Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Effendi » 23/4/2014, 18:57

Wawzon: sprawdź zaworek iglicowy, być może się przyciął i cały czas puszcza paliwo, sprawdź też uszczelkę w gaźniku, no i podstawa to go dobrze wyczyścić. Zakręciłeś kranik na noc?

Mathew: takie coś dobrze jest rozgrzewać opalarką, oczywiście nie bez przesady, ale wtedy materiał robi się bardziej elastyczny i podatny na modelowanie, a może po prostu słabej jakości masz ten materiał?
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok


Postprzez henio12323 » 23/4/2014, 22:31

a po co kranik zakręcac ? :P ja nigdy nie zakręcam czasami pływak sie moze przywiesić to norma, aby ciagle nie ciekło. wyczysc wszystko i kontroluj.

mathew - łatwiej jest robic to w 2 osoby, jedna dmucha ( blizej dalej, cieplej zimniej jak jest regulacja ) a drugi nakleja, idzie duuuuzo łatwiej, no i niestety łatwe zadanie to to nie jest, i opalarką zdecydowanie lepiej grzac, ja sie sam męczyłem oklejaniem błotnika, to suszarka nim nagrzało to mi juz gdzie indziej wystygło, a opalarką lekki podmuch i sie ładniej nakleja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez GTTT » 25/4/2014, 18:26

Siemka. Mój problem z cieknącym nadmiernie paliwem jakby sam się rozwiązał, nie cieknie już po prostu lub mniej. Mam za to drugie pytanie - Yamaha DT 125r 91r. Jeździłem dziś normalnie po trasce, pojeździłem kilkanaście minut i wybrałem się na prostą, po przejechaniu około 2km motor zaczął gasnąć aż zgasł. odpalił po jakimś czasie postoju (kilka minut) odpalił i za chwile ten sam problem. Jakieś sugestie ?
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 25/4/2014, 19:52

nie wiem cyz tobie odpisywałem czy komus - zacięty pływak to norma i czasami wystarczy np trzonkiem młotka puknąc i sie odwiesza. co do problemu, moze bak sie zapowitrza, sprawdź jadac np z poluzowanym a najlepiej odkręconym korkiem wlewu, olej dostaje ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 26/4/2014, 08:56

Wspominałeś o pływaku przy pytaniu o cieknące paliwko z przewodów. Olej dostarczany jest przez dozownik, który raczej działa, bo oleju ubywa. Sprawdze tak jak mówisz. Kolega wspomniał, ze moz to być też wina świecy
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 26/4/2014, 09:21

raczej swieca jak pada to całkiem moto zaczyna przerywać, praktycznie ciągle jak sie da mu wyzsze obroty, az padnie w ogóle. jak odcina iskre co kilkanascie km to na 99% nie swieca, moze byc że elektryka sie grzeje i nie przepuszcza iskry no ale trzeba skontrolowac czy to brak iskry czy brak paliwa :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 26/4/2014, 13:12

Postaram się odkręcić świece i przeczyścić a następnie zrobić runde z otwartym bakiem. Mogę zlać też trochę oleju i dolać bezpośrednio w bak : )
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 26/4/2014, 17:24

to lepiej jak bedziesz miał bardzo mało paliwa, dolej troche oleju, odepnij węzyk od dozownika i odpal zobacz czy w ogóle go pompuje, ale z olejem to chodziło mi o to, że jak go w ogóle nie ma to sie moto zaciera, objawy troche podobne jedziesz a nagle silnik staje ;D i często po chwili mozna odpalic od razu. i chodzi w miare normalnie.

co do swiecy - jak nie znasz jej przeszłosci lepiej wymien na nową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 27/4/2014, 13:15

Świeca okazała się samochodowa, ale iskre ma ok. Wymienie w tygodniu. Początkowo wspominałem o problemie z nadmiernym ulatywaniem paliwa, teraz nie leci w ogóle co może wskazywać na gaźnik. Popukałem wczoraj w gaźnik trzonkiem co spowodowało, że paliwo znów delikatnie zaczęło ulatywać jednak po chwili zaprzestało. Motor odpalał normalnie jednak na koniec pobytu w garażu nie zrobił tego w ogóle. Niedługo przejde się do garażu by ponownie spróbować zapalić
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez MathewPL » 27/4/2014, 19:53

Wiec tak czy jest opcja żeby wymienić łożyska w kole z większą średnica tulejek w lozysku? Np. Mam os 15mm a łożyska 12mm to mogę wymienić na te co mają tuleje 15mm?
MathewPL
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez sylwek199888 » 27/4/2014, 20:12

Jeśli wejdzie Ci to łożysko, to tak ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 27/4/2014, 22:02

GTTT - jak to przepłukałeś gaźnik ? umiesz go w ogóle czyścic ? z tego co czytam to ty jakies tam cuda robic, cos płuczesz cos pukasz, raz cieknie raz nie. chłopie to nie zabawa, po prostu wykręcasz gaźnik, robisz gruntowne czyszczenie zakłądasz i jedna rzecz mniej. a to sie tydzien bujasz z jednym gaxnikiem do 2t....


mathew - teoretycznie mozesz, ale pytanie czy takie łozysko wytrzyma odpowiednio duzo, lepiej jak juz tak robic to kupic lepszej klasy łozyska :P w sensie jakieś lepszej firmy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 29/4/2014, 12:38

Zlikwidowałem dozownik oleju. Zalałem mieszankę. Wyregulowałem gaźnik i chodzi jak wcześniej.
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez maniutek1996 » 30/4/2014, 23:59

Witam, mam troszkę inne pytanie, czy mieliście przyjemność skorzystać z pomiaru DB waszych tłumików przez policję?
Jak do tego podchodzą, gdy np zatrzymują Cię do rutynowej kontroli i mandat od ilu do ilu (z tego co słyszałem, to do 300zł).
Jeżeli dowód zostanie zabrany, to czy przejdziemy badanie z tak ryczącym tłumikiem? (według producenta mój ma 116db)
A co z okresowym przeglÄ…dem? CzepiajÄ… siÄ™ takich rzeczy?
Pozdro!
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 1/5/2014, 06:15

mi sie nigdy nie czepili, a miałem pełną przelotke, policja nigdy nie sprawdzała, na przeglądzie nikt sie nie czepiał chociaz chyba costam minimalnie przekraczam. co do mandatu - nie kazdy sie przyczepi, jak słyszy że jedziesz i wyjesz to moze weźmie cie na pomiar, ale pewnie mandat w zaleznosci od humoru policjanta. jak masz wydech za głosny i zabiorą dowód to ci nikt nie podbije, bo wystarczy że wyjedziesz ze stacji kontroli pojazdów, i cie znowu ktoś złapie i gosc ze stacji moze stracic prace ;P wiec jakas wygłuszke walnąc pojeździc kilka dni i po problemie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 1/5/2014, 17:24

Ok, dzięki. A więc tłumik zostanie jaki jest bo ryczy pięknie :D A swoją drogą, według mnie, najpiękniejszy dźwięk motocykli to właśnie jedno cylindrowiec na przelotce.
Pozdro.
PS: Posiadam cylinder do dr 350 o pojemności 400 (na cylindrze pisze 348, ale poprzedni właściciel mówił, że to 400 i że miał wcześniej założone). Myślicie, że bez problemu dostane do tego tłok? Gdzie szukać? Wystarczy szukać po średnicy tłoka, czy zmierzyć jakoś skok??(posiadam stary, zużyty tłok z pierścieniami) Choć według mnie, wystarczy sama średnica, a gdy znamy pojemność to skok musi być taki i taki, a nie inny. Dobrze myślę?
Pozdro.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez Nagaroth » 4/5/2014, 09:25

Witam. Nie wie ktoś czy do hondy cr 125 pasuje stator od rocznika np. 96 do 2001? 96 to stalowa rama i troche inny cylinder ma i pare innych części w silniku, a stator ma kształt ten sam tylko obudowa cewek jest inna, ale czy to ma wpływ na iskre itd?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez MathewPL » 5/5/2014, 18:22

W czym tkwi problem jak jadę spokojnie nie ciągnie go wysoko i jak wbijam 2 to strasznie powoli zwiększa obroty albo wcale... Wtedy musze redukować bo za cholerę się nie rozpedzi to w przypadku 3.
Jak pociągne go na max obrotach na każdym biegu jest Okey. Chodzi o 2t. Gaźnik 16,5 dysza główna 90, rowek iglicy na środku.
MathewPL
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez sylwek199888 » 5/5/2014, 19:57

Regulowałeś gaźnik ? Jak nie, to spróbuj ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez MatiSx » 5/5/2014, 20:10

Cześć , mam prośbę: czy moglibyście udzielić mi rady odnośnie zębatek? Chodzi o to , iż zbliża się kres żywotności napędu w moim crossie (KTM sx 85 2006) i chciałbym zakupić nowe. Tylko nie wiem jakie... Czy przełożenie 12-51 na podjazdy się nada? Chodzi mi o dosyć strome górki (nie zawsze jest możliwość wzięcia rozpędu , aby motor dostatecznie szybko wszedł na wysokie obroty). Mam nadzieję , iż opisałem problem dosyć zrozumiale i liczę na cenne wskazówki. Dzięki i pozdrawiam.
MatiSx
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/2/2014, 17:58

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości




na górê