Zdławienie Hondy CBR 600 rr / F4i
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
@fasoliusz - nie wiem, czy masz racje.
z tego co czytam w tekscie ustawy, to jesli zdlawisz moto o wiecej niz polowe mocy, to nie spelnia on tego warunku i nie nadaje sie na A2.
Czy w CoC zdlawionego motocykla sprowadzonego z EU jest wpisana redukcja mocy? Nie sadze, a to wlasnie ten dokument jest homologacja.
3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
z tego co czytam w tekscie ustawy, to jesli zdlawisz moto o wiecej niz polowe mocy, to nie spelnia on tego warunku i nie nadaje sie na A2.
Czy w CoC zdlawionego motocykla sprowadzonego z EU jest wpisana redukcja mocy? Nie sadze, a to wlasnie ten dokument jest homologacja.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
sebastian0700 napisał(a):miki1406 napisał(a):Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...
Czyli GSXR 600 np. k4 można legalnie pod A2 sobie dostosować?
Niestety - tylko fabrycznie nowe GSX600/750R'y majÄ… opcje dostosowania...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
@jasnoksieznik,
fasoliusz ma całkowitą rację. Chodzi o to, że motocykl po wyjściu z fabryki nie może przekraczać dwukrotności mocy motocykla jakim można się poruszać na A2 (2x 35kW = 70kW, więc po wyjściu z fabryki nie może przekraczać 70kW). Motocykl nie przekraczający tej wartości możesz zdławić do 35,30,25,20 itd, bo nawet jak zdławisz o połowę to i tak spełnia warunki A2.
Motocykl który ma 70kW musisz zdławić o 50% (ale możesz więcej, bo po zdławieniu o 50% spełnia warunki A2), motocykl który ma 50kW o 30%(30% spełnia warunki A2, ale nikt nie zabroni Ci zablokować nawet o 60%) , ale motocykl który ma 100kW już o 65%(tutaj już nie spełnia, ponieważ wyjściowa moc przekraczała 70kW i trzeba było zablokować więcej niż połowę mocy, żeby miał 35kW).
Jestem niemal pewny, że odpowiedzi które byś uzyskał brzmiałyby: "Takiego kupiłem", bo wątpię aby byli pierwszymi właścicielami. Zawsze możesz zadzwonić do Suzuki i zapytać które roczniki były wypuszczane fabrycznie z 25kW.
fasoliusz ma całkowitą rację. Chodzi o to, że motocykl po wyjściu z fabryki nie może przekraczać dwukrotności mocy motocykla jakim można się poruszać na A2 (2x 35kW = 70kW, więc po wyjściu z fabryki nie może przekraczać 70kW). Motocykl nie przekraczający tej wartości możesz zdławić do 35,30,25,20 itd, bo nawet jak zdławisz o połowę to i tak spełnia warunki A2.
Motocykl który ma 70kW musisz zdławić o 50% (ale możesz więcej, bo po zdławieniu o 50% spełnia warunki A2), motocykl który ma 50kW o 30%(30% spełnia warunki A2, ale nikt nie zabroni Ci zablokować nawet o 60%) , ale motocykl który ma 100kW już o 65%(tutaj już nie spełnia, ponieważ wyjściowa moc przekraczała 70kW i trzeba było zablokować więcej niż połowę mocy, żeby miał 35kW).
Jestem niemal pewny, że odpowiedzi które byś uzyskał brzmiałyby: "Takiego kupiłem", bo wątpię aby byli pierwszymi właścicielami. Zawsze możesz zadzwonić do Suzuki i zapytać które roczniki były wypuszczane fabrycznie z 25kW.
- Kamool
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 1/5/2013, 11:35
No wlasnie ja inaczej czytam tekst tej ustawy.
Wezmy teoretyczne moto, zdlawione do 20kW z 50kW, 200kg masy
Moc sie zgadza 20kW - OK
stosunek mocy do masy jest 0,1kW/kg - OK
Taki stosunek mocy do masy powstal w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla - tu jest problem:
"tego motocykla" odnosi sie do stanu aktualnego, czyli moto z 20kW. Zmiany wprowadzono w pojezdzie o mocy 50kW. Czyli zonk.
Wyglada na to, ze ustawodawca zabrania jezdzic nieproporcjonalnie zdlawionymi moto. Jak sie nauczysz na takim i zobisz A, to mozesz dlawic bardziej, jesli masz taki fetysz.
PS: Fajnie byloby miec policjanta na forum, ktory by skomentowal sytuacje pod katem przepisow wykonawczych.
Wezmy teoretyczne moto, zdlawione do 20kW z 50kW, 200kg masy
Moc sie zgadza 20kW - OK
stosunek mocy do masy jest 0,1kW/kg - OK
Taki stosunek mocy do masy powstal w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla - tu jest problem:
"tego motocykla" odnosi sie do stanu aktualnego, czyli moto z 20kW. Zmiany wprowadzono w pojezdzie o mocy 50kW. Czyli zonk.
Wyglada na to, ze ustawodawca zabrania jezdzic nieproporcjonalnie zdlawionymi moto. Jak sie nauczysz na takim i zobisz A, to mozesz dlawic bardziej, jesli masz taki fetysz.
PS: Fajnie byloby miec policjanta na forum, ktory by skomentowal sytuacje pod katem przepisow wykonawczych.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ja jestem swojej teorii pewny w 99%, śledziłem A2 odkąd weszło i każdy pisał, że moc nie może przekraczać 70kW, a można blokować na ile się chce.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Nie no, teoria jest fajna i tez jestem "za", ale jak sie ona ma do ustawy?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Jeszcze trzeba dodać że ktoś kto planuje zdławić motocykl chce się tylko zmieścić w granicach kategorii A2 i nie myśli żeby motocykl który ma 70kW zdławić do 20, więc ja jestem za tym co napisał fasolisz. Nawet jak motocykl ma 50kW to i tak ktoś będzie chciał go zdławić do 35kW, a nie do 20 bo mu się tak podoba.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Z tego co się orientuje najsłabsza CBR600 ma 104 KM.. Jak się przekroczy te 50KM o 1/2KM to też będą narzekać?
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
@sebastian0700: Tak, beda narzekac.
@jarojaro: Oczywiscie, w warunkach laboratoryjnych masz racje. Wiekszosc ludkow tak bedzie robic. Jednak co ze wszystkimi moto 50-70kW z Niemiec, ktore czesto sa zdlawoine do 25kW (stare niemieckie kategorie)?
Moze tak byc, ze ktos ma dostep tylko do dlawikow dlawiacych bardziej.
Poza tym, to taka fajna akademicka dyskusja
Napisalem maila do WORDu w Warszawie, zobaczymy, czy odpowiedza.
EDIT: Litrowka.
@jarojaro: Oczywiscie, w warunkach laboratoryjnych masz racje. Wiekszosc ludkow tak bedzie robic. Jednak co ze wszystkimi moto 50-70kW z Niemiec, ktore czesto sa zdlawoine do 25kW (stare niemieckie kategorie)?
Moze tak byc, ze ktos ma dostep tylko do dlawikow dlawiacych bardziej.
Poza tym, to taka fajna akademicka dyskusja

Napisalem maila do WORDu w Warszawie, zobaczymy, czy odpowiedza.
EDIT: Litrowka.
Ostatnio edytowano 14/8/2014, 12:59 przez jasnoksieznik, łącznie edytowano 1 raz
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
A Yamaha XJ6?
Dzisiaj znalazłem takie coś: http://trendmotosport.com/2013/01/18/20 ... sale/#page jaki to jest model Yamahy? Nie wygląda mi na Diversion.. czy można sobie prywatnie jakoś modyfikować swój motocykl? Nie wiem czy tak można, ale ten motocykl co pokazałem w linku kojarzy mi się z XJ6 z dodatkowymi plastikami.. Można tak sobie zrobić?
Oryginal Yamaha XJ6 http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ6,11061.html
Dzisiaj znalazłem takie coś: http://trendmotosport.com/2013/01/18/20 ... sale/#page jaki to jest model Yamahy? Nie wygląda mi na Diversion.. czy można sobie prywatnie jakoś modyfikować swój motocykl? Nie wiem czy tak można, ale ten motocykl co pokazałem w linku kojarzy mi się z XJ6 z dodatkowymi plastikami.. Można tak sobie zrobić?
Oryginal Yamaha XJ6 http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ6,11061.html
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Dalej jednak nie wiem jaka jest kara, jeśli policjant przyłapie nas na posiadaniu zdławionej do 48 KM 600RR 

- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
Kara? Jeżeli policjant się nie zna to żadna, a jeżeli trafisz na takiego co będzie wiedział, że przed zblokowaniem miało to za dużą moc i będzie dochodził swojego to pewni 300 zł za brak uprawnień.
Najgorzej w razie wypadku, bo w takim przypadku może Ci ubezpieczalnia nie wypłacić i będziesz musiał wszystko pokryć z własnej kieszeni, a zazwyczaj nie są to małe sumy.
Najgorzej w razie wypadku, bo w takim przypadku może Ci ubezpieczalnia nie wypłacić i będziesz musiał wszystko pokryć z własnej kieszeni, a zazwyczaj nie są to małe sumy.
- rafal1730
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- sebastian0700
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07
sebastian0700 napisał(a):A kara dotycząca brak możliwości zrobienia prawka A przez kolejne parę lat? Zabranie prawka?
Człowieku czego ty nie rozumiesz?
Przy wypadku dostaniesz regres ubezpieczenia. Ciebie nie będzie stać na rower, a co dopiero na prawo jazdy. To są długi na całe życie.
W najlepszym wypdaku:
300/500 - jezeli motocykl jest twoj i trafisz na dobrego policjanta ktory da ci ten mandat
300/500 + kara dla walsciciela motocykla/sprawa za kradziez - jezeli trafisz na dobrego policjianta
sad - i tu moze byc nawet do 5k + zakaz prowadzenia pojazdow.
Teraz sprawy leca prawie z automatu do sadu.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
fasoliusz napisał(a):@jasnoksieznik
I co masz tą odpowiedź z WORDu?
Alez oczywiscie, WORD odpisal mi w piatek, bo nie maja nic lepszego do roboty w swieto koscielno/wojskowe.
Innymi slowy - wiem, ale nie powiem

-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Karol20 napisał(a):Sv'ke sie oplaca ale zablokowana do 34/35 kW.
<70 kW - praktycznie od razu wyjdzie wal ze zdjeciem blokad po badaniu.
1/2 - 35*2=70 - i niedopracowane przepisy uwalily np. takie blokowany sv'ki do 25 kW z Niemiec.
Karol, trafiles na Forum a nie mozesz trafic do przepisow. Wygoogluj sobie jakie wymogi sa na kat. A2
Od kiedy to SV 650 nie spelnia wymogow kat. A ? ? ?
Mowa jest o kW a nie o KM - kumasz
rafal1730 napisał(a):No tak, ale jak będzie miał fabrycznie 90 KM (to chyba z 66 KW jest) to nie można się poruszać niby jak jest wpisane 25 KW, bo przekracza podwójne zblokowanie.
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...
A co Maja 25 kW do tego ?
Kat A2 jest DO 35 Kw CZYLI SPRZET NIE MOZE MIEC PIERWOTNIE WIECEJ NIZ 70 kW
JAk myslisz ljaka Firma bedzei bawic sie w szukanie tych 33 kW ? Podpowiem Ci - zadna. Zestwwy dlawiace sa juz dawno zrobione i trzeba je tylko zalozyc - rownozednie sa do nich papiery homologacyjne.
sebastian0700 napisał(a):Znalazłem coś takiego (chociaż te nowe modele są cholernie drogie..)
Rozumiem, że jeśli chcę się dowiedzieć czy ten motocykl wyszedł z fabryki z 25kW a nie został zdławiony przez użytkownika muszę się go zapytać? Czy to bez znaczenia?
Jeszcze to:
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-600-gsxr ... 51818.html
Musisz zrozumiec, ze to co jast legalne w innym kraju nie jest legalne w PL. Handlarze zeruja na leszczach ktorzy albo sa za glupi aby znac i prawidlowo interpretowac przepisy albo takich ktorzy beda udawac glupiego i twierdzic przy kontroli, ze nie wiedzieli. W obydwu przypadkach konsekwencje nie do unikniecia. Nieznajomosc prawa nie chroni przed kara.
Nie gra roli z jakim zestawem dlawiacym motocykl opuscil fabryke jezeli ten sam motocykl dostepny jest rowniez z moca przekraczajaca 70 kW !
Jasne ?

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość