Zobacz wÄ…tek - Kawasaki kmx 125 98r
NAS Analytics TAG

Kawasaki kmx 125 98r

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 3/8/2014, 22:41

ile - nie wiem, jaki - 10W40 dowolny olej motocyklowy, im wiecej zapłacisz tym zazwyczaj bedzie lepszy, zalewac cos za wiecej niz 25-30 zł i juz bedzie ok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez odiro » 4/8/2014, 07:09

ilość oleju w silniku: 0,75 l ( Olej 10w-40 motul) z serwisówki, oczywiście to nie znaczy że musisz brać motula.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38


Postprzez Czy-bit » 4/8/2014, 11:15

Dziena, jak na razie to zmieniłem aby napęd i klocki. Ta uszczelka jeszcze mi nie przyszła... Napisze zaraz do nich że sobię w uja lecą. A czy wie ktoś jak zdjąć blokadę z modułu? Na niemieckiej stronie po schemacie dowiedziałem się tyle że trzeba 2 kable przeciąć, ale potem to zmostkować, zaizolować czy niech sobie wisi? :D
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez Czy-bit » 7/8/2014, 11:31

W końcu przyszła uszczelka, założyłem, ale dalej kopci :/ na krótkim dystansie (500m może więcej) wody z chłodnicy nie ubyło, potem jak zrobiłem z 5km to wody ubyło. Olej zmieniłem, ale przez szkiełko to taka kawa z mlekiem jest
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 7/8/2014, 20:06

a pompe regenerowałes ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 8/8/2014, 10:41

Nie, bo mówiłem że najpierw chce zobaczyć jak z samą uszczelką będzie. Czyli jednak uszczelniacze na pompie poszły i dlatego kawa z mlekiem jest? Tylko dlaczego on tak kopci, na wolnych obrotach praktycznie wcale a jak dodam gazu to nie widzę co się za mną dzieje :D
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez odiro » 8/8/2014, 17:22

Jak kawa z mlekiem to uszczelniacz ( tak jak pisałem kup oryginał i lepiej jak by to zrobił mechanik), Co do kopcenia mieszankę lejesz 1:50 czyli 20ml oleju na 1l benzyny. Czy kopci Ci tylko na zimnym silniku czy na rozgrzanym też? W 2T to norma że na zimnym silniku lubi po kopcić.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Czy-bit » 8/8/2014, 17:51

Uszczelniacz pompy wody tak? Kopci na zimnym i na ciepłym, że lubi pokopcić to wiem, ale bez przesady mój to tak kopci że jak jedziesz to nie widzisz co się dzieje z tyłu
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 8/8/2014, 19:51

uszczelniacze i łozyska.... czytaj ze zrozumieniem i nie dopytuj sie setki razy o to samo. to że masz kawe w silniku to od razu mówiłem ci że to pompa i zadna uszczelka nie ma wpływu na to.

jak zdejmiesz pokrywe to zobacz czy wał nie ma luzów, mozesz też profilaktycznie wymienic uszczelnaicz na wale od razu. moze olej z silnika ssie, a cisnienie sie moze robic jak woda leci na silnik.

jednym słowem źle zaczałes prace, ale twoja decyzja - dalej tak czytaj ze zrozumieniem to pół motocykla wymienisz ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 9/8/2014, 11:36

Dobra czyli mam zdjąć tą pokrywę co tam sprzęgło jest i wymienić uszczelniacze i łożyska tak? Czy cały silnik muszę rozpołowić? Wcześniej kawy nie było, był czarny, dopiero jak zmieniłem olej to to zauważyłem przez to szkiełko. W takim razie skoro jest możliwe że olej ssie to czym to może być spowodowane?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 9/8/2014, 18:44

spusc olej, odkręc pokrywe sprzegła - prawą, nie rozpoławianie silnika tylko pokrywe. w pokrywie masz całą pompe wody, zdejmij pokrywke, zobacz w jaki sposób wyciąga sie cały wałek. od drugiej strony , pod wiatraczkiem bedziesz miał 1-2 uszczelniacze i łozysko, drugie łozysko jest w karterach, ( tak żeby wałek opierał sie na 2 łozyskach ) i wymieniasz te 2 uszczelniacze i 2 łozyska..



poruszaj wałem góra dół - zobacz czy nie ma luzu, jak ma no to silnik do remontu. jak nie ma to mozesz profilaktycznie wymienic uszczelniacz na wale bo przez niego moze dostawac sie olej do komory spalania.



wszystko napisałem wyżej, tylko bez wiedzy z twojej strony trzeba tłumaczyc jak dla dziecka ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 9/8/2014, 19:37

He gościu ja mam 16 lat, dopiero z gimbazy wyszedłem więc nie oczekuj ode mnie zbyt wiele ;) ale to co mi opisałeś zrozumiałem. Po niedzieli zamawiam uszczelniacze i biore się za to.
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 9/8/2014, 20:10

hehe ja w twoim wieku juz dawno silniki na stole miałem ;D wiec wiek nie wiele ma do znaczenia :D no ale dobra w sumie nie kazdy musi sie na wszystkim znać ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 12/8/2014, 09:10

Hee dobra już nie wiem, olej już jest czarny (był kawa z mlekiem pewnie dlatego że był swieży olej a teraz się przepracował) ale jednak z chłodnicy gdzieś mi trochę wody ubyło. Gdy rozkręcałem tą pokrywkę pompy wody to tamta uszczelka była nie bardzo, może tędy mi wycieka woda... nie wiem, jutro zaleje chłodnice postawie na kostce, odpale i zobacze czy woda wycieka na kostkę czy po prostu gdzieś indziej... A jak nie ogarne tego to oddam do mechanika bo już mnie coś łapie :D

Anyway, wiecie może dlaczego on zaczyna podrywać dopiero od 5-6k obrotów? Z dołu ma muła a potem już czuć jak go podrywa ale już bieg trzeba zmienić :D ogólnie to też troche przy gaźniku kręciłem i mam takie pytanie, bez dodawania gazu jakie powinien mieć obroty? 1k jak w samochodzie czy więcej?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 12/8/2014, 20:23

dlatego że to moze 2T i taka juz charakterystyka pracy, ewentualnie cos nie ustawione, chyba ze całkiem cyrk typu wywalony zawór wydechowy :D

na wolnych około 1500 obrotów, tak aby nie gasł ale w sumie chodził w miare nisko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 13/8/2014, 18:43

Dobra pany sprawa wygląda tak : Kopci na zimnym, na ciepłym znacznie mniej. Wody z chłodnicy nie ubywa (tzn ubylo troszkę bo nalałem pod korek i pewnie nadmiar poszedł się ****) jedyne co mi zostało to ustawienie gaźnika bo za dużo paliwa dostaje. Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc temat do zamknięcia :)
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê