Zdławienie Hondy CBR 600 rr / F4i
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Zdławienie Hondy CBR 600 rr / F4i
Witam! Posiadam prawo jazdy A2 już od roku i chciałbym kupić nowy motocykl (obecnie jest to Kawasaki Ninja 250). Zastanawiam się nad Hondą CBR 600rr bądź F4i tak do 13 tys., jednak jak wiadomo są one zbyt mocne jak na tę kategorię, a dławić legalnie motocykle można tylko wtedy, jeśli mają fabrycznie nie więcej niż 70 kW (95 KM). I tu się nasuwa moje pytanie... Gdybym sprawił sobie taki motocykl i miałbym wbite w papiery 25 kW to miałbym jakieś z tym problemy prawne? Chodzi mi głównie co się stanie jak mnie policja zechce skontrolować (nie szaleję na motocyklu, ale CBR'kę miałbym już do zwykłego prawka A). Pan policjant sprawdzi mi papiery i puści czy też może się przyczepić, że to nielegalna(?) na A2 CBR600 pomimo zdławionego silnika? No i oczywiście co mnie wtedy czeka poza sprawdzeniem motocykla na stacji
Jeśli nie da rady to chyba skieruje swoje zainteresowanie na Suzuki SV650s/GSX-R600.
Jeśli nie da rady to chyba skieruje swoje zainteresowanie na Suzuki SV650s/GSX-R600.
Ostatnio edytowano 13/8/2014, 18:37 przez sebastian0700, Å‚Ä…cznie edytowano 3 razy
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Wszystko jest legalne bo możesz sobie, Hayabuse zdławić na 15kw i nikt się nie przyczepi. Ale nie możesz legalnie jeździć takim motocyklem bo nie masz odpowiednich uprawnień. Nie wiem jak to wygląda ale wydaje mi się że tak jak w innych przypadkach, czyli w WK nie wymieniają DR tylko dodają adnotację o zmianie parametrów technicznych pojazdu. Fabryczna moc zostaje wtedy w papierach więc policjant od razu zauważy że coś jest nie tak.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Dużo razy spotkałem się z aukcjami, gdzie właśnie takie modele zawierały opis: motocykl ma wbite w papiery 25 kW więc śmiało można się nim poruszać na prawku A2.. Co o tym sądzić w takim razie?
Z Suzuki SV650 nie będzie takiego problemu czy też będzie?
Z Suzuki SV650 nie będzie takiego problemu czy też będzie?
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
sebastian0700 napisał(a):Dużo razy spotkałem się z aukcjami, gdzie właśnie takie modele zawierały opis: motocykl ma wbite w papiery 25 kW więc śmiało można się nim poruszać na prawku A2.. Co o tym sądzić w takim razie?
Z Suzuki SV650 nie będzie takiego problemu czy też będzie?
W ogłoszeniu można napisać wszystko.
Według mnie będzie. SV'ka ma fabrycznie 52kW, zmniejszenie mody do 25kW to jest zmniejszenie o ponad połowę.
Wiki: "motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (46,9357KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, (wyjaśnienie: ostatnie zdanie oznacza, że motocykle, których moc została zdławiona o więcej niż połowę, nie spełniają wymagań kategorii A2;"
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
To już chyba nie opłaca mi się kupować niczego innego i jeździć kawą 250 jeszcze te parę lat
A jeszcze jedno.... czemu mają służyć te przepisy dławienia tylko <70 kW na A2 i o max. 1/2 początkowej wartości?
A jeszcze jedno.... czemu mają służyć te przepisy dławienia tylko <70 kW na A2 i o max. 1/2 początkowej wartości?
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Ja posiadam SV na kat. A2, co prawda nie zdławiona ale dowiadywałem się w tej sprawie.
Żeby ją zdławić musisz założyć blokadę (koszt ok. 800zł) potem udajesz się na rolki, bierzesz wyniki że moc nie przekracza 35kW (bo tyle trzeba na A2) i do urzędu rejestrujesz.
Żeby ją zdławić musisz założyć blokadę (koszt ok. 800zł) potem udajesz się na rolki, bierzesz wyniki że moc nie przekracza 35kW (bo tyle trzeba na A2) i do urzędu rejestrujesz.
- SV-ka
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 13/8/2014, 14:52
- Lokalizacja: Lublin
Kiedyś na forum był link do yamahy r1 zarejestrowanej na 50ke...
I wszystko jest super do pierwszej kolizji/wypadku... Wtedy się zaczyna cyrk i płacz... I nie ważne, czy masz 15, czy 50 lat. Ktoś "beknie", albo ty, albo rodzice... Ekstremalnie można płacić do końca życia odszkodowania i renty...
Ubezpieczyciel to bestia arcy-cwana. Doszuka się przekrętu, aby tylko nie wypłacać odszkodowania...
I po co to wszystko?? Żeby wyjechać 2-4 lata wcześniej?? Świat się nie kończy... Zdążysz...
Nie mówiąc już o problemach na przeglądach, czy podczas kontroli...
I wszystko jest super do pierwszej kolizji/wypadku... Wtedy się zaczyna cyrk i płacz... I nie ważne, czy masz 15, czy 50 lat. Ktoś "beknie", albo ty, albo rodzice... Ekstremalnie można płacić do końca życia odszkodowania i renty...
Ubezpieczyciel to bestia arcy-cwana. Doszuka się przekrętu, aby tylko nie wypłacać odszkodowania...
I po co to wszystko?? Żeby wyjechać 2-4 lata wcześniej?? Świat się nie kończy... Zdążysz...
Nie mówiąc już o problemach na przeglądach, czy podczas kontroli...
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Spoko. W sumie to raczej lepszy pomysł, żebym z 250 przesiadł się na SV a potem na coś mocniejszego.
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Landryss25 napisał(a):Wszystko jest legalne bo możesz sobie, Hayabuse zdławić na 15kw i nikt się nie przyczepi. Ale nie możesz legalnie jeździć takim motocyklem bo nie masz odpowiednich uprawnień. Nie wiem jak to wygląda ale wydaje mi się że tak jak w innych przypadkach, czyli w WK nie wymieniają DR tylko dodają adnotację o zmianie parametrów technicznych pojazdu. Fabryczna moc zostaje wtedy w papierach więc policjant od razu zauważy że coś jest nie tak.
Nie wiem jak to jest przy blokowaniu, ale jak masz sprowadzony z niemiec to 25 KW jest wpisane normalnie jako moc, a nie jako adnotacja, więc skąd wiedzieć jaka była wcześniej?
Mnie też to ciekawi, więc jak ktoś by wiedział to może się podzielić informacją, bo wczoraj pytałem o to samo w innym temacie i jak na razie bez odpowiedzi.
- rafal1730
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi o to aby motocykl był fabrycznie homologowany na moc 35kW, lub max na 70kW jeśli będziemy chcieli go blokować.
Jeśli fabrycznie, moc wpisana będzie powyżej 70kW to kicha...
Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...
Na upartego i fabrycznie nową haykę mogą tak przegotować... ale na etapie homologowania...
Jeśli fabrycznie, moc wpisana będzie powyżej 70kW to kicha...
Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...
Na upartego i fabrycznie nową haykę mogą tak przegotować... ale na etapie homologowania...
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
No tak, ale jak będzie miał fabrycznie 90 KM (to chyba z 66 KW jest) to nie można się poruszać niby jak jest wpisane 25 KW, bo przekracza podwójne zblokowanie.
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...
Zresztą wie może ktoś jak wygląda sprawa zwiększania mocy?
Tak jak i blokady czyli hamowania itd... czy diagnosta może zmienić w dowodzie na większą?
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...
Zresztą wie może ktoś jak wygląda sprawa zwiększania mocy?
Tak jak i blokady czyli hamowania itd... czy diagnosta może zmienić w dowodzie na większą?
- rafal1730
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że policja będzie zerkać w pole P2 czyli moc, i weryfikować to z uprawnieniami...
Natomiast ubezpieczyciel jak już wcześniej pisałem, zajrzy nawet na to forum, żeby dojść swojej racji i nie wypłacić odszkodowania
Natomiast ubezpieczyciel jak już wcześniej pisałem, zajrzy nawet na to forum, żeby dojść swojej racji i nie wypłacić odszkodowania
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
rafal1730 napisał(a):No tak, ale jak będzie miał fabrycznie 90 KM (to chyba z 66 KW jest) to nie można się poruszać niby jak jest wpisane 25 KW, bo przekracza podwójne zblokowanie.
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...
Zresztą wie może ktoś jak wygląda sprawa zwiększania mocy?
Tak jak i blokady czyli hamowania itd... czy diagnosta może zmienić w dowodzie na większą?
Jak będzie miał fabrycznie 66 kW to blokujesz do 33 kW powiedzmy i masz ~44 KM, w związku z tym spełnia legalnie warunki użytkowania na prawku A2.
miki1406 napisał(a):Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...
Czyli GSXR 600 np. k4 można legalnie pod A2 sobie dostosować?
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
sebastian0700 napisał(a):rafal1730 napisał(a):No tak, ale jak będzie miał fabrycznie 90 KM (to chyba z 66 KW jest) to nie można się poruszać niby jak jest wpisane 25 KW, bo przekracza podwójne zblokowanie.
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...
Zresztą wie może ktoś jak wygląda sprawa zwiększania mocy?
Tak jak i blokady czyli hamowania itd... czy diagnosta może zmienić w dowodzie na większą?
Jak będzie miał fabrycznie 66 kW to blokujesz do 33 kW powiedzmy i masz ~44 KM, w związku z tym spełnia legalnie warunki użytkowania na prawku A2.miki1406 napisał(a):Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...
Czyli GSXR 600 np. k4 można legalnie pod A2 sobie dostosować?
No jeżeli fabrycznie 66 KW to do 33 Jest ok, ale są sztuki na sprzedaż które mają 25 KW (z niemiec) więc tak na prawdę one się nie nadają na A2 jak oryginalnie mają więcej niż 50 KW ;/
Ktoś wie może czy diagnosta może zwiększyć moc w dowodzie bez hamowni, rzeczoznawców itp...?
Chodzi mi o kupno takiej sztuki co ma 25 KW i zwiększenie do tych 34 KW, żeby nie przekraczało tego podwójnego zblokowania.
- rafal1730
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
Rafał chyba nie do końca rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.
66kW możesz sobie zablokować do ilu Ci się podoba, nawet do 5kW i prawo tego nie zabrania, będzie można tym jeździć na A2.
Poza tym w Polsce obowiązuje 35kW jako moc na A2 i do tej wartości, aby móc się legalnie poruszać motocyklem możesz zablokować taki który po wyjściu z fabryki miał wpite w dowód max 70kW, ale nic Ci nie broni żebyś sobie zablokował do 15kW i dalej tym będziesz się mógł poruszać.
Z tego co wiem (znajomy pracujący w szkole jazdy) po zmniejszeniu mocy dostaje się nowy dowód rejestracyjny, i w dowodzie niema śladu po starej mocy, więc tylko ogarnięty w kwestii motocykli policjant lub upierdliwy z internetem w telefonie (lub zapyta w centrali) powie Ci, że nie możesz tym jeździć.
Inną sprawą jest ubezpieczyciel, gdzie możesz być pewnym, że w razie wypadku sprawdzi ile miał Twój motocykl w momencie wyjścia z fabryki.
Sebastian,
Nie powiem Ci dokładnie które GSXRy ale raczej te nowsze. Chodzi o to, że producent już w fabryce blokował motocykl i na rynek wychodził jako 25kW, więc można było nim jeździć na A2. Jednak większość Gixów po opuszczeniu fabryki miało pełną moc, więc rejestracja na A2 kupionego Gixa który ma w papierach pełną moc odpada.
66kW możesz sobie zablokować do ilu Ci się podoba, nawet do 5kW i prawo tego nie zabrania, będzie można tym jeździć na A2.
Poza tym w Polsce obowiązuje 35kW jako moc na A2 i do tej wartości, aby móc się legalnie poruszać motocyklem możesz zablokować taki który po wyjściu z fabryki miał wpite w dowód max 70kW, ale nic Ci nie broni żebyś sobie zablokował do 15kW i dalej tym będziesz się mógł poruszać.
Z tego co wiem (znajomy pracujący w szkole jazdy) po zmniejszeniu mocy dostaje się nowy dowód rejestracyjny, i w dowodzie niema śladu po starej mocy, więc tylko ogarnięty w kwestii motocykli policjant lub upierdliwy z internetem w telefonie (lub zapyta w centrali) powie Ci, że nie możesz tym jeździć.
Inną sprawą jest ubezpieczyciel, gdzie możesz być pewnym, że w razie wypadku sprawdzi ile miał Twój motocykl w momencie wyjścia z fabryki.
Sebastian,
Nie powiem Ci dokładnie które GSXRy ale raczej te nowsze. Chodzi o to, że producent już w fabryce blokował motocykl i na rynek wychodził jako 25kW, więc można było nim jeździć na A2. Jednak większość Gixów po opuszczeniu fabryki miało pełną moc, więc rejestracja na A2 kupionego Gixa który ma w papierach pełną moc odpada.
- Kamool
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 1/5/2013, 11:35
http://www.autoscout24.de/Moto/Details. ... 00&asrc=st
Znalazłem coś takiego (chociaż te nowe modele są cholernie drogie..)
Rozumiem, że jeśli chcę się dowiedzieć czy ten motocykl wyszedł z fabryki z 25kW a nie został zdławiony przez użytkownika muszę się go zapytać? Czy to bez znaczenia?
Jeszcze to:
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-600-gsxr ... 51818.html
Znalazłem coś takiego (chociaż te nowe modele są cholernie drogie..)
Rozumiem, że jeśli chcę się dowiedzieć czy ten motocykl wyszedł z fabryki z 25kW a nie został zdławiony przez użytkownika muszę się go zapytać? Czy to bez znaczenia?
Jeszcze to:
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-600-gsxr ... 51818.html
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Można blokować moto o więcej niż połowę, ale nie może mieć seryjnej mocy większej niż 70kW.
Z tego co się orientuję to żadne moto nie wyszło z fabryki zablokowane, a dopiero serwisy je blokują, jednak pewny nie jestem.
Z tego co się orientuję to żadne moto nie wyszło z fabryki zablokowane, a dopiero serwisy je blokują, jednak pewny nie jestem.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości