Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?
Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?
Problem jest w tym ze jesli robie ósemke na tym motocyklu na 1 biegu to albo nie mieszcze sie w liniach albo przechylam sie tak mocno ze musze podpierac sie nogą.
Probowalem juz na 2 biegu ale gaśnie silnik, wiec robie na 1 biegu, probowalem juz inaczej siadac ze jajca mam przy samym baku albo siadalem tak ze prawie na tylnej kanapie ale nic z tego.
Czy mam skęcac kierownice do oporu czy moze mniej?
Jak pozycje przyjac na motocyklu zeby latwiej wykonac osemke?
Macie jakieś sposoby? Zdradzcie swoje sekrety
 
Dodam ze mam 184cm wzrostu i waze 85 kg wiec mam wrazenie ze ten motocykl jest troche dla mnie za mały, czy mam racje?
				
			Probowalem juz na 2 biegu ale gaśnie silnik, wiec robie na 1 biegu, probowalem juz inaczej siadac ze jajca mam przy samym baku albo siadalem tak ze prawie na tylnej kanapie ale nic z tego.
Czy mam skęcac kierownice do oporu czy moze mniej?
Jak pozycje przyjac na motocyklu zeby latwiej wykonac osemke?
Macie jakieś sposoby? Zdradzcie swoje sekrety
Dodam ze mam 184cm wzrostu i waze 85 kg wiec mam wrazenie ze ten motocykl jest troche dla mnie za mały, czy mam racje?
- Nice Gay
 - Świeżak
 - Posty: 44
 - Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33
 
Sam niedawno jeździłem na tej maszynce i szczerze powiem, że lepiej mi się na niej jeździło jak na CBF a jestem ciut wyższy i cięższy od Ciebie. Przesuniecie się bliżej baku tylko trochę ułatwiało robienie ósemek. Natomiast przenoszenie ciężaru na boki o wiele mi sprawę ułatwiało. Już tłumacze o co mi chodzi. Gdy skręcasz w lewo przesuwasz ciężar na prawą str (siedzisz na motocyklu na lewym poślado-udzie) i adekwatnie do skrętu w drugą str. Mi tam to bardzo ułatwiło utrzymanie równowagi i ósemki robiłem już mniejsze (bliższe środka).
				Wieczny Student...
			- 
				

golw - Świeżak
 - Posty: 64
 - Dołączył(a): 3/1/2008, 02:58
 - Lokalizacja: Wawa
 
Którą godzinę już jeździsz?? Jak pisze przedmówca balans przede wszystkim im więcej będziesz ćwiczył tym szybciej załapiesz o co chodzi nie ma 100% sposobu. Płynne ruchy kierownicą i dobry balans to najlepszy sposób. 
Do tego oczywiście dobrze rozgrzana maszyna!
				Do tego oczywiście dobrze rozgrzana maszyna!
F4 00'
			- 
				

Głodny Wiedzy - Świeżak
 - Posty: 54
 - Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
 - Lokalizacja: okolice wawy
 
Ja miałem problem z tym, że nie umiałem utrzymać motocykla na równych obrotach przy skręcaniu na 8, poprostu manetka tak chodziła, że się nie dało, albo motocykl hamował silnikiem i zjeżdzałem do środka 8, albo dodawałem gazu i wyjeżdzałem poza 8, tak chaotycznie, nie ważne czy na 1 czy na 2 biegu nie dało się przy małych obrotach utrzymać równej pracy silnika.
Sposób jaki sobie wymyśliłem do przejeżdzania 8 był następujący: wbita 2jeczka, żeby motocykl nie był taki nerwowy, jadąc na prostej odkrecałem gaz, a składając się w zakręt przejeżdzałem na sprzęgle, poprostu przetaczając się po łuku (oczywiście prędkość normalnie, nie zółwia), wyjeżdzając na prostą gaz, puszczałem sprzęgło, napędzałem się i to samo.
Jeszcze nie wiem z czym masz problem, czy jak koledzy już powiedzieli, z równowagą ze względu na swoje gabaryty czy co, ale kombinuj może znajdziesz swój sposób! pozdro
				Sposób jaki sobie wymyśliłem do przejeżdzania 8 był następujący: wbita 2jeczka, żeby motocykl nie był taki nerwowy, jadąc na prostej odkrecałem gaz, a składając się w zakręt przejeżdzałem na sprzęgle, poprostu przetaczając się po łuku (oczywiście prędkość normalnie, nie zółwia), wyjeżdzając na prostą gaz, puszczałem sprzęgło, napędzałem się i to samo.
Jeszcze nie wiem z czym masz problem, czy jak koledzy już powiedzieli, z równowagą ze względu na swoje gabaryty czy co, ale kombinuj może znajdziesz swój sposób! pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
			- 
				

motoman - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 1288
 - Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Ja na YBR 250 robilem na 1 bez gazu i caly czas szla ladnie.Nie szarpala ani nie mulila.Mi wychodzila osemka od razu, ale tak jak pisza sprobuj nogami scisnac bak i siedziec w pozycji ''prostej'', tzn.nie zgarbiony czy cos...
				Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
			- 
				

Urbud - Świeżak
 - Posty: 253
 - Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
 - Lokalizacja: Brzeg
 
Ja na ybr jeździłem góra 3h i ósemkę dało się zrobić bez problemu na dwójce bez gazu, ale już na egzaminie nie zdało to u mnie egzaminu bo zdechła na piątej ósemce ;]. Przy drugiej próbie jechałem jedynką z gazem. No i przy skręcaniu nie balansuj kolanami bo to przeszkadza.
				Dream ride... www.youtube.com/watch?v=6EyJz46EMWk
			- 
				

Fikol - Świeżak
 - Posty: 280
 - Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
 - Lokalizacja: Węgrów
 
Głodny Wiedzy napisał(a):Którą godzinę już jeździsz?? Jak pisze przedmówca balans przede wszystkim im więcej będziesz ćwiczył tym szybciej załapiesz o co chodzi nie ma 100% sposobu. Płynne ruchy kierownicą i dobry balans to najlepszy sposób.
Do tego oczywiście dobrze rozgrzana maszyna!
dzisaj byly 4 godz i jest lepiej
juz mialem stracha ze nie opanuje tego...
- Nice Gay
 - Świeżak
 - Posty: 44
 - Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33
 
Najlepiej jeździ się na jedynce, lekko gazu (tyci tyci). Kolana lekko ściskają zbiornik. Najważneijsze jest aby odpowiednio daleko patrzeć w zakręt - jedziesz automatycznie tam, gdzie patrzysz. To jest klucz do sukcesu!
				
			- 
				

los_sandalos - Świeżak
 - Posty: 18
 - Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
 
Coś mi się zdaje, że jak ktoś nie potrafi robic ósemki to ma jakiś niedowład kończyn.
				f4 |  | Przeczytaj !! |  | viewtopic.php?p=209115#209115
			- 
				

CeBeRek - Stały bywalec
 - Posty: 1265
 - Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
 - Lokalizacja: trolownia
 
silnik YBRki (przynajmniej w tej na której uczyłem się jeździć) jest o tyle nieprzyjazny ze nie będzie ładnie szedł ani na 1 z gazem anie na 2 bez gazu. Ja znalazłem kompromis w postaci 2 na 0.5sprzęgle. Na 1 motor jest bardzo nerwowy a na 2 gaśnie. Jak trafisz na egzaminie zimny motor to uważaj bo może się prowadzić całkiem inaczej niż na nauce jazdy.
Ja zdawałem w WORD Szczecin a tam była YBRka z podkręconymi obrotami i motor jak był ciepły to nie gasł na 2 ale nie jest powiedziane że tam gdzie Ty zdajesz też tak będzie.
Pozdrawiam i życzę Ci zdania egzaminu
				
			Ja zdawałem w WORD Szczecin a tam była YBRka z podkręconymi obrotami i motor jak był ciepły to nie gasł na 2 ale nie jest powiedziane że tam gdzie Ty zdajesz też tak będzie.
Pozdrawiam i życzę Ci zdania egzaminu
- 
				

ZWA_Z434 - Świeżak
 - Posty: 53
 - Dołączył(a): 27/5/2008, 15:57
 - Lokalizacja: Wałcz / Szczecin
 
mam kawasaki ninja zx-6r swiezo kupiony noweczka z salonu chcialem sie zapytac czy mozliwe jest przejechanie na takim motorze 8 ? bo szczerze zastanawialem sie nad tym skret tego motoru jest bardzo maly jedynie co pozostaje to wychylanie sie a za tym dotykanie noga co radzicie???
				
			- zetmen
 - Świeżak
 - Posty: 3
 - Dołączył(a): 14/9/2008, 14:57
 - Lokalizacja: Cypr
 
Witam!
1. Na pierwszym biegu- obroty wynoszą równy tysiączek, co wystarcza do płynnej jazdy
2. Bez dodawania gazu (!)
3. Uważaj, żeby nie skręcić kierownicą do ogranicznika- wtedy gleba
4. Jedź zawsze szerokim łukiem (po zewnętrznej linii)
Tak przedstawia się moja technika jazdy. Egzamin miałem 5 dni temu. Zdałem za pierwszym razem.
Powodzenia na egzaminie, Nice Gay.
Pozdrawiam,
				1. Na pierwszym biegu- obroty wynoszą równy tysiączek, co wystarcza do płynnej jazdy
2. Bez dodawania gazu (!)
3. Uważaj, żeby nie skręcić kierownicą do ogranicznika- wtedy gleba
4. Jedź zawsze szerokim łukiem (po zewnętrznej linii)
Tak przedstawia się moja technika jazdy. Egzamin miałem 5 dni temu. Zdałem za pierwszym razem.
Powodzenia na egzaminie, Nice Gay.
Pozdrawiam,
Animaes
			- Animaes
 - Świeżak
 - Posty: 1
 - Dołączył(a): 23/9/2008, 19:28
 
poprostu musisz znalezc cos w podobie osemki (albo narysowac)  i cwiczyc 
inaczej sie nie nauczysz
				inaczej sie nie nauczysz
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
- 
				

emils - Świeżak
 - Posty: 231
 - Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
 - Lokalizacja: masz taki motor?
 
ZWA_Z434 napisał(a):silnik YBRki (przynajmniej w tej na której uczyłem się jeździć) jest o tyle nieprzyjazny ze nie będzie ładnie szedł ani na 1 z gazem anie na 2 bez gazu. Ja znalazłem kompromis w postaci 2 na 0.5sprzęgle. Na 1 motor jest bardzo nerwowy a na 2 gaśnie. Jak trafisz na egzaminie zimny motor to uważaj bo może się prowadzić całkiem inaczej niż na nauce jazdy.
Ja zdawałem w WORD Szczecin a tam była YBRka z podkręconymi obrotami i motor jak był ciepły to nie gasł na 2 ale nie jest powiedziane że tam gdzie Ty zdajesz też tak będzie.
Pozdrawiam i życzę Ci zdania egzaminu
Nie róbcie ósemek na 0,5 sprzęgle, ja za to na egzaminie miałem 2 podejście.
Jedynka i bez gazu, szerokim łukiem.
- 
				

13b - Świeżak
 - Posty: 115
 - Dołączył(a): 30/1/2009, 21:20
 - Lokalizacja: wolin
 
13b napisał(a):Nie róbcie ósemek na 0,5 sprzęgle, ja za to na egzaminie miałem 2 podejście.
Jedynka i bez gazu, szerokim łukiem.
Dokładnie, było zresztą już o tym na forum przynajmniej kilka razy.
Jak ktoś ma problem z ósemką to najczęściej ma problem sam ze sobą
Czy to stres, czy jakieś paniczne ruchy - dość, że nie wychodzi.
Po prostu jechać spokojnie i płynnie po zewnętrznej brać łuki, bez dokrętek w skrętach. I patrzeć się przed siebie, w stronę kierunku jazdy, a nie pod przednie koło. Spokojnie, motocykl się nie przewróci.
Trzeba po prostu sobie to poćwiczyć.
Jednemu wystarczy parę minut, inny będzie potrzebował 2h.
Tak czy inaczej musi się udać
http://gomoto.tv/ | naszym motorem jest pasja
			- 
				

duddits - Świeżak
 - Posty: 167
 - Dołączył(a): 10/4/2009, 20:10
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość