Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez sylwek199888 » 14/3/2014, 15:31

Weź porządnie spryskaj wd-40 (lub czymś podobnym) i spróbuj wybić to młotkiem, a jak masz duża zamrażalkę to włóż na noc ten wahacz na jedną nic i jak wyjmiesz to odrazy spróbuj wybić.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice


Postprzez Street4Fun » 14/3/2014, 15:34

Jesteś pewien, że o tuleje chodzi ?
Tulejki powinny wyjść, a właściwie wypaść podczas wyciągania.
Chyba, że tobie chodzi o łożyska, to kombinuj z opalarką - podgrzej miejsce łożysk od zewnątrz i wybijaj.
Jeszcze możesz użyć większego młotka.

Ja bym uważał na wybijanie łożysk, bo zetniesz łożysko, to i na prasie możesz już ich nie wyciągnąć.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 16:32

wlasnie tuleje mi same wypadly jak sciaglem wahacz a lozysk juz nie bylo zostala takaa tuleja z cienkimi sciankami ta ostatnia i nie moge se poradzic i piluje ale 3 brzeszczoty juz zajechalem ... a to chyba poprzedni wlasciciel przy tym grzebal poniewaz nawet wahacz nie byl przykrecony tylko nakretka tak nalozona i teraz mam wielki problem 2 dzien z tym walcze moze nagrzejee ...
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 17:05

wpadlem na pomysl zeby isc do jakiegos tokarza zeby mi te cienkie sciany tuleji stoczyl jakos .... moze sie uda a jak nie to zostaje nowy wahacz do kupienia
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez Street4Fun » 14/3/2014, 17:51

No, to już załatwiłeś sobie więcej roboty :D
Teraz możesz jeszcze przecinakiem coś działać, ponaginaj ścianki z jednej strony tym przecinakiem, lub czymś innym, żeby było o co zaprzeć np. nasadkę, potem to na prasę tylko ! ;)
Nic tam nie tocz, bo jak sobie wahacz załatwisz, to już nie będziesz miał wyjścia i będziesz musiał nowy kupić.

Miałem podobnie, też mi ścianki zostały w wahaczu, generalnie łożyska były w opłakanym stanie, więc tylko po wyciągnięciu samego wahacza łożyska się po prostu same wysypały. Podczas wybijania z łożysk zrobiły się żyletki, trzeba był ponaginać jakoś, żeby to potem wyprasować.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 19:00

no u mnie jest podobna sytuacja ... rozebralem wahacz i wszystko sie samo posypalo .... jutro pojde po pare brzeszczotow i ponacinam a pozniej bd walczyl przecinakiem i nasadkami ale juz wiem ze szybko sie z tym nie uporam ....
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez Landryss25 » 15/3/2014, 09:09

Jak przetniesz tuleję powinna wyjść bez problemu. Uważaj tylko a wahacz żeby go za bardzo nie porypać. Zamiast brzeszczotu dobrą sprawą jest przecinarka, jak masz zaprzyjaźnionego mechanika uderz do niego. Tuleje zazwyczaj są z dość twardej stali i brzeszczotem się zamachasz :)

CoÅ› takiego: http://allegro.pl/pila-przecinarka-pneu ... 50303.html
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez cr 250 :P » 15/3/2014, 16:04

wlasnie z tym znajomym mechanikiem to jest problem ... a juz 2 brzeszczoty zajechalem i ta tuleja jest bardzo twarda ... ale jakos musze sobie poradzic powoli powoli ale to zrobie ... musze nie mam innego wyjscia ...
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez henio12323 » 15/3/2014, 23:00

ja bym zaczał od innej strony
1) na noc zalewasz WD40 lub płynem hamulcowym. WD lepsze
2) bierzesz długą srube, dopasowujesz nasadke, podkładke cokolwiek co sie zaprze o tą tulejke. z drugiej strony dopasowujesz cos co się zaprze o wahacz, ( kawałek blachy z otworem na srube, duza podkładka, nasadka większa cokolwiek ) i skręcasz dwiema nakrętkami. dla pewnosci mozna podgrzac palnikiem. i wtedy skręcasz i idzie jak po maśle. duzo lepiej niz przy uzyciu młotka a nawet czasem lżej niz uzywajac prasy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez cr 250 :P » 16/3/2014, 18:48

wlasnie widzisz tu sa tak cienkie scianki ze nie moge dobrac podkladek zeby tak zrobic ... juz tym sposobem tez probowalem ale strasznie ciezko kupie jutropare brzeszczotow i bd walczyl dalej nie poddam sie dopuki tego nie zrobie ... a poprzedni wlasciciel musial o tym wiedziec bo tam wgl jak rozebralem nie bylo lozysk wiec ktos juz przy tym pewnie grzebal a ze mieszkal na odludziu to pewnie sobie odpuscil ... a ja bd walczyl z tym dopuki tego nie zrobie
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez kris514 » 16/3/2014, 19:03

a brzeszczotem zrobiłeś chociaż rysę na tej tulejce? To jest bieżnia łożyska i jest utwardzana jak reszta łożyska (czyli wiertłem nawet śladu nie zrobisz). Poszukaj po okolicy osoby z takim sprzętem: http://allegro.pl/szlifierka-prosta-trz ... 30559.html i ci zeszlifuje jedną stronę tej tulejki (o co się skurczy i łatwo wyjdzie) :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez cr 250 :P » 16/3/2014, 19:06

a widzisz kupilem drogi brzeszczot za 20 zl i jedna prawie przecielem fakt ze 4 h walczylem ale prawie sie udalo... wiem ze utwardzona bo strasznie ciezko to idzie ... ale drogi brzeszczot i da rade nawet jak bym mial siedziec przy tym 2 dni to to zrobie bo juz zestaw naprawczy kupilem wiec szkoda kupowac nowy wahacz
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez cr 250 :P » 16/3/2014, 19:14

a taka koncowke to ja chyba moge kupic i sprobowac na aku zalozyc zeby przeszlifowac co o tym myslisz
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez Bueno » 17/3/2014, 00:05

Wiecie może czy bd w tym roku organizowane jakieś obozy motocrossowe w Pl ?
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez Landryss25 » 17/3/2014, 08:37

Kurak organizuje weekendowe szkolenia cały czas.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez striker02 » 17/3/2014, 13:20

Chcialbym sie zapytac czy klr a klx (250) to duza jest roznica miedzy nimi? Wiem ze klr to sa starsze i slyszalem ze klx'y sa bardziej dopracowane itp. Przymierzam sie do kupna tego typu maszyny tylko klx w moim terenie jest bardzo malo a jak juz sa to 5tys, a klr - jest ich w miare duzo i cena wynosi ok 3,5tys np http://tablica.pl/oferta/sprzedam-klr-2 ... 92785e0d24 lub http://tablica.pl/oferta/kawasaki-klr-2 ... e32f11dac7. Oplaca sie kupowac takiego klr'a? jak jest z czesciami czy latwo je dostac? i ogolnie za i przeciw. Najbardziej to pewnie bym chcial dr 350 ale watpie ze znajde w niskiej cenie.
striker02
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36

Postprzez henio12323 » 17/3/2014, 14:23

klr to starsze maszyny, klx to nowsze konstrukcje i do tego bardzo udane. ale niestety mało popularne. kup to co ci sie trafi. najlepiej jakbys mógł sie przejechac klr i samemu ocenic. czesci eksploatacyjne dostepne spokojnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez striker02 » 17/3/2014, 15:55

a co do tych czesci: do dt 50 mozna wszedzie znalezc i tanio, a ja posiadam dt 50 mx i kiedy bym cos nie potrzebowal to albo uszczelek nie produkuja albo zaworu iglicowego ciezko znalezc(w popularnym warsztacie). Te klr'y co wyzej podalem sa z 89 i 92 rocznika i zastanawiam sie czy nie bedzie podobnie jak z moja dt 50 mx.
I jeszcze jedno, jezeli motocykl jest z np 89r a drugi z 96r to z gory mozna przewidziec ze ten starszy bedzie bardziej podatny na uszkodzenia czy to zalezy tylko i wylacznie od wlasciciela jak dba o maszyne?
striker02
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36

Postprzez henio12323 » 17/3/2014, 22:09

głownie od własciciela, to nie są wyczynowe motocykle, i potrafią kręcic niesamowicie duze przebiegi, jak zadbane to taka maszyna z 85 roku moze jeszcze kilkanascie lat polatac bez wiekszego serwisu :P aby serwisowana sumiennie i dbana, nie katowana. najgorzej że coraz trudniej cos takiego dorwac.

co do zaworka no sa niektóre czesci nie eksploatacyje z którymi moze byc problem... ale na wszystko jest rozwiązanie. do DT mogłes inny gaźnik wrzucic, a gaźniki po 50 zł juz mozna kupic....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 17/3/2014, 22:11

Siemaneczko, mam Hondę 125 z 99r i ostatnio wkręciłem śrubkę od regulacji mieszanki i zapomniałem policzyć ile było obrotów (facepalm). Wie ktoś ile razy powinna być wykręcona ta śrubka ? Nie chcę mieć później problemów :P



Dobra, znalazłem w książce serwisowej tabele z tym ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê