KTM 125
			Posty: 47
			 • Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
		
	
Vaster napisał(a):Beavis napisał(a):Olej do mieszanki:
Stosunek to 1:40, 1:35. W tym przypadku oczywiście 1 to olej, a reszta to paliwo. Czyli na litr oleju 40 litrów paliwa. Łatwo wyliczyć ile mililitrów oleju potrzeba na litr paliwa. Takich mieszanek się trzymaj i nie słuchaj bzdur jakie czasami piszą. 1:40 to taka najbezpieczniejsza.
Przez przypadek dorwałem ten topic szukając na google zupełnie innego info.
Z całym szacunkiem, Beavis, skoro jesteś moderatorem tutaj to zakładam, że posiadasz sporą wiedzę w tych kwestiach.
Ale jeśli chodzi o mieszankę do KTM EXC 125 to piszesz bzdury.
1:35 - 1:40 ?
Chyba tylko w SX, YZ itd.
W EXC jest 1:60.
Sam kiedyś na początku smarowałem 1:40 bo mi tak "doradzono".
Efekt?
Po 2 bakach silnik się dusił a po 4 nie chciał jeździć normalnie.
Efekt?
Zapchany wydech olejem itd
Powtarzam, do EXC 125 jest proporcja 1:60!.
Dowód?
http://www.ktm.com/125-EXC-EXC-Sixdays.35.24.html?&detailview=2&cHash=da62385a81 (otwórz link)
Może się nie znam ale z tego co wiem to w SX i EXC jest ten sam silnik.
Jak dusił się na 1:40 to może być wina źle wyregulowanego gaźnika.
A ta informacja na stronie mi się jakaś dziwna wydaje bo nawet producenci olei zalecają 1:50.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
			- 
				 
 Landryss25
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
na to co pisze na butelkach to niezwracajmy uwagi, ale faktycznie że 1:60 to troche przesada, ja bym niepatrzył na to i lał przynajmniej 1:50, chociaż nie zatrzesz ...
				sprzedam :
 
- Sony Ericson P99i (700pln)
 
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
			 
- Sony Ericson P99i (700pln)
 
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
- 
				 
 bastus
- Bywalec
- Posty: 827
- Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
- Lokalizacja: Wrocław
Stosunek 1:35 i 1:40 jest wtedy gdy jeździmy po torze i cały czas dusimy motor na wysokich obrotach. W enduro takim jak KTM exc 125 jak i też w innych motorach enduro stosunek jest 1:60. To nie są bzdury!!!! dając za dużą mieszankę motor po 1 strasznie kopci, po 2 dławi sie strasznie, po 3 zawala wydech syfem. 
I jeszcze jedno ktm sx i exc nie mają tego samego silnika
				I jeszcze jedno ktm sx i exc nie mają tego samego silnika
Motocross q r w a rządzi!! 
			
- 
				 
 arudni
- Świeżak
- Posty: 267
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:03
- Lokalizacja: Z nikąd
Skoro kopci, to pewnie już zapchałeś wydech maksymalnie.
Idź wymień watę w tłumiku, nie wyniesie Cię to wiele (max 35 zł) plus czyszczenie wydechu (ileś tam za usługę) i zalej 1:60 a zobaczysz że będzie szarżować jak porąbany.
Poza tym, proszę mi tu nie wmawiać bzdur w stylu "myślę że 1:60 to za dużo, 1:50 to optymalnie".
1:60 i koniec kropka.
Co najwyżej można dawać przy zalewaniu z 5-10 ml więcej oleju na 6l benzyny, dla pewności (trochę zostaje na buteleczce).
I proszę mi nie mówić że SX i EXC mają te same silniki bo walnę ze śmiechu heheh.
Nie dość że inna charakterystyka silnika, to jeszcze sporo innych znacznych rożnic.
Np w 125 EXC dół jest odrobinę mocniejszy.
Porównywałem z 125 SX tego samego roku 
Edit:
Apropo czyszczenia filtra - zależnie od tego czy jest mokro i jak jeździłeś powinieneś go różnie czyścić.
Jeśli jest np sucho i się kurzy to co jedną, dwie jazdy.
Jeśli mokro, trzy, cztery.
Ale to i tak zależy od wielu czynników.
Słowem - jest brudny - pora czyścić.
Najważniejsze szczegóły - nie wiem dokładnie jak z praniem w proszku do prania, ale wiem jedno, po czymś takim trzeba cholernie dokładnie filter wymyć z resztek proszku do prania.
Mało tego, najlepiej po czymś takim go przepłukać benzyną (ekstrakcyjną albo zwykłą), poczekać jak wyschnie (BARDZO ISTOTNE, chyba nie chcesz dać mokrego filtra żeby się dostała woda do silnika?) i go pokryć specjalnym środkiem do konserwacji/ochrony filtra powietrza.
Bez tego ani rusz.
Dopilnuj, żeby spód (wewnętrzna część filtra) była dziewiczo czysta, żeby nie było żadnych dziór w filtrze i co BARDZO WAŻNE przy zakładaniu nie było żadnych szpar.
Filter ma idealnie przylegać.
Jak się tam dostanie jakiś kamyczek, pył, woda czy inne gówno, to żegnaj się z silnikiem.
Pozdrawiam
				
			Idź wymień watę w tłumiku, nie wyniesie Cię to wiele (max 35 zł) plus czyszczenie wydechu (ileś tam za usługę) i zalej 1:60 a zobaczysz że będzie szarżować jak porąbany.
Poza tym, proszę mi tu nie wmawiać bzdur w stylu "myślę że 1:60 to za dużo, 1:50 to optymalnie".
1:60 i koniec kropka.
Co najwyżej można dawać przy zalewaniu z 5-10 ml więcej oleju na 6l benzyny, dla pewności (trochę zostaje na buteleczce).
I proszę mi nie mówić że SX i EXC mają te same silniki bo walnę ze śmiechu heheh.
Nie dość że inna charakterystyka silnika, to jeszcze sporo innych znacznych rożnic.
Np w 125 EXC dół jest odrobinę mocniejszy.
Porównywałem z 125 SX tego samego roku
 
Edit:
Apropo czyszczenia filtra - zależnie od tego czy jest mokro i jak jeździłeś powinieneś go różnie czyścić.
Jeśli jest np sucho i się kurzy to co jedną, dwie jazdy.
Jeśli mokro, trzy, cztery.
Ale to i tak zależy od wielu czynników.
Słowem - jest brudny - pora czyścić.
Najważniejsze szczegóły - nie wiem dokładnie jak z praniem w proszku do prania, ale wiem jedno, po czymś takim trzeba cholernie dokładnie filter wymyć z resztek proszku do prania.
Mało tego, najlepiej po czymś takim go przepłukać benzyną (ekstrakcyjną albo zwykłą), poczekać jak wyschnie (BARDZO ISTOTNE, chyba nie chcesz dać mokrego filtra żeby się dostała woda do silnika?) i go pokryć specjalnym środkiem do konserwacji/ochrony filtra powietrza.
Bez tego ani rusz.
Dopilnuj, żeby spód (wewnętrzna część filtra) była dziewiczo czysta, żeby nie było żadnych dziór w filtrze i co BARDZO WAŻNE przy zakładaniu nie było żadnych szpar.
Filter ma idealnie przylegać.
Jak się tam dostanie jakiś kamyczek, pył, woda czy inne gówno, to żegnaj się z silnikiem.
Pozdrawiam

- Vaster
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/9/2007, 19:35
- Lokalizacja: Jelenia Góra
A gostek który startuje na ktm mi powiedział że silnik jest ten sam ale ma zmienioną charakterystykę i dlatego idzie lepiej z dołu.
				,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
			- 
				 
 Landryss25
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Witam    chciałem sie  poradzic doswiadczonych motocyklistów   a mianowicie kupiłem nie dawno KTM 125 i od jakiegos czasu motor  nie wkreca sie na obroty  tylko jak jest zimno to  działa normalnie  a  po przejechaniu  ok 200m motor zaczyna szwankowac  da sie jezdzic  ale  na  przekreconej manetce do konca  przerywa   co to moze byc???   swiece juz zmieniłem  oryginalna jest  i dalej nie wiem co sie z nią dzieje:/:/  doradz cie PROSZE!!
  a mianowicie kupiłem nie dawno KTM 125 i od jakiegos czasu motor  nie wkreca sie na obroty  tylko jak jest zimno to  działa normalnie  a  po przejechaniu  ok 200m motor zaczyna szwankowac  da sie jezdzic  ale  na  przekreconej manetce do konca  przerywa   co to moze byc???   swiece juz zmieniłem  oryginalna jest  i dalej nie wiem co sie z nią dzieje:/:/  doradz cie PROSZE!!
				
			 a mianowicie kupiłem nie dawno KTM 125 i od jakiegos czasu motor  nie wkreca sie na obroty  tylko jak jest zimno to  działa normalnie  a  po przejechaniu  ok 200m motor zaczyna szwankowac  da sie jezdzic  ale  na  przekreconej manetce do konca  przerywa   co to moze byc???   swiece juz zmieniłem  oryginalna jest  i dalej nie wiem co sie z nią dzieje:/:/  doradz cie PROSZE!!
  a mianowicie kupiłem nie dawno KTM 125 i od jakiegos czasu motor  nie wkreca sie na obroty  tylko jak jest zimno to  działa normalnie  a  po przejechaniu  ok 200m motor zaczyna szwankowac  da sie jezdzic  ale  na  przekreconej manetce do konca  przerywa   co to moze byc???   swiece juz zmieniłem  oryginalna jest  i dalej nie wiem co sie z nią dzieje:/:/  doradz cie PROSZE!!- sebus1691
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 27/9/2008, 15:56
- Lokalizacja: okolice Cieszyna
			Posty: 47
			 • Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
		
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości
