Zobacz wątek - KTM 125
NAS Analytics TAG

KTM 125

Enduro, Cross
_________

KTM 125

Postprzez Markos44 » 9/3/2008, 16:46

Witam
Kilka lat juz jezdze na roznych motorach/motocyklach i chcialbym sie Was poradzic bo nie jestem pewny mojej decyzji. Mianowicie jazde zaczynalem od motorynek , rometow jawek i automatycznego sascha ( jesli ktos wie co to ;) ), pozniej przesiadlem sie na aprilie SR 50 ( rocznik 98 ) jezdze tym juz 2 lata i stwierdzam ze po pierwsze motor jest na mnie za maly i za slaby ( mam prawie 190 cm i 16 lat ) . W przerwach jezdzilem ( dosyc czesto ) 20 letnia Yamaha XT 600 ( jakies 40 km ) , troche sie nauczylem na tym motorku ( chociaz to nie moj ) ale mimo wszystko traktowalem ta jazde jako zabawe bo motor wydaje mi sie nie najlepszy. Jest ciezki i co za tym idzie malo ( wedlug mnie ) zwrotny . Reasumujac znudzil mi sie skuter ktory juz zreszta jest stary i jest wlasnie w sprzedazy i postanowilem sie przesiasc na Crossa/Enduro . Napalilem sie na to bo wielu znajomych ma DT"ki i podobne. Spodobalo sie mi skakanie po gorkach i w ogole jazda w terenie . I teraz rozmyslam co kupic. Bardzo spodobal mi sie KTM 125 EXC tylko nie wiem czy to dobry wybor. Chce motoru silnego , zwinnego i dobrego w terenie. Cenie sobie rowniez niezawodnosc . Teraz moja prosba o wasze opinie czy KTM bedzie dla mnie dobry , czy nie lepsza np YAMAHA DT ( mowa o pojemnosci 125 ) czy cos innego . Mam jeszcze inne pytania : ktm ma kilka typow - SX bodazje typowy cross bez homolagacji ? i czym sie rozni EXC od EXE no i jaki to jest ten LC 2 bo widzialem ta nazwe . Ciekaw jestem rowniez jak jest z blokadami u KTM'ka - przegladajac EXC'y i inne na niemieckiej stronie zauwazylem ze niektore maja np tylko 8 km - jesli te motory sa naprawde zblokowane to prosil bym o info gdzie maja te blokady i jak jest z ich zdejmowaniem. Oczywiscie poluje na uzywany motor - cena do 8 tysiecy ale bardziej chodzi mi o same opinie zebym wiedzial w ktorej marce szukac i czy nie odpuscic sobie tego KTM'a. W planach mam powazna jazde motorem czyli jazdy w ciezkim tereniu zarowno jak i stunt'y .
Z gory dziekuje za odpowiedz , wybaczcie jesli cos nie tak - moj pierwszy post tutaj :)
Tak jeszcze mi sie przypomnialo - a kawasaki kx 125 ? lepsze / grosze od takiego ktm'a ?
Ostatnio edytowano 9/3/2008, 18:45 przez Markos44, łącznie edytowano 1 raz
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20


Postprzez MCK » 9/3/2008, 18:38

ze 125ccm to bralbym na Twoim miejscu Suzuki RM albo kawasaki KX : )
MCK
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 9/7/2007, 20:09
Lokalizacja: Wałcz


Postprzez Markos44 » 9/3/2008, 18:51

Dzieki ze juz sie ktos odezwal ;)
Ale tak patrze na te KX'y i RM'ki i z tego co widze to nie maja one lamp - czyzby byly to motory bez homologacji czy trzeba troche " poprzerabiac" ?
Jak cos to szukam czegos z mozliwoscia rejestracji bo troche po miescie tez chcialem pojezdzic :)
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez Landryss25 » 9/3/2008, 20:24

EXC to wyczynowy sprzęt i jeśli Ci zależy na niezawodności to weź coś typu DT bo w takim KTM to sie wymienia tłok raz na sezon itp. a w DT nie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Markos44 » 9/3/2008, 20:31

Rozumiem ze suzuki rm i kawasaki kx nie maja homologacji i moge pomarzyc o zarejestrowaniu tego ?
Jeszcze jestem bardzo ciekaw jak z tymi blokadami ( w ktm exc ) i jesli ktos wie cos na ten temat prosze o wypowiedzenie sie :)
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez piotrek2633 » 9/3/2008, 22:27

kx 125, cr 125, rm 125, yz 125 to wyczyny offroad bez mozliwości rejstracji ( nie licząc kombinatorów). Ja osobiście bym ci polecił honde crm 125 lub kawasaki kmx 125 a wybór należy do Ciebie. pozdro!
piotrek2633
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9/3/2008, 22:23

Postprzez Markos44 » 10/3/2008, 15:01

Mimo wszystko najprawdopodobniej kupie KTM'a - tylko ze ten model ktory mam zamiar kupic ma najprawdopodobniej blokady - bo ogloszenie jest na niemieckiej stronie i jest napisane ze ma 8km . Moglby mi ktos powiedziec jak to jest z tymi blokadami ? Bylbym naprawde wdzieczny :)
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez MCK » 10/3/2008, 16:39

Blokady blokadami jak kazda da sie scignac : )
MCK
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 9/7/2007, 20:09
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Markos44 » 10/3/2008, 21:08

Tyle to tez wiem :P
Ehh nie wiem czy naprawde nikt nie wie nic nt tych blokad czy po prostu mi nie chce pomoc :?
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez CREW » 12/3/2008, 09:18

8 KM TO ZA MAŁO JAK NA 125 TYM BARDZIEJ NA KTMa PRZECIEŻ WIĘKSZOŚĆ KTM óW TO MOTOCYKLE Z WYCZYNOWYMI SILNIKAMI WIEC COŚ JEST NA TEJ AUKCJI SKISZONE CHYBA ŻEBY GO KTOŚ AZ TAK STRASZNIE ZBLOKOWAŁ
Sam jeżdżę na 125 konkretnie an yamasze tdr i taka zablokowana ma 15KM
ja na szczęście mam odblokowana na maxa + tuningowy gaźnik mikuni wiec kreci do 13000 na minute
a może na tej twojej aukcji sa podane kW
YAMAHA-TOUCHING YOUR HEART
CREW
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/3/2008, 08:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Beavis » 12/3/2008, 14:17

Nie pisz wielkimi literami...
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez Markos44 » 12/3/2008, 17:44

Nie wiem czy moge wklei link, jesli nie to przepraszam i prosze o usuniecie go
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=35546974&tabNumber=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=13900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&cubicCapacities=FROM_81_TILL_125&lang=de&pageNumber=1 (otwórz link)
To ten motor ( wybaczcie ze taki dlugi link, nie moja wina )
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez mastero33 » 13/3/2008, 15:51

on ma napewno wiecej niz 8KM!chyba nawet te 50ktm wyczynowki dla dzici maja cos takiego:)wiem ze wyczynowka KTM 125 ma cos w granicach 45KM,ale to jest bez sensu jesli chcesz jezdzic duzo km!bo tam co 50mh trzeba wymieniach cylek i rozne tam bajery..
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez Beavis » 13/3/2008, 16:22

Bzdury piszesz kolego.

1. Jest to model EGS czyli konkurencja dla Yamahy DT125 czy Kwasaki KMX 125. Moc jego to nie więcej niż 20KM.

2. Wyczynowe 125 nie mają więcej niż 40KM, a powiem jeszcze inaczej - motocykle z MŚ Enduro po testach na hamowni wykazują około 39KM, więc łatwo się domyślić jak przekłamane są dane z katalogów.

3. W wyczynowym 125 trzeba naprawdę dawać gazu by wymieniać kilkakrotnie tłok w sezonie. Zaś wymiana cylindra? Czy Ty wiesz, o czym mówisz?...

Przy dobrzej jeździe dwa razy w sezonie tłok, a i tak w 99% przypadków wystarczy tłok + nikasil raz w roku.

Wsio...
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez Markos44 » 13/3/2008, 20:54

Teraz czuje sie madrzejszy. Bo myslalem ze model EGS to jakas inna nazwa EXC i to to samo bo tez ma homologacje i wuglada tak samo. Mam ufac na slowo ze modele EGS nie maja wiecej niz 20KM ? I to co jest napisane w nawiasie w tym ogloszeniu o 38PS (KM ) jest klamstwem ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=327793489 (otwórz link)
Rowniez to jest zaklamane skoro mowa o 42KM ?
Chcicalem sie upewnic bo chcialem model ktorego moc podchodzi pod 40KM i jesli kupil bym cos 20 konnego to bym sie wkopal -.-
Zreszta zdaje mi sie to dziwne ze modele EGS KTM'a sa tak slabe.
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez superpimp » 17/3/2008, 21:17

egs to jest inna nazwa exc i to ma około 40km nowy miał tam jakies blokady podobno ale kazdy to sciagał i juz było exc miał troche cichszy tłumik i tyle centralna podnuzke troche bardziej ucywilizowany ale silnik ten sam bo wszystkie czesci sąte same :wink: w sklepie masz zawsze exc/egs/exe kazda częsc. A pisze 8km czasem na niemieckich aukcjach bo tam jak ma moto więcej mocy to drozsze ubezpieczenie :) kumpel kupił exc 450 i miał w papierach 15km :lol: więc pozdro.

a no beavis co za głupoty piszesz ze tłok + nicasil co rok. nicasil co rok pogieło cie???? :shock:
superpimp
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/7/2007, 18:10
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez Markos44 » 17/3/2008, 22:31

Heh nie ma to jak jedan osoba pisze ze Exc a Egs to co innego a druga ze to samo . Nie chce byc jakis tam madry ale poszukalem i trafilem na wypowiedz ze to jednak to samo , zreszta brzmi podobnie i nie widze roznic technicznych :)
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez Beavis » 17/3/2008, 22:31

EGS to nie EXC ani EXE - to tak samo jak w przypadku Husqvarny WR i WRE, to dwa inne motocykle. To, że w katalogach jest to samo, nie oznacza, że to "tylko inna nazwa".

Może jesteś mistrzuniem i wymiatasz, ale przy amatorskiej jeździe dwa tłoki w sezonie to maks! To, że jest napisane, by zmieniać co 10mh zawodnicze jazdy nie oznacza, że każdy kto ma 125 2T ma zmieniać co 10mh...
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez Markos44 » 30/4/2008, 14:31

Najpierw chce sie pochwalic bo kupilem soie w koncu KTM'a :)
Model EXC z 2006 roku i jestem zadowolony . To ze wybralem KTM'a to glownie dlatego ze od razu sie napalilem na ta marke no i byla dosc okazja na ten motor :) ( Kupilem motor z Niemiec )
No i teraz mam glownie jedno pytanie :
Jaki olej do beznzyny ( dozownika nie ma bo nie moglem znalezc i dowiedzialem sie ze takowego nie posiada ) ? Jaka mieszanka tzn. jaki stosunek ? No i czy wystarczy ze to bedzie jakis lepszy ( drozszy olej ) czy to musi byc jakis specjalny ?
Poza tym czy ktos tez mial problemy z licznikiem tzn. moze mi ktos podpowiedziec jaka jest przyczyna niedzialajacego elektrycznego licznika przy KTM'ie ?
Bylbym rowniez wdzieczny za porady na temat oleju do skrzyni ( jaki i ile jesli ktos wie ) .
A odnosnie motorku to napisze tu kilka moich zdan ktore moze komus pomoga :
Motor nie ma obrotomierza , nie posiada akumulatora ( co za tym idzie rozrusznika ) oczywiscie zawieszenie jest regulowane no i mieszanke trzeba robic samemu czyli nie ma dozownika oleju do benzyny ( jak juz wczesniej mowilem )
Wszystko to dotyczy modelu 2006 , nie wiem jak jest z innymi , moze komus pomoglem.
Pozdrawiam i prosze o odpowiedz na moje pytania :)
PS: Ktos mi moze powiedziec jaka swiece najlepiej do tego motoru ? ( jaka cieplota itp )
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez zdzichu123 » 30/4/2008, 21:06

Mysle ze Beavis ci najlepiej doradzi. I jego radzil bym sie sluchac, w przeciwienstwie do wymądrzających sie tutaj innych użytkowników :) Pozdrawiam.
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr