -> 600 - ka 600- ce nie rowna ! ! !
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Nie oczekuję poklepania po plecach i usłyszenia "dobrze wybrałeś, kup CBF". Po prostu irytują mnie niektóre wpisy. Piszę na forum po to aby się Was o zdanie, Wasze opinie i doświadczenia.
ogólnie szukam CBF-ki ale Pan, który zajmuje się sprzedaż motocykli polecił mi Yamahę i Suzuki dlatego napisałem zapytanie.
ogólnie szukam CBF-ki ale Pan, który zajmuje się sprzedaż motocykli polecił mi Yamahę i Suzuki dlatego napisałem zapytanie.
- Sierko2
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 13/9/2015, 14:57
- Lokalizacja: Warszawa
Zadalem Ci patania ne ktore nie raczyles nawet odpowiedziec wiec moze odpowiesz dlaczego wogole mamy Ci doradzac ?
Szukaj CBF i pozamiatane
Szukaj CBF i pozamiatane
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Sierko2 napisał(a):ogólnie szukam CBF-ki ale Pan, który zajmuje się sprzedaż motocykli polecił mi Yamahę i Suzuki dlatego napisałem zapytanie.
Pan, który sprzedaje moto, poleca to, na czym będzie w stanie więcej zarobić, ewentualnie wśród niezdecydowanych poleca maszyny mniej więcej w podobnym stylu, żeby sprzedać cokolwiek, jego -przepraszam- gówno obchodzi, czy Ty na tym potrafisz jeździć, czy nie, i ma ogólnie gdzieś, czy zabiorą Cię w czarnym worku z pierwszego zakrętu, dostał kasę i tyle go obchodzi. To co Ci powiedział instruktor to jedno, to co zweryfikowało by np. Kulikowisko to zupełnie inna bajka i mógł byś się uświadomić, że nie masz pojęcia o jeździe.
Zrozum, że nikt Ci nie odradza tego czy tamtego moto, bo kupisz to co będziesz chciał i nikt Ci tego nie zabroni, to Twoje zdrowie, Twoje życie, my próbujemy Ci tylko naświetlić, że agresywnych 100KM na początek to stanowczo zbyt ambitny pomysł.
Tu nie chodzi tylko o moc, chodzi o to, że nie potrafisz zmieniać biegów, no powiedz, potrafisz hamować i jednocześnie redukować bieg z przegazówką? A no nie, bo tego trzeba się naumieć i poświęcić czas na naukę, potrafisz manewrować przy użyciu tylnego hamulca? W ogóle potrafisz skutecznie hamować? Wiesz gdzie patrzeć i wiesz jak to robić? Używasz świadomie przeciwskrętu i wiesz na czym to polega? Wiesz jak obierać linię przejazdu w zakręcie? Prawda jest taka, że nie wiesz. Na razie nie potrafisz nawet wykonać poprawnie dosiadu na motocyklu i odpowiednio operować manetką gazu, zrozum, że czym mocniejsza maszyna, tym mniejszy margines błędu posiada, na prawdę zastanów się nad czymś o stosunkowo łagodnej charakterystyce, czymś pokroju właśnie CBF 600, XJ6, ER6 czy ciężkawego GSF 650 Bandit. Zobacz, że podobnie jak Twój instruktor, również polecam Ci maszyny klasy 600 a nawet wyżej, z tym, że są to spokojne maszyny a nie narwańce pokroju Fazera czy Horneta, na których będzie Ci ciężej przyswoić podstawy techniki i zachowania maszyny.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Co do Twojej pierwszej części wypowiedzi to nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. W końcu skończyłem kurs i zdałem egzamin więc jakiekolwiek pojęcie o jeździe motocyklem mam.
Druga sprawa, to że jeszcze wiele nauki jak panować nad motocyklem przede mną.
I tutaj podoba mi się Twoja końcowa wypowiedź, że lepiej postawić na spokojniejszy motocykl np. CBF 600 niż na Fazera czy Horneta.
Jak widać można normalnie i rzeczowo odpowiedzieć na pytanie.
Dzięki.
Druga sprawa, to że jeszcze wiele nauki jak panować nad motocyklem przede mną.
I tutaj podoba mi się Twoja końcowa wypowiedź, że lepiej postawić na spokojniejszy motocykl np. CBF 600 niż na Fazera czy Horneta.
Jak widać można normalnie i rzeczowo odpowiedzieć na pytanie.
Dzięki.
- Sierko2
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 13/9/2015, 14:57
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości