Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez rakasza » 9/7/2014, 20:56

okej , rozumiem o co Ci chodzi , dzięki .

A tak powiedzmy oglÄ…dajÄ…c siÄ™ za yamahÄ… , co sÄ…dzisz o tej ? :>

http://olx.pl/oferta/yamaha-dt-80-50-lc ... bcbc8b7612

:wink:
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18


Postprzez HaardRock » 9/7/2014, 22:17

Ile taka DT może mieć KM?

http://olx.pl/oferta/cross-yamaha-CID5- ... 514a36e288

Raz czytam że 2KM, raz że 7KM.
HaardRock
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/8/2013, 17:22
Lokalizacja: Poznań


Postprzez henio12323 » 9/7/2014, 22:20

mało który sprzet tak na prawde był badany pod tym względem. 2 konie to na pewno nie ma, podejrzewam że około 7-9 koni może spoko mieć, kto wie moze mniej może więcej. tylko po co Ci ta wiedza ? to po 1, po 2 moc nie jest najwazniejsza, tylko też sposób jej oddawania, po 3 jak wspomniałem, nie sugeruj się tym bo i tak moga to byc suche dane fabryczne, albo wymysły sprzedawców, zapewne zaden motorowe nie był na hamowni żeby sprawdzic realną moc na kole, wiec pisza to co myslą albo przepisują z dowodu rejestracyjnego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Devvvv » 9/7/2014, 23:33

Witam. Od dwóch dni posiadam swojego pierwszego crossa CR 250 i mam parę pytań.

1. Czy zalewając do przekładni olej Castrol mtx part synthetic 80w nie zrobie mu krzywdy ? Niby też do 2t ale wszyscy polecają 10w40 ale akurat taki mam bo został mi jeszcze z TDR 125 a nie ma co szastać kasą :P

2. Ciężko w moto znaleźć bieg jałowy ,na nierozgrzanym silniku i mniej na rozgrzanym po wbiciu 1 na zaciśniętym sprzęgle motor tak jakby minimalnie ciągło do przodu na nierozgrzanym to nawet zgaśnie . Nie są to jakieś straszne sprawy jednak trzeba dodać trochę gazu przy wbijaniu 1.

Podczas jazdy wszystko super wchodzi nic nie ciągnie itp. Jest też trochę inny dźwięk minimalnie na biegu jałowym z zaciśniętym sprzęgłem i puszczonym.
Może to być wina tarcz sprzęgła (może olej inny do skrzyni?) czy tak to już jest w takich sprzętach ? Ktoś się orientuje w cenach takich tarcz ?

Rozpisałem się ... pozdrawiam i liczę na odp :D
Devvvv
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/7/2014, 23:11

Postprzez henio12323 » 10/7/2014, 20:29

1) lepiej lej cos lepszego to wyczynówka i niestety zeby szaleć trzeba płacic
2) sprawdź kosz sprzegła zapewne się juz zuzywa albo zuzył, to norma w CRkach, moze byc też kwestia oleju. no i taka sprawa że to wyczynówka i tam luz zawsze cięzko znaleźć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Devvvv » 10/7/2014, 22:23

Właśnie kurde myślałem że ten olej będzie dobry był w sumie nawet droższy od innych.
A ten Motul Transoil Expert 10W40 będzie ok ? Nawet tani jest.

Chyba trochę przesadzałem bo teraz już nawet ten luz jakoś znajduje , widocznie trzeba było trochę czasu żeby się przyzwyczaić. Powiem tak jak dzisiaj pojeździłem trochę dłużej niż te 10 min to już normalnie wbiłem jedynkę i zszedłem z moto i ani drgnął na zaciśniętym sprzęgle.

Ale zauważyłem że jak nawet pojeżdżę trochę to tak ciągnie i potrafi zgasnąć tylko przy pierwszym wbiciu 1 nawet jak przejadę 100m i zatrzymam się i wbije 1 to już tak nie ma a podczas samej jazdy wszystko jest super. Może jestem przewrażliwiony.Na sam kosz i tak aktualnie nie mam budżetu :cry:

Jeszcze jedno pytanie, ten olej co teraz zalałem (Castrol MTX Part Synthetic 80W) jest tak tragiczny że muszę go już zmienić czy mogę pojeździć na nim te 15 mth i zmienić go w momencie gdy będę zaglądał do tego sprzęgła ?

Dziękuje za odp i pozdrawiam :)
Devvvv
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/7/2014, 23:11

Postprzez henio12323 » 11/7/2014, 19:44

transoil to poprawny olej ale sam on jest dosyć słaby, mało który sprzęt dobrze reaguje na ten olej, a raczej mało które sprzegło :D

no to nie rozumiem kupiłes wyczynówka a nie masz kasy :D tutaj sie wiecej remontuje niż jeździ praktycznie ;P jak masz dzieloną pokrywe a powinieneś mieć to warto tam zajrzeć żeby przynajmniej juz przeglądac ogłoszenia ;D

zobacz jaki olej przewiduje ksiązka serwisowa, jest 10W40 z tego co pamiętam, wiec 80 w sie nie nadaje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez rakasza » 11/7/2014, 21:03

Siema , to znowu ja i moje TS 50 XK.

Mój tłumnik to stara ruina , pusta rura, nie tłumiąca absolutnie nic.

Raczej potrzebny jest nowy tłumnik , a jeśli tak to jaki ?
Opłaca się założyć od jakiejś 125 ?
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18

Postprzez henio12323 » 11/7/2014, 21:17

nie opłaca, załoz obojętne jaki od jakiegos motoroweru czy np crossowej 65tki kup cos taniego tutaj nie ma co kasy pchac, a nie moze byc za duzy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez rakasza » 12/7/2014, 06:37

No pasuje cos zeby ze dwa lata wytrzymalo .
Bede patrzyl na tablicy i allegro , moze znajde o. Jak rozpoznac czy uzywany przez kogos jeszcze sie do czegos nadaje ?
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18

Postprzez henio12323 » 12/7/2014, 16:47

jedynie rozpoznanie to wtedy kiedy pojedziesz i obejrzysz, o ile sie znasz, jak nie to jak weźmiesz jeszcze kogos ze soba. pozdjęciach czy opisie nic nie wywnioskujesz sensownego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 13/7/2014, 20:36

Cześć
Mógłby ktoś mi przedstawić ile wyniesie utrzymanie exc 450 wciągu 250 mth używane przez amatora jeśli wszystkie naprawy będę przeprowadzał sam ?
2. Ile weźmie mechanik za wymianę korby i tłoka ?
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 13/7/2014, 21:55

za wymiane korby i tłoka 600-1500 zł zaleznie jaki mechanik itp itd. trzeba calutki silnik rozpoławiac, od razu wymieniac łozyska wału itp itd, bo by się przydało wiec roboty mało nie jest.

250 mth zakładając że motocykl jest w perfekcyjnym stanie to jakieś 3000 zł w sam silnik. licze tak raczej maksymalnie, tłok 700 zł, korba tutaj uśredniam 800 zł ( oryginał 1500 zamienniki od 500 zł mozna dorwac ) zawory 600 zł uszczelki i łozyska dobre 800 zł.

ale wystarczy że np padnie wałek rozrzadu + 150 zł/uzywka do 400 zł za nówke, łancuszek rozrządu 200 zł, łozyska dzwigienek zaworowych 200 zł. ( mówie tutaj o ktmie 450 RFS czyli 00-07 rok ) sprzegło - 150-1000 zł zaleznie czy tarcze czy cały kosz, skrzynia też moze byc 1500 zł za głupich kilka trybów czy wodzików. pompy oleju..... nowy cylinder z tłokiem 2300 zl. wiec koszta pisałem na motocykl powiedzmy jakby nowy. jak kupisz starego trupa to mozna sie liczyc z róznymi dodatkowymi kosztami

no i to czesci samego silnika ;D jeszcze dochodzi rama ;D nie kosztuje to mało. ale jak zrobisz dobry remont to te 250 mth spoko nalatasz bez zaglądania praktycznie ( tyle co do zaworów, filtrów powietrza i oleju )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 13/7/2014, 22:54

tłok sam bym wymieniał, ale nie wiem jak z korbą bo nigdy tego nie robiłem
Ile godz by się zeszło z rozebraniem silnika i wymianą wszystkich łożysk, tłoka i korby ?
Czy przeciętny użytkownik dałby rade zrobić taki remont z serwisówką w ręce ?

Jaką prędkość max taki exc 450 osiągnie ? (wiem że najważniejsza jest moc, ale chce uniknąć sytuacji gdy np. jadąc w terenie niezabudowanym przy prędkości 60km/h silnik wyje bo osiągnął swoje maximum)
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 14/7/2014, 20:28

korba to tylko oddajesz wał do zakładu, sam nie przebijesz, tzn mozesz ale musisz miec duzą prase, i "wyważarke" do wału no i troche wprawy ale za stówke masz przebitą korbe w jakims zakładzie motocyklowym i po sprawie, jkedynie jeszcze bieżnie łozyska bedą do wymiany no to sciągacz sobie za 50 zł kupisz albo też komus to zlecisz.

ja jak cos mi raz padło i musiałem na szybko złozyc to jak od południa siadłem to nastepnego ranka juz odpalałem. nie wiem do której w nocy robiłem pewnie koło 12-1 w nocy, tylko że miałem wszystkie narzędzia, i silnik mam juz obcykany co i jak, najwiecej czasu zajmuje wyjęcie i wsadzenie w rame ( tzn nie sam ten proces tylko przygotowanie, rozebranie wszystkich linek, przewodów itp itd ) no i najwiecej schodzi się na mycie i weryfikacje częsci.

ja zawsze to robie na zime na spokojnie, silnik rozebrany leży miesiac a jak trzeba to i dłużej, po kolei sprawdzam i robie co trzeba. na szybko nie ma sensu robić. dobre rozebranie silnika to dobrych kilka dni tak na prawde.

wszystko jest dla ludzi, i bez super narzędzi wszystko da się ogarnąc przynajmiej ja nie miałem zadnych problemów,. wystarczy klucz dynamometryczny, sciągacz do magneta, i sciągacz do łozysk, niektóre są wbite w kartery i nie ma dostepu od drugiej strony, wiec ich nie wybijesz, tutaj największy problem bo trzeba sobie kombinowac jakies sciągacze.

hehe o to sie nie martw, moje 525 na endurowych przełozeniach wyciska jakies 160 km h. 450tka jest niewiele słabsza 140 spoko poleci. ja swoim na trasie po asfalcie jak jade 90-100 to silnika prawie że nie słysze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 16/7/2014, 09:24

Witam, moje suzuki dr 350 ciezko paliło, okazało sie za zawór sie podparł, usterka naprawiona, motocykl przez kilka dni palił dobrze, a potem z dnia na dzien odmówił posłuszeństwa. Na zimnym palil od kopa na ciepłym jedynie na pycha, wczoraj wgl przestal odpalać, okazali sie, ze nie ma iskry na kablu. Co to moze. Byc? Zepsuty modul?
warto dodać ze przyspawałem cos do ramy, ale stacyjka byla wylaczona wiec chyba to nie uszkodzilo modulu, zresztą jeszcze przed tym nie chcial palic, ale czy moglem uszkodzić cos jeszcze?
znajomy mechanik (samochodowy) twierdzi ze to bly typowe objawy psujacego sie modulu.
mogę podlaczyc modul od innego motocykla, tylko na sprawdzenie czy będzie iskra?
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 16/7/2014, 22:13

może byc, to nic że kluczyk wyłączony, przebicie na moduł poszło i spokojnie mógł się zjarać. moduł sie zawsze wypina i najlepiej odpiąc aku do spawania.

mozesz podpiąc inny moduł, ale nie znajdziesz z pasującą wtyczką, a dojsc co do czego - za duzo roboty i czasami to się nawet nie uda, bo musisz znaleźć taki z identyczną iloscia aktywnych pinów odpowiadających za to samo ;P także tylko musiz sprawdzic moduł. ale sprawdz wczesniej wymien przewód WN wymien fajke, zobacz czy do cewki przewody dobrze masują itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 17/7/2014, 17:54

To modul, dzis dalem go do sprawdzenia, teraz pytanie czy naprawiają moduly i czy sie to oplaca? Używki okolo 200zl.
jeszcze jedno pytanie czy zamawiać odrazu nowa cewkę? Czy nie koniecznie nawalila? Moga byc zamienniki za 50zl czy lepiej oryginał a używany?
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 17/7/2014, 22:15

jak za 200 zł uzywka to sie nie opłaca naprawiac, o ile w ogóle się da. też zalezy od modułu. niektóre to proste płytki drukowane zalane, niektóre są troche bvardziej skomplikowane.

cewka moze byc praktycznie obojętna, mozesz nawet kupic chinską za kilka zł na próbe jak nic nie zmieni to lepiej oryginalna załozyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 18/7/2014, 12:09

Dobra, moduł zamówiony, dam znać jak przyjdzie, co było przyczyną usterki i czy została zlikwidowana.
Ale zanim założę nowy moduł wolę sie upewnić, czy nic nie powinno mi go przepalić? Czy możliwe że zrobiło się jakieś zwarcie i trzeba je usunąć?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê