Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Weź porządnie spryskaj wd-40 (lub czymś podobnym) i spróbuj wybić to młotkiem, a jak masz duża zamrażalkę to włóż na noc ten wahacz na jedną nic i jak wyjmiesz to odrazy spróbuj wybić.
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Jesteś pewien, że o tuleje chodzi ?
Tulejki powinny wyjść, a właściwie wypaść podczas wyciągania.
Chyba, że tobie chodzi o łożyska, to kombinuj z opalarką - podgrzej miejsce łożysk od zewnątrz i wybijaj.
Jeszcze możesz użyć większego młotka.
Ja bym uważał na wybijanie łożysk, bo zetniesz łożysko, to i na prasie możesz już ich nie wyciągnąć.
Tulejki powinny wyjść, a właściwie wypaść podczas wyciągania.
Chyba, że tobie chodzi o łożyska, to kombinuj z opalarką - podgrzej miejsce łożysk od zewnątrz i wybijaj.
Jeszcze możesz użyć większego młotka.
Ja bym uważał na wybijanie łożysk, bo zetniesz łożysko, to i na prasie możesz już ich nie wyciągnąć.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
wlasnie tuleje mi same wypadly jak sciaglem wahacz a lozysk juz nie bylo zostala takaa tuleja z cienkimi sciankami ta ostatnia i nie moge se poradzic i piluje ale 3 brzeszczoty juz zajechalem ... a to chyba poprzedni wlasciciel przy tym grzebal poniewaz nawet wahacz nie byl przykrecony tylko nakretka tak nalozona i teraz mam wielki problem 2 dzien z tym walcze moze nagrzejee ...
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
No, to już załatwiłeś sobie więcej roboty
Teraz możesz jeszcze przecinakiem coś działać, ponaginaj ścianki z jednej strony tym przecinakiem, lub czymś innym, żeby było o co zaprzeć np. nasadkę, potem to na prasę tylko !
Nic tam nie tocz, bo jak sobie wahacz załatwisz, to już nie będziesz miał wyjścia i będziesz musiał nowy kupić.
Miałem podobnie, też mi ścianki zostały w wahaczu, generalnie łożyska były w opłakanym stanie, więc tylko po wyciągnięciu samego wahacza łożyska się po prostu same wysypały. Podczas wybijania z łożysk zrobiły się żyletki, trzeba był ponaginać jakoś, żeby to potem wyprasować.
Teraz możesz jeszcze przecinakiem coś działać, ponaginaj ścianki z jednej strony tym przecinakiem, lub czymś innym, żeby było o co zaprzeć np. nasadkę, potem to na prasę tylko !
Nic tam nie tocz, bo jak sobie wahacz załatwisz, to już nie będziesz miał wyjścia i będziesz musiał nowy kupić.
Miałem podobnie, też mi ścianki zostały w wahaczu, generalnie łożyska były w opłakanym stanie, więc tylko po wyciągnięciu samego wahacza łożyska się po prostu same wysypały. Podczas wybijania z łożysk zrobiły się żyletki, trzeba był ponaginać jakoś, żeby to potem wyprasować.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Jak przetniesz tuleję powinna wyjść bez problemu. Uważaj tylko a wahacz żeby go za bardzo nie porypać. Zamiast brzeszczotu dobrą sprawą jest przecinarka, jak masz zaprzyjaźnionego mechanika uderz do niego. Tuleje zazwyczaj są z dość twardej stali i brzeszczotem się zamachasz
CoÅ› takiego: http://allegro.pl/pila-przecinarka-pneu ... 50303.html
CoÅ› takiego: http://allegro.pl/pila-przecinarka-pneu ... 50303.html
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
ja bym zaczał od innej strony
1) na noc zalewasz WD40 lub płynem hamulcowym. WD lepsze
2) bierzesz długą srube, dopasowujesz nasadke, podkładke cokolwiek co sie zaprze o tą tulejke. z drugiej strony dopasowujesz cos co się zaprze o wahacz, ( kawałek blachy z otworem na srube, duza podkładka, nasadka większa cokolwiek ) i skręcasz dwiema nakrętkami. dla pewnosci mozna podgrzac palnikiem. i wtedy skręcasz i idzie jak po maśle. duzo lepiej niz przy uzyciu młotka a nawet czasem lżej niz uzywajac prasy
1) na noc zalewasz WD40 lub płynem hamulcowym. WD lepsze
2) bierzesz długą srube, dopasowujesz nasadke, podkładke cokolwiek co sie zaprze o tą tulejke. z drugiej strony dopasowujesz cos co się zaprze o wahacz, ( kawałek blachy z otworem na srube, duza podkładka, nasadka większa cokolwiek ) i skręcasz dwiema nakrętkami. dla pewnosci mozna podgrzac palnikiem. i wtedy skręcasz i idzie jak po maśle. duzo lepiej niz przy uzyciu młotka a nawet czasem lżej niz uzywajac prasy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
wlasnie widzisz tu sa tak cienkie scianki ze nie moge dobrac podkladek zeby tak zrobic ... juz tym sposobem tez probowalem ale strasznie ciezko kupie jutropare brzeszczotow i bd walczyl dalej nie poddam sie dopuki tego nie zrobie ... a poprzedni wlasciciel musial o tym wiedziec bo tam wgl jak rozebralem nie bylo lozysk wiec ktos juz przy tym pewnie grzebal a ze mieszkal na odludziu to pewnie sobie odpuscil ... a ja bd walczyl z tym dopuki tego nie zrobie
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
a brzeszczotem zrobiłeś chociaż rysę na tej tulejce? To jest bieżnia łożyska i jest utwardzana jak reszta łożyska (czyli wiertłem nawet śladu nie zrobisz). Poszukaj po okolicy osoby z takim sprzętem: http://allegro.pl/szlifierka-prosta-trz ... 30559.html i ci zeszlifuje jedną stronę tej tulejki (o co się skurczy i łatwo wyjdzie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
a widzisz kupilem drogi brzeszczot za 20 zl i jedna prawie przecielem fakt ze 4 h walczylem ale prawie sie udalo... wiem ze utwardzona bo strasznie ciezko to idzie ... ale drogi brzeszczot i da rade nawet jak bym mial siedziec przy tym 2 dni to to zrobie bo juz zestaw naprawczy kupilem wiec szkoda kupowac nowy wahacz
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
Kurak organizuje weekendowe szkolenia cały czas.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Chcialbym sie zapytac czy klr a klx (250) to duza jest roznica miedzy nimi? Wiem ze klr to sa starsze i slyszalem ze klx'y sa bardziej dopracowane itp. Przymierzam sie do kupna tego typu maszyny tylko klx w moim terenie jest bardzo malo a jak juz sa to 5tys, a klr - jest ich w miare duzo i cena wynosi ok 3,5tys np http://tablica.pl/oferta/sprzedam-klr-2 ... 92785e0d24 lub http://tablica.pl/oferta/kawasaki-klr-2 ... e32f11dac7. Oplaca sie kupowac takiego klr'a? jak jest z czesciami czy latwo je dostac? i ogolnie za i przeciw. Najbardziej to pewnie bym chcial dr 350 ale watpie ze znajde w niskiej cenie.
- striker02
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36
klr to starsze maszyny, klx to nowsze konstrukcje i do tego bardzo udane. ale niestety mało popularne. kup to co ci sie trafi. najlepiej jakbys mógł sie przejechac klr i samemu ocenic. czesci eksploatacyjne dostepne spokojnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
a co do tych czesci: do dt 50 mozna wszedzie znalezc i tanio, a ja posiadam dt 50 mx i kiedy bym cos nie potrzebowal to albo uszczelek nie produkuja albo zaworu iglicowego ciezko znalezc(w popularnym warsztacie). Te klr'y co wyzej podalem sa z 89 i 92 rocznika i zastanawiam sie czy nie bedzie podobnie jak z moja dt 50 mx.
I jeszcze jedno, jezeli motocykl jest z np 89r a drugi z 96r to z gory mozna przewidziec ze ten starszy bedzie bardziej podatny na uszkodzenia czy to zalezy tylko i wylacznie od wlasciciela jak dba o maszyne?
I jeszcze jedno, jezeli motocykl jest z np 89r a drugi z 96r to z gory mozna przewidziec ze ten starszy bedzie bardziej podatny na uszkodzenia czy to zalezy tylko i wylacznie od wlasciciela jak dba o maszyne?
- striker02
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36
głownie od własciciela, to nie są wyczynowe motocykle, i potrafią kręcic niesamowicie duze przebiegi, jak zadbane to taka maszyna z 85 roku moze jeszcze kilkanascie lat polatac bez wiekszego serwisu aby serwisowana sumiennie i dbana, nie katowana. najgorzej że coraz trudniej cos takiego dorwac.
co do zaworka no sa niektóre czesci nie eksploatacyje z którymi moze byc problem... ale na wszystko jest rozwiązanie. do DT mogłes inny gaźnik wrzucic, a gaźniki po 50 zł juz mozna kupic....
co do zaworka no sa niektóre czesci nie eksploatacyje z którymi moze byc problem... ale na wszystko jest rozwiązanie. do DT mogłes inny gaźnik wrzucic, a gaźniki po 50 zł juz mozna kupic....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Siemaneczko, mam Hondę 125 z 99r i ostatnio wkręciłem śrubkę od regulacji mieszanki i zapomniałem policzyć ile było obrotów (facepalm). Wie ktoś ile razy powinna być wykręcona ta śrubka ? Nie chcę mieć później problemów
Dobra, znalazłem w książce serwisowej tabele z tym
Dobra, znalazłem w książce serwisowej tabele z tym
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości